Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sima.gabriel

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am asa mai mult o curiozitate.
Am avut pe rand 3 opeluri, corsa b, vectra b si acum am vectra c. Am observat ca la toate 3 când apesi pedala de frana trebuie sa apesi mai tare pe ea (aici nu ma refer la faptul ca nu e vacuum și se transforma in frana mecanica).
In schimb am avut un polo o scurta perioada si cum apasam foarte putin pedala de frana, se simtea imediat (parca frana singura Smile), am condus vw t5, la fel franele prind ft bine. Pana si la Loganul socrului e aceeasi senzație de franare foarte usoara.
Cand treceam din polo in vectra aveam impresia ca vectra nu mai are frane și ca trebuie sa apas ft tare pe pedala ca sa o opresc.
Are cineva vreo idee carui fapt se datoreaza acestea?
Skip ads

  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Exact acelasi comportament l-am observat si eu! Eu am astra g si prietena corca c si m-am obisnuit cu franele, mi se par ok! Dar am fost nevoit sa conduc vw polo al cumnatului si am tras cateva sperieturi pana sa ma obisnuiesc, cum atingi putin pedala cum te pune in cap!
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am observat si eu lucrul acesta la masina mea. La vremea respectiva ma documentasem un pic si gasisem niste explicatii cum, ca difera pompele de frana. Dupa o revzie serioasa a sistemului de franare al masinii mele, s-a schimbat putin povestea si la mine, am niste frane la care nici nu visam sa am vreodata.
  • sima.gabriel

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Cazul meu,
Polo avea 300.000 km 1.9 sdi, din 2005, franele credema ca erau impecabile, nu cred ca a fost schimbata pompa de frana sau altceva afara de placute
Vectra are 220.000km tot 1.9 din 2008 si nici la asta nu cred ca s-a schimbat ceva.
Uzura pompei sau a altei piese nu cred sa fie mai mare la vectra fata de polo, e vorba si de anul de fabricatie si de kilometri parcursi.
Mi se pare prea mare coincidenta ca din 3 opeluri detinute toate sunt la fel, am mai condus si diverse opeluri ce nu erau ale mele si toate erau la fel...
Sau sunt eu mai ghinionist Smile)
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intai de toate te asiguri ca sistemul de franare e in buna randuiala (discuri/placute de calitate, care sa nu depaseasca limita de uzura, lichid de frana in regula, schimbat asa, la un 5 ani macar, sistemul aerisit corespunzator).
In rest, e chestie de preferinte. Tin minte cand am condus prima data o solenta, ca m-am enervat la culme, am zis ca are frana binara. Cum atingeam pedala, cum luam volanul in brate. Asta comparativ cu astra f-urile pe care le condusesem pana atunci, si unde frana era progresiva.
Si acum raman la parerea ca comportamentul sistemului de franare de pe opel e mai ok decat sistemele de frana binara (on-off, fara etape intermediare) doarece iti eprmite sa incetinesti finut, fara sa iti zboare pasagerii prin masina. Si a mea tot asa face, aprox. prima jumatate din cursa pedalei o simti finut, dupa ce treci de jumatate, incepi sa te uiti la mufa ceasurilor de bord, sigurante, bujii etc de deasupra...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Fie vorba intre noi, la Opel ai comportament de frane ca la clasele premium. Mai ales la Reno-Dacia dar si la VAG sunt prea sesibile. In ciuda sensibilitatii respective, mie personal nu mi se pare eficienta, ba intra ABS prea devreme, ba prea tarziu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am mers si eu ceva ani cu o Bora, te aruncai in cap cand apasai frana si mi-am zis, ,,frate, ce frane am,,. Insa senzatia e doar o iluzie, cand a trebuit sa opresc rapid (m-a luat prin surprindere masina din fata) am apasat frana la panica si ce sa vezi ... masina s-a dus de a trebuit sa iau de volan sa ma feresc de ciocnire. La fel si la o trecere de pietoni, acelasi comportament, nu se opreste desi tot timpul ai impresia ca ai frane beton. Asa e la VW, intra ABS-ul prea devreme la franarea in caz de panica, cineva mi-a spus ca la fel si la Logan. La Opel frana e progresiva, pare ca nu se opreste daca nu apesi bine pedala, insa chiar te ajuta atunci cand te dai grav la ea.

Am condus si eu un Polo 2004, frane bune (pe spate tamburi) si mergea fundul oriunde trageai de directia fata, cred ca puteai sa faci si drift-uri cu ea. Dar, era de toata jena, eram cu genunchii in bord, motorul in 3 cilindri lesinat, clima pornea numai cand vroia ea si niciodata cand afara erau peste 30grade C, etc... Dar era foarte simpatica la condus ca puteai sa te si intorci cu ea scurt daca vroiai, si asta mi-a placut in mod special la ea.
  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e doar parerea mea, dar: La un peugeot 208 sau 7 frana era destul de 1/0, dar la un Mondeo din 2003 (acelasi an cu a mea) parca e cu totul alta poveste. A mea cand calc frana si intra ABS-ul franeaza sacadat, parca asa e facuta sa dea drumul la roata programat, periodic, pe cand la mondeo face ca toate visele, caraie in toate felurile, dar MI SE PARE mult mai eficienta... Parerea mea. si daca nu ma insel, EBD (electronic brake distribution) se cheama...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Numai ce s-a oprit un VW Touareg in mine azi la o trecere de pietoni, a pus frana 1 secunda mai tarziu ca mine si a intrat in mine de mi-a sarit tot ce-am avut in buzunarul de la piept inclusiv ochelarii. Probabil ca ABS-ul i-a intrat prea repede, aveam doar 30-35km/h amandoi cand am franat. Sa-mi bag picioarele in ABS-ul lor ca c*c*t, masina si frâne fabricatie 2015. Maine sunt programat la ASIROM, sa vedem ce-o iesi. El mai nimic ca avarii, eu cam naspa ca s-a strambat putin un lonjeron (dar nu grav, as zice).
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu i a functionat distronicul ! Daca o avea Smile)))
  • sima.gabriel

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Deci concluzia e ca tot ale noastre sunt mai bune, chiar daca nu se arata acest lucru.
😀 😀 😀
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu poti da vina pe franele la o masina pentru reactia intarziata a soferului .Normal! Ca oricare, masina ta e cea mai buna Smile)))))))))
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
citeam aseara topic-ul asta si mi-am adus aminte de urmatoarea filmare de pe TT (nu am pus-o aseara pentru ca eram pe telefon):
http://www.trafictube.ro/mi-tremura-genunchii/

ceva asemanator am patit eu asta iarna,
umed si mazga pe jos (nu era gheata si nici nu ploua),
vinovatul era un golf 5 sau 6 sau 7 (nu le deosebesc prea bine si nici nu ma intereseaza).
eu am franat lejer, aveam spatiu in fata vreo 50 de metri (estimativ) in conditiile in care masina putea frana pe o distanta mult mai scurta (nu cred ca aveam mai mult de 35 km/h, urma semafor care era rosu, vizibilitate foarte buna in zona), masinile din fata mea nu se oprisera inca...
vine golfarul din spate si-l vad in oglinda ca nu se opreste si ca vine si vine si vine (cred ca avea cel putin 60 si mai mult ca sigur nu era atent la trafic)...
iau piciorul de pe frana, bag in viteza si accelerez putin...
dupa ce accelerez vad golfarul ca inca vine cu viteza...
banda 1 era libera pana aproape de semafor si chiar daca urma sa merg la stanga imi zic ca e mai bine sa ma duc pe b1 incetisor
golfanul opreste fix in carligul celui care era initial in fata mea pe b2 (s-au lovit nu foarte tare, doar bara golfului crapata cred, cel din fata mea avea un carlig sanatos)

toata faza asta a durat cam 3-4 secunde (poate chiar mai putin) dar cand deriulez faptele am impresia ca a fost mai mult de 1 minut si ca am avut timp sa-l vad pe ala din spate, sa-l vad ca nu poate opri pana sa ajunga la mine, sa semnalizez, sa ma asigur, sa schimb banda in siguranta...
  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt destul de multumit de franele de la Astra H Break.
Mi se par comparabile cu cele de la Passat 2009 si mai bune decat la Renault Captur de exemplu.
Sistemul ABS si ESP mi se par de asemenea calibrate bine.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Citisem undeva, dar nu mai gasesc articolul, ca Renault facea intr-o vreme franele foarte sensibile in mod expres. Ca facura ei un studiu care zicea ca ceva procent din tamponari ar putea fi evitate daca frana ar fi actionata mai puternic. Drept pt care au decis sa o actioneze ei mai puternic in mod artificial.

Dupa Megane3 am vz ca s-au intors la caile clasice, ca nu prea agrea lumea sa se spanzure cu centura la fiecare frana.

ABS-ul intra repede daca ai cauciucuri vechi sau amortizoare proaste.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cum e asta cu abs-u?
Ai trantit o afirmatie fara vreo sursa a informatiei...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
jgyprime, nu te inflama, ca punctulet are dreptate
Anvelope vechi/uzate, probleme cu suspensia, sunt cauze pentru o aderenta proasta. Care va avea ca efect intratul mai repede al ABS-ului.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pai da, nu zic nu, dar nu in orice conditie e adevarat...
De exemplu poti sa ai slic-uri si amortizoare varza, pe drum drept (cam utopie in romania) si uscat si curat (alta utopie in romania) influenta starii lor este destul de mica (intra abs-ul sensibil mai repede)...
Insa pe drumuri cu denivelari e diferenta de la cer la pamant...

Am mers cu masini cu slic-uri si abs-ul intra aproape normal pe drum drept, am mers si cu anvelope noi pe drum denivelat si murdar si cam la orice franare mai puternica intra abs-ul de ziceai ca franezi de la 200 km/h la 0..
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR