Ai uitat parola?


  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

Buna ziua. Am o Zafira B (2006), achzitionata second-hand, in februarie 2015 (179000 km in acel moment), 1.9 CDTI, 193000 km si ma confrunt cu o problema de vreo saptamana. Inainte de toate mentionez ca de vreun an alimentez cu precadere la statiile din Republica Moldova (un plin pe luna - 7-8 plinuri facute intr-un an). Acum vreo 3 luni, dupa o alimentate in Rep. Moldova (posibil coincidenta), masina a pierdut acceleratia. La 100-200 m de la pornirea de pe loc, desi in viteza, masina tura ca la relanti (~800/min). Problema s-a repetat de 3-4 ori pe o distanta de 1 km si apoi nu a mai aparut. Am citit codul de eroare prin testul cu pedala si mi-a dat ceva in legatura cu EGR-ul (nu mai retin codul). Acum 1 luna mi-a aparut la bord martorul de nivel scazut ulei (10 luni trecute de la schimb, 7000 km facuti de atunci) si am completat un litru de ulei. Weekend-ul trecut am decis sa facem o iesire cu familia, ruta Iasi-Varatec-Salina Praid. In saptamana premergatoare am remarcat aparitia unui fum albicios (zic eu), pe teava de esapament, destul de dens, in momentul in care turam ceva mai tare pentru a porni de pe loc si a ma incadra in trafic. Plecand vineri din Iasi spre Varatec, observ pe traseu aparitia aceluiasi fum albicios o buna bucata din traseu, iar la Targu Neamt, aparitia aceluiasi martor, nivel scazut ulei. Completez cu un alt litru de ulei, iar problema pare ca dispare (10-15 km pana la Varatec). Sambata, plecam dinspre Varatec spre Praid. Fum albicios pe traseu, completare 1 litru ulei in Bicaz. Fum ceva mai redus cantitativ pana la Lacu Rosu, dar apoi, la coborare, reapare si fumul si martorul nivel ulei scazut. Completez 0,5 litri de aceasta data si continui coborarea. In Gheorghieni reapare fumul albicios, iar la un moment dat motorul vibreaza (ca si cum ar muri - cand e subturat), iar masina se opreste. Apare martorul Service. Reincerc sa pornesc de 2-3 ori, aceeasi problema. Sun mecanicul, ii spun problema, imi recomanda sa pun 10 litri motorina calitate superioara (mai aveam vreo 30 l in rezervor) si un aditiv (pastrand raportul la cantitatea de motorina). Incerc sa ajung la benzinarie si remarc ca nu pot accelera. Puteam tura masina scoasa din viteza pana la maxim 3600/min iar cand bagam in viteza, desi acceleram la maxim, nu reuseam sa iau putere. Observ insa ca apasand la maxim ambreiajul, pot tura, o supraturez astfel incat sa ma duc la 1800-2000/min si apoi dau drumul la ambreiaj, deplasand astfel masina. La fel si in cazul schimbarii din treapta 1 in treapta 2. Intre timp apare si martorul gaze de esapament pe bord. Dupa ce alimentez si decid sa incerc reintoarcerea spre Varatec, pana undeva spre Cheile Bicazului problema persista. Urc si cobor muntele in treapta 1 si 2. In Bicaz remarc faptul ca problema a disparut si ca pot demara/accelera normal. Pe traseu aparuse fum negru/albicios, dar acum ma interesa mai mult sa ajung la dedtinatie. In Piatra Neamt sunt nevoit sa mai completez un litru de ulei iar la aproximativ 10 km de Varatec apare iar indicator nivel scazut ulei, dar nemaiavand, fortez asa si ajung la destinatie cu 2 indicatoare atentionare la bord (nivel ulei si gaze de esapament). Dupa o seara de pauza, duminica dimineata completez 2 litri de ulei, pornesc masina si remarc disparitia martorilor de atentionare. Plec spre Iasi, problem par remise (fum albicios aparut doar trecator) si ajung la destinatie. Luni merg la mecanic si imi spune ca problema ar fi de la turbina.
Astept si parerile voastre.
PS: Azi, marti, am mai completat 2 l de ulei (aparuse martorul nivel scazut ulei).
PS2: la Gheorghieni, in urma testului pedala, imi aparuse codul 227911.
Multumesc mult si imi cer scuze daca v-am plictisit.
  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

Buna ziua! Din nou. Revin la acelasi subiect, de aceasta data sper sa fiu mai succint. Au trecut 2 luni de zile, perioada in care am fost prin 3 service-uri diferite, toate recomandate. Mentionez ca masina s-a comportat la fel (fum albicios, dens, miros de ulei ars), doar consumul a mai "scazut", la 1 litru de ulei la aproximativ 300 km parcursi dupa ce am adaugat un aditiv la ulei (Metabond, Duralube) si am schimbat uleiul cu un 10w40 initial folosind 5w30. Ce am aflat: turbina este ok, mi s-a curatat chimic EGR-ul si am aflat ca in loc de 193.000 de km am de fapt 315.000 iar gazele circula invers in carter (sincer, nu prea stiu mecanica, dar asta mi s-a zis). Ce altceva am observat, in momentul in care se deschide capacul de la ulei, cu motorul pornit, arunca ulei iar capacul lasat deasupra, neinfiletat, vibreaza destul de tare (presiune prea mare banuiesc). Acum masina se afla din nou in service (am ramas in pana, fara demaraj si nu am reusit sa o misc deloc, desi la relanti se comporta normal), am curatat filtrul de particule, EGR, iar acum am inteles ca ar trebui schimbate si injectoarele. Mi s-a mai sugerat ca ar trebui segmentare, dar in nici un service nu mi se confirma ca s-ar rezolva problema daca fac si acest lucru. Are cineva vreo sugestie?
Multumesc mult inca o data!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,628
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

Salutare, in primul rand nu trebuia sa mai mergi asa dupa ce ai vazut ca a inceput sa scoata fum al la greu si sa consume mult ulei. te intorceai acasa si apoi cautai un mecanic bun (in Iasi il aveti pe Dancuciureanu care este activ pe forum). asa este posibil sa fi stricat multe de la catalizator si DPF pana la injectoare si altele...
fumul era clar de la consumul mare de ulei si poate chiar de la injectoare (fiind alb posibil dezamorsare sau cantitate incorecta in amestec). de obicei uleiul ars are un fum albastrui...
daca ai presiune mare in carter (asa cum ai descris tu) atunci posibil problema este de la segmenti blocati pe piston,, de unde si consumul de ulei si presiunea mare in carter.
fara segmentare nu cred ca scapi (trebuie facut test de compresie) si verificat sa nu ai vreo scurgere de ulei mare pe motor pe undeva. daca nu este scurgere de ulei pe motor chiar daca compresia este buna trebuie facuta segmentare din cauza segmentilor de ungere.
trebuie verificate si injectoarele si tot sistemul de injectie de la rezervor la injectoare.
daca se face segmentare trebuie si rectificata chiulasa ocazie cu care ar trebuie schimbate semeringurile la supape si verificate ghidajele acestora respectiv inchiderea supapelor.
sfatul meu este sa iei legatura cu Dancuciureanu si vezi ce spune si el ca este acolo in oras cu tine si pe viitor daca ai o problema nu mai umbla asa cu ea si rezolva cat mai repede sau tine masina pe dreapta pana rezolvi ca risti sa strici si mai rau de atata...
o sa te coste o groaza de bani mai mult ca sigur... spor la reparat sau daca suma este mare cauta alt motor mai bine.
P.S. nu mai alimenta din alte parti decat de la pompele sigure din tara ca uite ce patesti (prima chestie a aparut dupa alimentarea din moldova) si platesti mai mult decat cativa banuti economisiti la un plin. kilometrii masinii isi arata vechimea si deci ai luat mare teapa cand ai cumparat masina...
  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

Multumesc frumos pentru raspuns si prezentarea detaliata. Daca aflam mai repede as fi mers in service la dumnealui. Acum masina este in service in Suceava intrucat am ramas in pana la 20 km distanta si am zis sa o las la socrii mei, sa vada ei acolo. Daca aveti o recomandare si pentru Suceava, ar fi de mare ajutor. Multumesc mult inca o data!
  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

mikyboy a scris:Salutare, in primul rand nu trebuia sa mai mergi asa dupa ce ai vazut ca a inceput sa scoata fum al la greu si sa consume mult ulei. te intorceai acasa si apoi cautai un mecanic bun (in Iasi il aveti pe Dancuciureanu care este activ pe forum). asa este posibil sa fi stricat multe de la catalizator si DPF pana la injectoare si altele...
fumul era clar de la consumul mare de ulei si poate chiar de la injectoare (fiind alb posibil dezamorsare sau cantitate incorecta in amestec). de obicei uleiul ars are un fum albastrui...
daca ai presiune mare in carter (asa cum ai descris tu) atunci posibil problema este de la segmenti blocati pe piston,, de unde si consumul de ulei si presiunea mare in carter.
fara segmentare nu cred ca scapi (trebuie facut test de compresie) si verificat sa nu ai vreo scurgere de ulei mare pe motor pe undeva. daca nu este scurgere de ulei pe motor chiar daca compresia este buna trebuie facuta segmentare din cauza segmentilor de ungere.
trebuie verificate si injectoarele si tot sistemul de injectie de la rezervor la injectoare.
daca se face segmentare trebuie si rectificata chiulasa ocazie cu care ar trebuie schimbate semeringurile la supape si verificate ghidajele acestora respectiv inchiderea supapelor.
sfatul meu este sa iei legatura cu Dancuciureanu si vezi ce spune si el ca este acolo in oras cu tine si pe viitor daca ai o problema nu mai umbla asa cu ea si rezolva cat mai repede sau tine masina pe dreapta pana rezolvi ca risti sa strici si mai rau de atata...
o sa te coste o groaza de bani mai mult ca sigur... spor la reparat sau daca suma este mare cauta alt motor mai bine.
P.S. nu mai alimenta din alte parti decat de la pompele sigure din tara ca uite ce patesti (prima chestie a aparut dupa alimentarea din moldova) si platesti mai mult decat cativa banuti economisiti la un plin. kilometrii masinii isi arata vechimea si deci ai luat mare teapa cand ai cumparat masina...

Salut. Ca sa revin asupra situatiei, pot spune ca problema s-a rezolvat prin schimbarea motorului. Inca nu am desfacut motorul vechi pentru a vedea ce a avut, dar cand o fac, voi reveni asupra discutiei. Multumesc mult inca o data pentru informatii.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,628
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

waw Smile deci a fost mai ieftin un motor decat repararea? cat te-a costat motorul cumparat?
cum ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbat motorul au facut test de compresie sau?
un sfat pentru toti cei care vor sa auda: folositi filtru Purflux la motorina (are cea mai fina hartie de filtrare) sau GM original (tot Purflux este la unele modele) sau chiar Bosch.
  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

Buna. Motorul a fost luat cu 600 €, ~120.000 km. La testul de compresie dadeau valori mai mici decat cele normale, curatat EGR, DFP, verificat injectoare, etc., nici un rezultat, nici o imbunatatire. Cand se deschidea capacul la baia de ulei, parca fierbea ceva, improsca ulei. Astfel s-a decis cumpararea unui alt motor. Toate interventiile, investigatiile, cu tot cu motor, s-au ridicat la mai mult de 6500 RON. Acum nu mai scoate fum, nu consuma ulei, dar se vede uneori o usoara fluctuatie la relanti, in jurul valorii de 750 rot/min (cand e stabil, aceasta e valoarea). Mi-a ramas martorul airbag aprins in bord, cica ar fi de la un contact de sub scaun, dar fiind scoasa de socrul meu masina din service si adusa in Iasi, nu am mai revenit la ei, voi rezolva problema local. Ce am mai observat, consumul ceva mai mare la motorul "nou". Cu cel vechi, in oras era cuprins intre 7,5-8,5, cel nou scoate 9-10/100 km (schimbat viteza intre 2500-2700). E rece intradevar si folosesc AC-ul. Poate e si acesta un motiv. Extraurban insa am vazut ca scoate mai bine ca motorul anterior, undeva la 4-4,5/100 km.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,628
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

bine ca ai rezolvat-o si ca esti multumit. acum este tot mai rece deci consumurile vor mai creste asa ca nu iti fa probleme...
rezolva si cu mufa de airbag (atentie sa scoti borna la baterie si sa o lasi minim 5 minute inainte sa te apuci de treaba - foloseste un spray de contacte uscat) si apoi drumuri bune.
  • razvan11malancus

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2015

Multumesc mult inca o data pentru toate sugestiile si informatiile! Weekend placut!

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide