Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
As dori sa intreb niste lucruri generale, am cautat si nu prea m-am lamurit.Pentru ca m-am uitat si la motor , nu am vazut sau nu am putut vedea ce injectie este , tip injectie , marca etc.
-ce tip de injectie are motorul asta, ce marca? cat este de fiabila(injectoare, pompa, turbina)
-cum se pot verifica injectoarele?
Mentionez ca am avut un 1,5 dci, si acolo se facea testul cu eprubetele, pentru retur, la motorul asta am vazut doar conducta de motorina intrand in injector, partea deasupra spre capacul de chiuloasa, chiar ma miram ca sunt asa de sus
Pe panta la accelerari mai bruste, am vazut in spate cam mult fum, inj mers constant nu apare fenomenul, si nici la accelerare pe loc, ar putea fi ceva sau e normala treaba?
Multumesc.
In rest sunt incantat de cum merge, si de caroserie
Skip ads

  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Motorul are codul y17dt
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Am inteles ca , virgula, calculatorul pompei se duce pt ca baga motorina , azi m-am uitat iarasi pe la motor si am vazut ca una dintre mufe de pe calculator parca ar fi cu praf uleios ca si in poza,ar putea fi un semn ca trebuie curatat, sau care ar fi cauza?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ca posesor din 2006 al acestu motor, care acum are 253mii km, remapat la ~90cp de vreo 4-5 ani, iti pot spune urmatoarele:
- injectia e clasica, nu e common rail, injectoarele nu prea are ce sa se strice la ele
- injectoarele foarte rar pica, eventual fa-i o curatare cu solutie WYNNS pusa direct inainte de filtrul de motorina
- fum scoate cel mai probabil cel depus pe tobe de la mersul in oras. Daca scoate fum si dupa ce ai alergat-o cateva sute de km la drum lung, cu schimbat treptele la 3-4000rpm, atunci ai o problema de amestec si verifici/cureti urmatoarele: Debitmetru (cu sprai special de curatat debitmetre), senzor MAP (se curata cu decarbusolv), EGR - se curata cu decarbusolv.
- uleiul ala din mufa nu e bun deloc, schimba sau repara urgent valva Y33 de pe pompa de injectie, altfel risti probleme mult mai grave cu ECU.

Informatii/tutoriale desppre toate astea gasesti pe forum, folosete catutarea din dreapta sus.

Alte recomandari:
- nu o tura peste 2500 pana nu incepe sa se ridice acul de la temperatura peste 70grade
- da-i in gura fara mila 3-4000 rpm in depasiri, ii place si i face bine, dar asta doar dupa ce s-a incalzit la 85 grade
- pune-i ulei bun si de calitate (Mobil1, etc..)
- Pune-i antigel bun ca sa nu ai probleme cu tecile la injectoare si cu oring-urile de la caloriferul de caldura

Alte bube clasice la motorul asta:
- termoflot - apare ulei in vasul de expansiune, cu cat schimbi mai repede termoflotul cu atat scapi mai usor de uleiul din traseul de racire. Dar stiu cazuri in care au mers ani de zile cu ulei in apa... din necunostiinta de cauza. Recomand cu schimbare termoflot original GM.
- valva Y33- deja ai problema
- senzor turatie - se pune doar original
- alternator - bubuie periodic puntea de diode si ramai fara incarcare si baterie (se repara cu piese cat mai bune)
- debitmetru - se curata cum ti-am zis mai sus, si ca sa il ai bun schimba filtrul de aer la max 10mii km
- EGR, senzor MAP - daca mergi subturat au tendinta sa se colmateze, asa ca e bine sa le cureti periodic.
Skip ads

  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Merci mult pentru postare, e bine de stiut ce probleme poti intampina la un astfel de model, si sunt foarte bine venite aceste sfaturi mai ales de la un posesor "devotat" de atata timp, acestui model de masina.Cred ca o sa imi placa si mie, per ansamblu masinuta e chiar ok.
O sa schimb valva respectiva, daca e pe duca, chiar nu as vrea sa am probleme cu ecu.Ulei in apa nu se vede, m-am uitat bine ,iar pe termoflot nu se vede gram de ulei.
Chiar am observat ca ai place peste 2000 turatii, iar de obicei schimb peste 2500, ai dau si 3000 si ceva cate o data, dar apare o chestie , cam la 2100 turatii parca intra intr-un fel de rezonanta, dar scurt, cum depaseste , cum nu se mai aude, am crezut ca ar fi tobele, dar am fost si mi-au spus ca nu are nimic.Oricum per ansamblu sunt multumit, motorasul toarce f fain.
O singura treaba as mai face, de la cine am cumparat -o nu stie cum sta cu distributia, o are de un an, si nu a schimbat o, asa a adus 0 din Austria, o sa rog vre un mecanic sa o verifice, daca se poate fara sa o schimbe.
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Tot cautand pe forum am vazut ca cineva a pus niste papuci pe fire ca sa intrerupa "cursul" motorinei, poate sa spuna cineva daca este o solutie buna? Cat costa o asemenea valva?
Multumesc
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Valva cand am schimbat-o eu acum ceva ani costa 6-7mil, Nu incerca improvizatii, pentru ca tot la schimb ajungi. Avand in vedere pozitia foarte nasoala in care e montata acea valva iti recomand sa umbli o data si bine, si sa pui original. O schimb o data si bine, si nu mai ai treaba cu ea.
Cat despre distributie, la fel ca la orice masina second, iti recomand sa o schimbi urgent cu una noua la care sa stii tu ce piese ai pus si la cati km. Daca ti se rupe cureaua faci praf motorul, mai bine iei altul decat sa il schimbi.

Cuplul la motorul asta e intre 2000-3200 rpm. Iti recomand sa ii dai in depasiri chiar si 4000rpm, nu ii face rau. Asta evident dupa ce o pui la punct.
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Da , cred ca asa e cu valva, numai ca am dat niste telefoane si deabia am gasit pe cineva care sa o inlocuiasca, la centrul de reparatii bosch, este 950 lei cu manopera cu tot, si distributia trebuie sa o iau in calcul, hmm, se cam ingroasa treaba
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
valva e 461lei - http://www.autoa.ro/produs/...njectie-17dti-y17

Manopera nu ar trebui sa coste mai mult de 50-100 lei... pentru cine are elevator: ridicat masina, dat jos scut, scos un surub de la electromotor care sta in calea accesului catre valva, demontat valva veche, pus aia noua... si cam asta e.

Aia care iti cer 950lei vor sa te cam jumuleasca de bani.
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Merci de informatie,si mie mi s-a parut mult, am mai sunat pe la magazine auto, aproape ca sunt in stare sa o schimb eu, ca la 1,5 dci eu i-am curatat o data egr-ul si nu a fost treaba usoara, numai sa gasesc o groapa, ca scule cat de cat am( tot felul de chei, seturi etc)


Ultima modificare facuta de cristi180 la Mar 09 Aug, 2016 2:05 pm
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Iar cu distributia iarasi e o treaba, manopera 250, si chitul fara pompa de apa, ca am inteles ca nu e angrenata de cureaua asta(asa mi-a zis unul de la un magazin) este undeva la 500 lei
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Da,pompa de apa e antrenata de cureaua de accesorii,nu de cea de distributie.Deci,o schimbi cand pica..Iar cu distributia nu e mare filozofie,numai sa stii exact ce e acolo si cum se face,altfel daunele sunt mari..
Skip ads

  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
In cazul asta nu o sa schimb si pompa de apa, desi imi zicea la telefon la service ul unde am facut programare ca ar fi bine sa o schimb ca daca apare problema cu ea sa nu trebuiasca sa dau jos din nou distributia, ma gandesc ca nu stia exact cum sta treaba.Oricum distributia o schimb numai cu factura si garantie
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pompa de apa la Y17DT nu are nici o treaba cu distributia, se afla pe cureaua de accesorii.
Eu am pompa de apa originala...inca... la 253mii km. Dar am folosit doar antigel de calitate, nu am pus niciodata apa de la robinet in ea cum mai fac unii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@cristi180
Cred ca mecanicul acela nu cunoaste motorul Y17DT
Cauta altul... se pare ca stiu si nu stiu nimic de Y17DT.
Cred ca eu stiu mai mult decat stie ala, desi nu am Y17DT dar am citit pe forum.
Bine... Poate nu am experienta unui mecanic, De-as avea scule cu siguranta masi descurca.
Y17DTZoom | Aici e pompa de apa "WP", nu este pe distributie.

________________________________________________
Doar ca pregatire deci nu te speria.

Din ce am vazut pe forum bolile lui Y17DT
Sunt Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa.

Y17DT - Pierdere mare de antigel
https://www.clubopel.com/vie...p=1745939#1745939 - si mai jos.
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Stia ca au o problema comuna cu calculatorul de la pompa, si ca sunt ok motoarele, nu e specializat pe un anumit tip de marca.
Nu ma speriu, Smile, fac ce pot pentru a preveni, in rest cand apare , apare, asta e, sunt niste mecanisme care se strica, dar nu cred ca o sa am treaba ca la motorul de la Kangoo, in care am bagat 3000, lei mai in urma cu vreo cativa ani.
Sigur ca o sa-i spun la mecanic ca pompa de apa inca nu o schimb, ci doar distributia, si sa vad de valva Y33
  • cristi180

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Mda, daca e sa te gandesti la toate problemele car pot sa apara, ai zice ca sunt motoare destul de proaste, numai ca este f importanta statistica , adica cat la suta au defectiunea(sau defectiunile) respectiva din cate circula, eu cel putin am vazut o gramada pe sosele din modelul asta, chiar o statistica la ele nu cred sa fi vazut pe forum, dar eu cel putin am auzit ca in general sunt bune, in comparatie cu alte motoare
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa stiu daca compresorul AC are si necesita ulei de ungere?
Daca da de care cit si pe unde se pune?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cand se baga freon in instalatie se baga atunci impreuna cu freon-ul.
Nu trebuie sa bagi tu.

Poate la alte masini sa fie altfel?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Off-topic:Se mai adauga o cantitate de ulei PAG (nu stiu cat exact 100-150 ml) si pe la un buson de pe compresor,asta pentru a unge mecanismul de actionare al pistoanelor si rulmentii.Atentie,aceasta operatiune se face doar cu sistemul de ac depresurizat,adica dupa ce ai scos tot freonul din instalatie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR