Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • cristy905

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Simptome:

Buna seara.Cand pornesc ac porneste ventilatorul cateva secunde apoi se opreste si porneste ventilatorul de la lichidul de racire si se aprinde martorul in bord.am verificat cu un bec in mufa cu 3 pini de la ventilator si cand pornesc ac se aprinde scurt apoi se stinge si porneste ventilatorul de la lichid racire.oare are ventilatorul de ac vreo problema?am cautat pe forum dar nu am gasit ceva concret.ms!
----
Model: Astra g
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z18XE
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu exista ventilator AC si ventilator racire motor,in conditiile in care,ambele radiatoare sunt ventilate simultan...,comenzile ventilatoarelor au o anumita diagrama functie de unde vin(sistem AC,sau racire motor)... Referitor la speta,trebuie cautate cauzele acestui comportament,in special pe sistemul AC,recomandat a fi cautate cu motor relativ rece pentru a nu implica sistemul de racire...
  • cristy905

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ok.ms de raspuns.o sa incerc sa pornesc ac cu motor rece sa vad simptomele
  • cristy905

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua.am schimbat ventilatorul de ac si totul este ok.ms pentru ajutor
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Nu exista ventilator AC si ventilator racire motor,in conditiile in care,ambele radiatoare sunt ventilate simultan...

Ba exista: la g-ul meu, am doua electroventilatoare; cel din fata porneste doar cand am ac pornit; cel din spate porneste doar pt rĂ£cire antigel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Z18XE si y20dth au aceeasi schema de functionare,iar daca studiezi diagrama de functionare a celor 2 ventilatoare,probabil o sa ti se schimbe optica,deoarece o sa vezi ca ele functioneaza inseriate,prin rezistente sau pe turatie maxima...,depinde de cerinte...!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu,
Daca scot ventilatorul de ac, masina merge f bine. Cum dau drumul la AC, mi se aprinde eroare in bord pe modulul de rĂ£cire.
Idem; daca scot ventilatorul de la antigel, merge masina ok(conditia sa nu se incinta motorul).pornesc ac, porneste ventilatorul de la AC si totul e ok. Sunt total independente pe probĂ£ fizica: am incercat si asta a rezultat.
Este inutil sa înseriezi doua ventilatoare dpf fizic.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E posibil "sa nu vezi padurea din cauza copacilor"... scuze daca am fost prea dur in exprimare,dar acesta este adevarul. Nu intimplator am facut trimitere la documentatie(in ideea ca stii sa o citesti tehnic),doar asa vorbim aceeasi limba si ne vom intelege.Ceea ce verifici pe propria masina sunt frinturi de manifestare,corecte si logice,dar nu de ansamblu,nu in totalitate...
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ce documentație? CĂ¢nd spui cĂ£ se insereazĂ£ electroventilatoare?
Copacii sunt in alta parte,nu in fata mea.
Numai bine!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Opel tis2000,Auto-data,workshop-data...,si or mai fi! Unul din pragurile termice(switc) si unul din pragurile de presiune(switch) din sistemul AC,comanda functionarea ambelor electroventilatoare(in acelasi timp),inseriate. Cu regret,cred ca incep sa pricep de ce nu ne putem intelege...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Imi Ă®ntĂ£rește convingerea ca nu stii ce inseamna a in seria doua ventilatoare.
Cum ele sunt echipamente care merg la 12 V, ca sa le faci sa meargĂ£ la viteza maxima, inseriate fiind dupĂ£ cum spui, ar trebui sa le alimentezi la 24 V. E povestea divizorului de tensiune: chestii elementare de fizica.
Daca lĂ£murești cele dragi sus, am gresit eu. Daca nu...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"Imi Ă®ntĂ£rește convingerea ca nu stii ce inseamna a in seria doua ventilatoare. " Daca aceasta e parerea ta despre mine,eu o respect,dar pot sa nu fiu deacord... La 12v(de fapt 14v,cu motor pornit),electroventilatorul,functioneza la turatie maxima,pentru reducere de turatie se apeleaza la rezistenta aditionala inseriata cu motorasul electroventilatorului sau inserierea celor 2 electoventilatoare,obtinindu-se astfel mai multe trepte de turatie,cit mai adecvate regimului termic al motorului. Nu mai fac trimitere la documentatie,deoarece vad ca e inutil... Eu mi-as fi dorit "analiza pe text,nu birfa la coltul strazii"...
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Comenzile pe ventilatoare se dau prin relele/ contacte diferite. Nu ai cum sa le Ă®nseriezi. Verifica schema cu atentie si te convingi. Pt modificarea turatiei se folosesc doar rezistente adiționale.
Ar fi inutil de alambicat sa faci asemenea lucruri.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La Astra G(Z18XE) nu se poate vedea diagrama de functionare,deoarece este introdusa in programul calculatorului dedicat pentru racire motor si AC,iar citirea temperaturii se bazeaza pe senzorul de pe motor. Cine doreste sa vada(citeasca) diagrama de functionare a celor 2 ventilatoare,o poate face pe documentatia de la Vectra(Z18XE),unde nu exista calculator dedicat supravegherii racirii si AC,toata schema bazindu-se pa switch-uri si relee de protectie,caz in care se poate vedea(pe documentatie) ce se intimpla cind inchide fiecare contact de la racire motor si presiune AC. Atentie la contactul median din switch-ul tripolar(AC),acesta genereaza,functionare inseriata a celor 2 ventilatoare.La Astra nu sau mai folosit relee si switch-uri,totul integrindu-se intr-un calculator,la alt nivel tehnologic...
  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dupa 3 luni de la schimbatea compresorului de ac , tomp in care cu i ac-ul pornit imi clantaneau dintii in gura. brusc la relanti. ac -ul pornea 5 secunde se oprra pornea se oprea si crestea temp apa fara bec in bord opream ac temp apa ok dar la drum intins no problem.ridic capota si constat va ventilatorul de pe radiatorul de ac la relanti pornea 5 sc se oprea 10. 11. iar pornea cam 5 sc iar se oprea dar motorul fiind cald crestea temp apei rapid fiind nevoit sa opresc ac moment in care ventilatorul de motor mergea pe proma treaptaam hotarat da metg la elecytician iar acolo in fata lui cu motorul cald si. ac pornit. a crescut presiunea in onstalatie ac si a dat freonul afara pe la compresor. M-am dus la service-ul unde imi fac RC iar raspunsul lor a fost -defect calculator ventolatoare- l-am schimbat cu inul de la dezmembrari 120 lei iar totul a mers perfect 3 zile pana cand in mers bec aprins patratel cu steluta ventilatorul de pe radiatorul ac nu invartea moment in care ventilatorul apa pornnea pe turatie maxima - defect senzor presiune ac Din respect nu am intervenit dar poate ajuta pe cineva...y 2.0dth
  • CIonutLuca

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Salut Ă®mi poate spune si mie cineva cĂ¢nd apas butonul ac nu Ă®mi pleaca ventilatorul nu face nimic la un opel astra 16 16valve va rog
  • cristy905

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
E posibil sa nu mai ai freon in instalatie.daca nu ai o anumita presiune compresorul nu pleaca.poti sa vezi presiunea cu ajutorul unui tester
  • constantinmarian

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2009 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2013

  • Mesaj Privat
salut!descriu problema unui amic,poate cineva sa intilnit cu aceasta situatie.masina un opel astra g 1.8xe climatronic,a avut una dintre rezistentele de nichelina rupta,am schimbat-o pentru ca la cresterea temperaturii electroventilatorul ii pornea pe treapta superioara si la activarea climei nu pornea electroventilatorul.verificat toate treptele de viteza de la electroventilator functioneaza toate,releele sint bune toate trei.cind se incalzeste apa si pleaca prima treapta de viteza,scot primul releu si pleaca pe a2a trepta,scot si al doilea releu si pleaca pe a3a trepta, il scot si pe cel de al3lea si electroventilatorul se opreste.deci functioneaza tot.
Cind pornesc clima porneste si compresorul si uneori porneste electroventilatorul alteori nu,precizez ca masina dispune de un singur electroventilator,in spatele celor 2 radiatoare.nu are calculator separat de AC.
Oare care sa fie problema?
Precizez ca si sigurantele sint ok cat si releu de la compresor
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR