Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
As vrea sa schimb uleiul in cutie,mã gândesc cã în 9 ani de stat in cutie calitãtile lui s-au alterat.
M-am orientat la un ravenol mtf-1, sae75w85 gl4/5,cod 1940182,in cant. de 2 l sintetic.
Întrebarea este dacã a mai schimbat cineva si dacã ar intra doar 1.6 l sau mai mult?
Am mai citit pãreri cã uleiul trebuie sa fie musai original gm si sa fie mineral pt cã altfel dãuneazã cv. sau cã nu se schimba doar se completeazã.Ce pãrere aveti.
Multumesc!


MODEL: Opel Astra j
MOTOR: A14xer
Skip ads

  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Eu l-am schimbat la revizia de asta-vara preventiv stiind ca M32 e mai problematica, dupa 7 ani jumate. Desi, dupa ce l-a dat jos din cutie era curat si nu avea urme de pilitura de fier in el, am zis sa il schimbe oricum. Discutand cu mecanicul, mi-a zis ca la 1.4NET nu exista un interval de schimb al uleiului din cutie si conform manualului de service se schimba doar cand se umbla la cutie. Poti suna sa intrebi la reprezentanta daca pentru motorizarea ta exista vreun interval de schimb pentru ulei, dar daca vrei neaparat il poti schimba. Nu te pot ajuta cu informatia legata de afirmatia ca trebuie sa fie mineral neaparat cel din cutie, dar cei de la Ravenol au uleiuri de motor bune, chiar foarte bune as indrazni sa zic si teoretic at trebui sa stea bine si la capitolul asta. Daca te uiti pe site-ul lor au acolo o sectiune cu recomandari pentru uleiuri/lichide in functie de masina pe care o ai si vezi ce iti recomanda pentru cutie. Apoi il iei pe fiecare in parte si vezi daca respecta certificarile recomandate de producator, daca nu mergi pe cel Opel/GM.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut Aantonio merci pt. Informatii
Daca pt. M32 care e cu probleme nu exista interval de service pt F17 cred cã nici atât
Ravenol-ul l-am luat deja de câteva saptamani,are aceleasi specificatii ca gm/opel-ul,când se apropie revizia de schimb la motor fac schimbul si la cutie.
Oricum când fãceam "sapaturi"pe net am gãsit la gm/opel doar douã feluri de ulei de transmisie,unul pt automatã si unul pt.manuala.Sa înteleg cã toate cutiile manuale de Opel accepta acelasi tip de ulei?
Tu de care ulei ai pus opel sau altceva?
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Rectific la manuala mai este un tip sae 75w80,cod 1940711,gm/chevrolet /opel,galben
Skip ads

  • fratie

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
- Am auzit și aud în continuare din gura unor oameni cu pregãtire în domeniul o frazã pe cât de bine cunoscutã, pe atât de eronatã, cicã ; la cutia manualã uleiul nu se schimbã niciodatã, doar se completeazã pentru cã este Long Life sau tot felul de alte tâmpenii de te doare capu', lucru total gresit și neadevãrat. Aceste uleiuri au un termen de utilizare, dupã care îsi pierd propietãtile, practic se degradeazã. Mergi și cautã un bidon de ulei compatibil pentru cutia ta și vezi pe el termenul de garanție înscris pe bidon, termen valabil și când uleiul este în cutie. Dacã nu a fost schimbat niciodatã, atunci presupunând cã în fabricã se pune ulei nou, cam de atunci începe și perioada de garanție a uleiului, faci repede un calcul cu anului de fabricație al mașini și vezi cât și ce vechime are uleiul cutiei, și cam de când trebuia schimbat Smile
- Douã lucruri importante la cutia manualã legat de ulei sunt nivelul si foarte important calitatea acestuia. Dupã caz nivelul se verificã și completeazã, iar dacã nu sunt pierderi sau scurgeri nivelul trebuie sã fie corect. Atenție mare ; completarea nu ține locul înlocuirii. Problema apare atunci când vorbim de calitatea uleiului, care dupã cum știm acesta este supus degradãrii, și am vã dau câteva motive bune ; timp de expirare, temperaturi oscilante varã/iarnã, condens, turații de tot felul, barbotare, și nu ultima... temperatura motorului care este trimisã cãtre cutie prin faptul cã aceasta este strâns legatã de motor. De aici apare degradarea uleiului și necesitatea înlocuirii acestuia.
- Dacã vrei sã stai liniștit pãrerea mea personalã este cã uleiul din cutia manualã se înlocuiește undeva aproximativ dupã 2-3 ani sau la 60-80 mii km, binențeles date aproximative, dar mai depinde și de cum este utilizatã mașina mã refer la km. Trebuie ținut ca cel nou sã fie un ulei recomandat de producãtor sau service.
- Mare atenție ; Uleiul cutiei este un consumabil, se degradeazã, deci se înlocuieste. Sã vezi uleiul cum aratã când îl dai jos, e subțire zici cã e apã. Pilitura sigur este și nu se vede în ulei, dar sigur o gãsești depusã pe magnetul de pe bușonului bãii de ulei
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Era vorba de pilitura aflata in suspensie in ulei, vizibila nu microscopica. Aceasta de obicei se vede daca uleiul este transparent/curat, se poate aplica o lumina puternica si particulele in suspensie genereaza reflexii. Orice motor/cutie genereaza reziduuri metalice, dar este important sa nu fie observabile cu ochiul liber. Discutia poate continua, dar nu cred ca intereseaza neaparat pe cel ce a initiat discutia.
Eu am specificat opinia Opel/reprezentantei cu privire la schimbul de ulei cv, nu zic ca ar fi cel mai bine, dar fiecare face cum crede. Privind necesitatea efectuarii unui schimb, cat si intervalul la care se face, daca producatorul nu specifica este discutabil (poate alte motorizari au un interval). Eu am schimbat, dar nu vreau nici ca altii sa creada ca asa trebuie facut daca producatorul zice ca nu. Cum Opel nu a dat utilizatorului un grafic de intretinere, fiecare trebuie sa se intereseze la reprezentanta daca vrea sa efectueze operatiunea.

Pe de alta parte se poate intelege si explicatia producatorului strict de cutiile manuale privind lipsa unui schimb sau un schimb la un numar mare de km. Sunt mai multe aspecte, dar sa le luam pe rand:
1. Exista o perioada de garantie si separat o perioada de "utilizare" pentru care masina a fost proiectata. Daca aceasta este de 10 ani si/sau 200k km de exemplu, constructorul poate considera ca nu este necesar schimbul pentru ca la o buna functionare uleiul nu se deterioreaza intr-atat incat sa afecteze functionalitatea si poate recomanda deloc sau la 5 ani si/sau 100k km de exemplu. Daca cineva are de gand sa tina masina o perioada mai lunga e bine sa ia in calcul si schimbul uleiului din cutie.
2. Cutia de obicei se umple pana sus si daca nu are pierderi nivelul se mentine, deci condens teoretic nu ar trebui sa apara sau in orice caz foarte putin.
3. Temperaturile de lucru sunt mai joase fata de cele ale uleiului din motor, poate in mod exceptional sa ajunga la 80-90 grade.
4. Nu sufera arderi si contaminari cu cenusa precum in cazul uleiului de motor.
5. Intr-adevar acele barbotari pot sa apara in urma unei utilizari mai intense, dar fiind vorba de cantitati mici de aer nu afecteaza compozitia chimica a uleiului ci scade doar temporar capacitatea de lubrifiere.
Insa pot fi si alti factori care contamineaza uleiul, prin urmare fiecare face cum crede.

P.S. Am pus ulei Opel/Gm pentru ca il aveau pe stoc cand am fost la revizie.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Faptul cã nu existã buson de golire ulei la cv,trebuind desfãcut acel capac, atestã cumva faptul cã Opel nu a prevãzut o perioada de mentenantã la cv.
Ce mã frãmântã pe mine totusi, e cã mai toti userii sunt de parere cã ,trebuie folosit exclusiv ulei original opel.Unii spun ca dupã schimb cu alta marca de ulei au avut o functionare defectuoasã a cutiei.Mai e cineva care a schimbat cu ravenol mtf-1,sa ne dea un feedback.
Eu când am ales ravenol m-am gândit cã e superior fatã de uleiul gm
  • fratie

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@Aantonio , e o discuție cu pãreri diferite și eu vãd cã e normal sã fie așa, nu mã contrazic, am enumerat câteva opinii personale și le mențin în continuare. Fiecare face cum dorește, sau dupã cum îl taie capu. Producãtorul poartã o vinã pentru i-a fost lene sã treacã în carte la perioadã sau km indiferent cât era dar era normal sã fi fost trecutã. La fel cum i-a fost lene sã monteze un bușon la capacul cutiei. Nu știu, dar la alte mãrci auto au bușon' la cutia manualã sau tot așa e... ?
La mașina mea 2018 o sã schimb de uleiul de la cutie dupã 4 ani, lucru normal zic eu, și pânã la urmã nu e o avere.
Mașina care am avut-o înainte opel meriva B, 2011, cutie manualã 5 trepte, în 2018 am schimbat uleiul la cutie și am pus ulei GM, imediat s-a vãzut cât de frumos mergea cutia cu uleiul nou, de parcã era altã cutie. Uleiul vechi cred cã mai avea ceva propietãți de ungere dar era apã, se subțiase.

@bodo 2010 , uleiul GM e fãcut de tot de un brand cunoscut din cele câteva cunoscute de toatã lumea, dar la cererea opel cu spacificații stricte cerute de opel sub numele GM. Din ce știu Ravenol e tare în germania, mai mult nu știu. Și eu am cochetat la un moment dat cu Ravenol, dar la service opel toți ridicã din umeri când aude de orice alt ulei în afarã de GM, așa cã am mers pe GM. Sigur sunt uleiuri mai bune ca GM, da cine se riscã ..?
Skip ads

  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Mã gândesc cã dacã ravenol trece pe eticheta codul gm 1940182 acelasi care e si pe eticheta bidon gm nu o fi doar marketing.Daca toatã lumea ar pune doar ulei gm,la ce se mai chinuie ravenol,motul,etc sa mai facã ulei cu specificatii Opel cã oricum nu-l cumpãrã nimeni.
Se pare cã Opel face asa niste minuni de cutii cum nu a mai fãcut nimeni si numai martienii au reteta secreta pt ulei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Opel face cutii de viteze (in 5 trepte) care tin o vesnicie si ,,minuni de cutii,, (in 6 viteze)... asa cum bine s-a scris mai sus si care tin cam cât o minune... (adica nu prea mult). Poti sa bagi ulei de cutie original sau un aditiv-minune dar nu vei prelungi prea mult viata unei cutii de viteze cu deficiente de proiectare.

Daca e sa schimb uleiul de cutie la vreunul din Opel-urile mele o voi face cu uleiul de cutie original GM. M-am lamurit cum stau lucrurile cu antigelul aftermarket vs. cel original GM, in niciun caz nu o sa repet greseala initiala in ceea ce priveste uleiul din cutia de viteze. Nu-l schimbi anual/bianual, deci nu e o avere o diferenta de pret pentru uleiul original GM raportat la ce gasesti pe aftermarket in magazinele de piese auto.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de pret ravenol-ul e un pic mai scump ca gm-ul.Insa chiar daca cred în continuare cã ravenol e superior gm-ului m-am decis sa iau 2l de gm/opel cã na "numai asta e bun la cutia de Opel"+garnitura de hîrtie de la capac si am purces la service.
Am schimbat prima data la motor tot cu ravenol, hls sae 5w30 dupã 7 ani de motul si 2 de gm.Personal îmi place cum se aude motorul ,astept temperaturi mai scãzute pentru a- mi face o pãrere finala.
Apoi s-a trecut la schimbul din cv.Bineinteles cã garnitura de pe capac s-a rupt la desfacere,însã uleiul am rãmas surprins de ce bine arata atît ca si culoare(rosu rubin),cat ca si consistenta pãrea in regula.Sau introdus cei 1,6 l ulei regulamentari cu ajutorul unei spritiere pânã la supraplin.
Dupã mine, cred cã aceste uleiuri de transmisie din cv manuale, teoretic si în mare parte si practic, daca nu sunt pierderi, pot trece proba timpului fara sa fie nevoie sa fie schimbate .
Cã prima impresie trecerea prin trepte pare acum o idee mai fina,insa numai dupã un drum mai lung o sa pot face o apreciere obiectivã.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Uleiul aflat în utilizare(și nu numai!), indiferent de producãtor sau domeniu de utilizare, se uzeazã/degradeazã/contamineazã. Cred cã nimeni nu poate combate asta... decât dacã e habarnist tehnic sau are probleme cu mansarda. Restul e can-can și poveste...Acestea fiind spuse, orice persoanã cu scaun-la-cap știe ce are de fãcut. Din nou, alte bla-bla-uri, dela Opel sau alții de teapa lor, sunt povești de marketing(a se citi ”adormit copiii”, adicã de aburit fraierii).
Skip ads

  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@bibu 16v
Nu te ambala cu epitete nepotrivite cã nu e locul potrivit.Daca nu cunosti subiectul discutiei ia si citeste de la început.Tocmai in prima fraza a topicului am precizat cã în 9 ani calitãtile uleiului se altereazã.Doar cã nu într-o mãsurã asa mare încât (pe o perioada rezonabila si corecta de utilizare a masinii prin tari civilizate)sa defecteze cutia.
Nu despre ulei nou vs.ulei vechi era discutia ci de care ulei.
Si cum bine spunea cineva mai sus sunt cutii proaste la care nici mama uleiului nu le face mai bune si altele care au fãcut istorie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR