Ai uitat parola?


  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2010

Dupa foarte multi kilometrii facuti cu treapta 5 la 3000 ture si o viteza de 105 km/h m-am hotarat sa schimb pinionul de treapta 5 cu unul de la o cutie de diesel. Motorizarea in cauza este Z16XE care are o cutie F17CR (33/37 - raport treapta 5 ). Cutia donatoare de pinioane este de pe motorizarea 1.7 mai exact F17WR (31/41 - raport treapta 5 ).
Pentru a ne apuca de treaba aveam nevoie de urmatoarele piese si scule:
Piese necesare:
- Cutie viteza F17WR sau doar pinioanele cu furca daca le gasiti separat
Scule necesare:
- Tubulara E8
- Imbus de 5
- Tubulara hexagonala de 11 si 13
- Cleste varf indoit 150 mm
- Presa 2 brate 100 mm
- Pasta autoblocanta
- Ulei cutie viteza
- Garnitura capac cutie

Lucrarea a inceput cu demontarea rotii stanga pentru a avea acces la capacul cutiei de viteza. Pentru cei ce au scut de plastic se desface acel surub care tine scutul fixat. Partea de la scut nu prea incurca dar daca preferati sa lucrati cat mai usor puteti da scutul jos.(eu nu l-am dat jos)

Dupa ce se da roata jos vom avea acces la capacul cutiei de viteza si vom incepe sa desfacem cele 9 suruburi. 5 suruburi sunt de 13 si 4 suruburi de 11. Dupa ce se da jos capacul va curge foarte putin ulei (aproximativ 100 ml) restul de ulei ramane in grupul conic.


Dupa demontarea capacului vom vedea perfect cum sta treaba cu cele 2 pinioane. In prima faza se desfac cele 2 suruburi (imbus de 5 sau E8 ) de la furca pinionului de la trenul mobil. Suruburile sunt cam stranse si au pasta autoblocanta in concluzie se va folosi un imbus calitativ. Initial am folosit un imbus de 5 in forma de "L" cam slabut si evident ca s-a strambat.

Dupa ce s-a demontat furca de la pinionul de pe trenul mobil se va scoate siguranta cu clestele pentru sigurante si se va trage pinionul afara. Acest pinion la mine a iesit cu mana, nu a fost nevoie de presa. Dupa ce iasa pinionul se vor scoate de pe ax cei doi rulmenti (iasa cu mana).

Dupa ce s-a demontat primul pinion se va trece la urmatorul care nu va fi asa usor de scos afara Very Happy. Se desface siguranta acestui pinion dupa care se va pune presa cu 2 gheare pe el. Aici totul depinde de noroc, iasa usor sau nu. Presa asta de la Yato nu a fost chiar stralucita si m-am chinuit ceva timp pana l-am scos afara. Mare atentie unde se pune presa. Acest pinion are doar o pozitie unde se pune presa tocmai de aceea se foloseste presa cu 2 gheare. Presa cu 3 gheare este inutila pentru acest pinion.


Asa va arata dupa demontarea celor doua pinioane
Dupa ce s-au scos cele 2 pinioane se vor monta celalalte pionoane de pe cutia F17WR in ordinea inversa demontarii. Recomand ca la suruburile de la furca pinionului de pe trenul mobil sa se puna pasta autoblocanta!
Dupa ce se monteaza totul la loc se va completa cu ulei (eu am folosit GM) si se va verifica nivelul. Eu am pus exact 100 ml dupa care am verificat si totul era ok. Tin sa specific ca nu am schimbat garnitura de la capac deoarece era ok dar preventiv i-am pus putin silicon. Cine este mai pretentios o poate schimba daca vrea Very Happy.

Dupa munca depusa am obtinut si rezultatul mult asteptat Smile
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Oct 2010

Multumim pentru tutorial. Ce vreau sa te mai intreb unde este pozitionata seria care ai pus o tu in poza. Si inca ceva daca poti pune 2 poze cu viteza la 3000 de ture si la 3500.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 1,070
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

@raduandrei77 Poti sa faci regula de 3 simpla pentru orice viteza vrei tu! La 3000 are undeva la 125-127 km/h!
Daca stiam ca e posibil, reparam cutia veche (F17CR) cu piese din cutia noua (F17WR) luata SH si schimbam doar pinioanele pentru treapta a 5a.
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2010

@raduandrei77 Seria este exact jos langa capac. O sa fac si poze.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,068
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

blue_maniak a scris: @raduandrei77 Poti sa faci regula de 3 simpla pentru orice viteza vrei tu! La 3000 are undeva la 125-127 km/h!
Daca stiam ca e posibil, reparam cutia veche (F17CR) cu piese din cutia noua (F17WR) luata SH si schimbam doar pinioanele pentru treapta a 5a.

Daca cutia veche e F17(+)WR.V1 sunt interesat de perechea de pinioane pentru viteza a 5-a.
Eventual facem un schimb, eu la 3.000rpm am 130km/h intr-a 5-a cu F17 pe diesel si vreau 140 km/h la aceiasi turatie.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 1,070
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

@ahappyuser Cred ca n-ai inteles sau n am fost suficient de explicit. Eu aveam F17CR (115km/h la 3000rpm in 5) si am inlocuit-o cu F17WR, 125 -127 km/h la 3000 rpm in 5. Vajaia ceva rulment pe acolo si sarea din treptele 1 si R.
Problema cu cutia noua, cu rapoartele mai lungi, e ca sunt penalizat la demaraj. De aceea zic ca era mai bine sa incerc sa repar cutia veche si sa schimb doar cele 2 pinioane pentru a 5-a. O turai ceva mai tare in a 4-a, dar in 5 statea in ture putine. Nu inteleg de ce a fost atat de greu sa puna 6 trepte. Nu stiu daca reusesti 140km/h cu vreun F17.
  • prooff

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z16XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jul 2011

interesanta modificare. stie cineva cat costa la un service toata operatiunea? cu piesa mea.

si eu am un Z16XE Vectra C si as vrea sa o fac.
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2009

La vectra b x16xel se potrivesc pinioanele luate de pe astra g 1.7 dti, f17wr?
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2010

@cosminc2009 Daca are cutie F17 se potrivesc.
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2009

mersi wizard pentru raspuns; am gasit cutie f17wr la 200 lei, plus transportul plus alte materiale folosite ,deci vreo 300 si ceva de lei; parca nu prea se merita investitia pentru un plus de ~15km/h ; am renuntat la idee. Spor!
  • jardel84

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Nov 2016

Si consumul de benzina cum este acum?
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X16XEL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2009

Din moment ce motorul nu mai sta turat ci o idee mai relaxat, o sa fie un consum mai bun Smile

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide