Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara. Astazi de dimineata, cand sa plec la servici am pornit masina si am lasat-o 2-3minute cu motorul pornit, am plecat si nu am mers decat vreo 20 de metrii si deodata masina nu mai tragea, o acceleram si nimic, motorul mergea si am incercat sa incerc treptele pe rand cand ridic ambreiajul nu se intampla nimic statea pe loc.

Am rasfoit astazi toata ziua forumul si am dedus ca ambreiajul este de vina, acum nu stiu sigur dupa simptome ce ar putea fi? Am mai incercat sa vad daca 'si-a revenit' si masina cu motorul pornit se aude un zgomot in partea stanga un 'huruit' asa, m-am speriat si nu am mai pornit-o. Insa inainte de asta masina nu prea tragea era lenta si uneori se "smucea" in plecarile de pe loc si nu intra din prima in marsarier trebuia sa calc inca odata ambreiajul sa se cupleze. Sa fie de vina cutia sau ambreiajul? Este vorba de Astra F Van 1.6i 8v. Si inca o intrebare cum se porneste corect masina cu ambreiajul apasat sau la automat pe liber si frana de mana trasa?
Multumesc.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dupa informatiile date de tine e greu de spus cu precizie ce e ... Ca probabilitate, mai degraba ar putea fi ambreiajul, dar acesta ar fi trebuit sa dea semne din timp, rar se intampla ca un ambreiaj sa crape asa, din senin, la o exploatare normala .. Nu e exclusa apriori nici cutia de viteze ...
Oricum, la ce cunostinte de mecanica intuiesc ca (n-)ai, ideal ar fi sa o vada un specialist, oricum interventia, oricare ar fi ea, nu cred ca intentionezi s-o faci in strada ... O diagnosticare precisa se poate face doar facand niste incercari, care nu-s neaparat complicate, dar reactia masinii trebuie simtita (auzita, vazuta, etc), deci nu cred ca o tele-diagnosticare este posibila ...
  • ionutmunteanu1990

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut!
Exact asa pateam eu, acum 2 saptamani am schimbat discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul de presiune.
Acum merge perfect.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pai, ai procedat foarte corect, ca la Germania! Laughing
Skip ads

  • ionutmunteanu1990

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc ! Cu cat amani mai mult cu atat se strica mai multe...ma costat 400 Ron un kit complet (placa presiune,disc,rulment presine) .Cand rezolvi o problema apa doua...am un tacanit in partea stanga (pe langa distributie) dar nu imi pot da seama de la ce este ...si se accentueaza in fucntie de turatie. Acelasi sunet este si pe gpl si pe benzina....injectorul este ok, distribuitia schimbata acum 60.000km. O parere e binevenita. Multumesc !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Suspectez cureaua de accesorii cu tot ce tine de ea ... role, rulmenti (alternator, eventual) ... Cand a aparut zgomotul/tacanitul?
  • ionutmunteanu1990

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Acum 2 zile, alternatorul are 2 ani ( 100 000 km ) , nu este sunet de rulment....e un tacanit ...cureaua e ok am 40 000 km cu ea.
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri tuturor, @ionutmunteanu1990 exact asa se aude si la mine un tacanit, un vecin care se mai pricepe a spus ca sunt de vina tachetii din cauza ca uneori 'se incarca, ba nu se incarca', schimbul de ulei l-am facut recent si tot kit-ul de distributie, nu am inlocuit cureaua de accesorii am zis ca mai merge nu era asa uzata asa a zis mecanicul. Cel putin la rece cand porneam masina se auzea un tacanit ingrozitor acesta disparea, iar aparea si la accelerare il auzeam chiar si cu muzica in masina, groaznic. Saptamana viitoare o sa ma duc la service sa vad ce zic mecanicii si revin.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
"tacanit-ul" era si inainte sa de a schimba distributia, sau a aparut dupa?
Si ce ulei a avut inainte si ce ulei are acum.

@andrea121 - la tine trebuie sa urmaresti tot traseul de la pedala ambreiaj pana la cutie, cablu (sa nu fie slabit), furca cutie,
Cu ambreiaj cam greu de dat o parere pana nu desfaci.

Daca cablul si furca este ok atunci problema este in interior.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1821108



Nu strica sa verifici si zona aceasta mecanismul de selectare viteze .
(daca nu este aliniata cutia si maneta va agata la selectarea vitezelor etc...)


Ultima modificare facuta de T.ion la Mie 28 Sep, 2016 12:14 pm, modificat de 10 ori in total
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@T.ion, tacanitul respectiv l-am avut si iarna trecuta insa am observat ca atunci cand este cald afara dispare, apare doar la rece in cazul meu, am folosit pana acum ulei Castrol 10W-40 si filtru bosch, acum am pus man. Saptamana viitoare o duc in service si revin cu rezultatul problemei. Multumesc pt. tot.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1821108 - verifica si asta vezi mai jos furca rupta.
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am verificat acum, nu este rupta cand apas ambreiajul este tare, am observat ca intra mai greu in viteza, pedala de ambreiaj este normal sa fie tare? intotdeauna asa a fost, adica trebuia sa apesi cu putere, la alte masini diesel cei drept este moale, am zis ca la benzina asa e normal insa nu stiu cert. Si inca o chestie eu porneam masina de fiecare data cu pedala de ambreiaj apasata, si cutia de viteze pe liber, cum este normal si corect?
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Asa o pornesc si eu. Cred ca fiecare o porneste asa.

Este cam greu sa iti spunem de unde este pana nu desfaci nu ai cum sa stii.
Pot fi cam multe cauze: Rulment de presiune, Disc ambreiaj, Placa presiune ambreiaj sau altceva.

Daca este vezi sa pui piese de calitate ca nu repari tot mereu in zona aceasta.
Si daca tot desfaci sa schimbi si Simering arbore cotit din spatele volantei (ca sa nu mai desfaci in viitor pentru el)

Simering-uri si garnituri de calitate: GOETZE, VICTOR REINZ, ELRING
Piese penru zona ambreajului: SACHS sau LuK

Doar daca vrei sa il schimbi sau sa completezi.
Ulei cutie viteze: 1940182 | 93165290 petru schimb iti trebuie 1.6L
surub de nivel si pe unde se baga pana da afara pe la surubul de nivel.

Doar daca stii ca mai tii masina ani buni.
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru tot efortul depus si sfaturile date @T.ion. O sa schimb tot kit-ul de ambreiaj si uleiul cutiei si o sa le zic si de semeringul respectiv si garniturile aferente.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Prima data vezi ce este dus. - dupa comanzi piesele de preferat in service-ul unde faci lucrare cu piesele lor.
(nu de alta dar sa nu ramai cu piesele, si cu bani blocati in piese si problema sa fie in alta parte.)
  • andrea121

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Revin cu un update la cele postate anterior: ieri dimineata am pornit masina am lasat-o cca. 5-10min. sa mearga am turat-o de cateva ori si am oprit-o. Astazi am zis sa o duc la service, dar inainte am zis iar sa o pornesc si dupa ce am lasat-o iar 5min sa mearga cand am bagat in treapta 1, ridic ambreiajul supriza a plecat de pe loc, dau inapoi merge, am mers cu ea pana la primul service fara sa-mi faca iar suprize, am ajuns la service si la constatare (vizuala) mi-a zis ca masina nu are nimic, si am inceput sa le povestesc de mai sus, si au zis ca ambreiajul este problema, dar nu stiu sigur ca masina merge au incercat sa plece de pe loc, cu treapta 2-3-4 si cu frana de mana si mergea. Bun si am zis sa schimb tot kitul, mi-au facut programare pe luni si m-au pus sa aleg dintre Valeo, Luk si Sachs (toate aveau acelasi pret), am ales Sachs la pretul de 430lei + 250lei manopera.

Acum inca ma intreb daca este sigur ambreiajul pentru ca masina acum merge..am avut o problema azi nu intra in marsarier decat dupa ce eliberam ambreiajul si il apasam inca odata atunci mergea. Imi este teama sa nu fie altceva si sa nu il schimb degeaba, ca sa-l dea jos au cerut 250lei doar sa vada exact..si daca e el problema alti 250lei sa-l puna. Deci, ce sa fac? Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR