Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Simptome: tensiunea de incarcare este de 14,2 pana la 3000 rpm.
La turatii mai mari de 3000rpm tensiunea creste peste 20v

am schimbat releul de incarcare si puntea redresoare cu altele noi (mobiletron) dar problema nu sa rezolvat.
Care este cauza?

Model: Astra
An fabricatie: 2004
Cod motor: z17dtl
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Releul de tensiune(incarcare) e defect,chiar daca e nou...
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Sustin ce zice colegul mai sus!Inlocuieste cat mai curand releul regulator ca sunt sanse mari sa-ti buseasca ECU,si nu numai..
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Merci de raspunsuri, ce marcã recomandati?
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Eu am pus Mobiletron si a fost ok(de vreo 4 luni).Acum o sa vad cat tine..Recomand original,dar e muult prea scump.Dintre cele cu pret bun si accesibile,zic sa-ti mai incerci norocul o data cu Mobiletron.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mobiletron se foloseste si la mine la lucru cand se repara diverse utilaje, exploatate in regim industrial. Desi au niste ani buni de utilizare, nu sunt probleme ...
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Merci de sfaturi. Am mai cumpãrat un releu de încãrcare, tot Mobiletron (asta am gãsit).
Mâine-l voi schimba, dar tare am senzația cã problema tot nu va fi rezolvatã.
Releul a fost deja schimbat dar imediat dupã montarea releului nou comportamentul a fost identic cu cel de dinainte.
Incarcã perfect pânã la 3000 rpm. Din 14,2 nu se clintște, dar dacã accelerez peste 3500 rpm voltmetrul o ia razna.
17, 18, 20, 120, 200volti. la 5000 rpm.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Asta pare, mai degraba, o dioda strapunsa... S-a verificat blocul de diode?
Skip ads

  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
A fost si schimat si blocul de diode impreunã cu releul (tot Mobiletron)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Totul e bun...,numai nu merge! Acea tensiune nu apare de nicaieri... Cu ce instrument verifici si pe ce trepta a tensiunii...?,de regula se verifica pe 20v(curent continuu). Imi vine greu sa cred ca o baterie buna,in tampon cu alternatorul,poate suporta o tensiune de 200v,gindindu-ma care ar fi valoarea curentului la aceasta tensiune... Mergi cu alternatorul la un centru de reparatii specific,unde au banc de probe alternator si se poate elucida "misterul".Cind poti face verificari directe,totul devine mai usor...,e greu sa faci "operatii",prin intermediul forumului...
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Corect.
M-am convins singur de asta.
Am masurat cu un aparat de masurã și control(destul de profesional) , pe scala 20 si apoi 200.
Cãnd voltajul trece de 18v se decupleazã toate aparatele mașini, cade turometrul se sting toate becurile. (Acest lucru se ințâmplã pres de o secundã.) la un test cu opcom in computerul mașini era inregistratã o eroare de supratensiune 137volti.
Azi am demontat din nou alternatorul. Am masurat diodele, toate OK. Am pis un alt releu tot mobiletron nou.
SURPRIZÃ, PROBLEMA A RAMAS NESCHIMBATÃ.
inilial pãrea cã este OK, pânã la 4300 rpm. când voltmetrul și becurile au inceput sã creascã in intensitate.
Dupã ce am circulat puțin cu mașina si motorul s-a incãlzit fenomenul se manifesta undeva de la 3200 rpm.
Poate fi o problema la stator sau rotor?
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Mergi cu alternatorul la un centru de reparatii specific,unde au banc de probe alternator si se poate elucida "misterul".Cind poti face verificari directe,totul devine mai usor...,e greu sa faci "operatii",prin intermediul forumului...

Problema este cã am fost. Domnul electrician a schimbat inițial releul si puntea de diode, a si probat pe banc alternatorul la cca 1000rpm si totul pãrea OK.
Acum nici dl electrician nu prea mai are soluții.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De proba,ar trebui scos(intrerupt) din cupla instalatiei alternatorului,firul albastru/rosu,cel pe care calculatorul motorului poate comanda incarcarea,fara a se tine seama de comanda releului de tensiune...,merita incercat! E trist cind nu mai ai solutii,mai ales cind ai "bolnavul" la indemina pentru a face tot felul de verificari,la banc,in conditiile de lucru ale alternatorului(1000 rot/min,e ceva peste turatia de relanty,deci nu este relevanta)...
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Alternatorull are doar douã fire. Unul gros prins cu piulița de 8 si un fir în cupla.
Care fir ar trebui decuplat?


Ultima modificare facuta de moroshanu la Dum 23 Oct, 2016 3:02 pm
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ceea ce spune colegul electro mai sus se traduce prin scoaterea mufei de plastic ce intra in alternator.Sau cel putin,asa inteleg eu..
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ok merci, maine incerc și asta.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Daca ii scoti mufa,rotorul nu va mai primi excitatie,deci incarcare ioc..
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am scos mufa si intradevar nu se mai aprinde becul bateriei in bord si nu mai incarca deloc.
Alte sugestii?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Posibil din comoditate sau nu,nu s-a specificat ce model de Astra 2004,este masina.In 2004 motorul Z17DTL s-a montat si pe Astra G si pe Astra H,instalatiile electrice si modul de comunicare intre calculatoare avind diferente mari. Eu am facut referiri la echiparea de pe Astra H, 17DTL...,sa fie mea culpa...?! La Astra G,releul comanda,in conditii normale,pragul de tensiune...,dar in speta conditiile sunt,peste o anumita turatie,anormale... De aceea am recomandat un test pe banc de probe,in conditii identice cu cele de pe masina(atentie la raportul de transmisie,pentru a afla turatia alternatorului la 3000 rot/min ale motorului,turatie ce se va obtine si pe banc).Pe banc se va urmari tensiunea pe terminalul releului de tensiune,pe care este citita tensiunea de raspuns(feedback),de pe plusul ce iese din alternator.Functie de valoarea tensiunii citita in acel punct,releul regleaza intrarea(tensiunea la perii sau carbuni).Posibil ca din cauza unui contact slab,imperfect,tensiunea de feedback sa fie citita eronat(micsorata),conditii in care releul da tensiune de intrare maxima,alternatorul generind tensiune maxima posibila si curent mare, stiind ca este baterie in tampon... Decit sa filozofez pe tema data,ar fi mai simplu de verificat dinamic "obiectul"...,sper sa gasesti omul potrivit...!
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pt. ajutor.
Poate fi o defecțiune a rotorului sau a statorului?
Probabil voi cumpãra un alternator din dezmembrãri pt. a elimina orice dubiu.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR