Ai uitat parola? .


  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Simptome: Va salut dragi colegi! Am si eu o nelamurire cu primul meu Opel...

Am achizitionat de circa 2 luni un Opel Astra G Coupe 1.8 116 caluti euro 2 ( asa zisu' Bertone ) si cat timp a fost cald temperatura motorului a stat constat pe 90 de grade cu mici fluctuatii de obicei chiar dupa 90, acul drept pertotal.
INSA de cand s-a lasat frigul in mers nu trece de 85 de grade, decat daca stau pe loc, atunci ajunge si la 90 de grade.
In mod cert este vorba de o malformatie a termostatului, cel mai probabil compozitul metalic din interiorul acestuia si-a pierdut din priprietati si deschide ceva mai devreme circutul de apa, caci in mod cert termotastatul NU este blocat pe deschis.
Am incercat sa merg cu caldura oprita rezultatul e acelasi, chiar si cu un carton in fata radiatorului... Ce-i drept nu scade sub 80 de grade, orice ar fii !
Am testat antigelul e undeva la -25 de grade.

VA INTREB: este normala aceasta oscilatie a temperaturii intre 80 si 90 de grade pe timp de iarna , vorbim de temperaturi de -3/4 grade ? Colegi cu X18XE1 ati mai avut problema aceasta ? Ar fi recomandat sa schimb termostatul desi aceasta in mod cert nu este blocat ?

Stie cineva la 83-85 de grade, amestecul este inca bogat sau e cel stochiometric ? ( pt curiozitatea mea cel putin )

Cod(uri) eroare:
---- Nici un cod ! Very Happy
Model: Astra G coupe
An fabricatie: 2000
Cod motor: X18XE1
  • jE

  • Mesaje scrise: 10,600
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

da, e normala, la +80 grade in bord termostatul e deschis, si aerul rece de afara iti asigura o racire corespunzatoare a antigelului.
Eu mi-as face mai degraba griji ca motorul sta la 90 grade cand e cald afara, asta mie imi sugereaza un circuit de racire partial obturat. E posibil si ca termostatul sa nu mai deschida complet, sau sa ai depuneri prin radiator/circuit.
  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Mersi frumos JE, pt raspunsul tau si legat de ceea ce spuneai cu cele 90 de grade vara... Despre ce vorbim aici?! Eu am primul meu Opel de 2 luni si am auzit legendele despre motoarele de opel din perioada aia, cele in 16 valve de 1.6, 1.8 care stau vara si in 100 de grade ... sa nu mai zic ca 2 mecanici ( unu cu doua Opeluri in curte) care mi-au spus lucrul asta fara macar ca eu sa fi intrebar in prealabil !
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,034
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Posibil termostat blocat pe deschis, sau are momente cand nu merge bine.
El trebuie sa stea cam la 92 (deci jumate si ompic) sau 90

Depinde cum citesti de pe bord sau cu interfata - in bord cand iti arata 92 in interfata poate sa iti arate 105-107
100 ℃ pe bord nu cred ca o sa vezi... decat daca: (termostat blocat pe inchis, ventilatoarele nu merg, circuit blocat, pompa dusa etc...)
Si temperatura mai scazuta poate sa fie si daca o treapta de ventilare nu merge. (verificata rezistenta de pe ventilator.)
Aici poate te ajuta colegi. - nu stiu cum se verifica se masoara...?
Nici eu nu stiu cate trepte de ventilare are (2-3) si la ce temperaturi porneste fiecare treapta?

Daca scade de la 92 la 80 sau daca sta numai la 80 eu unul zic ca nu este bine. - urmarite temostatul si ventilarea.
Sau daca mergi distante scurte nu apuca sa creasca la 92... dupa ce a crescut la 92 nu are voie sa coboare la 80 decat daca opresti masina.
  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Da T.ion bine punctat ! Chiar nu m-am gandit ca ventilatorul ar avea mai multe trepte... si e intradevar posibil sa fie asta, desi nu cred sa il fi auzit sa porneasca de prea multe ori, a pornit de cateva ori insa dupa ce trecea de 90 ( pe bord ) si nu scadea mai jos de 88-89 !
Ideea e ca termostatul sigur nu e blocat inchis pt ca in 3-4-5 km ( oras, trafic light, Campina ) ajunge la 80 de grade problema e ca in jurul valorii alea se invarte, cam 85 de grade in principiu .... ceea ce nu m-am deranja in mod special si nici 120 de lei pe un termostat nou nu dau.

Intrebare principala este: stie cineva la 80 de grade daca amestecul este inca bogat ? Dar la 85 ? ( in spatele masinii nu miroase deloc )
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 2,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra z13Tdci din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

T.ion a scris:
Si temperatura mai scazuta poate sa fie si daca o treapta de ventilare nu merge.
Imi pare rau.dar eu nu pot intelege ce ai dorit sa spui...,cred ca logica mea lasa de dorit...!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,034
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Vroiam sa zic ca poate nu merge treapta 1 si merge in continuu pe ultima treapa.
Cand se declanseaza treptele si la ce temperaturi (cate trepte sunt). - asa ca sa stim si noi.
Si in caz ca nu merge o treapta, ECU ce face comuta pe alta sau asteapta sa atinga treapta de temperatura?


Ultima modificare facuta de catre T.ion la Vin 09 Dec, 2016 7:57 pm, modificat 1 data in total
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 2,312
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra z13Tdci din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

Cind vrei sa spui ceva si scrii altceva..., hmm! Situatia m-ar pune pe ginduri...!
  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Enervant e ca nu il pacalesti nici cu cartoane multe in fata la radiator !? Smile)
Am mai observat ceva, daca pleci si nu te opresti la semafoare, gen, nu trece de 82 de grade, acolea sta ... SI totusi, imi amintesc perfect ca era fix pe 90 de grade ( chiar si peste) cand afara era inca cald, sepembrie-octombrie ... fuck ?!
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

beemer92 a scris: Simptome: Va salut dragi colegi! Am si eu o nelamurire cu primul meu Opel...

Am achizitionat de circa 2 luni un Opel Astra G Coupe 1.8 116 caluti euro 2 ( asa zisu' Bertone ) si cat timp a fost cald temperatura motorului a stat constat pe 90 de grade cu mici fluctuatii de obicei chiar dupa 90, acul drept pertotal.
INSA de cand s-a lasat frigul in mers nu trece de 85 de grade, decat daca stau pe loc, atunci ajunge si la 90 de grade.
In mod cert este vorba de o malformatie a termostatului, cel mai probabil compozitul metalic din interiorul acestuia si-a pierdut din priprietati si deschide ceva mai devreme circutul de apa, caci in mod cert termotastatul NU este blocat pe deschis.
Am incercat sa merg cu caldura oprita rezultatul e acelasi, chiar si cu un carton in fata radiatorului... Ce-i drept nu scade sub 80 de grade, orice ar fii !
Am testat antigelul e undeva la -25 de grade.

VA INTREB: este normala aceasta oscilatie a temperaturii intre 80 si 90 de grade pe timp de iarna , vorbim de temperaturi de -3/4 grade ? Colegi cu X18XE1 ati mai avut problema aceasta ? Ar fi recomandat sa schimb termostatul desi aceasta in mod cert nu este blocat ?

Stie cineva la 83-85 de grade, amestecul este inca bogat sau e cel stochiometric ? ( pt curiozitatea mea cel putin )

Cod(uri) eroare:
---- Nici un cod ! Very Happy
Model: Astra G coupe
An fabricatie: 2000
Cod motor: X18XE1


Stim asa:
- temperatura "de lucru" pentru motoare cu ardere interna e intre 88 si 92 de grade (de obicei)
- termostatul are o "pastila" care contine o cantitate de ceara in amestec cu alte substante si un arc calibrat a carui rezistenta de compresie cedeaza atunci cand, la 92grade, pastila de ceara se dilata suficient pentru a deschide o supapa prin care trece lichidul de racire din motor in radiator. Circuitul apei din motor fiind deschis, se efectueaza racirea in radiator. Daca temperatura lichidului scade sub 92grade, arcul impinge supapa care inchide circuitul lichidului doar in motor.
- pornirea ventilatorului e comandata de ECU dupa citirea temperaturii de catre senzorul de temperatura, termostatul NU DECLANSEAZA pornirea ventilatorului. Ventilatorul porneste numai dupa ce senzorul a detectat o temperatura de fierbere, de obicei >99C(la mine asa porneste), deci,trebuie sa ai 99C in motor, 99C in radiator, si termostat deschis pentru ca racirea sa fie facuta de ventilator..
- racirea in timpul iernii mai poate fi facuta si de radiatorul de habitaclu care e inclus in circuitul inchis al motorului, cu cat e mai mare temperatura in habitaclu, cu atat scade temperatura motorului
- racirea in timpul iernii se mai face si "natural" de catre curentii de aer care curg pe sub masina si racesc uleiul din baia de ulei si blocul motor.
- indicatorul de temperatura din bord (la Opel) nu indica valoarea reala, pe OPCOM se vede clar temperatura reala si temperatura indicata in bord (la a mea asa e)

DECI, in concluzie:
1 iarna e normal sa stea intre 80-88C(recent am testat cu OPCOM pe masina mea si scade de la 91C pe loc la 84C la 80km/h)
2 consumul e mai mare tocmai pentru ca se face racirea natural, si ECU incearca sa suplimenteze cu combustibil pentru ca motorul sa ajunga la temperatura optima,
3 la a mea, la -3C am temperatura aerului din admisie de +3C, +4C, deci densitatea aerului e mai mare,cantitatea de oxigen citita de sonda lambda in gazele de evacuare mai mare, implicit consum marit.Amestecul stoichiometric e sarac, va fi imbogatit de ECU.
4 optimizare? da, poti monta scut, poti inchide grila radiator, poti scoate scutul termic de pe evacuare(daca nu e pericol de a se incinge alte piese) pentru a elibera temperatura in jurul motorului, poti intoarce racordul de admisie de la filtrul de aer spre o sursa de caldura pentru a creste temperatura aerului in admisie, in felul asta scade densitatea aerului, implicit cantitatea de oxigen citita de lambda in gazele de evacuare, scade consumul datorita echilibrarii amestecului stoichiometric.

La tine nu e termostatul stricat, e pur si simplu frig afara.. Laughing

Bafta la optimizat!
  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Foarte frumos raspunsul dat de Corsa.timis, corect dpdv ingineresc si o explictie ca la carte, multumim frumos colegu' !

Cat despre "optimizare" tin sa va spun ca am reusit o "manevra" astfel incat sa merg cu temperatura cu 90 de grage ( pe bord, acu drept, ) atat la drum intins am facut aproximativ 300 de km de DN1 de si peste 200 in oras. Dragi colegi, am luat un carton o idee mai lung si mai lat decat radiatorul si l-am proptit bine in fata radiatorului, practic l-am acoperit in proprotie de 90%, mi s-a parut aberant la inceput si chiar am fost speriat ca o sa fiarba, ei bine ... nu ! SI bineinteles consumul a scazut ! Mentionez ca ajunge la 85 de grade, apoi scade la 80, si urca din nou ceva mai incet la 90 si odata ajuns acolo asa ramane ... Are cineva vreo explcatie ?

P.s. furtunul de la epurator (aka PCV) este conectat deasupra clapetei ( exact ca de fabrica), cine il are scos pe sub masina din motive de uzura, gaze s.a.m.d si se confrnta cu acest gen probleme iarna ar fi recomandat sa conecteze inapoi furtunul de la epurator, la mine slava Domnului nu da nici un gram de gaz/fum. Acel aer cald conteaza, zic eu, la temeratura efectiva a motorului. Corecteaza-ma daca gresesc colegu corsa.timis.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

In ce priveste "optimizarea", e buna, odata eliminat accesul aerului rece la motor, nu se mai face racirea "necontrolata", ECU comanda pornirea ventilatorului doar cand temperatura lichidului ajunge la fierbere, si in felul asta tine motorul in temperatura in mod controlat.

In ceea ce priveste valva PCV(Positive Crankcase Ventilation), nu stiu daca ai asa ceva la x18xe, dar iti pot explica ce e si ce face.
Plecam de la premiza ca dupa exploziile din cilindru, o parte din gazele arse sunt scapate in carter(sub pistoane), si acolo formeaza o presiune. Pe langa presiune, daca sunt lasate acolo, gazele (care nu sunt altceva decat particule de funingine) se amesteca cu uleiul, il contamineaza si apar deficiente la ungere.De ce crezi ca e uleiul uzat negru? Ei, presiunea asta daca nu e eliberata va duce la un mers neregulat al motorului, deci trebuie eliberata. Cum? Pai nu se poate face o eliberare in atmosfera, ar insemna ca la milioane de motoare fabricate sa avem un nivel de poluare imens. Gazele astea de carter sunt atunci trase in admisie si arse in motor. Dar daca avem circuit direct carter-admisie, gazele se pot "incarca" cu ulei care iasa din carter si e bagat in admisie, mai apoi ars. Zicem ca motorul consuma ulei. Aici apare supapa asta, care fiind o supapa unisens e calibrata sa permita trecerea gazelor din carter(cand se creaza presiune)in admisie, dar retine stropii de ulei. Tinem cont ca avem permanent suctiune pe traseul admisie-PCV-carter datorita vacuumului format in admisie.

Off topic:Foarte des cei cu Z16XEP se plang de ralanti instabil, consum de ulei, fum etc. Se stie ca membrana de cauciuc din capac(care are rol de PCV) se rupe si nu-si mai face treaba. Si mai des, cei cu BMW-uri se plang de probleme cu PCV.

In concluzie:
PCV se poate imbacsi de funingine, ulei, si mazga de la ulei cu condens(mai ales iarna) si poate ramane inchisa /deschisa provocand problemele descrise mai sus. Unele pot fi curatate, altele nu, trebuie schimbate.
Daca se deschide circuitul admisie-PCV-carter, nu se face o eliberare a gazelor eficienta(gazele din carter nu sunt trase in admisie de vacum, ele se elimina natural), deci avem presiune nedorita si funingine care se amesteca cu uleiul din carter.
Daca se deschide circuitul admisie-PCV-carter si nu se astupa orificiul dinspre admisie, motorul trage aer fals care va fi sesizat de sonda lambda ca surplus de oxigen si ECU va incerca sa echilibreze amestecul, deci imbogatire amestec, deci consum marit. Off topic: in noiembrie am facut ITP si s-a chinuit inspectorul sa-mi scoata gazele pentru ca am uitat un robinet de scurgere deschis pe unde tragea aer fals si ECU imbogatea amestecul.

Deci,temperatura gazelor din carter nu ajuta la incalzirea motorului, dar PCV e foarte importanta in economia motorului pe termen lung.

Aici poti vedea cum am suflat in furtun si am facut presiune in carter, motorul a inceput sa balbaie.Mai mult, poti vedea care e presiunea maxima admisa in carter.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=132111.
Aici poti vedea cum imi mentin galeria de admisie curata.
http://www.youtube.com/watch?v=bVxuhQtYWcM
Aici poti vedea ce se poate aduna in PCV.La mine se aduna in colectorul montat tocmai in sensul asta.
http://www.youtube.com/watch?v=GMcuoBJq8SM
  • beemer92

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2016

Inca o explicatie frumoasa si corecta ! Multumim !

Acum ca tot ai deschis subiectul legat de epurator o sa avem o discutie pe privat, o discutie ampla pe care de mult vreau sa o am, nimeni nu ma lamurit complet in aceasta privinta pt ca e un mister pt majoritatea si tu esti omu portrivit ! ma nigga ! Very Happy
Stima si vorbim pe privat !

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide