Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Scuze ptr claritate, a focalizat pe altceva. Firele sunt situate sub gura de admisie de plastic a filtrului de aer si unul se duce spre masa.


Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
De fapt ce ai vrut sa ne arati?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Unul din fire duce la masa iar unul probabil la bobina. Cand cele 2 fire erau inversate, siguranta facea plici, se marea turatia + tot tambalaul pe care il scoate pornirea compresorului, mai putin aer rece si pornire electroventilator. Nici vorba de bobine, capace de plastic, samd. Toate elementele enumerate de catre mine alcatuiesc probabil o eroare a unui electrician la un moment dat. Exista si posibilitatea ca sa se intample si ce ati descris dvs dar acest lucru nu ma sperie. Ce ma sperie cel mai rau este faptul ca in Germania s-a executat manopera. Din cate vad va pricepeti si presupun ca si lucrati in domeniu. As vrea sa vin la dvs ptr o constatare. Multumesc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai PM.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Compresorul este cuplat prin ambreiaj magnetic. Conform legilor fizicii, o bobina parcursa de un curent electric va produce un camp magnetic. In c.c. schimbarea sensului infasurarii (in practica inversarea capetelor bobinei catre sursa) va determina si schimbarea sensului liniilor de camp magnetic. Deci devine explicabil in opinia mea, de ce face pleosc siguranta (in practica va creste mult curentul in bobina, peste 15 A, deoarece ramane fara miez magnetic). Motorul va avea tendinta sa-si mareasca usor turatia datorita pierderii de sarcina (frana magnetica dispare si sarcina pe cureaua de agregate scade). Din ce am gasit eu, acea dioda antiinductie nu o vad in schema, deci este posibil sa nu existe nici in teren. Exista o dioda de protectie care cade in paralel pe boina dar este inglobata in ECU, la tranzistorul de comanda.
Rezistenta standard a bobinei trebuie sa se incadreze intre 3,4 - 4,1 ohmi. Nu o mai lungesc, deoarece esti pe maini bune deja. Eu am intervenit doar teoretic, deoarece la mine nu este A/C montat. Daca aveam Agila cu A/C poate va puteam spune ceva mai precis. Oricum situatia pentru un amator DIY este abordabila cu exceptia completarii cu freon unde un amator este depasit de situatie deoarece nu are dotarile (foarte scumpe si nu se merita).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cu mici exceptii este corect ce spui. Unde gresesti?
Iata unde: Bobina nu ramane fara miez, indiferent cu ce polaritate o alimentez. Este un electromagnet care atrage un platan de fonta. Daca era un platan magnetic, atunci aveai dreptate, la alimentare inversa il respingea, crestea intrefierul si crestea curentul prin bobina.
Siguranta se arde pentru ca la alimentare cu polaritate inversa, gaseste dioda in sensul in care conduce, deci este scurtcircuit. Pentru exemplificare vezi imaginile urmatoare, care au mai fost postate de mine:
Compresor Delphi:

Compresor Sanden:



Ultima modificare facuta de LDivora la Sam 19 Mar, 2011 12:21 am
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de atentionare. Perfect de acord, cu conditia sa ne aratati la Agila acea dioda unde este fizic montata. Daca este pe bornele bobinei, exact asa se intampla la polarizarea directa a diodei. Daca bobina nu are dioda montata direct la borne, atunci raman varfurile de inductie responsabile, nefiind vorba de rezistenta pura. Sper sa o gasiti dvs. pentru detinatorii de Agila cu A/C, deoarece pe proprietari ii doare la basca de asta.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu este vorba numai de Agila. Toate compresoarele au in bobina dioda antiinductie.
Skip ads

  • daku

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2000 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Cum pot sa imi dau seama daca functioneaza compresorul? Am teava de la A/C sparta iar cand am fost sa o schimb cei de la service au zic ca e si compresorul dus. Ma indoiesc ca putea sa isi dea ei seama asa doar uitandu-se un pic la ea ca e compresorul dus. Si nici nu as schimba teava apoi sa umplu compresorul si sa vad ca nu functioneaza la fel cum nici nu as vrea sa il schimb in caz ca functioneaza.
La tester pot sa isi dea seama?

Multumesc,
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Compresorul se vede daca functioneaza.Se invarte.
Se poate vedea deasemenea pe tester.
  • editza2002

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare ,
Am si eu o problema cu Agilaul meu. Pe scurt, am fost la un service in Timisoara, mi-au umplut instalatia cu freon. Dupa ce s-a terminat umplerea instalatiei am incercat sa vedem daca functioneaza A/C-ul. I-am dat drumul , dar compresorul nu mergea. Mecanicul de acolo a zis ca este o siguranta arsa,le-am verificat pe toate si nu erau arse. A zis apoi ca este o problema la compresor insa cand s-a uitat mai atent a descoperit ca mufa care comanda compresorului sa porneasca avea firele iesite din ea. A desfacut el mufa (desigur rupand o parte din ea pentru ca oxidase pe pinii de acolo) a refacut firele si a bagat mufa la loc dupa ce a curatat pinii oxidati. Am pornit din nou A/C si de data asta a functionat. Dupa ce am plecat de la service, in drum spre casa am oprit A/C , surpriza era faptul ca motorul a ramas la fel de turat ca si cum as avea aerul conditionat pornit. L-am repornit si din nou, nici o modificare la motor.(ca fost utilizator de Matiz,imi dadeam imediat seama cand porneam/opream A/C la Matiz, disparea tot elanul motorului). Am ajuns acasa, am stat putin pe langa masina, am repornit motorul( cu A/C oprit) ,dar motorul era la fel de turat. La pornirea aerului conditionat , nici o modificare la motor. La fel de turat. Am sunat un amic cu tester pt Opel, am mers la el,nu aparea nici o eroare la motor. Am scos mufa pe care mi-a "rezolvat-o" mecanicul de la service, motorul nu se mai tura , dar nici nu mai aveam A/C. Solutii?
Am mai verificat si filtrul de polen, tot citind pe aici si am vazut ca era de un gri inchis. L-am scuturat, dar la o privire mai atenta am vazut ca avea unele alveole rupte. Am comandat un altul intre timp. Astept sa-mi vina si dupa o sa va comunic rezultatul si cu inlocuirea filtrului.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare. Normal venind caldura, am dat drumul al aerul conditionat si surpriza. Am tras de butonul de AC, s-a auzit cum a cuplat compresorul dar nu baga rece. Am observat ca ventilatorul nu a pornit, este vorba de ventilatorul de la radiator. am dat de cacateva ori drumul si nimic nu porneste ventilatorul. Am bagat mufa si laptpul si am vrut sa vad daca exista ceva probleme. comutator ac inactiv, tras de el se activea. presiune era parca de 800 chiar si 1000. nu stiu ff exact valorile pt ca nu le-am notat. am umblat la cutia cu relee de sub capota am gasit releul de AC l-am inlocuit ce cel de claxon si tot la fel nu porneste ventilatorul. Am mers ceva cu masina si in timpul mersului cant temperatura ajunge la 90 grade, un pic peste ventilatorul porneste si raceste motorul. Cand am parcat am asteptat sa porneasca ventilatorul si cand a pornit acesta am cuplat si eu butonul de AC. Spre suprindererea mea ca baga aer, se racea, si era in functionare normal. am oprit motorul am stat un pic dupa care am pornit motorul, am dt drumul la aer si mergea. Aceasta operatiune a fost saptamana trecuta. Azi am vrut sa dau drumul la aer si surpriza. aceeasi problema. Am incercat sa fac dinou figura cu temperatura sa porneasca ventilatorul si sa dau drumul la aer dar in zadar. Nu stiu ce ar putea sa fie. Mai imi ramane sa ma bag sub masina si sa vad de aceea mufa de care spuneti ca s-ar putua sa fie cu probleme. sper sìo gasesc. Puteti sa ma sfatuiti cu ceva?
Functionarea AC-ului are vreo legatura cu termostatul de la pompa de apa? Va intreb pt ca eu cred ca am si o problema cu acesta. Pt ca acul la temperatura motor se ridica ff greu. Dupa ce merg ceva in trafic(pe caldura asta la 25-27 grade) ajunge la un moment dat la 90 si porneste ventilatorul dar greu, dupa cativa km. Iar la drum intins in afara localitatii acum la viteze de 100-120km acum se apropie de nivelul minim. Multumesc mult pt ajutor.
Skip ads

  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare. Gata am rezolvat problema. Nu era ceva complicat. La mufa compresorului, cea din spatele claxonului adica mai exact din stanga lui. Am incercat sa o demufez si sa o curat cu un spray de contact si un fir s-a rupt fff usor, cred ca statea agatat doar in camasa. Era firul de masa. Normal ca n-am putut sa refac mufa, acel pin si am taiat firele si am pus un strap intre ele. adica am lipit un fir si l-am izolat. dat drumul la aer, pornit compresor, pornit ventilator radiator, bagat aer, racoare in masina.
  • jimmycu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare...Am un opel agila 1,2 benzina din 2002 si nu am clima pe ea si as dori sa ii pun. Se poate face lucrul asta? daca da..cat m ar costa estimativ ? stie cineva?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poate pune, cam 400euro in total.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dragii mei colegi,
Imi cer scuze pentru lipsa de activitate pe forum din ultima vreme, dar serviciul mi-a ocupat toata vremea. Am citit un pic mai sus, ca ar exista un releu AC, insa eu, dupa cartea masinii nu l-am gasit. pentru AC am vazut ca exista o singura siguranta (nr. 7), de 10 A. Va rog sa-mi spuneti si mie la Agila, unde este acest releu.
Revenind la problema- am incarcat instalatia cu freon, dar compresorul nu voia sa porneasca. verificat respectiva siguranta- era OK. Asa ca am purces la diagnoza, am cuplat direct din mufa compresorul legat la acumulator, actionat comutatorul- porneste, deci de la mufa la compresor traseul este OK. Am verificat senzorul de AC si si acesta era OK, deci excludem si aceasta. Incercand sa cuplez mufa la loc, observ ca unul din fire este desprins. Lipit la loc si functionare perfecta.
Valori; 750 kpa cu sistemul AC nepornit, parca 1,2V, 1540 kpa cu AC la maxim, 2,24V.
Cred ca este OK.
P.S. In prealabil, inainte de umplere, am umpulut instalatia cu un spray special care astupa porii din garnituri si radiator(condensator), cel putin, prietenul care mi l-a adus din USA a foliosit cu succes f. multe pe camioanele pe care lucra- instalatia veche si nefolosita. Peste 10 zile voi reveni sa va comunic daca instalatia nu a pierdut freon.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Astazi a fost un pic mai cald afara si am zis sa pornesc A/C si am constat ca nu raceste deloc. Am decis sa merg sa fac o completare freon. La service aparatul imi arata 167 ml freon in instalatie. Dupa tot procesul de verificare presiune,pierderi,vacuum,reumplere 500 ml freon,etc care a durat cam 15-20 minute am pornit masina si am observat ca nu raceste. Acum eu vin si intreb: este posibil sa am compresorul defect? Cand trag de butonul aerului conditionat motorul creste in turatii dar nu aud niciun compresor pornind,asa am inteles ca trebuie sa se auda un tac ceva! Am verificat siguranta nr 7 de la A/C este ok! Daca compresorul este defect nu se poate repara? Ce se defecteaza la compresor?
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Verifica in partea de jos a filtrului pentru radiatorul de AC este o cupla electrica(unde este senzorul de temperatura a AC) Mai demult, la mine, unul din cele 2 fire era desprins din mufa, am vazut cu greu ai am avut noric sa observ. Toti care au verificat spuneau ca compresorul eate stricat.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
O sa verific maine, DOamne ajuta sa fie doar asta ca daca este compres am pus-o de 1500 lei
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am verificat mufa de la compresor si am avut o surpriza placuta sa constat ca este dezlipit un fir. Am pus firul la loc si dupa 5 secunde de la pornirea compresorului a pornit si electroventilatorul. Dupa 30 secunde ventilatorul s_a oprit si a pornit iarasi cam dupa 1 minut si tot asa cat am tinut motorul la ralanti 10 minute. Este normal ca ventilatorul sa porneasca odata cu pornirea compresorului de la AC ? Mi s_a parut ciudat ca ventilatorul tot pornea si se oprea pt perioade scurte!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR