Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati
  • musicall

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ambuteiajele reduc la jumãtate "viaþa" unei maºini


Restricþiile de circulaþie din Capitalã, dar ºi aglomeraþia îi nemulþumesc pe ºoferi. Atunci când circuli barã la barã prin Bucureºti, nu îþi pierzi doar timpul, ci ºi banii. Traficul în oraº face ca vizitele la service sã fie mai dese ºi mai costisitoare, întrucât dãuneazã grav sãnãtãþii maºinilor celor care circulã în oraº. Specialiºtii din domeniul auto spun cã durata de viaþã a unei maºini care circulã în regim normal, pe autostradã, este mult mai mare decât a unui autoturism care este rulat zilnic în oraº. Directorul unui service auto, Laurenþiu Crãciun, spune cã o mie de kilometri rulaþi în oraº sunt echivalenul a patru sau chiar cinci mii de kilometri parcurºi pe autostradã. "A merge cu maºina în treapa întâi sau a doua de viteze însemnã o uzurã dublã a motorului, ca ºi când ai rula pe drum deschis în treapta a patra sau a cincea", precizeazã Crãciun. Specialiºtii spun cã maºinile care merg în regim de aglomeraþie, ca în Capitalã, se defecteazã mai repede. Cel mai solicitat este ambreiajul. Nici motorul nu se simte mai bine, asta pentru cã regimul de cãldurã este foarte ridicat, arderile sunt incomplete, iar uzura este destul de mare. "Dacã aº lua în parte fiecare sistem al unui autoturism, aº ajunge la concluzia cã în regim de oraº toate componentele au de suferit", este de pãrere directorul CICLOP. În regimul în care se circulã în Capitalã, cele mai vulnerabile sunt maºinile pe benzinã. Specialiºtii spun cã atât calitatea carburantului, cât ºi oscilaþiile de turaþie duc la o uzurã a motorului, dar ºi a componentelor sistemului de rãcire, care sunt solicitate de douã-trei ori mai mult decât în regim de autostradã. Vizibil este ºi consumul de carburant. Dacã o maºinã pe benzinã consumã 6 – 7 litri la suta de kilometri pe drum drept, în Bucureºti consumul ajunge la 10 pânã la 12 la sutã. Pentru un atutoturism cu motor diesel, care utilizeazã patru litri la suta de kilometri în regim extraurban, în Capitalã consumul se dubleazã. Discuþii aprinse pe tema uzurii autoturismelor sunt duse ºi de forumiºtii de pe portalul maºini.ro. Unul dintre forumiºti spune cã se aratã mai interesat de o maºinã la mâna a doua rulatã peste 100.000 de kilometri în Occident decât una rulatã 50-60 de mii de kilometri în Bucureºti. Recomandarea specialiºtilor este ca posesorii de maºini care circulã mai mult în oraº decât în afara lui sã se prezinte mai des la reviziile periodice, iar schimbul de ulei ºi completarea lichidului de rãcire sã se facã la intervale mai scurte de timp.

În aceastã perioadã, locuitorii Capitalei sunt nevoiþi sã ocoleascã mai multe zone în care circulaþia este închisã. Astfel, reparaþiile la pasajul de cale feratã Mioriþa au dus la închiderea ºoselei Bucureºti-Ploieºti, între Piaþa Presei Libere ºi Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. De aceastã restricþie vom scãpa însã în câteva zile. Nu pentru multã vreme. SNCRF a mai cerut Primãriei Capitalei încã o sãptãmânã de restricþionare a circulaþiei autovehiculelor, perioadã în care va fi montat noul pod. De duminicã, autoritãþile bucureºtene închid traficul rutier pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, pentru cel puþin un an - durata de execuþie a lucrãrilor de înlocuire a cãii de rulare a tramvaiului. La primãvarã, ieºirea din Capitalã spre Ploieºti va fi din nou o zonã de calvar pentru ºoferi. Atunci vor începe lucrãrile pentru construirea unui pasaj subteran între podul Bãneasa ºi Aeroportul Bãneasa, lucrãri care vor dura mai multe luni. Un alt bulevard care va fi închis circulaþiei este Calea Moºilor, unde va fi restricþionat traficul pentru a fi înlocuitã linia de tramvai.


adevarulonline .ro
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
greu acolo la voi in capitala...mi-am lasat 20% din ambreiaj anul asta pe acolo. Sad
  • musicall

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
lol... eu unu nu-s de acolo Smile
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Se prea poate sa fie asa dar pentru mine nu cred ca traficul ar fi o conditie pentru o uzura accelerata a motorului ci mai degraba stilul de a conduce o masina Opel. Circul zilnic in Capitala cam 50-70 de Km in trafic de la ora 8:30 pana seara si la verificarile ce le fac la Service Glucoza nu a reesit mare lucru. Pot spune doar ca ideea de a face schimburi de ulei mai des este o idee subtila a domnului Director de a ne avea mai des pe la casierie. Nu este asa si personal pot spune ca uleiul se chimba doar cand scade presiunea sau se aprinde martorul de bord. Alta conditie este sa cunosti cel putin doua variante ale fiecarui traseu de parcurs in parte pentru a fi in masura sa eviti ambuteiajele ce apar de la o ora la alta iar pentru acesta recomand pentru soferii ocazionali sistemul GPRS. Referitor la stil este demonstrat ca o apreciere buna a distantei pana la primul obstacol este un factor determinant al conduitei preventive dar si o menajare eleganta a masini prin lasarea cursei libere si franarea ideala in 4 m. O zi buna!Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR