Ai uitat parola?


  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

Simptome:
Bujii ude mers in 3
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra g
An fabricatie: 2003
Cod motor: z16se

Salut colegii detin un opel astra g 1.6 8v z16se 2003 117000km
Mergand cu ea pe drumurile patriei la un momentdat sa aprin check engine-ul in bord si masina tremura ingrozitor
Am fost la un mecanic mia curatat bujia nr 4 si masina si-a revenit ... acum dupa 2 saptamani aceasi problema bujiile sunt ude sa aprins check engine si masina tremura ... am scos bujiile si bujiile 2 3 4 sunt ude dar buja 4 arata cel mai rau iar bujia 1 este ok. le-am curatat si masina si-a revenit , bujiile sunt Bosch cu 2 electrozi sunt schimbate acum 1000km maxim.
Care credeti ca ar putea fi problema .. filtre ulei distributie schimbate ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,524
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Citeste cod eroare si mai vedem.
  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

am citit codul mia dat misfire cilindru 4 am schimbat toate bujiile fisa nr 4 bobina am facut proba cu alta buna si nu era de vina .
masina a mers ce a mers si acum imi uda bujiile 2 3 4 .. un mecanic mia zis ca sa-r putea sa fie din cauza ca masina mananc ulei ... cu toate ca nu prea mananca
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 2,569
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

Nu conteaza ce spune un mecanic,conteaza ce verificari face un mecanic..., eu cred ca ar trebui inceput cu un test de compresie...,vom vedea rezultatele!
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2013

Z16XE din 2001, 19.09.2016 erori 0420, 0400, 0302, azi = 0420, 0400, 0302, 0304, 0300 , 1405, 0130. Problema sta cam asa:
Prin luna august, a crescut usor consumul cu 0,8 pana la 1%. Daca in iulie la drum Rm.Sarat-Botosani(proba plin-plin) consum 6%, in octombrie pe acelasi traseu si fara AC, treaba sa schimbat. Apoi a inceput sa aiba un tremur la ralanti, usor sesizabil la inceput dupa care sa accentuat. In noiembrie, dupa ce intro dimineata mergea in 3 pistoane, m-am dus la un meserias sa curete clapeta de acceleratie. Am luat spray, desfacut ce trebuie, turat masina, EU, dat cu spray EL, luat banii EL, masina merge mai prost EU. Am zis ca mi se pare.... La inceputul lui decembrie, alt drum acasa la Botosani, consum la fel marit, fata de cum stiam. Din 4 dimineti, in una din ele aveam probleme cu mersul in 3 pistoane, dar trageam pe dreapta, opream, stateam 1-2 minute, porneam si mergea bine. Saptamana trecuta, nu amai vrut, porneste bine, dar in sarcina cateodata merge in 2-3 pistoane. Porneste bine, dar pe drum, in sarcina, chiar daca se mai incalzeste, nu merge bine, rotund. Ba la semafor, face urat de tot, tremura si da sa se opreasca motorul.Am hotarat sa iau masuri: dat jos bujii, curatat temeinic, 2 si 4 afumate rau, sunt cumparate acum 1 luna, controlat bobina vizual, cumparata de 3 ani (NGK), dat jos si curatat EGR dupa tutorial, acum merge, dar trebuie sa sterg erorile. Pus la loc, proba de drum, mers in 3 in sarcina. In plus a aparut si 0130. Am stat, am citit pe forum, m-am dus la masina, am scos mufa de la sonda lambda 1, lasat masina pana la 90 grade, a deschis termostatul, o mica proba, pe loc merge motorul OK, nu am putut sa fac proba de drum ca a mai ramas ceva vin de la anul nou si... maine o scot pe asfalt sa vad. Sper sa reusesc sa sterg erorile, promisiuni am, dar nu ma ajuta nimeni concret. In Rm. Sarat nu am cunoscut inca unul sa faca treaba buna si sa se tina de cuvint, dar accept un ajutor, cititor, coleg de forum si platesc, nu degeaba. Stiu ca sunt colegi la Buzau, dar nu am o legatura clara cu ei. Orice propunere si/sau miscare e binevenita.
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2013

Am parcurs cca. 30 km atat in oras cat si in afara. Motorul nu a mai facut probleme deloc, merege rotund, nu tremurat, - dar cu mufa la sonda lambda 1 scoasa - , nu mai da in nas, viteza in afara 130 km ora. Bun, la ora 14.30 ma duc sa-mi stearga erorile si sa o pun pe tester. Mai scriu dupa!
Aaaa! Acum cred ca scoate mai mult fum pe esapament, sau mi se pare?
Sper sa fie sonda si nu altceva, pentru ca asa cum spuneam bobina este noua cumparata in mai 2014, calculatorul facut tot atunci la prietenul nostru si a mers impecabil, EGR curatat ieri ca la manual, asa ca ......
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2013

Chiar nu mai citeste nimeni postarile astea? Ba da, au fost vreo 25 de vizualizari, dar .... fara raspuns. Orice idee e binevenita si nu creeaza obligatii, nici macar morale!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Si inainte de bujile NGK mergea bine, sau de atunci face asa.
La NGK trebuie reglati electrozi cu lera 0.9-1. (eu unul evit bujile care trebuie reglate... acum le port de grija si la buji)

Daca face asa numai cand este motorul cald posibil sa fie din ECU

@big_electro61 a spus sa faci un test de compresie ai facut.

Cat despre fum poate fi ulei care patrunde in camera de ardere sau benzina ne arsa care ajunge in evacuare... poate gresesc.

Cat despre sonda eu cred ca vede fumul (ardere incompleta sau ulei ars.)

Camera ardere, Alimetare, Aprindere, EGR, Sonda, ECU - eu cam aici as cauta.
Este de cautat... pot fi multe.

Pana acum am avut probleme majore cu ECU si cu EGR-ul (sunt cam lecuit cu ele... in special ECU la Z16XE este jale cu el.)
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

spartandemik verifica returul la circiutul de alimentare. bujiile ude indica o cantitate mare de benzina in cilindru..deci ori ai o problema pe retur la circuit ori filtrul de aer este super incarcat, ori ai probleme pe partea de comanda a injectoarelor.
masina ta se inneaca cu benzina
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2013

Da T.ion, e jale cu z16xe, ai dreptate.
Ieri am sters toate erorile, plimbat prin oras cca. 15 km, mers foarte bine, ralanti stabil, turatie normala, finut ce mai...
Azi dimineata am plecat la munca, pornit frumos, la sfert cum se zice, mers foarte bine. Cand am venit acasa dupa amiaza, atunci cand am luat piciorul de pe acceleratie, a scazut brusc sub turatie si au aparut erorile 0300, 0304 (doar astea) fara celelalte erori insirate mai inainte.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,524
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

ECU, am reparat destule.
DAR mai intai vezi EGR si bobina.
  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

Ajutama ca nu stiu .. cum sa verific returul ? Filtru de aer este nou .. bujiile sunt ude cu ulei zic eu , nu cu combustibil ... daca as avea o problema pe partea de comanda ce ar trebuii facut?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

Suflă în țeavă de retur cu pompa și vezi daca se aude in rezervor.
Cam nasol daca este ulei.cum ajunge acolo uleiul ?Acolo trebuie sa ai benzina.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 2,569
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

Cum ajunge uleiul in camera de ardere,se stabileste in urma testului de compresie(de jos in sus,pe la segmenti si de sus in jos,pe la simeringuri supape)... Dar ca orice test,poate fi si negativ,verificarile pot continua cu o diagnoza in cunostinta de cauza... Apropo de pareri,idei,acestea obligatoriu trebuie sa fie argumentate tehnic,caz in care pot fi combatute cu contraargumente. O parere neargumentata seamana cu un fel de birfa pe un forum tehnic...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

de aia am intrebat si eu cum de are ulei acolo. raspunsul se subantelege.
totusi daca ai ulei in camera de ardere cind merge motorul scoate fum rau de tot.
la tine cum este? ce culoare are fumul?
Raspunsul se gaseste in chestionarele de admitere la scoala de soferi si ne spune daca o masina consuma ulei (cu consecintele respective ) sau are probleme cu partea de alimentare aprindere...etc.
Daca nu reusesti sa te dumiresti apeleaza totusi la un mecanic.
parerea mera.

  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

Salut baietii ...
Am discutat cu un mecanic mia zis ca depunerea de pe bujii nu este ulei este combustibil nears ,,, am schimbat fisele motorul merge mai rotund , mai silentios dar dupa 2 3 saptamani iar acceasi problema miss fire cilindru 4 .. am curatat bujia am bagato la loc si si-a revenit ...
Ce credeti ca ar trebuii facut ? schimbat bobina ? egr sau ce ?
Nu prea ma pricep dar poate fi o problema egr in udarea bujiilor ?
  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

AS VREA SA INTELEAGA TOTI COLEGII CA CE VA ZIC VA ZIC DOAR DUPA CE VB CU UN MECANIC ...
2 MECANICI MI-AU ZIS CA E ULEI PE BUJII DIN CE LE-AM POVESTIT EU ... IAR 1 MECANIC CARE A VAZUT MASINA SI BUJIILE A ZIS CA E BENZINA NE ARSA PE BUJII NU ULEI + CA MASINA NU DA CU FUM .. CAND ESTE PORNITA SE VEDE DOAR CONDENS DIN CAUZA LA FRIG ... APA IN VAS ESTE OK NU SCADE ... ULEI IN VAS NU AM SI ASA MAI DEPARTE ...

MECANICUL CARE A VAZUT MASINA SI A ZIS CA ESTE BENZINA NE ARSA MIA ZIS SA SCHIMB FISELE SA VAD CE SI CUM ... LEAM SCHIMBAT IAR DUPA 2 3 SAPTAMANI IARASI ACEEASI PROBLEMA ... DACA CURAT BUJIA, BUJIILE ... MASINA ISI REVINE SI CHECK-UL SE STINGE SINGUR DIN BORD ...
INCA O DATA INTREB POATE FI BOBINA DE VINA SAU EGR ? MENTIONEZ CA EGR NU L-AM CURATAT DE CAND AM LUAT MASINA IAR BOBINA ESTE PE MASINA DE CAND AM LUAT-O.
  • spartandemik

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2016

iulius a scris:Suflă în țeavă de retur cu pompa și vezi daca se aude in rezervor.
Cam nasol daca este ulei.cum ajunge acolo uleiul ?Acolo trebuie sa ai benzina.


DE SUFLAT SUFLU IN TEAVA DAR IN CARE ? IN Y-UL DE LANGA FILTRU SAU DE UNDE CA NU STIU ... ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

din cate vad nu prea le ai cu mecanica.
sincer eu zic sa vorbesti cu un mecanic.
cu toate ca nu prea cred ca sunt probleme cu returul.
daca ai bujiile ude cu benzina inseamna ca se inneaca cu benzina. deci raportul aer/ benzina nu este corect.
Poate sa fie de la bobina de la calculator , de la fise... etc.nu prea se poate rezolva asa dupa ureche..
vad ca esti din Buc. eu zic sa iei legatura cu Maiandrei si te rezolva sigur..
decit sa te carpesti cu tot felul de ciudati apeleaza la omul nostru . are service destul de bun (sa nu se considere reclama dar nu am schimbat la el dacit o garnitura)
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Poate ai un injector/re cu probleme...
Prima data as verifica daca am scanteie pe fiecare cilindru.

Si blindeaza EGR-ul pana o rezolvi. (asa il scoti din ecuatie ca cauza)

Cel mai usor a fi sa faci o proba cu alt ECU de Z16SE - (mutat tot tacamul)
Daca ECU este bolnav sa tot cauti acul in carul cu fan.

Sau chiar sonda/mufa/fire/pini/defecta....

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide