Ai uitat parola?


  • Geontox

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jan 2017

Simptome: Salut,

De jumatate de am cumparat un Opel Astra H 2004 Easytronic si inca de la inceput am sesizat probleme la schimbarea vitezelor, mai ales din trepta 1 in 2 si din 2 in 3, adica masina se "zmucea" la trecerea dintre viteze.
Timp de 6 luni nu am avut alte simptome sau probleme, volanul incepea sa tremure la peste 130KMH dar am presupus ca este din cauza cauciucurilor/directiei si ca trebuie facuta o echilibrare.

Acum o luna, am incercat sa pornesc motorul dar fara succes, aparea pe ecran F sau N intermitent. Am adus masina pe rampa acasa si am lasat-o in parcare cu gandul sa o duc la un garaj. Cam dupa 1 saptamana, motorul a pornit singur fara sa fac nimic si am dus-o pe roti pana la garaj, fara nici o alta problema.

Cei de la garaj mi-au spus ca masina este in "limp mode" - safe mode - si ca din cauza aceasta se "zmuceste" la schimbarea vitezelor iar pe tester mi-au gasit urmatoarele coduri de erori:

Coduri eroare:
B0670 - Airbag Telltale Circuite Malfunction
C0730 - Invalid Gear Signal from TCM (Transmission Control Module)
P1726 - Shift or Select Motor Malfunction or Sensor Supply Voltage
B1375 - fara descriptie

Mi-au sters erorile, masina a iesit din "limp mode" si mi s-a promis ca in cateva zile o sa imi gaseasca un modul TCM pentru a fii schimbat (lucru care nu s-a intanplat).

M-am bucurat cateva zile de masina, nu mai avea acele sincope in schimbarea vitezelor, am putut rula cu 170-180 kmh fara ca masina sa tremure si fara probleme la pornire.

Cam la o saptaman dupa, am avut aceeasi problema, nu am putut pornii motorul, i-am chemat pe cei de la service cu calculatorul pentru a sterge erorile iar si a putea pornii masina pentru a o duce iar in service la ei cu convingerea de a schimba TCM-ul si de a schimba lichidul de transmisie, filtre, etc.

Am primit urmatorul code de eroare:

P1607 - Clutch Actuator Position Control Error

Acest cod nu a putut sters iar de atunci masina este "moarta".

Problema sta in felul urmator, lucrez in Emirate, am cumparat masina de la un britanic, al doilea proprieter al masinii ( a detinut-o timp de 10 ani). In Emirate, Opelurile sunt destul de rare - majoritatea sunt dupa anul 2012, Corsa si Astra iar cand am fost la reprezentanta Opel cu masina, mi s-a spus ca mai exista cateva Astra H aici, dar a mea este unica cu cutie de viteza Easytronic. Eu am reusit sa mai vad un singur Astra H de cand sunt aici, aproximativ 3 ani. Am cumparat cu masina in scopul de a o aduce la un moment dat in Romania, unde sunt piese peste tot si service-urile cunosc masina in general. (In privinta pieselor, as putea sa le cumpar si sa fie aduse sau trimise de familie sau prieteni )

Aici am probleme pana si cu marca, aproape nimeni nu stie ce este Opel, degeaba le explic de Astra H. Am un abtibild cu Liberty ( Firma care are franciza pt GM in Emirate) si peste tot sunt intrebat "Ce model este asta Liberty?" . In fine, ideea de baza este ca nu am de unde sa gasesc niste experti Opel aici iar piesele noi sunt inexistente si extrem de scumpe (am cerut o cotatie la reprezentanta pentru 1 amortizor fata , mi s-a spus ca dureaza cam 45 de zile pana ajunge si costa aproximativ 1800ron / bucata).
Iar de piese din dezmembrari, nici nu se pune problema.

Stiu ca este primul post si sunt sigur ca exista multe sfaturi si rezolvari pt aceste probleme, va rog doar sa imi acordati credit pentru a cauta si citii cu atentie fiecare post.

Va multumesc pentru raspunsuri si chiar am nevoie de ajutor in conditiile in care nu cunosc (deocamdata) service-uri care sa rezolve problemele, a piesele necesare si nu am nici sfaturile pentru a incepe sa pun cap la cap totul. O varianta mi s-a sugerat sa incerc TCM de la Chevrolet, cum ca ar fii aceleasi ca pe Opel dar costa la mana doua peste 4000RON.

Alte detalii despre masina, este motor pe benzina, pe baza VIN-ului din cautari pe internet reiese ca este 1.6 cc si de asemenea este Twinport( este mentionat pe bandoul de pe portbagaj). VIN-ul este W0L0AHL4845201779. Masina a fost inmatriculata ca si 1.4cc si de aici sunt confuz pentru ca in cartea de service a masinii scrie X16XEP iar pe tester mi s-a spus ca este 1.4cc. Mentionez ca pe tester, a trebuit sa gaseasca masina pe baza VIN-ului pentru ca nu o citea altfel si apoi trebuia sa aleaga manual modelul, anul, tipul de motor, transmisia, etc. X16XEP aparea in lista de asemenea dar cei de la service au ales una dintre variantele 1.4cc (presupun ca aleatoriu). De mentionat, service-ul unde am testat masina pe tester nu este Opel (fiind exorbitant de scump) si este unul care se ocupa in general de marci europene. (am o problema sa ma incred 100% in ei pentru ca nu m-au contactat asa cum mi-au promis in legatura cu TCM-ul si cu alte piese - mi s-a parut o lipsa de profesionalism, asa ca va trebuii sa caut un alt service mai serios si mai de calitate)

Im puteti da un sfat de cum sa identific 100% corect tipul de motor ?

Masina are 110.00 KM ( am achizitionat-o la 97.000km) - pe baza cartii service si a schiburilor de ulei facute la reprezentanta tind sa cred ca sunt reali, la fel ca si conditia masinii, interiorul etc. Fostul proprietar o folosea rar, avand un Land Cruiser pe care il folosea constant (poate o folosea rar si din cauza ca functiona in "limp mode" si ca sa rezolve problema il costa mult si cel mai sigur nu mi-a spus acest lucru)

Va multumesc pentru intelegere si raspunsuri, sunt deschis la sugestii sper ca in curand, cu ajutorul vostru sa o pot repune in functiune si sa ma bucur in continuare de ea. Si de ce nu, sa ajung cu ea pe roti pana in tara in viitor

Model: Astra H
An fabricatie: 2004
Cod motor: (X16XEP?)
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 9,672
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

Prima si prima oara verifica sa ai bateria peste 12 v. Am intalnit cu eroare similara cand scazuse sub 12v. Altfel, motorasul de la ambreiaj...., prima oara ar trebui reintializate pozitiile(cu tester).

Apropo, mai ai si Romani care lucreaza pe acolo, in EUA, poti lua legatura cu ei sa te ajute cu o testare Very Happy
  • Geontox

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jan 2017

Salut,

Multumesc pt raspuns in primul rand, se pare ca de vina este acest motoras, nu se invarte cand pun cheia in contact.
Am reusit sa gasesc un mecanic roman, m-a ajutat foarte mult si dupa ce a facut acea repozitionare, masina a pornit fara probleme.

Totusi nu am rezolvat totul 100%, inca am ceva batai de cap cu acest motoras, o sa incerc sa schimb bateria sa vad daca porneste cu alta noua asa cu mi-ai spus.

Te rog sa imi spui daca acest motoras totusi se poate schimba, fara sa schimb tot modulul complet. Mecanicul de aici mi-a spus ca va trebuii schimbat tot, dar inca sper ca se poate rezolva si altfel. Sper ca pana la urma sa fie doar bateria de vina.

O zi cat mai buna!
Noroc!
  • B64ZTV

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Dec 2010

Chiar daca trebuie schimbat tot modulul eu cred ca ar fi bine sa vorbesti cu prietenii/familia sa il caute la dezmembrari aici si sa ti-l trimita. Acum la tine problema e alta ... in acte e x16xep iar pe masina 1.4 ... ceva nu se leaga. Daca aia posibilitatea vb cu fostul proprietar si intreabal daca a schimbat motorul cumva. De la 1.6 la 1.4 si invers conversia motorului e egala cu plug and play.
Ai nevoie sa stii ce motor ai cu siguranta pe masina altfel vei cauta modulul mult si bine si cand il gasesti e posibil sa nu functioneze
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,724
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

Nu se poate monta pe astra h nici un motor euro 2 mai ales pe cutie automata...
Cred ca e z16xep mai degraba...
  • Geontox

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jan 2017

Noroc,

Multumesc pentru raspuns si legat de motor, am rezolvat misterul, este 1.6 16V Z16XEP doar ca arabetii astia ai transcris gresit in acte.

Cat despre motorasul acela, am facut un video si incerc sa il uploadez mai tarziu. Incepe sa se invarta apoi se opreste - din ce am inteles, nu creaza presiune si practic calculatorul nu citeste cum ca masina ar fii pe liber ca sa poata pornii.

Sper sa nu fie nevoie de tot modulul, daca cine stie cum sa rezolv acel motoras sau cum se poate schimba, as fii recunoscator. Incerc sa schimb bateria intre timp, poate din cauza asta motorasul se opreste, neavand putere destula bateria.

Multumesc!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,668
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

Ai aici raspunsul la problema ta.!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=130084
Pentru orice nelamuriri este topic dedicat.....

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide