Ai uitat parola?


  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

nu mai stiu ce sa fac. nu baga aer la parbriz decat dupa vreo 2-3 km sau vreo 5 min de "frecat" butoanele de directionare de la clima. parca ar fi clapeta blocata in vreun fel... vreun sfat, ceva ce as putea sa-i fac?
  • adrian00

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra B14NET din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Dec 2012

Am observat acest comportament, daca motorul e rece, chiar daca setez climatronicul la temperatura maxima, se pare ca are ceva protectie si nu porneste cu motorul rece. Totusi daca apas pe butonul de dezaburire rapida (cel de deasupra deaburire luneta/oglinzi) baga imediat aer cu putere.
Dupa cateva minute, cand motorul se incalzeste putin, treptat intensitatea debitului de aer creste, ca sa aduca temperatura din habitaclu la cea setata.
  • Andrei F

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra B16XER din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2016

Pentru aia e butonul, cand pornesti masina (iarna ma refer) le apesi pe amandoua cateva minute, apoi cand motorul se incalzeste clima isi face treaba si le deactivezi. Nu este pt dezaburire parbriz ca numai e dacie 1300, clima isi face singura treaba.. Exista si situatii in care se abureste, dar este mult mai rar, depinde de presiune,dif brusca de temp condens etc..
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

Eu setez clima cum trebuie. Pornesc degivrarea doar ca nu sufla aerul catre parbriz. Problema e ca nu vrea sa imi degivreze. Ventilatorul merge dar nu directiineaza aerul in sus
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

Am si eu aceeasi problema si din cate imi dau seama este o problema de dilatare/deformare a clapetei care ajunge sa frece in carcasa. Dupa ce se incalzeste clapeta devine mai flexibila si nu se mai loveste in carcasa.

Am intrebat la service cum se rezolva si mi-au zis ca trebuie sa schimbe tot sistemul de clapete si e costisitor.

Daca va veti uita sub bord, la sofer, in partea dreapta, si umblati la butoanele de directionare a aerului veti observa ca se invarte o rotita. Acea rotita nu se mai invarte pana la capat, ramane blocata undeva in momentul in care dai aer spre parbriz/dezaburire. Dezaburirea este la capatul cursei acelei rotite.
Daca invartiti cu mana de acea rotita, veti observa ca in acea portiune este infranata fata de restul cursei rotitei si in acelasi timp se aude un scartait/frecat de clapeta in bord. Din acest motiv nu se duce mai departe, motorasul nu o poate impinge mai departe.

Solutia pe care am gasit-o:
Dupa ce pornesc masina, apas butonul de dezaburire, evident ca acea clapeta nu se deschide, apoi ma pun in genunchi langa masina, bag capul sub bord, si invart de clapeta pana ajunge la capat (unde ar fi trebuit sa o duca motorasul).

Intradevar, este incomod sa faci matanii langa masina ca sa ti se dezabureasca geamul, dar este singura solutie care a functionat la mine pana acum. Daca aveti si alte solutii mai commode va rog sa ma anuntati si pe mine.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

poate cineva sa imi arate cum sa ajung la blocul cu pricina?
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

baga capu sub volan si spre partea dreapta o sa vezi o rotita, daca apesi pe butoanele de mutat clapetele, o sa vezi ca se invarte, asta daca te referi la rotita cu pricina.
Daca te referi la tot blocul de ventilatie, tre sa dai tot bordul jos, e foarte complicat.
Totusi, daca are cineva filmulet cu datul bordului jos la astra J, il rog sa-l posteze, de curiozitate.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

Hmmmmm neplacuta situatie, imi inchipui ce cosmar sa impingi/ajuti rotita sa balanseze clapeta....o doamne....sper sa nu patesc la fel...ptiu, ptiu, ptiu.
Nu mai zic ce cosmar sa nu ai aer cald la parbriz pe vremea asta Crying or Very sad Sad
Am schema HVAC-ului...poate va ajuta cumva....mai cautati si pe google apar multe poze cu sistemul HVAC.
Totusi dupa ce se incalzeste mai face problema asta ?


  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

Pe schema de mai sus, rotita de care vorbeam este la nr. 40.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

Dupa ce se incalzeste putin nu mai face. Multumesc pentru schema. Stie cineva sa imi spuna ce e piesa 27 si ansamblul 29x din schema? Multumesc
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

29X - Caloriferul. 27 este o rezistenta pt incalzire auxiliara electrica. Nu este prezenta la toate masinile este o chestie optionala si functioneaza doar cu motorul pornit. Din ce stiu eu necesita si un alternator mai puternic gen 150Ah.
Deci solutia la tine ar fi tot o incalzire auxiliara a motorului, gen Eberspacher/Webasto, cum am eu. Pentru ca primul jet de aer spre habitaclu sa fie cald si astfel nu s-ar mai bloca clapeta de carcasa.
  • obscuru

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Oct 2007

Am avut o problema similara la Astra H: la fel se bloca clapita respectiva si nu intra aer inspre parbriz.
In service s-a constatat ca se umpluse de praf/mazga/mizerie acea rotitza dintzata/clapita pentru ca iarna eu opream de tot AC (la climatronic).
Acolo intrau tot felul de mizerii si din cauza aerului prea cald si cu umiditate foarte mare -> se blocau mecanismele respective (prin imbacsirea cu tot felul de impuritati + umiditate crescuta aer circulat).
Solutia: curatarea + lasat AC permanent pornit (inclusiv iarna). El oricum nu porneste decat cand are nevoie si cand temperatura o permite.
Adevarul e ca dupa treaba asta nu mi s-a mai intamplat.
Din cate stiu eu AC-ul, atunci cand functioneaza, scoate umiditate din aer si probabil ca nu s-a mai adunat mizerie care sa ramana intepenita/lipita (datorita umezelii) in zona respectiva.
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

Ne poti spune, te rog, in ce a constat curatarea instalatiei?
  • obscuru

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Oct 2007

Nu stiu exact ca nu am avut acces in service pe timpul operatiunii. E doar ce mi-au spus verbal la final.
Adevarul este ca exact asa se si auzea: cum se chinuie mecanismul acela (continuu) sa manevreze acea clapitza. Dupa interventia respectiva am umblat cu AC on (din buton) permanent pornit si nu am mai avut probleme.
Adevarul ca iarna, pe frig foarte puternic - nu imi baga caldura la fel de puternic ca atunci cand inchideam AC - nu stiu de ce. Pentru ca teoretic sub o anumita temperatura compresorul AC nici nu ar trebui sa intre in functiune. Dar eu asta am observat efectiv.
Atunci cand am oprit prima daca AC a fost intr-o iarna acum cativa ani cand am prins intr-o noapte vreo -25 grade iar de la Brasov pana pe la Fagaras efectiv am inghetat in masina (climatronic pus pe 25 grade). Atunci am oprit prima oara AC si a inceput sa bage caldura la greu - fara probleme. Dar in aceasi iarna - la diferenta de vreo 2 luni (spre finalul iernii) - am avut problema asta cu aburitul masinii/geamurilor si clapitza care nu mai deschidea.
De la interventia respectiva in service am mers, cat s-a putut , permanent cu AC on - doar sporadic l-am mai oprit pe geruri puternice - pe distante si perioade scurte.
Nu stiu daca este aceasi problema cu cea semnalata aici ... este doar o ipoteza.
Acum am schimbat si eu de o luna vechea asta H cu o astra J noua si la fel am de gand sa merg permanent cu AC on (la fel - climatronic).
O diferenta care am sesizat-o este ca asta noua baga caldura de rupe - chiar cu AC pornit. Zilele trecute cand am prins -23 grade la Brasov a bagat caldura fara probleme - fara a mai trebui sa opresc AC-ul (care in carte scrie si la aceasta: ca nici nu ar trebui sa intre in functiune la temperaturile astea scazute). Diferenta mai e ca cea veche era 1.7 cdti disel iar asta noua e 1.4T benzina.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

Am verificat treaba cu rotita, exact la fel si la mine, trebuie putin ajutata. Mai departe cred ca o sa incerc sa dau jos bordul ca sa rezolv treaba. Daca pot fac si tutorial. Rotita e piesa alba, poza e facuta de langa pedala de frana
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

Salut anghelvlad,

Ai reusit sa rezolvi ceva?
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

azi ma bag putin in ea. mi-a venit filtrul de aer pt habitaclu si daca tot desfac acolo o sa si vad ce si cum. deocamdata nimic, doar o gadil la rotita.
  • anghelvlad

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2013

scriindu-ti raspunsul dinainte mi-a trecut prin cap o bomba asa ca am puso in practica: am uns rotita pt ca mi s-a parut mie ca nu lucreaza corespunzator. rezultatul a fost cel asteptat. acum se invarte mult mai usor si nu se mai aude sunetul ala de frecat cand se misca. incercati si voi cu un grasant spray si spuneti care e rezultatul
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2015

Am uns si eu rotita aia, dar degeaba.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata