Ai uitat parola?


  • ulysses_ro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra C16SE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2015

Simptome:

Am un Opel Astra F Caravan 1.6Si din 1994, 1598 cm3, 74 kw. O am de aproape 2 ani, nu am avut probleme deosebite cu ea in afara de consumabile si piese care te astepti sa le schimbi la drumurile noastre(capete bara, placute), pornea la prima cheie, fara probleme de acest gen.

In decemrie o duc la un mecanic(la care am mai fost fara probleme) din apropierea mea pentru a schimba toba indermediara in vederea ITP(teava era sparta si ruginita inspre toba finala).
De aici au inceput toate problemele. Schimba toba, da o tura de test, nu mai porneste! Verifica pe rand ce ar putea fi: pompa de benzina din rezervor sau mai exact fisa oxidata, si am comandat alta pompa completa cu tot cu acea parte rotunda de tabla ce se fixeaza pe rezervor. pompa in sine mergea pe direct dar contactele se oxidasera. Poza e de la pompa originala:

Toate bune si frumoase, schimba pompa vineri, masina porneste la mecanic, o lasa sa mearga 10 min si sambata cand ma duc dupa masina iarasi nu porneste.
Vazand ca dupa inca cateva zile(era si spre Craciun) la mecanicul meu i se termina variantele am zis ca incerc la altcineva.
La recomandarea vechiului proprietar incerc la un service.
Vin cei de la service imi iau masina pe platforma, verifica si vin cu 3 posibile ipoteze: bobina de inductie, senzor de volanta(a mai fost defect acum ceva vreme pe aceeasi masina la proprietarul anterior cu simptome asemanatoare) sau "masa" la calculator.
Dupa ce am luat bobina din dezmembrari, senzor de volanta la fel s-au eliminat si astea fara succes. Intre timp la minunatul service masina a stat si cu capota ridicata si a nins cam 5 cm zapada si pe motor. Dupa ce am facut un pic de galagie mi se spune senin de catre mecanic ca nu are nimic ca e zapada pe motor.
A doua zi dupa zapada, s-a curatat zapada,motorul era curat, au spus ca au schimbat:
- bujii pentru ca erau slabe
- benzina din rezervor pentru ca era murdara
- senzor la calculator(parca, oricum un senzor).
Cica acestea trei ar fi fost problema sau o combinatie de... Merg ii fac cei de la service sa faca ITP, iese fum ok, si dupa inca un test moare din nou si nu mai porneste.
Se schimba pompa de benzina cu una noua. Masina merge e ok din nou si o iau acasa pentru 2-3 zile.
A urmat o perioada mai rece(dimineti de la -25 la -10) si masina(chiar si la inceput) nu pornea chiar din prima. Am zis ca o fi din cauza vremii, dar acum 2 zile a pornit cu greu(erau doar -5) si dupa 200 de metri ma lasa si iar nu mai porneste. In orice caz desi de aproape 2 an de cand o am nu aveam probleme la pornire chiar si la temperaturi mici acum simteam de cand am luat-o ca nu e ok.
Acum astept pe cei de la service sa o tracteze de unde mi-a ramas aproape in drum de 2 zile fara succes.
Am mai vorbit cu un alt mecanic care zicea sa nu fie problema la delcou?
Bateria are 2 ani, e in stare buna si are un ochi martor care arata verde cand e incarcata, asa e si acum.
E o masina destul de veche dar care nu mi-a facut probleme pana sa schimb o banala toba! Nu as baga nici bani in ea avand in vedere valoarea de piata, mai ales pe probabilitati, dar nici nu as vrea sa o las asa.
Am facut testul cu agrafa si imi iese doar 12 fara erori, cu contact pus(nu porneste).
Cu 2-3 saptamani inainte de toata nebunia singura chestie noua aparuta era becul de proiector de ceata(eu nu am proiectoare de ceata) care se aprindea pe bord cand calcam frana sau intermitent cand semnalizam stanga. Sa fie ceva problema de natura electrica? Sa caut electrician? sau un popa asa cu mi s-a recomandat de catre cei de la service?
Astept recomandari, sugestii, mi se pare ca oamenii nici nu stiu ce fac si nici nu am variante mai bune in zona.

Cod(uri) eroare:
---- nu are coduri de eroare, la test agrafa imi arata doar 12
Model: Astra
An fabricatie: 1994
Cod motor: C16SE


  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 464
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

Salut. La schimbarea tobei sa folosit cumva sudura electrica, poate mecanicul a sudat ceva pe acolo. De verificat catalizatorul si senzor temperatura motor. Dupa mine c-am suna a calculator cu lipituri reci sau senzor volanta daca nu este original, dar poate ma insel.
PS.tipul asta de motor nu are delcou, deci mecanicul care a spus asta , nu e mecanic.
  • ulysses_ro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra C16SE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2015

Mersi de raspuns. Din cate stiu nu s-a folosit sudura(o sa intreb sa ma asigur), stiu ca nu se baga pe partea de sudura.
Senzor de volanta am luat unul din dezmembreari, era pe lista de "posibilitati" si ziceau ca nu e acela de vina.
Ar fi recomandat un electrician sa verifice mai ok? Am downloadat si manualele si tot ce era si pe parte electrica dar nu ma pricep.
As fi cautat pe cineva care se pricepe la Opel dar se pare ca in zona nu se gaseste sau cel putin nu l-am gasit inca.
E foarte tare faza cu delcoul, cum spuneam gasesti ciar si la service-uri doar mecanici de 2 lei Sad
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 464
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2013

Pentru inceput verificati toate singurantele si punctele de masa ale motorului si caroseriei sa nu fie oxidate, pare suspecta problema cu aprinderea martorilor in bord
  • ulysses_ro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra C16SE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2015

Sigurantele au fost verificate de mecanic, cat despre punctele de masa oxidate nu stiu daca.
In plus la problema cu oxidarea ma gandeam ca poate fi o varianta mai ales dupa faza cu zapada pe motor cand a fost uitata cu capota deschisa de catre mecanic.
Oricum merita verificat din nou pentru a elimina din posibilitati. Multumesc de sugestii.
  • ulysses_ro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra C16SE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2015

Ultimul mecanic/electrician la care am dus-o a reusit sa rezolve problema martorilor la bord, a pornit masina dupa care a doua zi dimineata cand sa iau masina iarasi nu a pornit si de atunci nu am mai reusit nimic.
Am renuntat la masina, o sa o dezmembrez si gata, am investit prea mult timp si bani in ea fara rezultat din pacate.
Am schimbat bujii, senzori, pompa benzina(2 pompe), bobina de inductie, ECU - toate fara niciun rost. Am schimbat si 3 mecanici la fel fara rost. A fost verificata si de electrician pentru piese electrice, circuite electrice si mufe oxidate. Masina a mers in 2 luni de zile doar 2 zile, dupa care a refuzat sa mai porneasca.
Pentru cei interesati o sa postez in curand in sectiunea potrivita masina pentru dezmembrari.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide