Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut! Tocmai am achizitionat un Opel Astra H 1.4 2005 90cp. Am observat cateva aspecte pana acum mergand cu ea 220 km si dupa o revizie mecanica cu schimb de filtre si ulei:
1. trebuie schimbate disurile si placutele de frana, sunt destul de "mancate" si cand apas frana pana la podea, masina tremura 4-5m si abia apoi se opreste. Cat ar fi un pret corect si unde imi recomandati?
2. cand este subturata si aproape moare motorul, se aprinde martorul rosu de ulei. Mentionez ca pe tableta a dat o singura eroare, nimic despre ulei, va scriu mai jos.
3. am mai citit pe forum despre acel tacanit specific sau dupa 5-10 minute de mers. La mine incepe tacanitul dupa ceva mai mult timp 15-20-30 de minute si pare a fi in ritm cu turatia. Nu pare grav dar nici normal nu cred ca e. Acest aspect este cel mai ingrijorator pentru ca la service nu am reusit sa il reproduc.
4. daca stau 1 minut in masina dupa ce o opresc, se aud niste sunete. Cred ca e ceva legat de aerul conditionat, pare integrat cumva dar mai bine intreb.
5. a dat eroare la pedala de acceleratie. Eu nu am simtit masina "puturoasa" sau ca nu trage dar baietii mi-au recomandat o curatare(90% se rezolva din ce zic ei) sau o inlocuire a pedalei daca nu functioneaza prin curatare.
6. atasez mai jos o fisura din parbriz si va rog sa imi spuneti daca prezinta riscuri pentru a trece de RAR.

Scuze de "romanul" expus, sunt foarte multumit de restul aspectelor ale acestei masini, are multe dotari(senzor parcar, xenon, faruri adaptile si automate, pilot automat) si o conduc cu placere. Daca as scapa si de framantarile de mai sus, ar fi extraordinar.

Multumesc!
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut, si bine ai venit in comunitate
Ca sugestie, pe viitor numeroteaza-ti intrebarile, pentru a facilita raspunsurile. De data asta ti le-am numerotat eu.

1- pretul corect depinde functie de ce vrei sa pui (buget/premium) Sunt o groaza de magazine online (unixauto.ro, epiesa.ro, etc etc etc) studiezi nitel acolo preturile si vezi cam ce buget ar trebui. Ca marci, sunt tz topice in care se discuta despre, lecturezi si iti faci o parere. Ca manopera... iti recomand un service autorizat. Intrucat ai fosat foarte zgarcit cu detaliile din profil, mai mult nu putem spune Smile

2- pompa de ulei e angrenata de arborele cotit. Daca motorul (implicit arborele) nu are o turatie corespunzatoare, nici pompa nu are. Deci nu face presiune. Deci senzorul de presiune o sa zica ca e de aprins becul. Poate e si pompa nitel obosita... faci tu matematica mai departe ca sa intelegi motivele pentru care ti se aprinde becu'

4- un fel de scartaituri? daca ai climatronic, sunt "normale"

5- incearca curatare, daca nu scapi de eroare, inlocuire. Ma gandesc ca nu ai chef sa te lase cand ti-e lumea mai draga, pe la cucuietii din deal...

6- de RAR, sau de ITP? te referi la identificarea in vederea inmatricularii, sau la inspectia tehnica periodica? Sunt 2 chestii diferite.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
eu iti raspund la referitor la fisura. Daca trebuie sa treci prin R.A.R nu o vei putea face cu fisura aia acolo, daca te prezinti asa.... iti vor da neconform si ai termen parca 30 de zile sa remediezi dupa care sa te prezinti din nou la ei. la ITP cel putin la statiile unde l-am facut eu, fotografiau autoturismul din fata si din spate si le urcau in sistem.
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut din nou. Multumesc mult de raspunsuri, mi-au construit o idee buna despre ce trebuie facut. Detaliez mai jos si voi atasa si preturile doar ca si punct de reper.

1. Am colaborat cu cei de la epiesa si am schimbat 4 discuri si 4 placute ABE, pretul lor a fost 510 RON. Pe langa acestia am platit 150 RON manopera de schimb plus vopsita masina toata pe dedesupt cu un spray mat, sa ascundem din rugina depusa. Masina a stationat mult in Austria, pe un gazon si a ruginit destul de mult. Din fericire nu e de speriat. Total 660 de RON.
2. Am schimbat parbrizul. Intr-adevar vorbeam de RAR, in vederea inmatricularii permanente. 390 de RON, parbriz plus manopera. Mentionez ca e parbriz cu senzor de ploaie. Baietii au spus: "ce dam jos, aia punem inapoi". Smile
3. Senzorul de ulei, desi pe tester nu a dat eroare, inca se aprinde la subturatie si am observat ca dupa mers mult(ma refer aici la sute de km de drum lung, un drum Bucuresti-Constanta si altul Bucuresti-Pitesti) se mai aprinde si la relantii, cand stau la semafor sau cand stationez putin. Imediat cum plec, se stinge...am mai pus 500 de ml de ulei, m-am gandit ca si asta poate fi o cauza. Ma sperie ideea sa mai pun ulei cand acum o luna i-am facut revizia periodica(niste nea' Gica de la bloc m-au sfatuit sa mai bag ulei).
4. Cand plec de pe loc( aici ma refer doar la momentul cand masina sta mai mult de o ora) se aude un "click" la pedala, ca si cum ar fi ceva metalic sub pedale. Am gasit raspunsuri cum ca ar fi absolut normal, se activeaza senzorul de roti. Imi puteti confirma, va rog?
5. Revin cu privire la acel sunet al motorului, tacanit sau bataie, intrucat ma deranjeaza si nu stiu ce e. Daca e lantul de distributie, mai stau si cand deranjeaza puternic, il strang sau schimb dar mi-e frica sa nu fie altceva ce poate deteriora motorul: lipsa ungere, tacheti, etc. Mentionez ca inainte se auzea doar la cald, dupa 15-20-25 minute de mers. Acum, dupa 1000 km de cand am cumparat masina, se aude si la pornire. Coincide cu racirea vremii dar nu cred ca e un factor. In acelasi timp, ca un alt indiciu, cand am plecat din Pitesti am completat cei 500ml de ulei si pana la Bucuresti nu am auzit sunetul. Cum am ajuns in Bucuresti, iar a inceput. Se aude si din masina, eu il percep ca o rotita care se invarte din ce in ce mai repede, odata cu cresterea turatiei, si atinge ceva. Uleiul folosit este 5w-30 dexos2

Atatsez un link de youtube

Iarasi am scris povesti, inca o data va multumesc!
https://youtube.com/watch?v=aDBALym7ceU
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
legat de senzorul de ulei: nu pune ulei dupa ureche, verifici pe joja daca trebuie completat. In rest, posibil uzura la pompa de ulei, si de aia sa nu iti faca presiune suficienta la relanti. Ce ulei ai pus in motor la ultimul schimb?
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Cel din poza, 5w-30.
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Revin cu cateva clarificari privind acel zgomot/tacaniy al motorului, am cautat peste tot raspunsuri.
Se aude de cand plec de pe loc pana o opresc( mentionez ca zilnic nu fac mai mult de 10 km, de acasa pana la metrou si inapoi). Tind sa cred, dar nu garantez, ca la cald, se diminueaza sau dispare. Acest aspect l-am remarcar duminica pe autostrada Bucuresti-Pitesti.
Se aude din masina, cand conduc, din partea stanga cumva sub volan sau in zona manetei de unde deschizi capota-> asa il percep eu. Daca am vazut bine pe youtube, distributia( cum te uiti din masina) este pozitionata central spre dreapta. Cel care a operat schimbarea discurilor si placutelor, a zis ca e distributia doar dupa ureche.
Apelez la voi in vederea gasirii cauzei, macar orientativ ca sa merg pregatit la service. Am citit cazuri in care au schimbat distributie, tacheti, fulie etc...si nu au rezolvat nimic. Si cu banii luati si...
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@BBogdan536 . Pare bataie de tacheti, posibil si distributie ,trebuie verificat. Uleiul folosit este de proasta calitate
Skip ads

  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Stiu sigur ca daca e de la distributie, nu se deterioreza nimic in mod normal. Dar daca bat tachetii si mai fac km, risc ceva? Voi merge la service in Bucuresti insa, asa cum am mentionat, fiind nou proprietar de masina personala, nu vreau sa schimb mai mult decat este necesar si decat duce buzunarul.
Ma mira faptul ca este in ritm cu turatia...
In acelasi timp, ce ulei imi recomanzi Marius? Am citit pareri impartite de a combina doua uleiuri diferite, ca e rau sau ca nu afecteaza cu nimic. Voi cum spuneti?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic ca mai bine sa nu incerci.
Daca e rau? Te risti sa iti faci zob motorul?
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Asa e, nu merita riscul, in special la costul redus al unui schimb de ulei. Ramane zgomotul acela. Am impresia ca se aude mai tare de la o zi la alta, urmeaza sa ma programez la o diagnoza si sa sper ca nici nu ma vor incarca la bani si nici nu vor schimba altceva decat e necesar.
Lantul se schimba sau se strange? Sau ambele variante pot fi posibile?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
DISTRIBUTIA! se schimba.
Nu doar lantul, ci tot kitul (mai sunt niste patine pe acolo....)
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
BBogdan536 a scris:Stiu sigur ca daca e de la distributie, nu se deterioreza nimic in mod normal..

E bine ca esti sigur pe ceea ce stii.
Daca se rupe lantul sau patina, tot asa de sigur sa fii ca ai in buzunar vreo 400-500 E pt. reparatie.
Kitul de distributie e intre 400 si 700 lei+manopera vreo 200-300 lei.
E alegerea ta.
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
jE a scris:DISTRIBUTIA! se schimba.
Nu doar lantul, ci tot kitul (mai sunt niste patine pe acolo....)


Multumesc, saptamana viitoare merg la diagnoza si probabil schimb si distributia. Am inteles ca pe la 120k/130k KM incepe sa se simta nevoia de schimbare distributie iar a mea are 126000 KM( asta daca sunt reali).
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:
BBogdan536 a scris:Stiu sigur ca daca e de la distributie, nu se deterioreza nimic in mod normal..

E bine ca esti sigur pe ceea ce stii.
Daca se rupe lantul sau patina, tot asa de sigur sa fii ca ai in buzunar vreo 400-500 E pt. reparatie.
Kitul de distributie e intre 400 si 700 lei+manopera vreo 200-300 lei.
E alegerea ta.


Sigur ca ai dreptate insa am inteles ca 1 lant la 1 milion se rupe. In ideea asta am scris ce am scris, bineinteles ca orice defect tehnic/mecanic, afecteaza cumva motorul. Ai dreptate si privind costurile, e mult mai rentabil sa schimbi si sa fii in siguranta si cu 40%-50% din costurile unei eventuale catastrofe.
Ceea ce voiam eu sa spun este ca daca ar fi de la distributie, as putea sa mai circul o perioada fata de altceva care ar putea afecta grav motorul. Buzunarul a tot suferit cheltuieli si acum imi permit sa repar doar ceea ce functioneaza prost. Asa, la o masina second-hand, tot ai de reparat...
Multam de ajutor!
  • BBogdan536

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Am fost la diagnoza. Au spus ca masina a stat si ca este foarte murdar uleiul( desi il schimbasem tot la ei cu 3 saptamani inainte). S-a depus mizerie peste tot, mi-au aratat baietii ce e drept si era murdar, si ca au blocat cumva tachetii. Am curatat toata zona respectiva, baia de ulei si am pus si alt ulei.
Problema este ca se aude in continuare sunetul ba chiar mi se pare ca bate mai rau si mai puternic....M-as apuca de distributie daca tot arunc cu banii pe geam Smile)
  • Dragos Banu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Salut, am aceeași problema cu bãtaia respectiva. Este exact cum ai descris o tu. Te rog sa ne anunți dacã ai aflat cauza. Mulțumesc!
  • rider1

  • Mesaje scrise: 710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cauza e una, scjimbati distributia. La fel se auzea si la mine, dar eu stiam ca este distributia. Dupa schimbare, nu se mai aude motorul.
  • Dragos Banu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Am schimbat și distribuția și pompa de ulei și vasul de apa și nu știu ce pinion și intr un final s a rezolvat. M a costat toatã distracția 2800 Ron și o sãptãmâna de mers pe jos. Mulțumesc pt rãspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR