Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:...Te contrazic in legãtura cu uleiul in motorina!
Este imposibil ca presiunea uleiului sa învingã presiunea de motorina si sa pãtrundã prin conducte in pompa de injecție si mai apoi in filtru.
Negreala din filtru reprezintã impuritãțile adunate in timp si reținute de filtru
De ce ar fi murdar doar filtrul? Ar trebuii sa fie toatã motorina neagrã ,nu?

Imi place cand ma contrazici.Smile
Presiunea uleiului nu poate invinge presiunea motorinei, cat timp motorul e pornit.
Daca motorul e oprit, crede-ma, se schimba situatia, si pe langa motorina care pleaca pe retur in rezervor, se infiltreaza si ceva ulei care inegreste filtrul.
Nu foarte mult. Doar cat sa iti dea de veste ca ceva nu e ok.Smile
Skip ads

  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cum poti sa spui asemenea baliverne ?
Sunt oameni pe aici care citesc si chiar o iau de buna .
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Baliverne, da.
Si uleiul de pe furtunasele de retur cum ajunge acolo, explica tu ?
  • florin38

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Paí uleiul se amesteca cu motorina,cum sa ramana pe furtunasele de retur?. Nu te contrazic, nu intelege gresit dar eu de cateva ori am adaugat ulei in motorina , ar insemna sa ramana pe furtunasele de retur?Cand o sa curat admisia,inainte o sa fac adaug ulei in motorina si sa vedem daca ai dreptate sau nu
Skip ads

  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg cum ar fi in stare filtrul sa opreascã uleiul in el si sa lase motorina curatã
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:Astfel de metode cu bidoane si lãsat peste noapte sunt tipice șoferilor de Dacie care se zgârceau la plata manoperei unui mecanic. Fãceau toate trãsnãile pana reușeau sa repare masina din greșeala .
Eu din asta trãiesc, reparând mașini. Am y22dtr din 2007. La modul profesional se verifica fiecare componenta a sistemului de alimentare supunându-le la teste de presiune. Este mai rapid si mai sigur
Ia uite ce am gasit astãzi la o zafira cu exact aceeași problema.
Explicați-mi si mie legãtura între dezamorsare, distrugerea a 2 turbine intr-o luna si distrugerea arborelui. Daca tot le știți pe toate..


metoda cu bidonul este ca sa descoperi singur fara sa dai bani degeaba la mecanicii de duzina daca ai problema capacului de filtru fisurat.
e stiut ca cel mai bun este testul de presiune pe circuit dar nu toti il pot face acasa si majoritate a mecanicilor iau bani doar ca sa isi dea cu parerea si sa schimbe piese si sa invete pe buzunarul clientilor fara cunostiinte de mecanica...
un astfel de mecanic a pus distribuita "la punct" cu 2 dinti diferenta la un amic si nu ii mai pornea masina si apoi tot mecanicul cu gura ca este dusa pompa e injectie si alte povesti de aburit si bineinteles ca omul a ramasc cu paguba si l-am ajutat eu gratis ca i-am spus din start ca problema nu este la pompa.
de mecanici de duzina sunt satul. prefer sa dau banii pe scule si sa ma documentez si sa fac singur totul...
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc rylalex pentru metoda de verificat simeringuri la injectoare! Am probleme cu y20dth-ul meu, n-a mai vrut sa porneasca decat trasa, s-a comportat bine cateva zile, acum a murit iar.

E posibil ca de la un simering uzat sa nu tina relanti-ul uniform la anumite temperaturi? Vedeti vreo legatura? Nu am erori stocate, am tot scanat-o pe tester.

Furtunase de retur am tot schimbat de cand o am, dar simeringuri la injectoare - niciodata. De asemenea, instalatia de alimentare e modificata de mult timp in sensul ca am montat o supapa de sens imediat dupa filtru de motorina, urmat de o portiune de furtun transparent. In momentul cand dau la automat, motorina nu circula pe acel segment de furtun, se poate vedea cu ochiul liber.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Supapele de sens nu rezolva problema!
Poti pune 5 in serie, nu vor fii in stare sa ținã presiunea peste noapte! Bã mai mult, pot cauza chiar problema ta, pentru ca este greu sa le etanșezi pe acel tip de furtun. Chiar daca reusesti azi, peste ceva timp vor Creea probleme.
Verifica asa cum ti-am spus semeringurile
Mai poti verifica si filtrul prin aceeași metoda. Scoți ambele furtunuri si conectezi altele: pe unul sufli cu gura si pe celãlalt il astupi cu degetul.
Problema este ca ai nevoie de 2 mufe identice cu cele dintre furtunurile originale si capacul filtrului, din pãcate nu le poti scoate fara sa Strici furtunurile.
Skip ads

  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Revin cu un update. Am facut proba semeringurilor, a trecut cu brio. Deasemenea, am luat o gura de motorina de la furtunasul de retur ce intra in turul pompei, are destula. Tind sa cred ca problema mea este din pompa. Nu am reusit sa scanez erorile cu tester-ul,voi mai incerca. Am incercat sa o mai pornesc, a dat sa porneasca la inceput, apoi nimic. Nu se aprinde electronica in timp ce dau la automat, am niste erori stocate pentru ca am vazut electronica aprinsa atunci cand 'a murit' a doua oara. De obicei imi stocheaza o eroare de tensiune mica a bateriei, am si probleme cu bateria insa mai duce pentru cateva tentative de pornire. Voi incerca si o alta baterie sa vad daca observ vreo diferenta. Sunt destul de sigur ca daca o tractez va porni, asa am patit data trecuta, insa vreau sa-i gasesc defectul.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
verifica si bujiile.
Scoți mufele, iei un fir lung pe care il ții pe borna + a bateriei si atingi ușor fiecare bujie. Daca face o micã scânteie atunci cand atingi bujia înseamnã ca e buna, daca nu e arsa.
Daca bujiile sunt bune si masina pornește in 10 m împinsã sau trasa înseamnã ca ai uzura in capul hidraulic al Pompei.
Mai poti încerca sa scoți mufa din sonda de apa care se afla lângã corpul termostatului.
Astfel calculatorul va schimba parametrii de pornire si ar trebui sa porneascã chiar ai cu uzura in capul hidraulic.
uzura sau nu, odatã pornita masina trebuie sa stea perfect la relanti si sa meargã normal.
Daca întrerupe la relanti si scoate mult fum sunt aproape sigur ca ai probleme cu senzorul de turație al axei cu came, care se afla in calculatorul Pompei.
Un alt defect al Pompei ar putea fi firele dintre calculator si regulatorul de presiune din pompa. Scurgerile de motorina distrug izolația firelor si se ating intre ele.
Ar mai putea fi un tranzistor din calculatorul Pompei dar cand ala se arde nu pornește deloc si înregistreazã eroare.
Senzorul de turație nu înregistreazã eroare decat cand e ars complet, in situația ta il vezi in parametrii, din cand in cand mai da valoarea 0 pentru o fracțiune de secunda si întrerupe injecția
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Domnule Florin38 Știați toate astea?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
florin38 a scris:Paí uleiul se amesteca cu motorina,cum sa ramana pe furtunasele de retur?. Nu te contrazic, nu intelege gresit dar eu de cateva ori am adaugat ulei in motorina , ar insemna sa ramana pe furtunasele de retur?Cand o sa curat admisia,inainte o sa fac adaug ulei in motorina si sa vedem daca ai dreptate sau nu

Adauga ulei. Dar nu baga ulei curat din bidon. Ala intr-adevar se combina cu motorina si nu lasa urme.
Pune ulei ars (vechi), asa cum e cel din baie si ai sa vezi ca ramane pe peretii furtunaselor de retur.
Skip ads

  • florin38

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2011

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:Domnule Florin38 Știați toate astea?

Este foarte bine cand cineva impartaseste cunostintele sale dezinteresat.
Da in mare parte am cunostinta de ce ai relatat ,totusi am o nedumerire: Sensor de turatie in calculatorul pompei?
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dezinteresat? De ce spuneti asta?
La 2 rotații complete a arborelui axa cu came face una singura împreuna cu pompa de injecție. Deci senzorul de rotație a axei cu came poate fi montat pe pompa. Asta este valabil doar la motoarele cu pompa de injecție clasica. La motoarele CR nu este obligatoriu acest lucru .
Asa aratã senzorul si asa aratã tranzistorul
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ups imi cer scuze!
INTR-unul dintre posturile de mai sus cineva m-a provocat sa-i spun lucruri despre acest motor pe care el nu le-a învãțat in 12 ani.
Se pare ca l-am confundat pe domnul iulian1971 cu domnul florin38. Amândoi spuneați ca aveți motorul asta de peste 10 ani si asa s-a produs confuzia.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In 9 ani de cand ai cont pe acest forum contributia ta a fost egala cu zero.
Brusc, peste noapte, ai devenit mare maestru, GIGI CONTRA.
Au mai fost d-astia ca tine pe-aici. N-au ajutat pe nimeni asa cum nici tu nu o faci.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Aha si deci trebuie sa contribui zilnic din momentul in care imi cumpãr masina sau imi fac contul sau cum?
Altfel tot ce spun e egal cu 0 ?
Va simțiți cumva trãdat de mine in toti anii ãștia, ca nu inteleg ce legãtura are reacția dvs cu discuțiile mele?

Dupa logica dvs trag concluzie ca frizerii care posteazã des pe forum in discuții despre mecanica sunt mai credibili decat mecanicii care posteazã de o sãptãmana
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu propun sa vorbeasca faptele...,vom vedea peste un an!
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Domnule "rylalex" imi cer scuze ca ma bag in aceasta discutie dar am o mica intrebare, va vad cunoscator si chiar nu fac mistouri sau lucruri de genul. Care este cauza pornirii greoaie a motorului Y20DTH in intervalul de temperatura (aprox.) 14° - 22° grade C ? Este vestita problema de aici de pe forum care toti o rezolva cu "releu" pacalici pe bujii sau cu diverse butoane, etc.

As fi putut face acest lucru intrun mesaj privat, dar am zis ca totusi e mai bine daca ramane aici postat si poate fi gasit printr-un search.

Imi cer scuze fata de admini si moderatori ca sunt oarecum offtopic. Sper sa fiu inteles.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cauza pornirii la cald greoaie este uzura in capul hidraulic si pompa nu mai da suficient debit la acea turație la care învârte electromotorul.
Neavând aceeași cantitate injectata in camera de ardere, nu se formeazã nici presiunea necesarã autoaprinderii.
O bujie înroșitã in camera de ardere ajuta la autoaprindere dar masina asta a fost calculata sa porneascã doar din compresie si debit.
Rezolvãri fara a schimba pompa:
sonda de apa: scoți mufa la pornire sau montezi întrerupãtor pe unul dintre firele instalației.
Decalare mecanica a avansului static al Pompei de injecție
Releu temporizator pentru bujii
Cea mai recomandata: modificarea parametrilor de pornire din Soft.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR