Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Prin decalare mecanica a pompei de injectie, cineva a rezolvat aceasta problema. Ideea din spatele ei a fost ca lantul, din cauza uzurii, s-a "lungit" cat sa decaleze pompa de injectie de pozitia pistoanelor. Astfel ca injectorul nu baga motorina exact in capul pistonului, ci cu x% mai tarziu.

Consumul ridicat de combustibil se poate explica prin uzura din capul hidraulic?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ce treaba are cantitatea de motorinã injectata cu presiunea din cilindru? Compresia nu se face cu motorina.
Daca studiati putin problema, o sa vedeti ca majoritatea mașinilor folosesc bujiile la acele temperaturi.
Ca sa vedeti daca am.dreptate, luati alt motor diesel si scoateți mufele de la bujii si vedeti cum porneste. Un pic mai greu.
Sa nu confundãm un y20dth cu alte probleme, cu un y20dth care porneste un pic mai greu in acel interval.
G-ul meu porneste la sfert la -20 grade. La 12-16 grade, cu motorul rece, pleaca in pic mai greu. Sa nu imi spuneti ca e uzatã pompa pt ca nu va cred.
E strict problema de management.
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati in cazul meu. Am urmatoarele erori:

P1220 - clar pompa injectie
0725 - datorita faptului ca i-am dat la automat pana nu a mai avut putere
0115 - am incercat sa o pornesc cu mufa scoasa la pompa de apa, dar nu a pornit.

Trasa a pornit in 50m.

Multumesc tuturor pentru ajutor. Banuiesc ca fara sa reconditionez/schimb pompa de injectie nu mai am alte optiuni.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Ce treaba are cantitatea de motorinã injectata cu presiunea din cilindru?

Mãsoarã compresia unui cilindru la care ai scos conducta de motorina din injector, si mãsoarã-o dupa!
Sau injecteazã cu seringa in capul pistonului niște motorina sau ulei si vezi ce compresie se face in acel cilindru.

Presiunea este rezistența instalației asupra debitului. Deci in aceeași instalație, presiunea creste o data cu debitul.

O roata de bicicleta poate avea aceeași presiune cu una de masina, dar sigur au volume de aer diferite.

Alte motoare diesel folosesc debit mai mic de motorina pentru ca bujiile intra in acțiune la fiecare pornire.
La aceasta motorizare pornirea la temperaturi mai mari a fost calculata doar din debit.

Daca s-ar întinde lanțul atât de mult încât sa decaleze pompa, ar trebui sa nu mai poti monta toate calele de blocaj cand vrei sa tragi motorul la punct, eu nu am întâlnit asa ceva la motoarele cu problema asta. As putea explica mai multe pe tema asta , dar nu vreau sa va plictisesc.
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Si eu credeam ca lichidul se comprima mai greu decat aerul si de aceea creste presiunea.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnnytuch13 a scris:Revin cu noutati in cazul meu. Am urmatoarele erori:
P1220 - clar pompa injectie
0725 - datorita faptului ca i-am dat la automat pana nu a mai avut putere
0115 - am incercat sa o pornesc cu mufa scoasa la pompa de apa, dar nu a pornit.
Banuiesc ca fara sa reconditionez/schimb pompa de injectie nu mai am alte optiuni.

Nu te grabi sa dai pompa jos.
P1220 apare uneori din cauza dezamorsarii pompei.
Verifica mai intai sorbul din rezervor sa nu fie obturat de impuritati, dupa care fa un test de presiune pe circuitul de motorina ca sa vezi daca scapa aer pe la filtrul de motorina sau pe la surubul de blocare a axului pompei.
Abia dupa aia, daca nu descoperi cauza, da vina pe pompa.
Parerea mea.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:
Daniel a scris:Ce treaba are cantitatea de motorinã injectata cu presiunea din cilindru?

Mãsoarã compresia unui cilindru la care ai scos conducta de motorina din injector, si mãsoarã-o dupa!
Sau injecteazã cu seringa in capul pistonului niște motorina sau ulei si vezi ce compresie se face in acel cilindru.
.

Nu baga uleiul in discutie ca e alta poveste.
Scot mufele la injectoare, sa nu mai bage motorinã si mãsor compresia.Si am compresia corespunzãtoare.
Nu are nici o legãturã motorina cu compresia. Am mãsurat si stiu ce inseamna. Nu vorbesc din auzite.

Legat de lant: daca ala de la y20dth se întinde, eu sunt popa. Si nu e cazul.
La y20dth, deoarece avem injectoare mecanice, e mai complicat sa o lași fara motorinã cand mãsori compresia.

Ce am uita sa spun: urmãriți modul de functionare la diesel si observați cand se face injectia cu motorinã. Deja pistolul e aproape sus. Daca ar aștepta motorina sa faca compresia...
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Cum as putea sa verific daca am dezamorsari din pompa? Restul circuitului e verificat.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ti-am explicat mai sus. Presiune pe furtunul care duce la pompa.
Vezi ca ai colegi la Galati care se pricep la motorul asta. Ar trebui sa-i cunosti deja.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:
rylalex a scris:
Daniel a scris:Ce treaba are cantitatea de motorinã injectata cu presiunea din cilindru?

Mãsoarã compresia unui cilindru la care ai scos conducta de motorina din injector, si mãsoarã-o dupa!
Sau injecteazã cu seringa in capul pistonului niște motorina sau ulei si vezi ce compresie se face in acel cilindru.
.

Nu baga uleiul in discutie ca e alta poveste.
Scot mufele la injectoare, sa nu mai bage motorinã si mãsor compresia.Si am compresia corespunzãtoare.
Nu are nici o legãturã motorina cu compresia. Am mãsurat si stiu ce inseamna. Nu vorbesc din auzite.

Legat de lant: daca ala de la y20dth se întinde, eu sunt popa. Si nu e cazul.
La y20dth, deoarece avem injectoare mecanice, e mai complicat sa o lași fara motorinã cand mãsori compresia.

Ce am uita sa spun: urmãriți modul de functionare la diesel si observați cand se face injectia cu motorinã. Deja pistolul e aproape sus. Daca ar aștepta motorina sa faca compresia...

La lanțul asta te referi?
Normal ca nu se întinde, asta am zis si eu ca nu am întâlnit niciunul întins
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ca sa verifici compresia la acest motor, scoti mufa de la pompa, scoti toate bujiile, pui compresmetrul in gaura primei bujii si dai la automat pana nu mai creste compresia. repeti operatiunea pentru fiecare cilindru in parte.
apoi reconectezi mufa la pompa si stergi eroarea de pompa care este generata.
in acest fel nu este bagata motorina in cilindru si vezi compresia cilindrului.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu era problema de compresie, era problema de debitul Pompei la turația generatã de Electromotor.
Daca nu e suficientã motorina injectata in camera de ardere nu se formeazã compresia necesarã autoaprinderii.

Pornește mai lung datoritã acumulãrii de motorina dupa mai multe cicluri de injecție.
O parte iese nearsa pe eșapament si o parte rãmâne in camera de ardere.

Eu am pompa noua pe masina mea si pornește sfert la orice temperatura.
Skip ads

  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
svasile a scris:Si eu credeam ca lichidul se comprima mai greu decat aerul si de aceea creste presiunea.


motorina este pulverizatã in camera de ardere astfel încât se formeazã un amestec omogen de aer/motorina.
Comprimarea gazelor duce la încãlzirea acestora, intr-un raport de compresie 25:1 aerul din camera de ardere ajunge la temperaturi de peste 600 grade Celsius .
Cand motorul e rece masele metalice absorb din temperatura aerului comprimat si de aceea este nevoie de bujii incandescente care sa genereze temperatura necesarã autoaprinderii.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ceea ce multi nu înțelegeți este ca volumul de motorina influenteazã comprimarea aerului din cilindru.
Volumul de motorina micșoreazã practic volumul cilindrului, ceea ce duce la comprimarea mai mare a aerului
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:

Pornește mai lung datoritã acumulãrii de motorina dupa mai multe cicluri de injecție.
O parte iese nearsa pe eșapament si o parte rãmâne in camera de ardere.

.


Cum sa mai ramana motorinã in cilindru dupã ce s-au deschis supapele pe evacuare?

Exista post-injectie, dar la injectoare piezo. Mai baga motorinã inainte de injectia principala, ca sa zic asa. Aici, baga motorinã la timpul t, apare explozia, pe urmã se evalueazã tot. Nu mai ramane nimic in cilindru.
E impotriva fizicii ceea ce spui.
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Se evacueazã "tot" cand explodeazã tot! Si nici atunci! Tot rãmâne carbon pe cilindrii (funinginea ce o vedeți pe eșapament), care mai tarziu este spãlat de ulei! De aceea uleiul la diesel e negru si te murdãrește de parca ai bãgat mana in eșapament.

Teoretic vorbind ar trebui sa se evacueze tot din camera de ardere, nu? Tot tot! Si Pistoanele sa strãluceascã dupa 1000 km chiar daca le-ai pus noi, nu? Defapt ar trebui sa strãluceascã la numãr infinit de km, ca doar se evacueazã tot. E împotriva fizicii sa mai rãmânã ceva acolo
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De la motorinã ajungi la ulei, acum ala funingine.
Ce sa mai zic...
Iti urez succes.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
rylalex a scris:Ceea ce multi nu înțelegeți este ca volumul de motorina influenteazã comprimarea aerului din cilindru.
Volumul de motorina micșoreazã practic volumul cilindrului, ceea ce duce la comprimarea mai mare a aerului
Eu recunosc faptul ca inteleg mai greu...,dar din cite stiu,in momentul injectiei aerul este in proportie deosebit de mare deja comprimat.Injectia genereaza instantaneu aprindere,avansul fiind de citeva grade,din 360. Acum intreb si eu ca unul care intelege mai greu,care e timpul material si fizic in care "volumul de motorina influienteaza comprimarea aerului"...? Efectul aprinderii influienteaza compresia in capul pistonului,deoarece din momentul injectiei in camera de ardere nu mai ai aer sau motorina pulverizata...,ai amestec carburant comprimat aprins care dezvolta o compresie in masura a impinge pistonul... "volumul de motorina micsoreaza practic volumul cilindrului,ceea ce duce la comprimarea mai mare a aerului"...-asa sa fie oare...?! In conditiile in care nu se pomeneste de injectie pulverizata,de aprindere,de ardere...,vorbesti de volume(motorina si aer) ca si cum ar fi niste lucruri separate,distincte,pe cind realitatea ne prezinta o dinamica extraordinara...
  • rylalex

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am încercat sa va explic niște lucruri învãțate in ani de studiu si de practica. Nu oblig pe nimeni sa devinã mecanic din cizmar.
Se pare ca forumurile sunt menite sa rãmânã la nivelul fictiv in mecanica
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De acord cu tine, dar sa fie in concordanțã cu principiile fizicii.
Întâmplarea face ca, unii dintre cizmarii de aici, au fost la orele de fizica.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR