rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
rylalex a scris:
motorina este pulverizatã in camera de ardere astfel încât se formeazã un amestec omogen de aer/motorina.
Comprimarea gazelor duce la încãlzirea acestora, intr-un raport de compresie 25:1 aerul din camera de ardere ajunge la temperaturi de peste 600 grade Celsius .
Cand motorul e rece masele metalice absorb din temperatura aerului comprimat si de aceea este nevoie de bujii incandescente care sa genereze temperatura necesarã autoaprinderii.
svasile a scris:Si eu credeam ca lichidul se comprima mai greu decat aerul si de aceea creste presiunea.
motorina este pulverizatã in camera de ardere astfel încât se formeazã un amestec omogen de aer/motorina.
Comprimarea gazelor duce la încãlzirea acestora, intr-un raport de compresie 25:1 aerul din camera de ardere ajunge la temperaturi de peste 600 grade Celsius .
Cand motorul e rece masele metalice absorb din temperatura aerului comprimat si de aceea este nevoie de bujii incandescente care sa genereze temperatura necesarã autoaprinderii.
Ai perfecta dreptate, dar nu mai fi asa agresiv.
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Vezi sa nu cazi!
Cum rãmâne domnule motorinã in cilindru dupã ce se face evacuarea?
Explica asta prin fizica aia pe care ai învãtat-o noaptea la facultate.
Stii tu ceva, dar nu prea stii sa explici. Sau vrei sã para ca stii mai multe decat e cazul.
Sa ne pãstrãm cumpãtul: cu astfel de atitudine nu ajuți pe nimeni.
Cum rãmâne domnule motorinã in cilindru dupã ce se face evacuarea?
Explica asta prin fizica aia pe care ai învãtat-o noaptea la facultate.
Stii tu ceva, dar nu prea stii sa explici. Sau vrei sã para ca stii mai multe decat e cazul.
Sa ne pãstrãm cumpãtul: cu astfel de atitudine nu ajuți pe nimeni.
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu-mi vine sa cred ca fac asta dar hai fie:
Hai sa începem cu momentul in care este injectata motorina:
Este pulverizatã prin duza injectorului in timpul compresiei mai fin spre exterior si mai picurat spre interior pentru o ardere mai constanta si mai putin Zgomotoasã.
In acest moment amestecul de aer/motorina este in cea mai omogena stare, pregãtitã pentru explozie.
Daca explozia nu se produce, acest amestec începe sa se dezomogenizeZe parțial, motorina acumulându-se sub forma se picaturi in capul concav profilat al pistonului.
Acele picãturi ramân si se vor acumula împreuna cu motorina injectata ulterior, mãrind raportul de compresie si facilitând explozia.
Hai sa începem cu momentul in care este injectata motorina:
Este pulverizatã prin duza injectorului in timpul compresiei mai fin spre exterior si mai picurat spre interior pentru o ardere mai constanta si mai putin Zgomotoasã.
In acest moment amestecul de aer/motorina este in cea mai omogena stare, pregãtitã pentru explozie.
Daca explozia nu se produce, acest amestec începe sa se dezomogenizeZe parțial, motorina acumulându-se sub forma se picaturi in capul concav profilat al pistonului.
Acele picãturi ramân si se vor acumula împreuna cu motorina injectata ulterior, mãrind raportul de compresie si facilitând explozia.
- Daniel
- ****
- 2,831 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,831
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Raportul de compresie este raportul dintre volumul camerei de ardere dintr-un piston cand acesta este in pozitia cea mai de jos si volumul camerei de ardere cand pistonul este in pozitia cea mai ridicata.
Cf celor de mai sus, reiese ca nu stii ce e acela raport de compresie.
Eu mã opresc aici: nu are rost sa polemizez cu tine.
Nu stii lucruri elementare, dar te dai mare inginer.
Succes in tot ceea ce faci.
Cf celor de mai sus, reiese ca nu stii ce e acela raport de compresie.
Eu mã opresc aici: nu are rost sa polemizez cu tine.
Nu stii lucruri elementare, dar te dai mare inginer.
Succes in tot ceea ce faci.
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
Bai tu ce vrei de fapt?
Mai devreme nu înțelegeai cum rãmâne neevacuata motorina nearsa iar acum ma corectezi ca am spus ca mãrește raportul de compresie in loc sa spun ca se mãrește compresia ?
Confuzia compresiei cu raportul de compresie este foarte des întâlnita printre cei ca tine.
Raportul de compresie este volumul rezultat din cursa pistonului raportat la volumul camerei de ardere.
M-am gândit ca te pierd in aceasta descriere. Eu zic sa iti vezi de treaba ta si sa nu te mai bagi unde nu-ti fierbe oala.
Mai devreme nu înțelegeai cum rãmâne neevacuata motorina nearsa iar acum ma corectezi ca am spus ca mãrește raportul de compresie in loc sa spun ca se mãrește compresia ?
Confuzia compresiei cu raportul de compresie este foarte des întâlnita printre cei ca tine.
Raportul de compresie este volumul rezultat din cursa pistonului raportat la volumul camerei de ardere.
M-am gândit ca te pierd in aceasta descriere. Eu zic sa iti vezi de treaba ta si sa nu te mai bagi unde nu-ti fierbe oala.
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
haideti sa ramanem la un nivel de comunicare decent si civilizat.
din ce stiu eu, la diesel este astfel: se comprima aerul prin miscarea cilindrului iar cu cateva milisecunde inainte ca pistonul sa ajunga in PMS se injecteaza motorina (in aerul care deja s-a incalzit la o anumita valoare (la pornire ajuta si bujiile incandescente) suficienta pentru ca motorina injectata sa se autoaprinda si astfel apare detenta (coborarea pistonului si deschiderea supapelor de evacuare) iar amestecul aer-combustibil ars in proportie de peste 90% este evacuat (raman mici particule de funingine pe camasa cilindrului care vor fi spalate de ulei). Deci sansele ca in interior sa ramana vapori de motorina sau chiar picaturi este foarte mica (altfel putem spune ca nu este o ardere completa si motorul nu functioneaza corect - se intampla mai ales cand injectoarele sunt decalibrate si in loc sa pulverizeze fin ele "pisa").
urmeaza apoi ciclul de admisie de aer si se repeta povestea...
Wikipedia spune: "Cum funcționeazã motorul diesel
Comprimarea unui gaz conduce la creșterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri și este comprimat de cãtre piston pânã la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârșitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizatã în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încãlzit prin comprimare pânã la o temperatura de circa 700-900 °C. Arderea combustibilului duce la creșterea temperaturii și presiunii, care acționeazã pistonul. În continuare, ca la motoarele obișnuite, biela transmite forța pistonului cãtre arborele cotit, transformând mișcarea liniarã în mișcare de rotație. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mãrirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mãri cantitatea de aer introdusã în cilindri. Folosirea unui rãcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri crește densitatea aerului și conduce la un randament mai bun.
În timpul iernii, când afarã este frig, motoarele diesel pornesc mai greu deoarece masa metalicã masivã a blocului motor (format din cilindri și chiulasã) absoarbe o mare parte din cãldura produsã prin comprimare, reducând temperatura și împiedicând aprinderea. Unele motoare diesel folosesc dispozitive electrice de încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã, ajutând la aprinderea motorinei la pornirea motorului diesel. Alte motoare folosesc rezistențe electrice dispuse în galeria de admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite și rezistențe electrice montate în blocul motor, tot pentru a ușura pornirea și a micșora uzura. Motorina are un grad mare de vîscozitate, mai ales la temperaturi scãzute, ducând la formarea de cristale în combustibil, în special în filtre, împiedicând astfel alimentarea corectã a motorului. Montarea de mici dispozitive electrice care sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã problemã. De asemenea, sistemul de injecție al multor motoare trimite înapoi în rezervor motorina deja încãlzitã, care nu a fost injectatã, prevenind astfel cristalizarea combustibilului din rezervor. În prezent, folosirea aditivilor moderni a rezolvat și aceastã problemã."
@rylalex - nu stiu de unde ai scos tu partea aia cu picaturile de motorina in zona concava a cilindrului (pe care nu o au toate masinile la fel de mare si ca forma iar rolul ei este un pic altul) iar legat de momentul de injectie al motorinei este cand aerul este deja comprimat aproape la maxim (de aici rezulta si presiunea mare necesara pentru injectie) iar injectia in sine se face cat mai fin posibil pentru o ardere cat mai buna a combustibilului. Daca ar fi asa cum spui tu atunci o masina la care injectorul "pisa" ar trebui sa mearga mai bine decat una la care el este nou si pulverizeaza fin.
uite pentru tine pun un link cu un material de studiu despre injectia diesel:
http://www.e-automobile.ro/...ctie-directa.html
Spor la citit si documentat...
din ce stiu eu, la diesel este astfel: se comprima aerul prin miscarea cilindrului iar cu cateva milisecunde inainte ca pistonul sa ajunga in PMS se injecteaza motorina (in aerul care deja s-a incalzit la o anumita valoare (la pornire ajuta si bujiile incandescente) suficienta pentru ca motorina injectata sa se autoaprinda si astfel apare detenta (coborarea pistonului si deschiderea supapelor de evacuare) iar amestecul aer-combustibil ars in proportie de peste 90% este evacuat (raman mici particule de funingine pe camasa cilindrului care vor fi spalate de ulei). Deci sansele ca in interior sa ramana vapori de motorina sau chiar picaturi este foarte mica (altfel putem spune ca nu este o ardere completa si motorul nu functioneaza corect - se intampla mai ales cand injectoarele sunt decalibrate si in loc sa pulverizeze fin ele "pisa").
urmeaza apoi ciclul de admisie de aer si se repeta povestea...
Wikipedia spune: "Cum funcționeazã motorul diesel
Comprimarea unui gaz conduce la creșterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri și este comprimat de cãtre piston pânã la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârșitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizatã în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încãlzit prin comprimare pânã la o temperatura de circa 700-900 °C. Arderea combustibilului duce la creșterea temperaturii și presiunii, care acționeazã pistonul. În continuare, ca la motoarele obișnuite, biela transmite forța pistonului cãtre arborele cotit, transformând mișcarea liniarã în mișcare de rotație. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mãrirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mãri cantitatea de aer introdusã în cilindri. Folosirea unui rãcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri crește densitatea aerului și conduce la un randament mai bun.
În timpul iernii, când afarã este frig, motoarele diesel pornesc mai greu deoarece masa metalicã masivã a blocului motor (format din cilindri și chiulasã) absoarbe o mare parte din cãldura produsã prin comprimare, reducând temperatura și împiedicând aprinderea. Unele motoare diesel folosesc dispozitive electrice de încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã, ajutând la aprinderea motorinei la pornirea motorului diesel. Alte motoare folosesc rezistențe electrice dispuse în galeria de admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite și rezistențe electrice montate în blocul motor, tot pentru a ușura pornirea și a micșora uzura. Motorina are un grad mare de vîscozitate, mai ales la temperaturi scãzute, ducând la formarea de cristale în combustibil, în special în filtre, împiedicând astfel alimentarea corectã a motorului. Montarea de mici dispozitive electrice care sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã problemã. De asemenea, sistemul de injecție al multor motoare trimite înapoi în rezervor motorina deja încãlzitã, care nu a fost injectatã, prevenind astfel cristalizarea combustibilului din rezervor. În prezent, folosirea aditivilor moderni a rezolvat și aceastã problemã."
@rylalex - nu stiu de unde ai scos tu partea aia cu picaturile de motorina in zona concava a cilindrului (pe care nu o au toate masinile la fel de mare si ca forma iar rolul ei este un pic altul) iar legat de momentul de injectie al motorinei este cand aerul este deja comprimat aproape la maxim (de aici rezulta si presiunea mare necesara pentru injectie) iar injectia in sine se face cat mai fin posibil pentru o ardere cat mai buna a combustibilului. Daca ar fi asa cum spui tu atunci o masina la care injectorul "pisa" ar trebui sa mearga mai bine decat una la care el este nou si pulverizeaza fin.
uite pentru tine pun un link cu un material de studiu despre injectia diesel:
http://www.e-automobile.ro/...ctie-directa.html
Spor la citit si documentat...
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
rylalex a scris:Bai tu ce vrei de fapt?...Eu zic sa iti vezi de treaba ta si sa nu te mai bagi unde nu-ti fierbe oala.
Apelativul e extraordinar de...! E bine ca nu ai scris "-vrei sa-ti dau un cap in gura..." deoarece am vazut ca se poarta la nivel inalt! Vrind, nevrind,exist si eu in oala asta si declar hotarit ca nu-mi place ceea ce vad. Cred ca importanta e forta argumentului si nu a frazelor deocheate...,aste e parerea mea...!
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:haideti sa ramanem la un nivel de comunicare decent si civilizat.
din ce stiu eu, la diesel este astfel: se comprima aerul prin miscarea cilindrului iar cu cateva milisecunde inainte ca pistonul sa ajunga in PMS se injecteaza motorina (in aerul care deja s-a incalzit la o anumita valoare (la pornire ajuta si bujiile incandescente) suficienta pentru ca motorina injectata sa se autoaprinda si astfel apare detenta (coborarea pistonului si deschiderea supapelor de evacuare) iar amestecul aer-combustibil ars in proportie de peste 90% este evacuat (raman mici particule de funingine pe camasa cilindrului care vor fi spalate de ulei). Deci sansele ca in interior sa ramana vapori de motorina sau chiar picaturi este foarte mica (altfel putem spune ca nu este o ardere completa si motorul nu functioneaza corect - se intampla mai ales cand injectoarele sunt decalibrate si in loc sa pulverizeze fin ele "pisa").
urmeaza apoi ciclul de admisie de aer si se repeta povestea...
Wikipedia spune: "Cum funcționeazã motorul diesel
Comprimarea unui gaz conduce la creșterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri și este comprimat de cãtre piston pânã la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârșitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizatã în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încãlzit prin comprimare pânã la o temperatura de circa 700-900 °C. Arderea combustibilului duce la creșterea temperaturii și presiunii, care acționeazã pistonul. În continuare, ca la motoarele obișnuite, biela transmite forța pistonului cãtre arborele cotit, transformând mișcarea liniarã în mișcare de rotație. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mãrirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mãri cantitatea de aer introdusã în cilindri. Folosirea unui rãcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri crește densitatea aerului și conduce la un randament mai bun.
În timpul iernii, când afarã este frig, motoarele diesel pornesc mai greu deoarece masa metalicã masivã a blocului motor (format din cilindri și chiulasã) absoarbe o mare parte din cãldura produsã prin comprimare, reducând temperatura și împiedicând aprinderea. Unele motoare diesel folosesc dispozitive electrice de încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã, ajutând la aprinderea motorinei la pornirea motorului diesel. Alte motoare folosesc rezistențe electrice dispuse în galeria de admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite și rezistențe electrice montate în blocul motor, tot pentru a ușura pornirea și a micșora uzura. Motorina are un grad mare de vîscozitate, mai ales la temperaturi scãzute, ducând la formarea de cristale în combustibil, în special în filtre, împiedicând astfel alimentarea corectã a motorului. Montarea de mici dispozitive electrice care sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã problemã. De asemenea, sistemul de injecție al multor motoare trimite înapoi în rezervor motorina deja încãlzitã, care nu a fost injectatã, prevenind astfel cristalizarea combustibilului din rezervor. În prezent, folosirea aditivilor moderni a rezolvat și aceastã problemã."
@rylalex - nu stiu de unde ai scos tu partea aia cu picaturile de motorina in zona concava a cilindrului (pe care nu o au toate masinile la fel de mare si ca forma iar rolul ei este un pic altul) iar legat de momentul de injectie al motorinei este cand aerul este deja comprimat aproape la maxim (de aici rezulta si presiunea mare necesara pentru injectie) iar injectia in sine se face cat mai fin posibil pentru o ardere cat mai buna a combustibilului. Daca ar fi asa cum spui tu atunci o masina la care injectorul "pisa" ar trebui sa mearga mai bine decat una la care el este nou si pulverizeaza fin.
uite pentru tine pun un link cu un material de studiu despre injectia diesel:
http://www.e-automobile.ro/...ctie-directa.html
Spor la citit si documentat...
din ce stiu eu, la diesel este astfel: se comprima aerul prin miscarea cilindrului iar cu cateva milisecunde inainte ca pistonul sa ajunga in PMS se injecteaza motorina (in aerul care deja s-a incalzit la o anumita valoare (la pornire ajuta si bujiile incandescente) suficienta pentru ca motorina injectata sa se autoaprinda si astfel apare detenta (coborarea pistonului si deschiderea supapelor de evacuare) iar amestecul aer-combustibil ars in proportie de peste 90% este evacuat (raman mici particule de funingine pe camasa cilindrului care vor fi spalate de ulei). Deci sansele ca in interior sa ramana vapori de motorina sau chiar picaturi este foarte mica (altfel putem spune ca nu este o ardere completa si motorul nu functioneaza corect - se intampla mai ales cand injectoarele sunt decalibrate si in loc sa pulverizeze fin ele "pisa").
urmeaza apoi ciclul de admisie de aer si se repeta povestea...
Wikipedia spune: "Cum funcționeazã motorul diesel
Comprimarea unui gaz conduce la creșterea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri și este comprimat de cãtre piston pânã la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu aprindere prin scânteie. Spre sfârșitul cursei de comprimare motorina (combustibilul) este pulverizatã în camera de ardere cu ajutorul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul deja încãlzit prin comprimare pânã la o temperatura de circa 700-900 °C. Arderea combustibilului duce la creșterea temperaturii și presiunii, care acționeazã pistonul. În continuare, ca la motoarele obișnuite, biela transmite forța pistonului cãtre arborele cotit, transformând mișcarea liniarã în mișcare de rotație. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la capul cilindrilor. Pentru mãrirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a mãri cantitatea de aer introdusã în cilindri. Folosirea unui rãcitor intermediar pentru aerul introdus în cilindri crește densitatea aerului și conduce la un randament mai bun.
În timpul iernii, când afarã este frig, motoarele diesel pornesc mai greu deoarece masa metalicã masivã a blocului motor (format din cilindri și chiulasã) absoarbe o mare parte din cãldura produsã prin comprimare, reducând temperatura și împiedicând aprinderea. Unele motoare diesel folosesc dispozitive electrice de încãlzire, de exemplu bujii cu incandescențã, ajutând la aprinderea motorinei la pornirea motorului diesel. Alte motoare folosesc rezistențe electrice dispuse în galeria de admisie, pentru a încãlzi aerul. Sunt folosite și rezistențe electrice montate în blocul motor, tot pentru a ușura pornirea și a micșora uzura. Motorina are un grad mare de vîscozitate, mai ales la temperaturi scãzute, ducând la formarea de cristale în combustibil, în special în filtre, împiedicând astfel alimentarea corectã a motorului. Montarea de mici dispozitive electrice care sã încãlzeascã motorina, mai ales în zona rezervorului și a filtrelor a rezolvat aceastã problemã. De asemenea, sistemul de injecție al multor motoare trimite înapoi în rezervor motorina deja încãlzitã, care nu a fost injectatã, prevenind astfel cristalizarea combustibilului din rezervor. În prezent, folosirea aditivilor moderni a rezolvat și aceastã problemã."
@rylalex - nu stiu de unde ai scos tu partea aia cu picaturile de motorina in zona concava a cilindrului (pe care nu o au toate masinile la fel de mare si ca forma iar rolul ei este un pic altul) iar legat de momentul de injectie al motorinei este cand aerul este deja comprimat aproape la maxim (de aici rezulta si presiunea mare necesara pentru injectie) iar injectia in sine se face cat mai fin posibil pentru o ardere cat mai buna a combustibilului. Daca ar fi asa cum spui tu atunci o masina la care injectorul "pisa" ar trebui sa mearga mai bine decat una la care el este nou si pulverizeaza fin.
uite pentru tine pun un link cu un material de studiu despre injectia diesel:
http://www.e-automobile.ro/...ctie-directa.html
Spor la citit si documentat...
Este incredibil ce confuzii se formeazã cand lipsește intonația!
Asa-zisele picãturi de motorina se formeazã in capul pistonului doar daca explozia nu se produce! Exact asta am spus, exact asta nu ai inteles!
Tu ma contrazici ca dupa explozie arde doar 90% si nu au cum sa se formeze picãturi.
Despre ce vorbim ?
Injectorul pulverizeazã mai fin spre exterior si mai putin fin spre centru, asta e clar si nu ma poti convinge ca nu an dreptate Asta face arderea mai lina, si mai putin zgomotos motorul diesel.
De Aici pana la a-mi da mie exemplu injectorului care pisa...
Ori esti greu de cap ori lipsa intonației face diferența. Eu totuși ma strãduiesc sa folosesc toate semnele de punctuație necesare.
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@rylalex - tu ai inteles si intelegi in continuare ce vrei tu din ce scrie lumea aici asa ca nu are rost sa imi mai bat capul cu ce explicatii dai tu (din nu stiu ce carte dar probabil scrisa de vreun condamnat de prin inchisori)... Ramai tu cu explicatiile tale lipsite de logica si fara argumente (eu ti-am dat link-uri unde este bine explicata injectia diesel) si m-as bucura sa reinventezi tu motorul diesel ca prostii astia de la OEM-uri nu sunt in stare.
cat despre pulverizarea la injectoare cauta pe yotube si ai sa vezi ca ce sustii tu este o mare prostie si nu este reala decat poate daca duzele injectoarelor sunt decalibrate (daca sti ce inseamna asta). succesuri
cat despre pulverizarea la injectoare cauta pe yotube si ai sa vezi ca ce sustii tu este o mare prostie si nu este reala decat poate daca duzele injectoarelor sunt decalibrate (daca sti ce inseamna asta). succesuri
- Velniceru Bogdan
- *
- 4 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Velniceru Bogdan
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- blackscorpion
- **
- 72 mesaje
- din 07 Jun 2016
- Astra 2007 Z17DTH
- Spania
blackscorpion
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Spania
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut tuturor! In ciuda faptului ca aveti in acest topic cateva discutii personale...am incercat sa inteleg totusi cate ceva. Acum sa va explic ce am patit...astra g,y20dth, an 2001. Am fost plecat sambata. am facut 20 de km,am oprit,alti 20 de km, am oprit.dupa doua minute am.plecat,la mai putin de 1km a tras de doua ori in suturi si a murit.sa porneasca nimic..verificari de rigoare,nimic la vedere.am scos furtunasele de la talpile injectoarelor...sa vina motorina...nimic...nu am consultat nimic pe forum.sun la mecanicul meu..nu raspunde.sun alti doi mecanici le explic...unu zice din start pompa de injectie...la mine nu are pompa electrica in rezervor pentru motorina(lucru ce nu il stiam)...pica cerul pe mine (mecanic spaniol). Sun altu..imi spune pompa de motorina arsa,se gaseste in rezervor...il intreb,are? Zice cum sa nu
.orice masina are...)) (raman prost, mecanic roman) merg la dezmembrari si intreb de pompa electrica din rezervor angajati romani si spanioli...raspuns NU ARE POMPA ELECTRICA IN REZERVOR...un baietas roman imi da cauza si solutia dupa parerea lui..."te lasa capul de la pompa de injectie si deaia ti se dezamorseaza, o para de amorsare manuala,valva antiretur pusa pe furtunul ce merge de la filtru spre pompa de injectie si da-i bataie pana te lasa de tot sau vinde-o la altu pana nu se strica daca nu vrei sa bagi bani in ea...pentru sambata fac rost de para de amorsare, aduc motorina pana la pompa de injectie si porneste la.prima cheie...de atunci porneste la sfert atat calda cat si rece...nu i-am mai facut nimic...doar am cumparat valva antiretur fara sa o montez.
am fost azi la mecanicul meu obisnuit si pe tester nimic...nici un cod de eroare stocat, nimic...a zis ca nu are o explicatie logica...toate probele facute de el fiind ok. A zis ca ideea de valva antiretur e buna, doar ca nu e necesara pentru ca pompa mea de injectie nu da semne ca ar avea probleme...acum astept pareri de la voi...
.orice masina are...)) (raman prost, mecanic roman) merg la dezmembrari si intreb de pompa electrica din rezervor angajati romani si spanioli...raspuns NU ARE POMPA ELECTRICA IN REZERVOR...un baietas roman imi da cauza si solutia dupa parerea lui..."te lasa capul de la pompa de injectie si deaia ti se dezamorseaza, o para de amorsare manuala,valva antiretur pusa pe furtunul ce merge de la filtru spre pompa de injectie si da-i bataie pana te lasa de tot sau vinde-o la altu pana nu se strica daca nu vrei sa bagi bani in ea...pentru sambata fac rost de para de amorsare, aduc motorina pana la pompa de injectie si porneste la.prima cheie...de atunci porneste la sfert atat calda cat si rece...nu i-am mai facut nimic...doar am cumparat valva antiretur fara sa o montez.
am fost azi la mecanicul meu obisnuit si pe tester nimic...nici un cod de eroare stocat, nimic...a zis ca nu are o explicatie logica...toate probele facute de el fiind ok. A zis ca ideea de valva antiretur e buna, doar ca nu e necesara pentru ca pompa mea de injectie nu da semne ca ar avea probleme...acum astept pareri de la voi...