Am incercat sa ajung la un consum mai apropiat de producator in Bucuresti.
Rezultatul nu este foarte concludent dar voiam sa enumar urmatoarele:
Media orara pentru Bucuresti este totusi cam mare. In trafic greu nu atingi medie de 20 km/h. ( in poza e 23.6). Consumul variaza foarte mult functie de media orara.
Ca sa ajungi la un cosum de genul (si chiar si mult mai mic) trebuie sa:
- tr 1 o schimbi imediat ce ai plecat de pe loc.
- restul treptelor schimbi la 2000 ture. Dupa ce faci upshifting ramai undeva la 1500 ture. La turatia asta daca incerci sa il accelezeri chiar si un pic mai brusc o sa fie subturat. Daca o lasi usor sa prinda viteza, motorul e suficient de elastic sa nu protesteze. Nu trebuie sa se inteleaga ca te misti ca melcul, poti sa gasesti un compromis dupa ce testezi mai mult cat merge accelerat fara sa se simta subturat.
- daca mergi cu viteza constanta poti sa bagi si tr 5 la 60km/ h , atentie fara sa accelerezi, vrei sa accelerezi, retrogradezi. Am observat ca tr 6 la viteze mici nu aduce un plus de efiecienta, ba din contra. Probabil ca motorul sta in sarcina mai mare si nu mai este eficient.
- obligatoriul S/S , mai ales daca sti ca ai de stat la semafor mai mult de 7 sec. ( e un calcul aici facut de altii, nu o sa intru in detalii)
- este enervant , trebuie sa stai calm si sa schimbi intr-una vitezele, eventual sa stai si cu ochii pe turometru daca nu esti invatat cu momentul in care ai 2000 ture
- daca sti ca o sa franezi inevitabil dupa x metri, fie o lasi sa decelereze in treapa in care este ( consumul va fi 0) , fie o lasi pe liber daca distanta este mare. Calci ambreiajul cand ajunge la 1000/900 ture ca sa nu fie turatia sub ralanti. Ideal este sa franezi cat mai putin si sa lasi motorul sa faca treaba asta. Mi se pare cel mai greu de facut eficient in Bucuresti , unde traficul este de multe ori imprevizibil.
Daca v-am plictisit cu comentariul meu lung, cer scuze anticipat.
P.S. stiu, se vede praful pe bord. Greu sa scapi de praf in Bucuresti oricat te-ai chinui.