PRO
- confortabila. E peste ce am fost eu obisnuit ( e drept ca are si o tona de optiuni care iti fac viata mai usoara). Este o masina de croaziera. Se preteaza la drumuri lungi in care nu te grabesti. Are o gramada de optiuni la care nu m-am gandit ca mi-ar fi de folos si folosirea lor zilnica imi sporeste placerea de a conduce.
- AFL - cred ca a fost cea mai inspirata alegere de optiune. Nu va lipsi niciodata de la viitoare masini. Felul in care lumineaza pe AUTO e de exceptie.
- Scaune AGR (aici as avea si contra... inca nu mi-am gasit pozitia ideala si nu vin cu tetiere active).
- Suficient de sprintena (fara sa exageram). Adica nu e WOW! Dar isi face treaba.
- Servodirectia. Mult mai buna decat la Ford.
CONTRA
- vibrarea ambreiajului cu un zgomot metal pe fier cand e subtrata, din categoria "Asa face toate"
- la luneta am vreo 3 linii de sus care nu incalzesc la dezaburire.
- acum pot sa confirm ca si la mine se aude acea suierare a turbinei. Inca nu e deranjanta dar am auzit-o. Eram in negare pana acum dar vazand ca mai au si altii problema asta, am acceptat-o.
- imi lipseste stabilitatea Fordului. Pai daca iau o curba mai nervos cu asta simt cum se lasa la babord sau la tribord cu catargul aproape de luciul apei. Fordul il simteam cum se infige in asfalt pe cand asta se leagana destul de periculos. In Ford transmiteam intentia mai bine de la volan la masina.
- consuma mult. Da, asta e mai mult pentru mine. E socul trecerii de la diesel la benzinar.
- imposibilitatea montarii altor jante decat cele de 16.
Deocamdata atat.
Apropos de stabilitate, daca vii de la hatchback, este fireascã reacția ta, pentru cã se comportã puțin altfel, însã este foarte stabilã și chiar nu ai senzația de supravirare (adicã mai pe românește da sa fuga de fund) pe care o întâlnești la alte sedanuri. Aceeași senzație am avut-o și eu în primii km.
Referitor la dinamica, eu sunt de pãrere cã este mai mult decât onorabilã pentru o mașinã de talia ei. Mai ai puținticã rãbdare, cel puțin pânã la prima revizie pentru cã o sã constați cã se va comporta din ce in ce mai bine. Este drept îți dã senzația cã este greoaie, dar același fenomen l-am întâlnit și pe vechea mașinã, chiar pânã pe la 20k km, însã dupã aceea a fost chiar o plãcere.
Consumul îl raportez la aceastã mașinã și mi se pare ok. Am avut si un diesel de la Reno, mult mai ușor, însã nu era cu mult mai economic decât Astra, diferența de 1-1.5 l în aceleași condiții de trafic. Fata de vechea mașinã C4 1.6 benzina, 122 cp, injecție directã, consumul este simțitor egal, iar dupa ce m-am obisnuit cu masina nu prea am mai avut senzatii de instabilitate. De la aceasta din urma mi-am propus si se pare ca am reusit cat de cat sa nu bruschez directia foarte tare, in urma lecturarii unui articol cu niste ani in urma, in care se spunea despre "incarcarea progresiva a puntilor in timpul manevrelor". Oricum traficul nostru urban dement (sau cum vrei sã-i spui cã nu greșești) nu are rost sa socotești consumul cã te cam ia durerea de cap indiferent de mașinã.
Baftã!