Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • Pal_Attila78

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Kadett 1988 E16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am urmatoarea problema cu un Kadett E motor C16NZ: porneste greu daca masina sta nepornit mai multe ore indiferent ca afara sunt 0 sau +20 de grade si chiar daca o ia la a 4, 5 cheie da sa se opreasca daca nu ii ajut din acceleratie, dupa cateva minute pot sa iau picioru de pe acceleratie si sta la relanti dar parca tremura motoru mai tare decat ii normal (daca il opresc si il pornesc la un interval mic de timp porneste la prima cheie) alta problema ce am observat si cred ca au legatura ar fi ca daca accelerez se aude la esapament la intervale regulate parca " tuseste " parca ar avea mici intreruperi oricum in timpu mersului nu prea se simt. Am fost la mai multe servisuri numa bani dati si nici un rezultat am schimbat: filtru benzina, tot corp injectie monopunct, bujii, fise,tot delcou, avanu ii reglat, distributia pusa la semne, senzor MAP, nu are coduri de eroare in ECU. Unele piese le am imprumutat noroc ca nu am dat bani pe ele. Orice sfat sau parere e bine venit, mam saturat de mecanici care zic ca e foarte ciudat.
Skip ads

  • Mihaly Laszlo

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
si eu am o masina la fel , o am de 3 ani , nici a mea nu porneste din prima daca nu o incurajez cu un pic de " spriti " , daca accelerez un pic imediat o ia , fara pedale si eu ma chinui .... sa inteleg ca a ta nu porneste nici macar daca o incurajezi din pedala ?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in ce stare sunt bujiile?incerca sal pornesti si daca nu o ia din a 3cheie scoate bujiile si verificale, daca sunt inegrite atunci verifici senzorul de temperatura, care se afla in spatele corpului de injectie in galeria de admisie. mufa face contact 100% ....etc.
esti sigur ca nu ai cod de eroare? daca incerci sa pornersti de mai multe ori codurile de eroare se sterg din memorie.
Un cod de eroare se stocheaza in memorie doar cu motorul pornit si problema aparuta!
un motor cu injectie nu ar trebui sa porneasca cu atingerea pedelei de acceleratie! in acest fel omori motorul.just ca dupa ce il pornesti din atatea incercari motorul da se moara!
in momentul pornirii ai presiune pe injector?iti baga benzina?
cand pui contactul fara a porni motorul se aude un zgomot cateva secunde.
ai ceva improvizatii gen turometre etc?
verifica fisele in ce stare sunt..... mufa cu mai multe fire de sub delcou.
Testeaza scanteea de la buji!
Verifica bobina: tensiunea pe pinul 15 dupa punerea contactului, daca este prezenta 12V.

verifici bobina:
1.pune ohmetrul intre pini 1-15 si masoaral=0,3....0,6ohmi depinde de precizia aparatului de masura.
2. masoara rezistenta intre pinul1 si iesirea pt fisa principala=5000 ohmi

daca totul este ok atunci mai faci o verificare: da jos conectorul da jos fisa principala de pe delcou(nu de pe bobina) si conecteazal la o bujie ce o ti la masa(caroseria masini) pune masa la pinul 1 al bobinei si +12V la pinul 15 al bobinei(il actionez ca si un intrerupator) in asa fel verifici scanteea.(ai grija cum lucrezi aici este prezenta inalta tensiune si te poti percuta).

Verifica conectorul de setarea tipului de combustibil, pt faraplumb95 trebuie verifici pinii A si B din mufa, rezistenta trebuie sa fie 220 Ohmi.


Acele 'tuse' numite rateuri rezulta din explozia ... intarziata a amesticului si poate fi influientat de pozitia delcoului:

iar cum spui ca in mers nu se aude asta nu inseamna ca zgomotul motorului il acopera ci aprinderea este variabila in functie de turatia motorului iar la unele turatii acea decalatie de timp intre momentul declansarii scanteei optime(cum ar trebui) si la tine cum este reglat ne fiind mare nu se observa.
Aceasta setare proasta poate duce la distrugerea fizica a motorului, in specia daca arinderea se face prea repede, inainte de a ajunge pistonul in punctul mort.
Nu trebuia sa te bagi la schimbat piese pana nu ai o 'directie' ce putea cauza defectiunea si sa 'emulezi' senzorul respectiv prin rezistente/grupuri de rezistente.

uita iti dau parametri ai unor senzori, per sa te ajute:

senzorului de temperatura:
are 4 trepte ce comanda socul.
20grade - 2950 ohmi
40grade - 1450 ohmi
70grade - 500 ohmi
100grade - 320 ohmi

valva/supapa de aer(IAC):
clapeta are 4 pini ABCD verifici rezistenta A-B= 50..65 ohmi, C-D=50...65 ohmi

MAP:
ai 3 pini in mufa: ABC.

verifici tensiunea:dai jos mufa si masori tensiune(cu contactul pus masori) C si masa = 5V.
verfici din nou buna 'comanda': motorul sati fie la o temperatura oprima sa stea la relantin si sal lasi un pic sa se uniformizeze dupa aceea masori pinul B al mufei(sa nu deconectezi mufa ci sa fie pe senzor) tensiunea trebuie sa fie intre 1...1,58V.

ps. acuma sunt grabit dar mai spre seara iti spun cum sa verifici senzorul clapetei de acceleratie TP.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat



Skip ads

  • Pal_Attila78

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Kadett 1988 E16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am masurat presiunea la benzina care o da pompa si ii de 0.5 bar cu un manometru pe un furtun la iesire de la pompa cu motoru pornit, poate fi prea mica presiunea si poate fi asta problema?
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ii cam minca presiune+ daca nuti este curatat injectorul atunci poate reprezinta cauza.la accelerare mai brusca sau la o turatie mai mare 3000...3500 la drum intins si mers constant ai ezitari? incepe sa scutoare?(gen intrerupere alimentare)

cand ai schimbat ultima data filtrul de benzina?se afla langa roata din spate.
cat de precis este manometrul?
am uitat sa iti spun cum poti verifica injectorul:
dai jos mufa de pe ea si masori rezistenta injectorului = 1,3-2 ohmi.
acuma masori mufa(semnalul primit de la ECU)legi in paralel un led inseriat cu o rezistenta de 680/0,5W(aceast rezistenta este limitarea curentului unui led alb, alte culori au tensiunea de alimantare diferite, ex. Rosu, Galben = 2 V) deci dupa ce ai conectat ledul dai la automat si vezi daca se aprinde ledul.
  • pavel66

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,am si eu aceeasi problema cu masina mea,opel astra 14oocm3,c14nz,daca sta mai mult nu mai porneste dar numai la rece,am gasit furtunase crapate le-am remediat dar problema persista,nu am avut martorul aprins,am curatat senzorii si acuma am eroare 34 map,de ce?si face doar la rece,la cald trebuie sa faca doar "tac" si a pornit,am vazut ceva senzori sau supape in interiorul tubulaturii la admisie aer,se poate sa fie aici probleme?
  • Fumanchu

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2005

  • Mesaj Privat
pavel... releul de la pompa de benzina l-ai verificat? cand pui contactul se aude cateva secunde pompa mergand?

parerea mea e ca nu isi face presiunea. daca dai mult la cheie practic lucrezi pompa in manual..iar la cald are deja presiunea inca nepierduta.

eraoarea ta se traduce in asta:
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
poza acestui zenzor o gasesti in topicul asta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=752572
Dar verifica ce ti-am zis eu intai.

Dar verifica
Skip ads

  • pavel66

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
releul lucreaza,se aude cum tacane,am scos furtunul de la carburator si mi-a umplut un flacon mic de suc aproape instantaneu,eu zic ca are presiune,nu am cu ce masura presiunea,acuma cand e cald nu mai am probleme deloc dar nu este normal ce se intampla
  • pavel66

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
astra c14nz
m-am uitat la acel MAP,dupa cum am banuit acela era senzorul,l-am gasit c-am greu,e bine ascuns si daca nu te pricepi un pic nu p[rea dai de el,eu am umblat la el si am suflat in furtunase,dar nu prea ai ce face mult lucru acolo,am gasit mufa cazuta jos probabil n-am apasat cum trebuie la montare ,acuma nu mai am eroare dar sper sa nu apara necazul cand da frigul din nou,oricum mersi
  • Fumanchu

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2005

  • Mesaj Privat
daca la cald pleaca si la rece nu...ma gandesc ca poate fi doar socul automat. o sa caut poze sa pun. pe corpul carburatorului....ah...mi-e greu sa explic. revin cu poze si explicatii.

dupa ce pornea intr-un final..la rece...statea turata pe la 2000 rpm cateva minute?
  • pavel66

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
astra c14nz
la rece n-am putut sa o pornesc deloc,am gasit si burduful acela mare dintre filtru si carburator crapat,n-am vazut pentru ca era pe partea de jos,am pus banda de izolat,acuma e cald si n-am treaba,dar cine stie cand o sa-mi faca iar figura
Skip ads

  • EUGEN.MICU

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
am si eu aceeasi problema cu un vecra A acum o sa merg cu ea la mecanic sa vad ce spune am programare
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dl. @pavel66 aveti de unde incepe!
34 MAP sensor - voltage low (ce poate fi!, ECU, Senzorul, vreun fir sau vreun furtun!)

Ce senzorul Map(manifold absolute pressure sensor)?
Masoara presiunea aerului dupa care ECU calculeaza densitatea lui, deoarece nu cantitatea de aer conteaza ci densitatea. La rece ECU nu 'in privinta' sonda lamda si MAP-ul ramane a 'tot puternic', din informatiile date de ea ECU face amestecul de carburant.
Am descris cum se masoara senzorul si unitate ECU(adica doar partea ce alimenteaza senzorul).
Scociuirea furtunului nu reprezinta o soluti, cand se formeaza vacum pe conducta are scapari.
Prima data se verifica senzorul si ECU iar dupa aceea furtunul se remediaza(cum am mai spus si in alte topicuri, problema furunelor fisurate este o boala opel combinata cu prostia mecanicilor care cand lucreaza la motor nu da jos filtrul si apoi furtunul ci doar o da peste cap si sigur furtunul cedeaza.)
incercati o modalitate mai 'fiabila' pt a remedia furtunul!
a si cand apare eroarea? motor cald sau motor rece? cu motorul rece ECU nu prea are cu ce compara amestecul doar eventual cu motorul cald si ajutorul sondei lambda.
  • pavel66

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
am patit din nou,aceeasi problema,cat timp a fost cald a pornit,pe data de 23 aprilie a fost rece bine,cum am avut banda de izolat pe furtun acesta a alunecat si era iar fisura,am avut un furtun bun si acuma l-am inocuit dar tot n-am reusit sa pornesc,oare am dat prea mult la cheie si am inecat motorul?cand am ajuns acasa dupa masa masina a pornit la sfert de cheie,chiar nu stiu ce poate fi
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine e alta problema...si poate ma lamureste careva de unde vine : Erori pe ECU 13 si 33. Bun..13 am inteles ca e de la sonda lambda, dar sa fie doar firul intrerupt sau e dusa saracuta? Eroarea 33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor - High voltage, asta i-mi da de cap...de unde poate fi cauzata. Mentionez ca martorul de la bord se aprinde in mers cam dupa 90-100 km/ora si mai ales daca e drumul denivelat. Sunt zile in care nu m-i se aprinde deloc si fac peste 120 de km in fiecare zi. O sa verific senzorul de MAP dupa cum a zis cineva mai sus, adica tensiune pe borna C de la mufa = 5V si borna B (cu mufa pusa) 1-1,58V. Ok, dar daca la mine zice voltaj prea mare, atunci de unde sa vina acesta? Precizez ca motorul meu porneste usor....chiar de multe ori sunt surprins ca doar pun contactul, si porneste aproape instantaneu. O sa incerc sa dau cu spary de contacte pe la fiecare mufa si sa verific daca fac bine contact si sunt curate. Ceva idei despre cum se verifica sonda Lambda cu multimetrul ? Am uitat sa prrecizez motorul X16SZ pe un Vectra A din 95. Astept parerile voastre.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:
MAP:
ai 3 pini in mufa: ABC.

verifici tensiunea:dai jos mufa si masori tensiune(cu contactul pus masori) C si masa = 5V.
verfici din nou buna 'comanda': motorul sati fie la o temperatura oprima sa stea la relantin si sal lasi un pic sa se uniformizeze dupa aceea masori pinul B al mufei(sa nu deconectezi mufa ci sa fie pe senzor) tensiunea trebuie sa fie intre 1...1,58V.

ps. acuma sunt grabit dar mai spre seara iti spun cum sa verifici senzorul clapetei de acceleratie TP.



Am masurat adineauri voltajele pe MAP senzor cu contactul pus si sunt urmatoarele : Pe firul C = 5,01 volt si pe firul B = 4,57 volt. Masuratorile le-am facut cu contactul pus si motorul oprit. Ulterior am vazut ca masuratoarea se face pe firul B cu motorul pornit dupa ce a ajuns la parametri optimi. O sa refac masuratoriile dar acum nu am timp pt ca trebuie sa repar si ABS-ul.... eroarea 45 si acolo...sper sa fie doar firele problema.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Rezolvat problema MAP senzor cu eroarea 45. am schimbat filtrul de aer si nu mai apare la testul cu agrafa. intradevar era imbacsit cu praf si necesita schimbare. Dar totusi mai am eroare 13. si am masurat cu testerul sonda lambda dupa un drum de 50 de km si a dat valori pe multimetru intre 23 si 431 mV. Daca motorul e turat, tensiunea are tendinta sa scada si sa stea sub 100 mV dupa care sare dinou la 430, iar scade si tot asa, dar niciodata 0. La relanti am o tensiune intre 125 si 330 mV. Valoriile variaza cam de 3 ori in 2 secunde , adica se schimba valoarea in mai putin de o secunda. Ce sa fie oare defect la sonda Lambda de i-mi da eroarea 13? Am schimbat si bujiile ca banuiam o ardere proasta dar tot apare, mai ales la viteze de peste 100 km/h si cand reduc acceleratia martorul se inchide, dar se intampla si sa i-i dau 160 si sa nu se aprinda deloc. Nu stiu unde merge firul de la sonda lambda ca a-s face o legatura cu un alt fir sa vad daca mai face figuri, pt ca banuiesc fir intrerupt undeva si de la vibratii sa apara. Ceva idei ?
  • mulleradrian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu la un opel zafira 2007 1.9dt o problema sau mai multe. I-am facut diagnoza si imi apare P1533 evaporator temperature sensor circuit high voltage . Ma tot chinui si nu gasesc nici o explicatie.Mai am inca o problema ECC electronic climate control . Faza e ca nu prea inteleg engleza si pe cine am intrebat au zis ca este o dezordine in cuvinte. Fumanchu da-mi si mie un mic,mare ajutor . Mersi
  • mulleradrian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2010

  • Mesaj Privat
adresa mea de e-mail este adimueller2002@yahoo.de
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR