Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • rolea mihai

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2012

  • Mesaj Privat
salut prieteni! am un opel corsa 13 cdti si cand cobor o panta pe liber relantiul galoleaza. care sa fie cauza?
Skip ads

  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Așa îmi face și mie... Poate ne spune cineva cauza.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Dupã 3 ani de zile, aproape 4, motorul meu încã mai galopeazã ( z13dt ), adicã lãsatã la liber sau chiar în vitezele I-III, se accelereazã singurã/galopeazã. Plus cã am eroare P0115 - Circuit temperatura antigel - semnal prea mare. Ca sã nu mai spun cã am mers cu OpCom pe mașinã, temperatura lichidului de rãcire varia ciudat de la 50 la 80, când urcam un deal cu viteza I. Posibil sã fie termocupla? O bãnuiesc, pentru cã nu am auzit niciodatã ventilatorul, decât acționat de climã. Cu clima nepornitã, urc dealuri și nu se aude deloc ventilatorul.

Mulțumesc anticipat de ajutor.

PS: Când galopeazã, se aude un zgomot urât de tacheți. Ulei schimbat o datã la cel mult 12.000 km.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca nu are termocupla, doar termostat. Ventilatoarele sunt pornite doar de ECU prin relee.
Skip ads

  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspuns, d-le Dan Cuciureanu! Mereu v-am apreciat pentru sfaturile date pe forum. M-am referit la termocuplã la senzorul/sonda de temperaturã montat/ã pe termostat (într-o poziție foarte greoaie). Ventilatorul pornește din Op-Com, asta am verificat, însã am dubii la funcționarea senzorului de temperaturã (probabil s-a decalibrat și dã informații eronate cãtre ECU). Mã gândeam cã s-a mai lovit cineva de aceastã problemã a galopãrii în trepte mici/relanti. La peste 1800 rpm mașina se comportã bine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica contacte la senzor si daca tot face nebunii pune altul;.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mishu88 a scris:M-am referit la termocuplã la senzorul/sonda de temperaturã montat/ã pe termostat (într-o poziție foarte greoaie)
Dupa ce vei invata diferentele intre termocupla si senzor,referitor la destinatie,rol,principiu de functionare...,SIGUR nu vei mai face confuzii si vei folosi termenul corect...!
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
D-le Big Electro 61, cu tot respectul pentru știința dumneavoastrã și mulțumesc cã m-ați ”ațâțat”, dar știința mea inginereascã îmi spune cã un termocuplu este un senzor utilizat pentru mãsurarea temperaturii. Chiar am ajuns sã ne batem joc unii de alții? Mi-am expus o problemã, dacã aveți chef sã mã ajutați, bien, dacã nu, duminicã plãcutã în continuare!
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca propunerea mea de a folosi corect termeni,in ideea de a ne intelege usor pe un forum tehnic...,o consideri bataie de joc,inseamna ca unul dintre noi are o problema...!
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Dacã tot deschideți subiectul, vã rog sã decelați definiția celor 2 termeni. Vã mulțumesc anticipat!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca definitia e relevanta,cred ca rolul si functionarea prezinta importanta. Termocupla(termostat) poate porni direct sau prin intermediul unui releu(depinde de amperajul suportat de contacte),un electroventilator la un anumit prag(sau 2) termic.In sistem industrial(cuptoare termice in siderurgie),termenul de termocupla reprezinta unirea a 2 conductori metalici diferiti la un capat(jonctiune),dar nu intram in detalii ca nu are rost... Senzorul de temperatura,are drept rol informarea unui calculator ce temperatura exista in punctul unde este montat.Functionarea senzorului se bazeaza pe modificarea valorii ohmice a unei termorezistente(de regula NTC),functie de temperatura antigelului, in domeniul auto.Informatia despre temperatura de la senzor este procesata(CAN) si poate fi vazuta in instrumente sau ventilatoarele pot primi comenzi de pornire,la valorile prevazute in program,prin intermediul unor relee de sarcina. Daca termocupla "vede" doar pragul de lucru( ex.98 gradeC),senzorul "vede" tot domeniul temperaturii in care se afla motorul in orice moment...Din momentul aparitiei calculatoarelor,termocupla a intrat intr-un con de umbara! Pe aceasta tema se poate discuta enorm de mult,dar ma limitez la aceste citeva fraze...
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am înțeles, vã mulțumesc!
Skip ads

  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Verifica contacte la senzor si daca tot face nebunii pune altul;.


Am schimbat senzorul de temperatura de pe termostat, mașina nu mai galopeazã, dar nu învârte ventilatorul... Acul nu trece de 88-90 de grade.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ventilatorul porneste pe la 100
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR