Ai uitat parola?


  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Tare secretosi trebuie sa fiti voi cei care v-ati inlocuit prezoanele la Agila! VBaricz a intrebat pentru ca il interesa problema respectiva. Recunosc ca si pe mine ma preocupa aceasta chestiune. Niste destepti de pseudo-macanici adunati de pe garla si adusi la service (atentie! nu la vulcanizare) pe post de meseriasi mi-au distrus si mie doua prezoane pe fata introducand piulita in pistolul pneumatic si infiletand apoi cum le-a venit la mana. Am studiat vizual butucul pe fata si cred ca scoaterea prezonului se face prin bataie cu ciocanul in capul filetat. Arta consta in felul in care se tine contra in partea din spate, pentru ca chiar cred ca poti sparge rulmentul sau strica ceva pe-acolo daca dai ca ciobanul. Asa ca cel mai sigur, operatiunea se face cu butucul demontat. Dar e doar o parere de necunoscator. Poate e ceva simplu: dai afara etrierul, placutele, jugul ala de fier care tine etrierul si impiedica discul sa iasa in exterior (n-am habar cum), apoi discul si vezi deja prezoanele. Asa, doua persoane (una sa tina contra, alta sa bata cu ciocanul) ar reusi. Daca tot ati facut operatiunea de inlocuire si ati retinut procedeul, spuneti-ne si noua!
  • vergil bora

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Eu le-am schimbat pe fata !
Asa cum spui e ceva simplu , dar pe mine m-a ajutat un prieten ca n-aveam chei potrivite : ''dai afara cele 2 suruburi de la etrierul cu placutele , apoi nu trebuire sa dai discul discul ca vezi deja prezoanele ca poti sa le scoti . Bati usor cu un dorn in cel care vrei sa-l inlocuiesti , dupa care introduci pe caneluri prezonul nou si cu ajutorul unei piulite noi prin infiletarea acesteia se strange !Am folosit prezoane si piulite de Matiz(am gasit la 6 lei prezon+ piulite "neinfundate" ) !Atentie sa nu mai desfileteze sau infileteze piulitele la vulcanizare cu pistolul cu aer comprimat ca le strica din nou .Eu am patit-o .Acuma am la mine permanet 1 de rezerva .
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Merci v.b.! Sper sa le pot scoate usor. Am sa tin contra cu un ciocan mai greu si o bucsa ori bucata de teava cu diam.interior mai mare ca cel al prezonului, numai sa am loc suficient in spate. Daca cele de Matiz sunt identice e o.k. le caut si le cumpar (dar de ce sa nu caut originale, n-or fi o avere?!, ma gandesc la o eventuala diferenta la caneluri intre cele doua marci). N-am prea inteles-o pe-asta cu piulitele neinfundate, te referi cumva la partea dinspre roata? Nu sunt rotunjite conic ca si cele de Agila? Lasa ca vad eu, chiar sunt postate si niste poze pe-aici pe undeva. Am observat ca dupa ce strang piulitele nu ramane nici un pic de filet nefolosit al prezonului, deci exclus prezoane mai scurte. Cred ca piulite se pot face la strung. Chiar am un prieten care in trecut mi-a facut o piulita antifurt cu cheie cu tot de toata frumusetea (la Dacia). Hm! La vulcanizare nu ma mai duc decat cu roata-n brate. M-am ars odata, ar fi o prostie sa repet greseala! Spui ca prezoanele ies usor...Doamne ajuta!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Piulite neanfundata = gaura filetata strapunge toata piulita.
Atentie, am inteles ca prezoanele de matiz ar fi putin mai scurte.
Parca, pe pagina anterioara, cineva a folosit piulite de Dacia (model ?) si
s-au potrivit.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am vazut si eu. Nu cred asa ceva. La Dacia piulitele au filete pe M19 iar la agila pe M17. Prezoane diferite ca diametru, chei pt.piulite diferite. Asta stiu sigur ca am si Dacia.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Asta este si motivul pt. care am scris (model?). Mai exista si Dacia Logan, Solenta, Sandero etc.
Poate ca cel care a scris da si vreo lamurire.
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Imi pare rau pentru detaliul scapat, este vorba de prezon de Dacie clasica, masina romanului din anii 70. Care a fost faza...m-am dus la magazin pe profil Daewoo si am intrebat daca au prezoane de Matiz....si dupa cum cineva a scris mai sus, piulitele de matiz sunt infundate ceea ce nu convine pt. ca prezoanele de agila sunt mai lungi si atunci vanzatoarea mi-a spus foarte simplu, " De ce nu puneti de Dacie" si mi-a aratat una din piulitele care apar in postul meu precedent.
Ca si voi am avut o urma de scepticism, am cumparat doar o piulita, de proba. La proba, s-a verificat, femeia avea dreptate, piulita de Dacie clasica se potriveste foarte bine in prezonul si pe janta de Agila. Am revenit si cumparat toate cele 16 bucati, una sa fie de rezerva. Daca poate inca sunteti sceptici, revin cu poze facute pe jante, unde piulitele de Dacie 1300 merg de paraie. au lejer peste mia de kilometri, deh Agiluta umbla sloboda...n-are piedica.
Inca o data, imi prezint scuze pentu confuzia facuta cu modelul masinii. eu nu am avut Dacia 1300 si recunosc ca nu stiam nimic despre piulitele foolosite in cazul acestui model...metric, pas etc. Am preluat informatia ca atare, de la persoana care vinde in magazin...partea buna este ca se potrivesc foarte bine...si cred ca ati vazut in poze.....ce piulite vai de mama lor avea biata masina....deh ...fostul proprietar a avut mai putin grija de ea.
Craciun fericit voua, dragi opelisti, forumisti si nu numai. Smile
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
E in regula.Nu sunt sceptic, dimpotriva iti multumesc ca-ti dai silinta spre a ajuta si sunt convins de bunele tale intentii. Nu are rost sa cream polemici inutile. Ai fost inspirat sa verifici inainte de a cumpara toate piulitele. La toate modelele de Dacia incepand cu seria 1300, chiar si cele mai vechi, piulitele se strang cu cheie de 19. Oricum, relevant e filetul interior al piulitei nu neaparat cu ce cheie se strange. Voi verifica, daca voi avea drum pe la o reprezentanta Opel sau la vreunul din zecile de magazine care vand piese auto de import cat costa o amarata de piulita originala si prezonul in cauza. Am pornit de la ideea ca sunt fie de negasit fie foarte scumpe. Au mai trecut anii, modelul Agila e bine infiripat pe piata autohtona. Suntem multi! Dar daca tot avem un forum, de ce sa nu-l folosim. Pana sa caut eu poate ne raspunde cineva care a verificat deja si nu mai improvizam cu alte marci de masini. Am sesizat ca "agilistii" au un spirit de intr-ajutorare mai accentuat ca alti conducatori auto, cam ca "trabantistii". Eu unul ma bucur iar daca vad vreo Agila in pana, sunt in stare sa-l ajut cat de mult pot pe nefericitul care o conduce. Dar ce sa vezi, n-am vazut nici una pana acum. Deci acel spirit vine din alta parte. Eu cred ca ne leaga cumva clasa sociala, sau mai bine zis conditia socio-materiala. Cine are multi bani nu-si cumpara Agila ci o masina de putere, de viteza sau de fite si nici nu e preocupat de cat costa o piulita. Am masina pe care mi-o permit, nu una care sa-mi scoata banii din buzunar si ii felicit pe toti cei care o au. Craciun Fericit va doresc si eu tuturor!
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Foarte corect ! Important este pasul filetului, conicitatea varfului si mai putin cheia cu care se strange.
Si inca un lucru care nu este de neglijat, cum am scris-o in alta postare, multumita eforturilor voastre de pe forum am rezolvat cateva probleme la Agiluta fara eventuale greseli care m-ar fi costat timp, bani.
Cat despre Agile, va scriu sincer ca fie-mea de 7 ani numara tot ce misca in Galati si nu doar, tot ce are aspect de ciubotica(asa am botezat-o, Agila noastra este de culoare rosie), stie numerele si culorile Agilelor pe care le-am vazut in Galati si acum a trecut la ce am vazut pe unde umblam in tara Smile....inclusiv Suzuki.
Mi se pare un lucru bun sa fim uniti, sunt multe beneficii evidente. Mie personal imi place forumul si masinuta, am avut Logan de firma, un Doblo si pot spune ca prefer ciubotica rosie altor masini...isi face treaba asa cum este si nu cere prea mult daca este tinuta din scurt.
Un alt aspect mentionat sunt banii, cum bine a scris Lyonel...eu unul nu-mi permit un Audi inca si chiar atunci cand imi voi fi permis, nu pot sa uit de ciubotica rosie parcata cuminte in fata blocului.
Scuze pentru tenta putin "off topic"

Craciun ciubotesc (agilesc) voua, tuturor Smile
  • vergil bora

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Apropo de pret :
,,nu v-am zis ca cele de opel unde am gasit pe original ma costau 23lei buc cu piulita plus 20lei manopera pe prezon .
Total pentru rotile de fata 8prezoane - 360lei cu montaj .
Asa cele de matiz m-au costat 70lei cu montaj cu tot , toate 8 . ''
SARBATORI FERICITE !
LA MULTI ANI !
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
360 lei! Asta e jaf la drumul mare! Aia nu mai stiu valoarea banilor! In loc sa fidelizeze clientul, asteapta sa vina noi fraieri dispusi sa arunce cu banii, ori disperati care n-au incotro. Cine le calca pragul odata acestor japcari a doua oara nu o mai face. Le doresc faliment grabnic! Daca reclama e interzisa, antireclama banuiesc ca e permisa; ar trebui sa divulgi numele acestei firme, macar initialele, sa nu le cada in plasa vreunul de-ai nostri. Evil or Very Mad Dar, poate m-am aprins eu prea tare: rar schimba cineva toate prezoanele odata. In acest caz, manopera nu ar trebui calculata per bucata.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Chiar ne-am consumat energia degeaba. Prezoane originale se gasesc foarte usor. La primul magazin profilat pe auto import mi-au spus pretul 12 lei/buc. Doar trebuia sa astept cateva ore sa aduca, dar am zis ca mai merg iarna asta cu alea vechi. Scuze ca postez consecutiv dar am asteptat destul timp pana sa lamuresc aceasta chestiune. Cheia tubulara cu care se desface suportul etrier, daca vreti sa dati discul la o parte cand scoateti prezonul este profil E18. Gata!
  • deleted-93273

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Mai 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut!

Desi subiectul pare inchis demult, as vrea sa va spun si constatarile mele:

- prezoanele de Matiz NU se potrivesc la Agila decat in caz de maxima urgenta - acei 3 mm lungime fata de prezonul agilei fac diferenta - pare nesigur - prezonul nu parcurge toata piulita, nu ajunge in ras cu finalul piulitei (imi pare rau ca nu am poze), vorbesc de piulita de matiz fireste, cele de agila au capul infundat(cel putin asa am avut eu pe cele originale).

- piulita de matiz SE potriveste cu pasul de filet de la prezoanele agilei (M12 x 1.25) - deasemenea conul piulitei de matiz pare a avea acelasi unghi cu conul piulitei de la agila si deci cade CORECT pe janta.

- piulita de roata de la dacia 1300, desi are acelasi M12 x 1.25 (!), are un unghi de con DIFERIT fata de piulita de matiz si cea de agila, si deci cade prost pe janta - a NU se folosi!

Referitor la montaj as zice ca cel mai corect ar fi daca se face dupa demontarea butucului.

Eu am inlocuit cu fuzeta pe masina, dupa demontarea discului, tesind putin marginea fuzetei - undeva intre cele doua urechi care prind portetrierul. A fost nevoie de asta pt ca altfel nu ai cum sa scoti prezonul vechi. Noul prezon il poti bate putin la capul randalinat si il faci sa intre. Binenteles trebuie tinut contra cu ceva ca sa protejezi rulmentul (al meu este destul de nou - va anunt eu daca ma lasa Razz).

Asa cum a spus cineva mai sus te poti ajuta de piulite ca sa tragi prezonul nou dar asta dupa ciocane bune cand a prins deja pe randalina (a nu se folosi piulita de roata pt operatiunea asta ci una de rezerva - exista sansa sa o strici).

Preturi:
Prezon original agila 16 lei/buc;
Prezon + piulita matiz 7lei/buc (am folosit doar piulitele pana la urma);
Piulita agila (neoriginala - si pt cheie de 20) - 6 lei (bani aruncati);
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Piulitele de Agila nu au deloc capul infundat! Chiar s-a vorbit despre asta! Cele de Matiz au aceasta caracteristica!
De Dacia...la fel, ies din discutie, pe ele se foloseste cheia de 19, cred ca si prezonul de Dacia e mai gros ca al Agilei, deci alt metric...
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara am si eu o intrebare . Pentru roata fata stanga (sofer) cum pot schimba un prezon bulit la filet . Este vorba de un prezon cu caneluri . Am incercat sa il pun direct dar nu pot din cauza "acelei table si nu am acces " din spatele fuzetei. Intrebare : "Trebuie sa scot afara butucul sa pot introduce prezonul sau care ar fi solutia ? Myultumesc
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 501
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Tabla acopera jumatatea dinspre spate (opusa etrierului). Ca sa poti lucra orienteaza-te la zona etrierului. Adica il scoti, eventual scoti si port-etrierul (gasesti detalii la subiectul "frana fata"), scoti discul da frana apoi vezi cum tii contra in spate, cu un baros, si un inel decupat dintr-o teava sau o piulita cu gaura mai mare ca rozeta prezonului, direct pe fuzeta. Lovesti cu un ciocan in prezon dar nu foarte tare, sa nu spargi rulmentul. Am zis baros pentru ca obiectul cu care tii contra e bine sa aiba masa mare.
  • mobihon

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila Z12XEP din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Am acceiasi problema cu agila mea la roata din dreapta fata ,piulitele bulite nu pot sa desfac nici un fel sudat cheie pe ,piulita as incerca sa gauresc suruburile. un burghiu altfel nu vad nici o metoda intrebarea mea este suruburile de pe tamburii din spate se potrivesc cu alea de pe fata?
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2014

  • Garaj Mesaj Privat
o data gaurit / taiat inlaturat prezonul , se inlocuieste cu un altul. Prezoanele de pe spate daca se pun pe fata sunt putin mai scurte si nu se poate strange piulita adecvat! Dar din lipsa de altceva ....se poate incerca cu un prezon echivalent celui de pe spate !
P,S eu cand m-am confruntat cu o situatie similara / prezoane / piulite bulite, am incercat tot felu si pana la urma am ajuns sa "tai " piulita cu dalta sa pot inlatura roata iar ulterior am schimbat prezonul problema!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Solutii :
1 Se pune pe o cheie zdravana o teava prelungitor
2 Mergi la o vulcanizare ca au chei cu impact (pistol)
3 Tai cu un flex cu disc mic (uzat) pe laterala piulita dupa care cu dalta, pui cheia si iese
4 Scoti roata cu tot cu fuzeta si polizezi prezonul dupa care il bati

Oricum ar fi iti trebuie prezoane+pilite noi sau second
  • mobihon

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila Z12XEP din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Nov 2014

  • Garaj Mesaj Privat
De unde sa iau prezoane ca nu gasesc neam ,problema e ca toate cel 4 piulitele sunt bulute nu mai au hexagon?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata