Mar 30 Jul, 2013 9:49 pm
Sa va zic ce mi s-a intamplat acum 2 saptamani de sf Ilie. Agila z12Xe 137000 km, distributie nefacuta
la 90 km/h mers batraneste, motorul face un clanc, dupa care pierde putere, calc ambreiajul, opresc intr-o parcare, intre timp aud iar clanc.
Parca mergea in 2-2.5 pistoane, ma pronunt in gand - "e distributia, mi-a sarit un dinte si gata nu mai e la punct"
sun un prieten, ajung tractat acasa, o las sambata(sf Ilie-ziua lui tata:)) duminica mecanicul nu lucreaza, luni plec la munca in bucuresti, mecanicul in targoviste unde a ramas masina, desface capac culbutori, si zice "cred ca e vreun tachet blocat", il rog sa nu se apuce de nimic, si incep sa sap.
vinerea urmatoare ajung in targoviste, desfac bujiile, incep cu prima de langa EGR, practic de la pistonul 4, ma uit la ea, stupoare, nu mai aveam pinul acela dintre cei 2 poli, ii arat mecanicului, ramane crucit, bujii schimbate de 4-5000 km, ngk la fel ca si celelalte pe care le-am avut pt 40000.
desfacem motorul, gasim 2 bucati din ce s-a dovedit a fi acel pin de la bujie, se aplatizase si se impartise in doua. mentionez am pornit-o de cateva ori ca sa auda si mecanicul acel clantanit.
desfacem baia, verificam cuzineti biela, totul in regula, ne gandim la supapa, si incepem, distributie jos, chiuloasa jos, verdict, ultima supapa pe evacuare are tija stramba, in urma testului cu benzina .
am luat supapa, simeringuri supape, kit distributie, garnitura pompa apa, surub fulie arbore cotit, pasta de blocare si sambata asta purcedem la treaba.
ciudat cum de s-a intamplat ca o bujie sa-mi creeze atatea pb, chiar asa sa cada pinul sau electrodul(cum s-o numi) pe capul pistonului si supapa sa-l bata pe piston pana l-a aplatizat( in cele cateva loviri pana am reusit sa opresc masina) si apoi cand am incercat sa mai pornesc ca sa-i arat mecanicului cum se aude.
saptamana asta o sa pun niste foto, multumesc pt atentie, va tin la curent:)