Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Se vede foarte bine cum clipesc martorii aceia, abgas-exhaust si cel de la airbag. Eu unul nu am vazut nicaieri sa clipeasca acesti martori la testul pseudo-agrafa. Ma asteptam sa clipeasca cel cu masinuta si cheia. Am numarat clipirile si pauzele si mi-a dat 3554 excluzand ultima clipire pt.ca trebuia sa se aprinda odata la sfarsit si sa ramana asa, nu? In prima filmare cred ca nu ai tinut bine picioarele pe pedale caci nu se disting pauzele si clipirile. Atat pot sa spun, sa sparg gheata, ca prea mi se pare ciudat. O lamuresc cei mai in tema!
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu pot sa ma pronunt prea bine, poate gresesc si consider ca este mai important sa verifici prima oara partea mecanica deoarece este urgenta si cateodata poate genera coduri amagitoare. De asemenea trebuie pusa masina pe tester ca sa fie eliminat orice dubiu.
Majoritatea cu problema asta au mizat pe bobina precum si in cazul acesta dar el nu avea tacanit la motor. Altii au avut noroc cu un contact imperfect, un fir naspa sau chiar mai rau. Bujiile cum sunt?
http://www.youtube.com/watch?v=8VAz6zsT5Fg
  • INTER

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Iti dai seama ca daca nici macar uleiul si filtrele nu le-a schimbat la timp...la bujii mai mult ca sigur nu s-a uitat nimeni si nici nu cred ca au fost schimbate. E posibil sa fie de la ele?
Oricum multumesc mult pentru raspunsuri, tuturor, o sa verific tot ce mi-ati recomandat voi inclusiv suruburile semicuzineti ax cu came de care mentiona Dan. O sa ma duc si joi la intalnire, poate am noroc si ma ajuta vreun coleg.
  • shmucu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2013

  • Mesaj Privat
va salut pe toti opel-istii de pe forum....si poate ca un moderator se va supara pe mine ca nu scriu unde trebuie...dar toti gresim.....am un opel astra 1.4 twinport...luata noua 16km aveam la bord....dupa foarte multe probleme....asa am nimerit-o....azi a pus capac.....intr-o intersectie a inceput sa trepideze...gen bujii defecte....dar dupa o frana de motor in treapta a doua....
(turometru 2000 ture).....am inceput sa aud o bataie si o simteam si in pedala de ambreiaj...am tras pe dreapta....am stat 15 minute...am pornit-o si usor la ralanti am ajuns la mecanic....mai pe scurt dupa 6 mecanici....am mers cu alta masina pe a mea am lasat-o acasa....un baiat care se ocupa numai de opel...a venit la mine...asa ironic....mda...este lantul decalat sau a sarit de la punct....dar eu sunt foarte ocupat si dureaza vreo 2 saptamani...plus k tu nu ii bagi ulei bun...se baga 5w30....la benzina nu e 5w40?...in fine...dupa multe telefoane si prieteni de nadejde...am apelat la un mecanic ce a lucrat la mercedes si acum are propriul lui service.....a venit omul frumos...a dat o cheie...si a dat verdictul fara a se mai balbaii...scurt...nu se trag supapele...de vina distributia...intinzatorul...vineri ma duc cu ea la service....intrebarile mele ar fi...
1. ce distributie sa cumpar?
2.la cati km se schimba distributia pe lant?....eu stiu ca nu se schimba....un alt mecanic a venit cu pretentia ca eu sa stiu ca trebuie schimbata la 60.000km
3.cat de grava credeti ca ar fi problema?.....sa fie numai acel intinzator...sau pot fi si supapele indoite?....pana nu umbla omul la motor nu am de unde sa stiu
Va multumesc...drumuri bune si cat mai multi km numai cu combustibil...o seara placuta!
Mentionez ca am 112 000 km
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Sunt multe de spus dar ai timp pana vineri sa citesti topicul. Surpriza se vede atunci cand desfaci. Ai grija sa cumperi un set de calitate medie daca nu chiar GM (in jur de 490 lei am inteles). La publicitate gasesti de unde sa cumperi dar sa dai maine comanda ca dureaza cateva zile. Sa ai grija ce schimba, cu ce schimba, cum strange, problema cu cititorul, samd. Gasesti totul in 2 ore de lectura de la a la z. Neaparat mecanic cu cinci stele sau trusa KM. Daca nu ai nici una din posibilitati atunci vezi publicitate, am inteles ca sunt seriosi dar nu am vazut lucrari facute de ei. Ulei de preferat 0 sau 5w 40 Mobil 1 american preferabil, schimbat in 8-10 mii depinde cum mergi. Antigel rosu/roz g12 in proportie de 1:1 zic ei ca este recomandat. In functie de mizeria pe care o gasesti, decizi daca cureti baie, sorb, ce ulei folosesti mai departe si la ce interval il schimbi. Bafta!

Ponturi
daca tot desfaci si ai ceva bani in plus, verifica: pompa de apa, curea agregate, intinzator curea agregate, bujii, suruburi semicuzineti axe cu came, nu te zgarci la ce poti schimba in acesti bani de manopera.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Verificarea suruburilor cuzinetilor axelor cu came a fost dezbatuta cat-de-cat, sunt si tutoriale video. M-a interesat subiectul si am si eu de gand sa o fac. Pot sa-ti spun ca daca nu pui cap la cap informatiile risti sa faci erori capitale. "Asculta" aceste sfaturi:
-daca verifici cuplul de strangere (la Agila z12xe=8 N/m, la Corsa in cauza cred ca e la fel) cu cheia dinamometrica, nu te opri doar la simpla constatare, in caz ca ai cuplul bun. Orice rotire, catusi de nesemnificativa a surubului presupune ruperea peliculei de pasta de blocare de pe filet iar ulterior surubul se slabeste. Rezulta, in urma slabirii unor suruburi (sau a tuturor) batai ale axelor cu came, uzuri grave si ruperea unei axe, in cele din urma;
-cand scoti suruburile, le cureti atat pe acestea cat si gaurile in care se infiletaza cu o solutie de degresare volatila, care nu lasa urme (gen spray contacte), nu cu spray debracant gen WD-40. Acestea trebuie sa fie perfect degresate si uscate pentru ca noua pasta de blocare sa adere bine si sa se intareasca;
-dupa restrangerea surububurilor, astepti putin timp pentru intarirea pastei de blocare. Restul informatiilor le gasesti in tutorialele video, cele mai importante aspecte fiind, zic eu, ungerea prealabila (inainte de strangerea suruburilor) a axei cu came si a semicuzinetului (zona de contact) cu ulei de motor, fara a risca patrunderea acestuia in gauri sau ca acesta sa ajunga la surub si, bineinteles, strangerea la cuplu.
Concluzia la care am ajuns, citind majoritatea postarilor despre acest subiect, este ca termenul "verificare" a strangerii suruburilor inseamna observare, incercare la mana, nimic sigur. O adevarata verificare inseamna implicit demontare-remontare, fie ca strangerea e buna, fie ca strangerea e slaba, din considerentul explicat la prima liniuta. Inlocuirea suruburilor e ideala dar s-a scris ca merg si remontate. Insa, odata ce uleiul de motor se infiltreaza dincolo de pasta de blocare, ruperea axului e o chestiune de timp. [bibliografie: Stefan Tolos (cel patit!) dar care ne-a impartasit experienta sa si dancuciureanu (cel care a intuit faptul ca WD-40 nu e bun la curatarea gaurilor filetate, pentru simplul fapt ca lasa urme de ulei)].
  • shmucu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc tuturor pentru un raspuns rapid si pentru sfaturile date.....2kappa....bujiile,bobina,antigelul si pompa de apa sunt noi....undeva la 2000 km uzura.....ulei folosesc 5w40 mobil super 3000..schimbul il fac la 10 mii mereu..acum nu stiu daca este bun...dar am inteles ca dupa 100.000 km ar trebuii unul mai gros....(daca te iei dupa unul si dupa altul...ori ajungi la nebuni ..ori iti iei trotineta cu atas).....am inceredere in mecanic...pentru ca a fost singurul care a venit la mine si a dat verdictu...(ceilalti au fost mai comozi...gen "iti dau platforma,te costa 50 de lei si vedem ce are") plus ca omul se ocupa de toate masinile "high class" (gama m....amg si ce tine de seria lor)....acum....ramane de vazut....vineri o iau cu platforma si o duc acolo....o sa ii fac si poze in timp ce mecanicul se ocupa de ea ca sa va fiu de ajutor pe forum....in caz ca cineva mai intilneste o problema asemanatoare (desii nu ii doresc).....inca o data va multumesc!.....multa sanatate si revin cu ceva poze
  • INTER

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare din nou. Am pus masina pe tester si am gasit defect senzor presiune ulei pe care l-am si schimbat (in jur de 50 lei) si am schimbat si garnitura de la capac pentru ca era destul de urata cea veche. In rest nici macar o eroare.
Relantiul oscilant era de la benzina, cel putin asa mi s-a spus si s-a rezolvat (momentan) prin curatare regulator relanti (iac parca se numeste).
Skip ads

  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Va rog mult ajutati-ma cu ceva parareri, sfaturi.
Am schimbat kit distributie din pacate nu mi-am permis unul complet(am citit parereile celor care se pricep dar asta-i situatia: kit coplet GM) eu am inlocuit patinele, intinzatorul si lantul toate SWAG.
Iar dupa ce am facut asta se aude alt zgomot tot din partea stanga. Poate n-am pus lantul bine(am avut ceva dubii) pote ma puteti indruma cu ceva sfaturi inprivinata asta.
Poate pompa de apa desi nu facea la fel zgomotul inainte sa o desfac.
Deci va rog mult vizionati filmele.

http://youtu.be/g0xHSIruLVQ
http://youtu.be/1xJDSIqQ1Gw
http://youtu.be/021YzvG70zM
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Scuzati greselile de tehnoredactare
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Suruburile cuzinetilor axelor cu came se pot refolosi?
Daca le strang la 10Nm este prea mult?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Porneste motorul pentru 2-3 minute cu cureaua de accesorii inlaturata.
Daca nu mai apare zgomutul atunci verifici pompa apa, rola intinzatoare,
alternatorul .
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@icata, se pot refolosi suruburile. 10Nm e prea mult. Trebuie 8 Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=XiTtG1BO2Mk
Putin mai sus am mai scris acelasi lucru dar poate nu esti pe deplin incredintat ca asa este. Si la z10xe si la z12xe si la alte motoare apropiate ca model, cuplul de strangere e acelasi. Banuiesc ca ai cheie dinamometrica ce pleaca de la 10Nm in sus. Nu o folosi la aceste suruburi.
Intr-un filmulet din cele 3 am auzit un sunet specific de rulment gripat (asa facea aeroterma de la Dacia 1310) dar se aude permanent un rontait de zici ca atinge ceva de capacul distributiei. Posibil sa fie de la pompa de apa sau alternator si face rezonanta in capacul distributiei. Fa testul propus de PL500, ca nu se intampla nimic daca merge motorul doar pe baterie 1minut-doua. Oricum, nu-i a buna!
Exclamation Pentru a adauga inca o intrebare sau idee, dupa ce ai postat deja, foloseste functia "editeaza", de deasupra mesajului tocmai postat Exclamation
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am facut verificarea propusa de PL500 si nu se mai aude zgomotul. Am verificat alternatorul si pompa de apa invartind cu mana dar nu reusesc sa-mi dau seama care-i problema. Parca se aude la alternator un scartait foarte incet. Este vre-o metoda prin care sa-mi dau seama care dintre ele e cu probleme?
O adaugire: zgomotul nu se auzea inainte(nu stiu daca are vre-o relevanta).
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=8CPwNrk5I24
Seamana dar cu siguranta nu este nimic sigur. Daca te joci un pic cu ambele fulii sigur iti dai seama care are buba. Posibil amandoua. Ai schimbat curea sau intinzator?
http://www.youtube.com/watch?v=UZ8HO-m7Mcs
http://www.youtube.com/watch?v=-uYm_XeTpWk
20-30 lei cat costa rulmentii la alternator, merita sa incepi cu el prima operatie. Mentenanta.
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Nu am schimbat cureaua, arata bine nu cred ca trebuie schimbata. Nu stiam pretul pentru rulmentii de la alternator, dar intradevar pretul pe care-l zici tu e mic.
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2019 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:@icata, se pot refolosi suruburile. 10Nm e prea mult. Trebuie 8 Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=XiTtG1BO2Mk
Putin mai sus am mai scris acelasi lucru dar poate nu esti pe deplin incredintat ca asa este. Si la z10xe si la z12xe si la alte motoare apropiate ca model, cuplul de strangere e acelasi. Banuiesc ca ai cheie dinamometrica ce pleaca de la 10Nm in sus. Nu o folosi la aceste suruburi.
Intr-un filmulet din cele 3 am auzit un sunet specific de rulment gripat (asa facea aeroterma de la Dacia 1310) dar se aude permanent un rontait de zici ca atinge ceva de capacul distributiei. Posibil sa fie de la pompa de apa sau alternator si face rezonanta in capacul distributiei. Fa testul propus de PL500, ca nu se intampla nimic daca merge motorul doar pe baterie 1minut-doua. Oricum, nu-i a buna!
Exclamation Pentru a adauga inca o intrebare sau idee, dupa ce ai postat deja, foloseste functia "editeaza", de deasupra mesajului tocmai postat Exclamation


N-am nici un dubiu in privinta afirmatiilor legate de cuplul de 8Nm, dar intradevar nu am de unde sa fac rost de o chei cu 8Nm am una care incepe de la 10Nm si ma gandeam ca poate exista solutii sa o pot folosi in cazul asta, dar din pacate nu par sa fie.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@icata daca ai bosch codurile sunt 6303 si 6003. Primul este 17 lei si nr 2 vreo 13 (preturi medii), total 30 de lei. Sunt saituri cu rulmenti online ca sa nu fac reclama (daca voi ati inchis fabrica asta e), rulmentii sa fie protejati de cauciuc si nu de metal pentru ca sunt de exterior.
Pompa de apa pleaca de la 130 lei si ajunge la 236 lei pe Hepu pe care o recomand si eu, sunt si mai scumpe dar nu justifica
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poate te ajuta
http://www.corsa-c.co.uk/fo...ffe60e8efe39b1ab6
  • shmucu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2008 1.4 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2013

  • Mesaj Privat
dragi colegi.....dupa cum am spus...am revenit....se pare ca nu distributia este de vina....(nu se aude nici un sunet de metal cand opresc motorul...a fost verificata si este ok).....dar bujia de langa distributie...(avea 3000 km)....avea electrodul rupt probabil a cazut in motor....a suflat cu aer comprimat...in fine...am schimbat bujia...pe moment...(este cea originala de la primul schimb....are vreo 80.000)...a pornit motorul...l-am lasat vreo 10 minute sa mearga....mergea super....am plecat...am mers 1 km....a murit motorul in treapta a 5-a....noroc ca o cunosc si am calcat ambreiajul inainte....mister mecanic....care ce e drept...o fo bun dar nu la asa ceva...a luat masina cu mine in dreapta si dai pe cocoasa.....ca cica eu nu stiu sa ii dau....mergea ca dracu....am plecat cu ea acasa si azi am fost la un pustulica....mai fusasem si inainte...dar de prost ce sunt am evitat sa mai dau pe la el....a luat baiatu tester-ul....2013 (doctor...nush cum)....a pus mufa si ce sa vezi....p0313....injector....acum sa vad unde gasesc un injector la sh...numai pt test....pentru ca vreau sa iau si prin eliminare....filtru benzina (are 23.000)...pompa benzina si apoi injector....voi ce ma sfatuiti sa fac?.....sunt din valcea...are cineva un injector de opel astra g twinport 1.4?....las si garantie 50 de lei (nu-mi place sa-mi bat joc)....multa sanatate si un weekend cat mai placut fara probleme...stima!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR