Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tastatura asta a telefonului ma "corecteazã" mereu. A se citi înfileteze în loc de infiltreze (despre șuruburi fiind vorba).
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sper sa nu vã plictisesc!
Iatã cât de "bine" au lucrat meseriaºii lui peºte prãjit la montarea distribuþiei acum 3 ani ºi jumatate:

Simering vibrochen neschimbat - scurgeri ulei, amestecat si cu puþin antigel prelins de la ºurubul acela de sub fulia pompei de apã (ºi ea neschimbatã, dar aici nu e vina lor neapãrat, poate ca n-au vrut sã mã bage la cheltuialã. Pompa incã este bunã dar garnitura era rupta si au aplicat silicon de etanºare);

Acum am pus pompã nouã, Hepu, cu garniturile aferente.

Garnitura de distribuþie a fost refolositã în cel mai grotesc mod cu putinþã. Nu am putut observa decât dupâ demontarea pompei de apã si a capacului de distribuþie:

Silicon insã la greu:

Daca puteti mãri aceasta fotografie se observã lipsa bolþului de fixare din capãtul de sus al patinei de ghidare (dreapta cum te uiþi) si încercarea de a o lipi cu silicon negru de garnitura de distribuþie. De fapt bolþul era rupt, jumatate a rãmas in chiulasã ºi jumãtatea cealaltã am gãsit-o in sorbul bãii de ulei.

Garnitura de distribuþie arãta exact asa:

A mai lipsit si un bolþ de ghidare capac distribuþie dar a improvizat ceva colegul @PL500 dintr-un tub metalic oþelit, nu ºtiu pe unde l-a gãsit cã mie deja mi se facuse lehamite de motorul ãsta distrus.
Ãsta e capacul de distribuþie. Nu mai fac marcaje cãci este evident unde a bãtut lanþul in el. A bãtut inainte sã fac distribuþia (vorba vine...) in 2012 ºi cred ca începuse sã batã iar de pe la jumatatea lui 2015, acompaniat de niste tacheti si culbutori de înebuneam. Era normal pânã la urmã se se cam ducã si tachetii (nu stiu câti mai sunt zdraveni) la cât antigel îmi intra constant in ulei pe la garnitura distribuþiei (unde se aseazã pompa de apã):


Jumãtatea ruptã a bolþului superior al patinei fixe (de ghidare a lanþului) a refuzat sã iasã. Am folosit doar metode la rece, l-am luat cu frumosul la inceput, apoi injurãturi... Pânã la urmã am infipt un autoforant în interiorul bolþului rupt, i-am retezat cu gura-de-lup capul hexagonal, l-am invelit cu furtunaº transparent (ca cel de strop-gel) ºi acolo a rãmas. Se vede si ghidajul pentru capacul distributiei, lângã el, în marginea din dreapta a blocului motor.



Asta e cheia confecþionatã anume pentru a þine contrã pe butucul fuliei arborelui cotit la desfacerea surubului din capul vibrochenului (ºi la remontare). Ideea lui @PL500, o soluþie rapidã adaptatã la bucata de tablã pe care o aveam la dispoziþie, pe care am sudat douã bucãti de barã cu profil pãtrat. A trebuit sa þinã doi oameni apasat pe motor (cam greu, caci nu aveau pe unde sa apese) cand trageam în sus de coada cheii cu tubularã cap E18, eu fiind pozitionat in faþa motorului:


Am mai fãcut un test de compresie la cilindri si mi-a ieºit bine la trei dintre cilindri (chiar mai sus de 15 barr) dar la cilindrul 3 cam nasol, vreo 12 barr. Dupã cum mi-a zis colegul @PL500, am turnat puþin ulei pe la gaura bujiei, in capul pistonului, am repetat testul si acul manometrului a sarit de maximul de 20barr, deci cam problemâ de segmenþi aici...
Ungere defectuoasã la axele cu came (hai sã-i spun dezastruoasã totuºi), niciun surubel nu a avut pastã de blocare (le-am dat eu cu Loctite 243).

La mine, dincolo de gravele probleme de montare a componentelor ce þin de distribuþie, cu toate ca era biniºor pusã la punct (erau un pic axele cu came un pic rotite catre linia bujiilor in raport cu poziþia corectã), se întrezãresc niste probleme ºi mai grave, legate de circuitul de ungere, de axele cu came, tacheþi (ãºtia sigur sunt unii ori blocaþi, ori terminaþi de tot ºi nu stã amorsaþi), cuzineþi ºi naiba mai ºtie ce-o avea cã tot nu am presiune bunã la ulei, la cald. În schimb, nu mai þãcãne aºa tare tacheþii ºi cred cã de-acum nu mai schimb asa des uleiul din cauza contaminãrii cu antigel. Aº mai avea ce sa povestesc dar deja e cam poveste lungã iar pe noi ne intereseazã doar aspectele tehnice.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate avem P0340 prezent in ciuda folosirii trusei KM.
Nu am masurat distanta senzor - disc faze decat ochiometric si parea ok,
La axele cu came le lipsea jumatatea superioara din coada necesitand alta
metoda de aliniere (un dreptar si o lanterna pt. a vizualiza raza de lumina scapata)

Nu stiu daca P0340 a fost prezent si inainte de interventia noastra, in caz
afirmativ exista posibilitatea de a se sterge dupa vreun anumit timp sau nr. de km ?

Oricum o sa facem o recalare, abia o sa se mai "aseze" lantul pana atunci.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
A-ti schimbat si pinioanele?
Daca da aveti aici rezolvarea http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/

Urgent baia de ulei jos si curatat sorbul de ulei!
Eu am desfacut toti tachetii ...i-am curatat si amorsat si e liniste totala.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu, nu am mai schimbat pinioanele. Inainte de demontat a masurat Lyonel
0.85 mm intre disc si senzor, din pacate nu am mai masurat si dupa montaj.
Sorbul a fost curatat, nu am mai avut timp de tacheti, cativa erau complet
dezamorsati.
Ingrijorator este faptul ca la cateva paliere ale axelor cu came
era complet uscat si prezentau rizuri circulare cu aspect de filet.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Un ulei cu adevarat bun ... Made in SUA la galon. 4,73 litri http://www.uleidemotor.com/...opean-car-formula
Un engine flush inainte....
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mda ! Eu sunt fan al marcii respective, din 2005 de cand am masina doar
doua schimburi le-am facut cu alt produs, restul cu sus-citatul = 170000 km
si esapament curat de iti vine sa dai cu limba pe el.
Lyonel a pus castrol 10w40 deoarece mai avea in casa vreo 1.5 l, probabil in
viitor dupa ce va scapa si de celelate probleme il voi convinge eu Very Happy
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu am schimbat pinioanele de la axe dar le pot schimba oricand la o adica, Am si pinioane tip nou, am si piesele de presiune (saibele) , doar ºuruburile ar trebui înlocuite. Evident cã am dat baia de ulei jos si am curatat tot, fiecare gaurica in care intra vreun surub si orice suprafaþã accesibilã. Sorbul era curat (doar ceva resturi de silicon de etansare si jumatate de bolþ fix patina ghidare). Puteam sã jur cã a fost o calare extrem de precisã, chiar am facut-o de doua ori pentru ca exista acolo o zecime de milimetru între capul axei si dreptarul metalic la prima verificare. In fine, vom repeta procedura.

De dragul discuþiei (e vorba tot de tehnicã), am facut un mic experiment la strângerea ºuruburilor de la axele cu came. Am avut la dispoziþie o cheie dinamometrica cu interval de cupluri de stângere 20 Nm-200Nm. Dupã cum stim deja, trebuia sã strângem la 50 Nm apoi sa mai strangem încã 60*. Neavând dispozitivul de mãsurat grade, dar având si noi ceva cunoºtinþe de geometrie am pus cheia pe 60 Nm în pozitie verticalã pe ºurub ºi...hai sã-i dãm niºte grade. Cam pe la 30 de grade, chiar mai putin aº zice, deja am atins cuplul de 60 Nm. Ce sã mai credem fraþilor? Puteau sã zicã din start in TIS 60 Nm+30 grade? Nu ºtiu sigur dar dacã nu scriu acum ideea mi-e teamã cã o voi uita. Deci nu avem decat sã credem cã ºuruburile iºi pastreazã forma filetului pânã la 50 Nm dupã aceea le dãm o rasucealã de 60 grade farã sã ne mai intereseze cuplul la care ajunge strangerea pentru cã ele oricum nu se mai stâng. Filetul din axã e mult mai dur si il deformeazã de asa naturã pe cel al surubului de la pinion incat desfacerea acestuia presupune practic distrugerea sa. Oricum la desfacere, spirele filetulului ºurubului nu au altã cale decat golurile dintre spirele filetului din axã. Ele tind sa revinã la vechea formã dar deja apar microfisurile din material. De aceea se recomandã inlocuirea lor la orice desfacere. Culmea e cã în foarte multe cazuri (pe care le ºtiu eu, pe care le ºtiþi ºi voi, la prieteni si cunoscuþi) inclusiv la maºina mea aceste ºuruburi au fost refolosite ºi au þinut. Pe mine nu m-a întrebat nimeni acum câþiva ani, când am dus maºina sa-mi facã distribuþia dacã am ºurub vibrochen, suruburi axe, pompã de apã, garnituri, etc. Dacã schimbau mãcar garnitura de la distribuþie ºi era lucru mare. Au schimbat patina întinzãtoare, întinzãtorul de lant, lanþul ºi punct. Banu" jos ºi valea! Treabã de mântuialã!

Acum, la drept vorbind, am muncit împreunã cu @PL500 multe ore, pe parcursul a douã zile, cu pauze de þigarã, Furtune, sute de ºuruburi care te fac sa te-n-doi ºi sã te-covoi, antigel ºi ulei care picurã pe tine cand esti cu faþa-n sus! Poti sã zici cã lucrezi de drag primele ore. Apoi te apucã disperarea.Te epuizeazã piuliþele alea de la catalizator de-ti vine sa laºi totul baltã. Am zis baltã?...Pãi la ce ploaie a dat peste noi duminicã, chiar cã ne-am tãvãlit la propriu prin baltã. Tocmai de aceea puteam sã greºim undeva: treaba de fineþe, de precizie a fost la sfãrsit, cand eram cu nervii la pãmânt dupã "descoperirile" fãcute la motorul meu ºi cu hainele ude pe noi.

ªi pe final o întrebare: chiar o fi bine sã respectãm instrucþiunile din TIS cu privire la strângerea ºuruburilor de le întinzãtorul de lant? Nu am avut curaj sã ajung la 20Nm. Am avut senzaþia cã cedeazã filetele ºuruburilor sau cel al gaurilor de prindere pe chiulasã dacã mai strangeam. Pe la vreo 15Nm am simþit asta dar poate era doar o impresie. Cheia asta a lui PL500 e foarte "ºmecherã". Dupã ce ajungi la cuplul propus, tot se mai strange putin surubul. Trebuie s-o þii cu acul la poziþie câteva secunde, pana se stabilizeazã strângerea. Pentru asta trebuie sa strangi in continuare foarte usor cu cheia rotind in sensul acelor de ceasornic. Merge cred si pe filet invers. Sculã "socotitã"! Dar prea de tot, toate ºuruburile M6 se strâng la 8 Nm, numai cele douã de la intinzãtor la 20Nm! La 10 parca mai înþelegeam!

Acum am vãzut... Pãi n-aº pune ºi eu ulei ca-lumea dacã aº avea tigaia bunã? Sad
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
De fapt cred cã ºuruburile de la intinzãtorul de lant se strang tot la 8 Nm. Acum m-am uitat iar peste instrucþiunile din TIS si nu am gasit decât 20 Nm pentru ºurubul de la patina de tensionare. Nimic despre ºuruburi... Poate cã am facut o greºealã de traducere ºi implicit de montare. Cred ca am forþat rãu filetele de la ºuruburi. Întrebarea ar fi care se rupe primul la forþare: ºurubul de fier sau filetul din chiulasa de aluminiu? Cred cã ºtiu rãspunsul!
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu distributia acum o saptamana la a mea corsa 1.2 si a aparut un vajait, fluierat sa zic asa de cand am pornit-o prima oara.
Mecanicu imi zice ca s-ar putea sa fie simeringul de capac distributie.
Am schimbat garnitura capac distributie, garnitura pompa de apa, garnitura termostat, lant, cele 3 patine, intinzatorul si simeringul de capac.
Am dat jos si cureaua de accesorii sa elimin toate cele si face exact la fel.
Ce credeti ca poate fi ?
In rest masina merge foarte bine, fara erori, am folosit trusa de calat ca la carte, strans surub fulie la 150nm cu locktite.
De atunci am mers cu ea aproximativ 300 de km si zgomotul este acelasi, cu cat accelerez cu atat se aude mai tare, in masina deja trebuie sa dau muzica destul de tare sa nu il mai aud

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cu zgomotul asta mi-ai rascolit ceva amintiri.
Am avut acelasi necaz, cel putin asa cred pt. ca zgomotul asta e 100% asemanator cu ce am avut la motor.
Prima operatie facuta a fost repozitionare ( calare ) distributie.....din greseala a fost calata cu ax blocare vibrochet cazut putin si aveam decalare de cateva grade.
Dupa repozitionare zgomotul s-a injumatatit si era suportabil, puteam da muzica mai incet ca era deranjant tare.
Acel zgomot a disparut cu timpul fara sa intervin la motor, cred ca in 20mii Km a disparut de tot si dupa aia liniste deplina.
Presupun ca uzura patinelor a rezolvat problema.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Mai ai curaj sa mergi asa cu ea? Eu unul dupa ce sesizam diferenta de zgomot nu mai vedea nici macar o cheie pana nu ii gaseam buba.
Skip ads

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Chiar sunt foarte curios cum o sa rezolve asa zisa problema, ca am deja 60.000Km cu distributia schimbata si merge impecabil, in conditiile in care n-am amenajat niciodata motorul.
Pui frumos varful unei surubelnite pe capacul culbutori, in dreptul lantului distributiei si stai cu urechea pe coada surubelnitei sa asculti.
Auditie placuta.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am dat jos capacul culbutori de 3 ori pana acum sa vad daca sunt urme de ceva frect, dar nu pare a fi nimic in neregula.
Cred ca o sa ii dau fulia jos si sa mai greses simeringu de capac. O fi de acolo. Mi.au mai zis asta vreo 2,3 mecanici.
Distributia am facut-o impreuna cu mecanicu meu, eu fiind ucenic de mecanic la un service. Am vazut tot ce s.a facut.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Simeringul a facut parte din kit sau achizitionat separat ?
Sa nu fie din cel cu sens de rotatie iar acesta sa nu corespunda,
ori montat invers (cu arcul in afara) - zic si eu


Ultima modificare facuta de PL500 la Mie 13 Apr, 2016 9:58 pm
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Simeringul nu a facut parte din kit, l-am cumparat separat Victor Reinz si distributia Febi.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sa nu cumva sa ai ungere slaba in zona distributiei. Oricum daca ai spus ca ai folosit kit Febi, te poti astepta de la orice.
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
poate ai uitat sa scoti cuiul care blocheaza intinzatorul lantului...
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Motorul se aude cã și cum ar avea distribuția uzatã per ansamblu (mã refer la țãcanealã nu la vâjâit). Sunã ca o morișcã. Vâjâitul este foarte pronunțat, si nu cred cã provine din zona simeringului. Chiar si dacã ar avea arculetul acela de pe conturul interior rupt si ar zgâria butucul pompei de ulei încontinuu nu s-ar auzi așa. Dupã pãrerea mea vâjâitul se produce în interiorul capacului distribuției și pare a fi cauzat chiar de trecerea lanțului peste o patinã care fie vibreazã (nu e strânsã în șuruburi sau vreun șurub s-a rupt la montare) fie are o suprafațã de contact viciatã (protuberanțã sau spãrturã). Teoretic lanțul alunecã pe fațeta dinspre el, special construitã sã reziste la frecuș dar în cazul de fațã aș crede cã lanțul mai atinge si de vreo margine a unei patine. Am vãzut un filmulet în care proprietarul mașinii bãga o șurubelnițã pe sus, pe lângã pinionul de la admisie sã apese pe patina mobilã pentru a comprima arcul intinzatorului (nu mai rețin ce urmãrea sã facã). Nu prea e bine sã te joci cu obiecte metalice ascuțite pe lângã obiecte de plastic. Ai sã te convingi singur @balmariuz când vei desface din nou pentru cã nu poți merge prea mult cu motorul ãla de avion cu reacție dotat cu mitralierã.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
O altã posibilã cauzã: pinionul mic de la arbore aºezat invers.
Aºa scrie in TIS:
When replacing the new crankshaft sprocket, stamped out of plate, make sure that the side marked "FRONT" faces the timing case (this is not necessary with the old sintered crankshaft sprocket). Adicã partea cu inscripþia "FRONT" sã fie îndreptatã spre capacul distribuþiei. Aceastã regulã nu se aplicã pinionului vechi, care poate fi pus oricum.
L-am schimbat ºi eu dar, sincer, nu am vãzut inscripþia "FRONT" pe pinion. Am avut grijã insã sã fie cu inscripþiile numerice spre exterior.

@catastefan, te rog, descrie puþin cum ai curaþat tacheþii, adicã operaþiunile de demontare de pe maºinã ºi apoi cum se dezasambleazã tachetul pentru curãþarea componentelor. Stiu cã ºi @2kappa a înlocuit tacheþii dar nu reþin dacã a curãþat efectiv vreunul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR