Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ca sa demontezi tachetii trebuie sa dai jos axele cu came.....era bine de facut inaine de a pune distributia.
Dupa ce scoti axele cu came scoti culbutorul apoi tragi in sus de tachet si iese.
Am prins corpul tachetului in mops si cu patentul am tras de cap pana a iesit. Iese foarte greu dar iese. Are o siguranta de sarma otelita.
Poti folosi si menghina dar sa pui tachetul intre doua bucatele de lemn sa nu il spargi cand strangi menghina
Apoi corpul tachetului il bati de masa pana iese supapa si arcul.
Cureti tot ( am folosit Triumf de aragaze) si pui la loc cu ulei curat









Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tacheții sunt marca INA?
Sunt diferiti cu mult fațã de ce-am vãzut pe Youtube! Cred c-ar fi bine sã fac rost de vreo doi-trei tacheti, sã-i schimb pe cei defecti (dacã va fi cazul). Dupã ce îi curãț, ii pun la loc amorsati sau neamorsati cu ulei?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu am pus amorsati cu ulei curat.
Cu tacheti te rezolv eu.
Am 16 de rezerva. Cați vrei?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu câți îmi vor trebui. Am dilema asta. Buni ar fi sã-i am înainte de a mã apuca de lucru dar nici sã cumpãr mai mulți decât îmi trebuie n-as vrea. Te contactez pe privat!
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Azi am primit prin curierat tachetii de la colegul @catastefan! Stiti cum veneau ceasurile Atlantic, în pungute cu apã etanse? Cam asa mi-a trimis @catastefan tachetii, în pungutã, dar cu ulei de motor. Ambalati cu atâta migalã, ce mai...jos pãlãria! Se pare cã sunt dintr-un material extrem de rezistent la solicitãrile mecanice cãci nu am vãzut vreo urmã de patent sau alta sculã de prindere. Cum vremea a fost capricioasã, nu m-am apucat de demontat pe la motor. În schimb am fãcut o scurtã verificare a tachetilor prin strângere între degete, asa, înecati în ulei, cum i-am primit. Am putut constata cã majoritatea se amorseazã bine, unii se comprimã mai greu, altii mai usor. Din curiozitate am demontat unul, pe cel care mi s-a pãrut cel mai slab... Ce nu se vede in pozele puse de colegul nostru este mecanismul cu bilã din interiorul pistonasului (bilã cu arc si cãpãcel) prin care se umple corpul tachetului cu ulei. Cred ca una din problemele ce intra in categoria UZURÃ este chiar forma bilutei care devine usor pãtrãtoasã si nu mai etanseazã pe gaurã. Am fãcut eu poze si mãsurãtori cu sublerul la fiecare componentã dar nu le am acum in telefon, le voi posta in curând (sunt pe camera foto).
Treaba e cã mai am încã unele neclaritãti cu privire la operatia de demontare si remontare a axelor si pinioanelor, cu toatã teoria învãtatã. Mai exact dacã existã riscul sã iasã pistonasul intinzatorului de lant la demontare, care pinion se pune primul la loc, dacã se pun pinioanele cu boltul de blocare arbore introdus sau scos si altele...
Deci nu mi-e rusine sã primesc câteva indicatii de la cei care ati mai fãcut asta. De fapt am nevoie de niste confirmãri în raport cu ceea ce gândesc eu cã ar trebui sã fac. Vã dati seama cã pentru a demonta si verifica tachetii trebuie sã las lantul de distributie pe un singur reper stabil (asta doar dacã e blocat vibrochenul) si anume pe pinionul de angrenare de la vilbrochen. Cele douã pinioane de la axe , cu axele scoase, sunt deja niste piese cu pozitie variabilã cãci intinzatorul va avea grijã sã împingã serios în lant.
O pozã cu tachetii primiti spre folosintã, în caz de nevoie, absolut gratuit, de la colegul nostru de nãdejde, @catastefan:

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Iti garantez ca am verificat si supapa cu bila la toti tachetii. Toate supapele intr-un sens trece uleiul si intr-un sens nu.
Unii merg mai greu si altii mai usor pentru ca nu sunt amorsati complet. Presiunea de ulei ii va amorsa complet.
Un tachet amorsat complet nu il poti apasa cu mana.
Capitolul uzura este infim si neglijabil din cauza materialului cementat din care sunt construiti si a faptului ca exista ulei tot timpul in el si in locasurile lor din chiulasa.
Dimineata am studiat problema cu intinzatorul....
Dupa cate vad in capacul distributiei exista un dop tehnologic care corespunde exact cu locul unde se baga cuiul de blocare.
Deci demontezi dopul si bagi cuiul de blocare si totul este in regula!

Si cum imaginile fac mai mult decat cuvintele....





In cursul zilei de astazi o sa incerc sa ma ( sa ne...) lamuresc ( lamurim ) cu circuitul de ungere.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cred cã ai dreptate în privința amorsarii. Am bãgat deja în uleiul pe care mi l-ai livrat la pachet tachetul ãla care mi se pãrea slab si dupã câteva strângeri s-a întãrit bine. Practic au ieșit câteva bule de aer si gata, deja nu puteam sã mai strâng cu degetele decât vreo 3 mm. Dar eu credeam cã se face tun, sã nu mai miște capul tachetului. In fine, nu stiu cum s-ar putea bloca un tachet cu arcul ãla tare din corpul sãu, care împinge în sus pistonașul. Dar biluța are un spațiu infim în care se deplaseazã si un arculeț microscopic care sã o ținã apãsatã în orificiul din capul pistonașului. Acolo se poate aduna mizerie.

Despre gaura din capac... Da am remarcat-o cu ocazia înlocuirii distribuției dar sa comprimi pistonul intinzatorului e cam aiurea.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
~Mie mi se pare absolut normal sa comprimi pistonul si arcul intinzatorului. Este calculat sa nu se intample nimic rau pana intra cuiul de blocare.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu m-am exprimat corect, din grabã... Clar, pistonaºul întinzãtorului poate fi comprimat si decomprimat, în funcþie de necesitate (de ex. la demontare trebuie comprimat ºi extras dupã indepãrtarea patinei întinzãtoare iar la montare se scoate cuiul de blocare dupã asezarea lanþului pe patine). Am vrut sã spun cã e nefiresc sã comprimi pistonul cu capacul distribuþiei montat, practic nu se poate prin orificiul acela din capac iar pe sus, dupã demontarea capacului culbutorilor trebuie sa acþionezi cu o surubelniþã lungã fie patina, fie direct pistonaºul (cam greu sã faci pârghie). Era util sã fie blocat pentru cã aveam o mai mare uºurinþã în manevrarea pinioanelor, cu lanþul pe ele.

În altã ordine de idei, nu am cuvinte sã-þi mulþumesc, @catastefan, pentru faptul cã mi-ai trimis toþi cei 16 tacheþi. I-am montat azi pe absolut toþi pe maºina mea. Mai sus spuneam cã nu înþeleg cum de se pot bloca tacheþii, când au prevãzul deja un arc care impinge pistonaºul. Ei bine, acum pot sã spun cã sunt stupefiat de faptul cã i-am gãsit pe-ai mei blocaþi, pe toþi, fãrã excepþie. Cred cã arcurile acelea sunt comprimate la maxim, pistonasele sunt jos, în corpurile tacheþilor, fixe si deºi am batut toaca intr-o scândurã cu vreo doi tacheþi, n-a iesit niciun pistonaº. Am observat cã in jurul tacheþilor s-a format un fel de zgurã, ceva ce seamãnã cu uleiul ars de pe fundul unei tigãi vechi. La câþiva am extras mai întâi capul pe care se aseazã culbutorul pentru cã pur ºi simplu corpul tachetului ramânea blocat în zgurã. Am aplicat metode de convingere cu WD-40 (cu cârpã bagatã de jur-împrejur, sã nu scape mizeria în motor) ºi patent cu fãlci înguste ºi bineînþeles rãbdare ºi atenþie sã nu pierd tacheþii prin motor...Am avut ca ajutor un prieten, vecin, "îndrãgostit" ºi el de fiare ºi ulei.
Am lucrat vreo 5 ore, cu tot cu strãnsul sculelor, la lumina lanternelor. Dacã nu aveam tacheþi gata pregãtiþi nu stiu cum aduceam maºina acasã. Curãþatul alor mei cred cã e ceva de duratã.

@PL500, am gãsit discul de fazã decalat vreo 5 mm faþã de poziþia corectã, înspre spate (spre bord). La fel ºi ambele axe, se vedea cu ochiul liber cã aveau o poziþie uºor rotitã cãtre spatele maºinii, cu bolþul bãgat la arbore. Mai dezbatem noi subiectul ãsta cu punerea la punct dar mai întâi poate aflãm ºi noi rãspunsul la întrebarea dacã eroarea 0340 dispare de la sine.

Pentru cã am prostul obicei sã fac posturi lungi mã rezum acum la a vã spune cã am procedat exact ca la schimbul axelor cu came, fãrã sa dau lanþul jos de pe pinioane, fãrã sã blochez întinzãtorul de lanþ, pe rând, întâi admisia apoi evacuarea (deºi am sentimentul cã era mai lesne invers), cu diferenþa cã am schimbat tacheþii ºi curaþat cât de cât culbutorii (neimportant).
Cert este cã dacã nu aveam toþi cei 16 tacheþi de schimb eram pieton 100% vreo douã zile. Punerea la punct a distribuþiei a durat ceva mai mult decât de obiecei pentru faptul cã am decis, la recomandarea lui PL500 (vezi prietene cã n-am uitat?) sã nu învãrtesc vibrochenul decât în sensul acelor de ceasornic ºi am ratat de câteva ori momentul sã bag bolþul de blocare (intra doar parþial). Pânã la urmã am reuºit (cred) punerea la punct iar motorul meu sunã biniºor. Voi reveni cu detalii dacã va fi cineva interesat!
@catastefan, încã odatã îti mulþumesc pentru tacheþi! Tu chiar ai muncit sa-i cureþi, nu cred cã mai ai chef de alþii blocaþi, deci mã apuc de curãþat. Nu ar fi fair-play sã þi-i trimit in starea asta...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ba chiar imi place sa murdaresc. Nu am nici o problema daca ii trimiti asa.
Singura solutie care a curatat exceptional a fost Trimf de aragaze ( cu manusile chirurgicale de rigoare altfel ramai fara unghii )
I-am lasat asa nedemontati scufundati in Triumf 2-3 zile. Apoi am putut sa-i demontez.
Cu ei demontati ( separat fiecare ...fara sa amestec componentele ) i-am mai lasat la ``murat`` 2 zile apoi am probat fiecare supapa cu bila. ( cu aer comprimat )
Sa inteleg ca a aparut iar P0340? Ai tester? Este prezenta eroarea?

Lyonel a scris: ...... Am observat cã in jurul tacheþilor s-a format un fel de zgurã, ceva ce seamãnã cu uleiul ars de pe fundul unei tigãi vechi. La câþiva am extras mai întâi capul pe care se aseazã culbutorul pentru cã pur ºi simplu corpul tachetului ramânea blocat în zgurã. ....


Am curaj sa pun pariu ca folosesti 10W40 semisintetic. Nu e absolut deloc potrivit pentru motorul asta si din cauza ca e semisintetic in combinatie cu teperaturile de 90-100 grade Celsius si de faptul ca 99% din piata noastra este plina de uleiuri contrafacute rezulta acea calamina care in timp obtureaza orificiile de ungere...si asa mici la dimensiune.

Sursa mea de ulei original este http://www.uleidemotor.com/...fabricant,mobil-1 si tot de acolo iau si filtru cu supapa Mahle OX173D. Este garantat 15000 km si este original Made in SUA ( la galon ) 4,73 litri. Un 5W40 sau 0W40 daca ai km multi este sanatate curata pentru motor. Pur si simplu la relanti si pana la 1500 rpm motorul nu se aude ( sperii toate pisicile din cartierul meu....intentionat )

Tie iti trebuie o curatare a circuitului de ungere a motorului. Cu alte cuvinte minim 2 engine flush poate sea mai curata din calamina.
O sa vorbim la telefon asta.

Azi am studiat circuitul de ungere. Este de o simplitate exemplara!
Ce puteai tu curata ( verifica ) este o supapa cu bila in lateralul capacului distributiei si inca o supapa ( piston cu arc si limitator ) dedesubtul capacului distributiei.
Eu am verificat singur presiunea de ulei. Am demontat switch-ul de ulei si am facut o mica reductie pe care am montat un manometru.
Cu motorul la 90 de grade nu scade presiunea sub 3,4 bar la relanti!
Iti recomand cu cea mai mare caldura sa incerci sa masori presiunea.






Ce mult am scris!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Total de acord cu absolut tot ce-ai scris, mai ales cu primul paragraf. Smile
În privința uleiului pot sã afirm cã zgura aia nu e de la mine ci de la nenorociții aia din Germania care au schimbat uleiul la 30.000 km, dacã nu cumva au si uitat sã-l mai schimbe, pânã s-a ales praful de motor. Pe mine nu cred cã m-a prins 5000 km cu vreun ulei.
Supapa cu bilã nu am desfacut-o, cred cã te referi la aia de lângã dopul gãurii pe unde bagi boltul la vibrochen. Am citit ca este doar pentru amorsarea pompei de ulei când faci distribuția sau când schimbi pompa ori tot capacul distribuției dar noi nu umblãm acolo pentru cã oricum e dificil fara un dispozitiv special care se mufeazã sã si apeși pe bilã și în același timp sã bagi ulei.
Cealaltã cu piston am facut-o ca si nouã dar nici murdarã nu prea era (e regulator de presiune din câte se știe deja si s-a scris pe la mai multe subiecte pe forum).
Sã mãsor presiunea e ca si cum m-aș duce la service sã-i întreb dacã e becul din far ars. Stiu ca n-am suficientã presiune dar nu prea stiu de ce. O fi tot de la zgura aia din motor. Poate cã și tachetii s-au blocat de la lipsa uleiului iar de deasupra, de pe capac, a curs peste ei la greu condens si emulsie de apa cu ulei.
Voi trece si eu la full sintetic (am bãgat odatã și am mers o juma' de iarna cu el, daca-mi mai aduc aminte bine apoi l-am dat jos cã zornaiau toate alea prin motor când s-a încãlzit afarã).
E o chestie psihologicã și cu uleiurile astea, bagi ulei scump dintr-un motor bun iar intr-unul murdar si cu probleme bagi acolo...ieftin sau unul cât de cât, sã nu strici orzul pe gâște, cum s-ar zice. Iar de aici alte probleme.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu schimba uleiul fara sa faci engine flush. Nu e scump deloc....in jur de 30 Ron. Eu am pus ProTec. https://www.protecautocare.c...care/engine-flush
Aduci motorul la 90 de grade dupa care pui continutul flaconului in uleiul vechi. Pornesti motorul la relanti ..... asa cam 20-30 min...cu ochii pe becul de presiune. ( mie mi-a fost teama si am pus manometrul de presiune ...si pot sa iti spun ca nu dilueaza uleiul deloc.) NU TUREZI MOTORUL !
Scurgi foarte bine si rabdator uleiul vechi si desfaci si filtrul tot atunci sa se scurga si din el tot.
0W40 sau 5W40 de unde ti-am recomandat. Mai degraba 0W40 decat 5W40. Filtru cu supapa Mahle OX173D
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Un alt engine flush de firma buna, se poate comanda din acelasi loc
cu Mobil 1: http://www.uleidemotor.com/...otor-engine-flush
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ca sa scurgi tot uleiul trebuie dezamorsata si linia care vine de la pompa pana in supapa unisens...acolo stau cel putin 200ml de ulei uzat. Jos la baza corpului pt. filtru ulei are un arculet, inca nu am incercat dar o voi face la urmatorul schimb de ulei si anume sa trag de el putin ca poate misc valva cat sa curga uleiul.
La filtru Mahle ox173 cu supapa bypass incorporata mai trebuie sa luam in calcul si supapa bypass a corpului filtru ulei. Daca avem filtru infundat uleiul trebuie sa treaca de amandoua arcuri bypass si nu cred ca o va face usor, iar uleiul ia cale intoarsa in baie.
Cum zice Cata un egine flush te face sa scapi si de tacheti blocati.......trebuie insistat dar va fi.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@scanx, te referi la supapa de sub filtru, cea cu cap patrat? Pãi nu este niciun pericol sã tragi de ea, numai sa nu o rotești cã-i rupi piciorușele de ghidare pe canal. Așa mi-au mutilat-o la service-ul groazei, la primul "schimb" de distribuție, credeau cã are filet... De ex. ieri, pânã sã bag bolțul de blocare arbore cotit, tot curgea ulei pe gaura aceea pe unde bagi bolțul. Am desfacut capacul de la filtrul de ulei si dupã câteva mișcãri sus-jos cu tot cu filtru s-a dus uleiul care zãcea in jurul filtrului, în baie. Abia dupa aceea am putut scoate dopul sa bag boltul. Aici este șmecheria pe care noi încã nu o pricepem dar nici nu a fost vreodatã explicatã: pe canalul pe care este montata supapa urcã uleiul pompat, cu presiune, trece din exteriorul filtrului spre interior si mai departe se duce sã ungã motorul. Nimic surprinzãtor pânã aici... Dar ce se întâmplã când motorul e oprit? Dupã cum am concis dupã o discuție cu @PL500, uleiul pompat de pompã nu se mai întoarce niciodatã în baie pe același traseu, adicã tot prin pompã. Totuși pe canalul de sub filtru (cel cu supapa unisens) urcã uleiul când funcționeazã motorul și tot pe canalul acela uleiul se scurge înspre baie din corpul filtrului (inclusiv din filtru) atunci când tragi ușor de supapã. Ea este etanșata prin intermediul arcului pe gura canalului si tot arcul ii permite sa se salte când o împinge uleiul de jos în sus, cu presiune. În lipsa presiunii (motor oprit) uleiul pleacã în jos dacã eliberezi gura canalului (supapa trasã manual in sus) La mine etanșarea este relativã cãci piciorușele de centrare ale supapei sunt rupte (2 din totalul de 3) de aceea cum mișc de filtru acesta misca si supapa si lasã uleiul sã se scurgã. Ce sa cred?...Cã la presiune se închide o altã supapã (mai jos în corpul filtrului) care face legãtura cu baia de ulei si uleiul urcã tot in filtru iar la lipsa presiunii (motor oprit) acea supapa revine la starea normal-deschis si uleiul din filtru poate coborî în baie (bineînțeles doar la ridicarea celei negre, cu cap pãtrat de sub filtru)? Logic așa ar trebui sã fie dar poate e o altã explicație. Am cam deviat de la subiectul "distribuție". Poate continuãm la "ulei" Smile
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da supapa laterala e pe post de "dop la cada", cand se scoate
filtrul se ridica "dopul" si uleiul din carcasa se goleste in baie.
Daca etansarea este compromisa cu siguranta o parte din uleiul
pompat o sa se duca inspre baie.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Din ``intamplare`` am un corp complet de filtru ulei.....
``Intamplarea`` este fostul meu motor la care s-a rupt o bucata din ciuperca supapei si mi-a rizat blocul motor. Asa ca am schimbat motorul cu altul din dezmembrari ( m-au lasat sa fac test de compresie ). Pe el am facut ``scoala`` si am invatat absolut orice despre acest model.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@catastefan, mai fa-ti puțin timp, te rog, si uita-te la corpul filtrului de ulei. Câte canale urcã sau coboara înspre sau dinspre filtru cãtre bazã? Bazã=talpa de prindere pe blocul motor.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Are 3 canale.


  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am așteptat sã fac un drum mai lung sã fiu sigur cã nu e doar o întâmplare faptul cã schimbarea tachetilor a dus la îmbunãtãțirea presiunii uleiului. Nu stiu cum, dar dupã ce i-am schimbat pe toți parcã aș fi schimbat motorul. E silențios chiar și la temperaturã de lucru ridicatã. Nu mi se mai aprinde becul la ulei la ralanti. Nu e coincidențã, am mers trei ani și jumãtate cu problema asta si acum, gata. Mare minune!
Am citit de am ametit pe forum despre posibile rezolvãri ale presiunii joase a uleiului. La tacheți nu m-am gândit. De fapt nu tachetii fac zgomot ci culbutorii care clanțãneau sub axe, fãrã sprijin pe capul tacheților. E drept cã aproape jumãtate erau blocați pe poziția superioarã a pistonașului. Ãia nu cred cã determinau clãntãneala culbutorilor. Nu stiu cum influențau deschiderea sau închiderea supapelor.
Cu siguranțã @catastefan îi va examina si va veni cu o concluzie referitor la ce va gãsi în interiorul tacheților care au fost pe mașina mea. Acum, dupã "transplant" îmi vine sã mã plimb încontinuu cu mașina. Mã obișnuisem cu gândul la un alt motor SH. Încã nu am șters eroarea 0340 pe care am constatat-o dupa prima punere la punct, cand am facut distribuția. Aștept sã vãd dacã dispare de la sine. E posibil sã nu disparã, e posibil sã reaparã si dupã ce o șterg. În cazul ãsta voi urma sfatul lui @catastefan (dupã remãsurarea distanței dintre senzor camshaft si discul de fazã): șaibã subțire între disc si pinion. Poate cã eroarea apare de la grosimea garniturii de distribuție, implicit distanțarea senzorului de disc. Poate ar trebui sã mai strâng odatã șuruburile capacului distribuției (cum știam cã se face, spre exemplu, la garnitura de chiulasã, dupã un anumit numãr de km). Nu am mai fãcut mãsurãtori dar înainte sã schimb distribuția am bãgat o lera de 0,8 mm între senzor si disc si a intrat, fiind în contact ferm cu ambele piese. Lera fiind subțire se îndoaie si intrã probabil si una de 1.00 mm, dacã se forțeazã ușor în senzor (acesta are o oarecare mobilitate cãci este etanșatã cu un O-ring pe gaura dedicatã din chiulasã, plus ca e prins doar dintr-un șurub lateral de aceasta si mai are si suportul de plastic). Deci mãsurarea corectã ar fi fãrã forțare.
E clar cã tacheții își iau ulei când funcționeazã motorul. Oare nu cumva senzorul de presiune are legãturã directã cu linia de ungere a tacheților? Oricum ceva s-a deblocat odatã cu curãțarea locașurilor în care intrã tacheții în chiulasã.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR