Ai uitat parola?


  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,794
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Revin cu masuratorile






Dornul de blocare arbore este foarte important. Blocand arborele cu el se poate desface lejer surubul de la arborele cotit
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim pentru informatii !

Platbanda ramane de 5mm ? (intreb deoarece in alta parte am gasit-o de 4.8 mm).

Referitor la demontarea surubului de la arborele cotit tinand contra cu dornul de blocare
am gasit discutii care nu erau de acord cu acest procedeu, insa daca tu spui ca e ok
atunci e ok !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,794
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Este cat se poate de OK folosirea dornului ....
Platbanda ....am uitat sa mentionez...are 5 mm si intra cam greu
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim,catastefan!...remarc o diferenta de diametru la varf,intre dornul tau (12,2) si cel postat de chipiko (12,6).O fi importanta aceasta cota?
Cred ca cotele de lungime ale dornului nu au prea mare importanta (intr-un domeniu admis)...Presupun ca diametrul mare intra in carter,iar cel mic,intr-o contragreutate a arborelui cotit.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,794
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Exact intr-o decupatura speciala de pe o contragreutate intra. Cu dornul din trusa...dupa introducere ....arborele nu se mai misca nici un mm inainte sau inapoi.
Cotele de lungime sunt la fel de importante.....sunt calculate ca dornul sa intre perfect
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Revin la observatia ca e o diferenta de 0,4mm in diametru intre cele 2 postari...E posibil ca,daca valoarea mai mare e cea corecta si se introduce dornul mai mic,eroarea sa fie nesemnificativa. Daca e invers,dornul mai gros nu intra Smile...deci,de cat il facem?
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am cumparat trusa KM a lui peste si ia priviti ce dimensiuni are . Plus ca platbanda are 5.1 mm . Ce ziceti ma pot folosi de ea sau sa o dau retur?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,794
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Foloseste-o. Presupun ca si sublerele noastre dau diferente
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
munteanu3 a scris:Am cumparat trusa KM a lui peste si ia priviti ce dimensiuni are . Plus ca platbanda are 5.1 mm . Ce ziceti ma pot folosi de ea sau sa o dau retur?

De unde si cat a costat?
Remarc pentru prima data,varful tronconic care intra in arborele cotit.Diferenta e de 1mm.E posibil sa se fixeze fara pic de joc in fanta din arbore.
Asteptam cu nerabdare rezultatul operatiunii.Cred ca si eu va trebui s-o fac cat de curand,ca am impresia ca se accentueaza zgomotul neplacut de la pornire.Acele aprox 3 secunde in care motorul suna urat,pana creste presiunea la ulei si intinde lantul.Dupa aia suna bine,pana cand se incalzeste si apare sunetul de diesel la relanti Smile
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Exact, varful tronconic cred ca va fixa f. bine !
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
catastefan a scris:Foloseste-o. Presupun ca si sublerele noastre dau diferente


Pai nu am cum sa o probez acum ca masina are scut si nu pot sa ajung la acel dop care acopera orificiul pe unde intra dornul. Si in ziua cand va fi masina la service , ce ma fac daca nu se potriveste? As fi avut nevoie de o poza cu decupatura une intra varful dornului sa imi fac si eu o idee daca e bun varful tronconic sau nu. Eu am impresia ca trusa asta e un rebut , normal ar trebui sa aiba cotele la fel ca si una originala .
Cand o sa am timp o sa dau capacul de la culbutori sa vad daca se potriveste macar platbanda.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
danpet a scris:
munteanu3 a scris:Am cumparat trusa KM a lui peste si ia priviti ce dimensiuni are . Plus ca platbanda are 5.1 mm . Ce ziceti ma pot folosi de ea sau sa o dau retur?

De unde si cat a costat?
Remarc pentru prima data,varful tronconic care intra in arborele cotit.Diferenta e de 1mm.E posibil sa se fixeze fara pic de joc in fanta din arbore.
Asteptam cu nerabdare rezultatul operatiunii.Cred ca si eu va trebui s-o fac cat de curand,ca am impresia ca se accentueaza zgomotul neplacut de la pornire.Acele aprox 3 secunde in care motorul suna urat,pana creste presiunea la ulei si intinde lantul.Dupa aia suna bine,pana cand se incalzeste si apare sunetul de diesel la relanti Smile

V-am trimis PM
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am cumparat trusa de la un magazin online la pretul de 106 lei , dar nu imi place si cred ca am sa o returnez. Insa mai intai am nevoie de o poza cu un arbore cotit sa vad si eu decupatura sau gaura unde intra varful dornului.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,794
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Se rezolva
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Acum se gasesc truse si cu 85 lei
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
catastefan a scris:Se rezolva

Pe frigul asta cine mai are chef sa masoare locasul in care intra dornul?
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
catastefan a scris:Lantul nou montat nu poti sa tragi de el....cel putin asa a fost la mine....schimbat la 182 000 kit original. Acum am 301 000 si cred ca voi verifica curand

De unde ati cumparat kitul original?
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am gasit niste poze cu decupatura
dar ceste poze nu sunt macro si nu se vad prea bine detaliile. Trusa KM cu varf tronconic am returnat-o pentru ca platbanda avea 5.1 mm si nu intra decat intr-o singura axa cu came. Deci trusa varza rau de tot.Am gasit pe internet trusa si mai ieftina 85 lei Am zis ca daca o sa mai cumpar alta trusa am sa cer deschiderea coletului la vanzare insa vanzatorul nu accepta desfacerea coletului inainte si nici nu vrea sa dea detalii despre cote nici sa puna imagini detaliate.
Cam in halul asta se face comert online cu truse km si in general cu piese auto .
Doar poze generice cu rezolutie slaba.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,159
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
" ...am returnat-o pentru ca platbanda avea 5.1 mm si nu intra decat intr-o singura axa cu came"
Nu intra incercand pe rand fiecare axa cu came sau ati incercat introducerea pe ambele simultan ?
Daca a fost a doua situatie platbanda era f. buna.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
[quote="PL500"]Nu stiu sa-ti raspund la ultima intrebare (oricum foarte buna) insa pot face presupuneri:
- ECU "invata" alungirea (greu de crezut);
- ECU da eroare numai daca s-a montat distributia cu decalaj invers de cum
s-ar fi alungit lantul (scurtat);

Si mai am o mica nelamurire. Am mai auzit si pe altii care spuneau ca la distributia pusa gresit pe ambele axe cu came motorul da in nas la accelerari bruste si nu prea are stabilitate la relanti. Dar nimeni nu a spus nimic ca la distributia pusa gresit ar tacani tachetii asa cum se intampla atunci cand distributia se uzeaza in timp. Ma gandesc ca tunci cand distributia se uzeaza in timp tot decalaj este dar un decalaj care se intampla foarte lent si in foarte mult timp si are ca efect tacanirea tachetilor iar atunci cand se pune distributia gresit are loc un decalaj care se intampla brusc si atunci ecu reactioneaza altfel : eroare 0340 , lipsa de putere , motorul da in nas dar nu tacane. Gresesc pe undeva?
Incep sa cred ca ECU este cel care face ca motorul sa reactioneze in doua moduri diferite la decalajul lent si la decalajul brusc.
De aici trag concluzia posibil gresita ca tacanitul motorului la uzarea distributiei nu este dat nici de lant nici de supape ci de ECU care micsoreaza sau mareste el ceva parametri incat motorul sa tacane
Dar ar fi mult mai bine daca ECU ar face posibila afisarea decalajului in timp real? Sa ma conectez cu un ELM 327 si un program gen Torque si sa pot vedea oricand cam unde s-a ajuns cu decalajul distributiei? De exemplu am 100.000 km la bord si as vrea sa stiu ce decalaj am la distributie sa stiu sigur daca trebuie schimbata sau nu? Sa nu mai fiu nevoit sa cumpar trusa de cale si sa dau capacul culbutori jos ca sa masor decalajul.
Mi-ar fi placut sa pot sa citesc decalajul cu interfata ELM 327 si nici nu stiu daca se poate sau nu , totusi ECU are la dispozitie doi senzori care camshaft si crankshaft care impreuna pot sa determine decalajul.
Deci , stie cineva , se poate citi decalajul de la distributie cu vreo interfata care seconecteaza la ECU ?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata