Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
Solutie
  • DIuga

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2024

  • Mesaj Privat
Salutare.
Întâmpin niște probleme cu un Opel Vectra C 1.6 ( Z16XE ) 2004. Mai pe scurt, mașina a fost achiziționată anul trecut și la doar câteva zile după achiziție au început să iasă la suprafață niște probleme electrice. La început probleme minore precum becul din habitaclu care rămâne pornit în permanență dacă e pusă cheia în contact și motorul e oprit, luminile de la numere care și ele stau aprinse în permanență, casetofonul care din când în când își mai reseta setările de unul singur, un "clămpănit" ciudat care vine dinspre gurile de aerisire în momentul în care pornești mașina etc. După mai multe verificări, am aflat că mașina are foarte multe improvizații făcute pe partea electrică de către fostul proprietar. Repet, îs lucruri minore, nu îs deranjante însă problemele mari au început într-o dimineață când mașina nu mai pornea deloc. Lăsată până după masă după serviciu în curte, nemișcată, am mai încercat să ii dau o cheie. Miraculos, mașina a pornit de parcă nu ar fi avut nimic. S-au mai repetat câteva episoade similare după, în care mașina ba pornea foarte greu, ba nu pornea deloc, ba pornea normal. Într-un final am ajuns la concluzia că povestea cu pornirea dificilă ar fi de la ECU întrucât în momentul în care mufa de pe calculator este mișcată, mașina pornește normal. Calculatorul a fost dus la un electrician care se ocupă de recondiționarea de ECU pentru Opel, însă degeaba. Simptomele sunt aceleași. Am decis de curând că e momentul să schimb calculatorul mașinii și m-am informat cât de mult am putut despre subiect, așa încât să nu întâmpin alte probleme. Am luat un ECU cu HSFI 2.2, un OP-COM pentru programarea acestuia și a cheilor și am început treaba.

Nefiind mașina mea, și necunoscând foarte bine interfața OP-COM-ului, am urmărit un clip pe youtube despre cum se programează cheile. Clipul începe cu resetarea modulul ECU VECHI aflat în mașina, pas care aparent nu era obligatoriu, am aflat ulterior după ce nu am mai reușit să pornesc mașina nici cu ECU vechi. După care se instalează modulul ECU nou, se intră în meniul de "Imobiliser Programing", se introduce codul de securitate Carpass, iar în final se șterg toate erorile date de către imobilizator. Problema e că mie nu îmi funcționa, așa că am încercat și alte metode prin ștergerea și reprogramarea transponderului. Degeaba. Mașina tot nu recunoaște cheia cu toate că operațiile apăreau ca efectuate cu succes și de fiecare dată când verificam în OP-COM, cheile apăreau ca programate dar în bord, martorul de imobilizator rămânea aprins. Singura eroare care era în permanență în ECU era : B 3977 Wrong Environment Identifier Received ECM (Engine Control Module). Problema cu toată povestea asta este că acuma omul pe care am încercat să îl ajut a rămas fără mașină deoarece niciun ECU nu mai e funcțional.

Am tot stat să caut pe internet ce ar putea fi, însă până la urmă am ajuns tot aici, cu speranța că poate cineva a pățit ceva similar și mă poate informa despre cum pot rezolva problema. Țin să precizez ca am încercat programarea cheilor și cu un tester Delphi DS150, dar tot în zadar.

Vă mulțumesc anticipat de răspunsuri Very Happy


MODEL: Opel Vectra C
MOTOR: 1.6 16v Z16XE

LOCATIE: Târgu Mureș

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu vad sa spui ceva despre codul de securitate al noului (SH) ECU.
Cum ai reusit sa il resetezi pe acesta , fara codul lui de securitate?
  • DIuga

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2024

  • Mesaj Privat
Mersi de răspuns. Am precizat și mai sus, mașina nu e a mea. Și cât de sincer îți zic, nu prea am habar cum stă treaba nefiind deținător de Opel. De asta multe informații le-am luat din clipuri de pe YouTube. M-am gândit la varianta de a reseta ECU nou și într-adevăr, în momentul în care încercam să fac asta, îmi dădea eroare cum că codul nu ar fi bun. Eu încercam cu codul de pe ecu vechi, cu care mă lasă să accesez alte meniuri mai puțin cel în care dau reset ecu. Dar din ce am văzut în clipurile respective, nimeni nu dădea reset la ECU nou și am considerat că nu e necesar. Băiatul de la care am cumpărat ecu e din alt oraș, și când l-am rugat sa verifice dacă nu are car pass, am rămas cu un mare "seen". Mă rog, nu judec pe nimeni, e prostia mea că m-am băgat în asta fără să știu. Consideri că trebuie resetat și noul ECU înainte să programez cheile? Și dacă da, ar exista alte moduri de a afla security code-ul înafara de reprezentanta Opel?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Fara sa o interpretezi ca pe o jignire (eventual ca pe o cearta constructiva), ai adunat un amalgam de informatii, dar fara sa fie puse cap la cap.
In general, la partea de immo, nu prea merge cu improvizatii.
Da, este absolut necesara resetarea noului (SH) ECU. El are o "parola" si tu trebuie sa ii pui alta "parola", deci da, trebuie sa o stii pe cea vecheprima data.
La reprezentanta nu ai sanse, pentru ca nu ai actele acelei masini, deci nu iti va furniza nimeni codul de securitate pentru acel ECU.
Sunt alte moduri de a afla codul de securitate, dar trebuie sa ai scule adecvate.

http://www.youtube.com/watch?v=9znPPTBOXrU

In principiu (desi si aici sunt unele mici scapari), cam asa decurge o schimbare de ECU pe Vectra C.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR