dupa atata amar de vreme de folosinta cred ca i-a cam venit vremea.
Plusuri
- mecanica simpla, piese ieftine pe partea de directie, este un chilipir. in toti anii astia am schimbat 2 bielete de directie si 2 antirului
- tabla este inca impecabila,
- interiorul se prezinta rezonabil inca
- prezinta urme de folosinta normala, la kilometrii astia si rulata numai in oras (ploiesti) va avea nevoie in curand de amortizoare, placute frana, toate bieletele toba intermediara noua, 2 seturi de cauciucuri (vara/ iarna si un set de jante) chederele dintre usi s-au rupt.
Am incercat sa iau niste jante de pe olx,la Brasov m-am dus sa le vad intr o sambata. Respectivul care le vindea m-a lasat o ORA sa ma uit la ele, le-am intors eu pe toate partile. Zic: sunt OK, le iau. Dau 1000 Ron si plec.
Peste cateva saptamani cand le-am montat, baiatu de la vulcanizare ia o janta in mana si il vad ca se schimba la fata. Zice. Asta e sudata. Io. Aha!

Minusuri
- lantul de distributie face ca la diesel.
- motorul a inceput sa consume ulei. cam 2 litri intre schimburi
- farurile s-au matuit f urat ( sunt galbene)
- motorasul de la climatronic a ramas blocat pe rece. Iarna nu mai baga caldura deloc
- intr o vreme ploua in masina, se dezlipisera difuzoarele din usile din fata si intra apa pe acolo. Le-am lipit in service cu silicon de parbrize si gata.
-lipsa ESP. Venind de pe o alta masina cu ESP. acum 8 ani am intrat tare intr-o curba si m-am rasucit pe drum, intrand cu puntea spate intr-un cap de pod. Am reusit sa plec de acolo pe rotile ei, insa a trebuit sa pun alta punte. Traiasca CASCO
- Lipsa treapta a 6-a. Desi initial masina fusese cumparata pentru oras, in ultimii anii astia fac putina naveta (5 km) pe un drum national. La 100 km pe ora am 3000 de rotatii intr-a 5-a si la 120 km am 4000 de rotatii. Foarte deranjant sunetul motorului. O fi de la toba sparta ? Nu cred.
Acestea fiind zise este momentul pentru o schimbare.
Masina o voi cumpara in primavara 2018 . dar am zis sa fac topicul d-acum sa fie facut, nu stiu cati dintre voi o sa raspundeti, asa ca sa fie mai din timp.
Buget maxim 17.000 , Neaparat benzina. motor minim 1.4
NEaparat clasa compacta. ( e mai ok pentru oras). As avea bani sa trec la ceva mai mare dar nu ma vad conducand zilnic asa ceva..,la firma avem Passat-uri din astea noi si l-am condus ocazional. Pur si simplu nu e ce imi trebuie mie.,,,
Va fi un avans de 7000, restul in leasing. Fiindca masina o voi tine tot ~10 ani eu zic ca e bine sa fie noua.
Din pacate am observat ca dupa 4 ani ma plictisesc de masina, asa ca oricat de fiabila ar fi tot nu prea conteaza.
Dar nu intodeauna ne permitem sa schimbam masina asa ca posibil sa o tin mai mult de 4 ani.
Dintre masinile enumerate voi incerca sa trec ce mi-a placut la fiecare
Dintre Astra K 1.4t 150 CP . manuala
EXTERIOR
- plusuri . imi place, mai putin usita de la benzina care mi se pare supradimensionata.
- minusuri - garda la sol si calitatea vopselei. jantele mi se par fragile
interior
- plusuri : scaune parca mai bune ca la H
- minusuri . cotiera e cam ciudata. plastic lucios
PARTE MECANICA
- plusuri : motorul un mare plus, cu un mic semn de intrebare asupra fiabilitatii
- minusuri. cutia de viteze manuala, cam sensibila dupa gusturile mele. Aia de pe H e mai strong. a rezistat cu succes la multe abuzuri. Parca amortizoarele sunt cam sensibile si ele. Puntea spate inca nu este indenpendenta si are solutia aia mai putin fericita.
Lipsa sistem de avertizare la coliziune in standard ?
Per total K mi-a lasat o impresie de masina mai fragila decat H.
Opel nu este un nume comparativ cu Toyota si faptul ca a fost cumparat de Peugeot nu mi se pare o treaba minunata.
Poate gresesc, va rog sa ma corectati...urmatoarea....
Auris 1.6 132 CP manuala, Safety Sense
EXTERIOR
- plusuri . imi place, mai putin spatele care pare supradimensionat usa de la portbagaj, e prea multa tabla ...
- minusuri - calitatea vopselei. j, garda la sol
interior
- plusuri : scaune mai bune ca la H
- minusuri . multe imbinari intre plastice la bord. ma astept la un concert de greieri acolo
- amplasare maneta tempomat intr-o pozitie curioasa sub volan la ora 5. Exact in genunchiul meu.
PARTE MECANICA
- plusuri : motorul de generatie veche aspirat. Probabil f fiabil, dar se mai merita in ziua de azi sa iei un motor doar fiindca e fiabil ?
Placerea de a conduce cred ca e mai importanta si aici Opelul castiga detasat.
suspensie independenta spate, Toyota Safety Sense in standard
- minusuri. habar nu am. probabil devalorizare mai mare decat OPEL.
Per total Toyota Auris pare mai inchegata decat Astra k.
Alte masini . Parerile sunt absolut personale....
- Ford Focus, interior discutabil inclusiv varianta Titanium. O fi masina buna in rest, dar soferul sta in interior.... Nu mi-au placut scaunele cum erau construite cu sezutul imparit in 3 bucati de stofa cusute impreuna in bucati egale oarecum,.,, precum si faptul ca e ...Ford. La fiabilitate cred ca e sub Opel si mult sub Toyota..
Motorul de 1.5 cica consuma mai mult decat fostul 1.6. Normele astea de poluare., deh. Totusi discuounturile mari aplicate de dealer o fac o posibila candidata.
- Suzuki Vitara, e ok, dar per total este o masina low cost. un fel de duster. nu imi place solutia de protectie a diferentialului spate cu cosuletul ala metalic. si nici puntea spate clasica. , scaune cu sezut mic. lipsa cotiera in standard, multe solutii low cost.
- renaut megane. Nu imi plac farurile prelinse pe spoiler. In zona aia spoilerele se lovesc mereu in parcare.... nu imi place tableta aia din bord. i. nu imi plac extensiile stopurilor din spate (dunga aia rosie care se duce spre sigla centrala) .
- Skoda Octavia. faceliftul este cumplit.- alti idioti. nu mi place de nici o culoare. -E si cam scumpa. (20000) . Poate fi o optiune doar ca SH adusa din Germania si versiunea pre facelift cu motor 1.4 TSI. Am auzit de ceva probleme la motoarele 1.4 TSI, asa e ?
- Golf nu imi place ce au facut astia la facelift .. este supraevaluat si f scump. (peste 22000) ! multe probleme dupa cativa ani.
- Mazda3 nu trebuie luata in considerare. este prea exotica si prea inghesuita in spate. nici motoarele nu ma dau pe spate. partea din spate mi se pare discutabila. tabla si vopseaua sunt discutabile.
- Logan. Desi imi place exterior si chiar si interior (la banii aia ce poti sa zici) lipsa unui MOTOR pe benzina este f grava. Fiindca in acest moment nu au decat motoare penibile pe benzina,. eu nu pot cumpara Dacia. Probabil nu sunt singurul.
- Honda civic. Aia din vechea generatie hatchback nu imi plac locurile din spate relativ inexistente. Aia sendan nu imi place ca nu e hatckback, dar ma rog...
Pacat sedanul ar fi fost destul de aproape de luat in seama, dar fiind fabricat in turcia si iesind din productie s-a dus. Multitudinea de botoane si ecrane din interior era un pic obositaore. Iar Civic nou lansat e scump (22000) !
Imi plac nespus BMW seria 3 sau C class. Dar astea intra numai la second hand...mi-e frica sa iau asa ceva la 17000 de euro. Un SH ok dintre astea premium e mai scump, plus ca eu nu dispun de 17000 cash Si nu am bani sa intretin cum scrie la carte o asa masina, care va avea peste 150.000 km in momentul cumpararii. deci ramane noua.