Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Atrix

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
De obicei la frig capacitatea acumulatorului scade .
Intre 12.5v-12.8v masurati pe baterie este ok(cu motorul oprit).
Daca scade sub 12.4v si sta asa un timp indelungat atunci poti avea surpriza sa nu porneasca mai ales ca faci drumuri scurte si bateria nu apuca sa se incarce fiindca trebuie sa circuli cu luminile aprinse.
Deci masoara cu un multimetru pe baterie cu motorul oprit si vezi ce tensiune ai.
Cu motorul pornit pe baterie ai 14,2-14,4v .Eu am Rombat de 44 A de 4 ani pe masina si mai merge si acum fara probleme.
Daca nu te incadrezi in valori pune acumulatorul la incarcat pe un redresor(cu dopurile scoase) la un curent de 10 la suta din capacitatea bateriei ,ca sa verifici daca este incarcata (degaja puternic gaze) masoara cu densimetrul ,trebuie sa fie in zona verde la 1,28 densitate si masurat la bornele bateriei cu redresorul pus trebuie sa ai la final 15,8-16,5v.Nu pui bateria imediat pe masina o mai lasi circa 2 ore sa se stabilizeze si apoi faci reinvatare asa cum sa mai descris aici.
Succes.
Skip ads

  • hcampian

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Sunt foarte nedumerit de problema pe care o am acum cu gerul. In prima dimineata geroasa, nu a mai vrut sa porneasca, nu mai avea putere bateria sa invarta deloc electromotorul. E ciudat pentru ca bateria am cumparat-o acum 2 luni, un Rombat Calciu de 44 A. Am pornit-o cu cabluri de la cealalta masina si am lasat-o sa mearga jumatate de ora, dupa care am oprit-o si am pornit-o din nou, de mai multe ori, fara nici cea mai mica problema, de unde trag concluzia ca nu e nici o problema de incarcare. Dupa cateva ore, seara, iar nu mai pornea. Am dus bateria in casa pana dimineata, apoi am incercat. Inital nu a pornit, dar am oprit ventilatorul de la bord care era pornit si apoi a luat-o din prima. Clar nu are putere.

Acuma intrebarea mea e daca nu cumva 44 A e prea putin, vad ca unii au mai avut tot 44 A dar nu mi se pare normal sa faca asa ceva o baterie de 2 luni vechime. Temperatura a fost de -17 grade, nu mi se pare atat de frig incat sa ai probleme cu bateria. As schimba bateria cu una mai puternica, dar ma cam doare sufletul sa dau iar banii pe una, dupa asa putin timp. Sa fie Rombat asa de proasta sa cedeze la doar -17 grade de noua? Stie cineva ce amperaj are bateria originala cu care venea masina?
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sper ca ai verificat incarcarea la firma agreata de vanzator si acestia au pus stampila pe garantie. Daca da fugi repede si schimb-o. Baterie este terminata.
  • hcampian

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am zis sa-i mai dau o sansa asa ca am luat un multimetru si am masurat, dupa 20 de km de mers fara faruri sau alti consumatori. Tensiunea la borne e 12,5 V, cu motorul pornit 14,8, apoi am masurat intre borna + si caroserie si intre borna + si cutia de viteze, valorile sunt identice deci contactele de masa sunt bune. Asa ca mai incerc o data maine dimineata dupa ce o tin la cald si apoi o sa mai incerc dupa o noapte la frig. Poate totusi am uitat eu o usa inchisa prost si o fi ramas plafoniera aprinsa si nu mi-am dat seama.... Daca nu face fata la noaptea de frig - asta va fi marti dimineata, e moarta clar si e tea

Din pacate n-am mai fost sa-mi puna stampila, de fraier, ca am cumparat-o de la Dedeman si mi-a fost lene sa ma duc la o reprezentanta, pe principiul "doar nu mi se va intampla tocmai mie".
Skip ads

  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Rombat dupa parerea mea sunt niste panarame.... Eu aveam Caranda Calciu maintenance free de 60 AH. A pornit masina fara probleme si la minus 32 de grade, dimineti la rand.
Are 4 ani acum si inca merge bine.
Daca e in garantie du-o la Dedeman si vezi poate te invoiesti de ei si cu o spaguta mica poate iti dau un Bosch cu diferenta din partea ta
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Mai fa o verificare a incarcarii-masoara tensiunea pe borne cu farurile aprinse, la relantiu. Daca scade sub 13,8 ai probleme cu incarcarea. Verificarea asta e bine s-o faci dupa ce ai umblat un pic cu masina ca sa se complecteze curentul supt de pornire. Nu trebuie sa dai nici o spaguta: te duci frumusel la atelierul indicat pe hartie, cu bateria incarcata Very Happy si ii pui sa-ti faca verificarea si stampilarea. Peste o zi te duci cu bateria goala inapoi!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E bateria proasta sau ai consumator, pune un ampermetru serie si vezi consum. Cu Rombat au mai patit si altii, parca nu mai sunt cele vechi sau ... Eu am un Bosch din iarna 2005-2006, nu mai stiu daca era decembrie sau ianuarie, iaca ca merge saracia de 44A desi am banii pusi deoparte ca minuni nu exista.
  • hcampian

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am pus alta baterie si tot asa face, nu porneste din prima, dar o ia din a 2-a sau a 3-a cheie (nu invarte nimic, face doar un click scurt). Apoi o ia din prima chiar si cu faza lunga pornita! Se poate sa fie ceva de la electromotor, sa se gripeze peste noapte de la frig si apoi, dupa ce porneste o data, sa nu mai faca probleme pana cand e lasat din nou o perioada lunga?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfa electromotor si curata.
  • hcampian

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult, cam asa ma gandeam si eu, doar ca al naibii cum se intampla toate iarna cand n-ai cum sa stai afara sa mesteresti la masina... Ferice de cei cu garaj, restul... la service. Abia astept sa dea caldura sa ma apuc de toate procedurile de intretinere de pe aici de pe forum...
  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut domnilor agilisti , am si eu o intrebare cum pot sa schimb bateria fara sa trebuiasca sa introduc codul la casetofon .Daca o schimb cu motorul pornit este vreo problema ce credeti.multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fa rost de un alt acumulator si 2 fire si legi dupa care il scoti pe cel decedat.
Daca scoti acumulatorul cu motor pornit arzi ECU garantat, calculator EPS, calculator ABS. Nu vorbesc prostii, zilele trecute am pus un ECU pe o Agila ca proprietarul destept a folosit un redresor de doi bani si bornele jucau la baterie. Distractia a costat ceva, ECU, resoftare ca era de Corsa, programare, deplasare. A ramas cu servo decedat ca bani de unde sa mai aiba ? De ABS nu stiu, poate trece de RAR/ITP cu el defect...
Skip ads

  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
multumesc domnule DAN asa o sa procedez
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu ai alta baterie pune una de UPS
  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
treaba cu firele trebuie facuta cand bateria de pe masina este moarta cand nu mai invarte deloc sau nu conteaza daca are curent pentru ca eu a trebuit sa o inping atunci ca nu eram acasa si acum bineinteles ca sa incarcat . ma gandesc sa nu afecteze la ceva amperajul din cele doua cand sant legate impreuna chiar si pentru putin timp.multumesc frumos domnule DAN.
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Daca respecti polaritatea (plus la plus, minus la minus) nu se va intampla nimic. Mai rau ar fi daca bateria ta ar fi moarta fiindca ar lua curent din greu din bateria legata in paralel, pentru a se incarca. Numai sa faci legaturile ca lumea, nu numai niste sarme agatate aiurea, fiindca atunci cand misti pe acolo bornele in manevrarea acumulatorului se intrerupe si adio coduri Very Happy !
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poti sa pui in paralel cu bateria masinii si o baterie de submarin cat timp are 12 v si respecti polaritatea.
Prin consumatori trece curent cat trebuie indiferent de capacitatea bateriei.
  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
multumesc frumos domnilor pentru lamuriri.
  • carmen-bv

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
V-as ruga niste sfaturi / indicatii / raspunsuri daca se poate. Nu ma pricep ABSOLUT DELOC.
Mi s-a descarcat bateria ( Rombat - 55 Ah). Bateria este din 2007 si nu a mai fost reincarcata niciodata. A stat asa, descarcata, cam 3 saptamani. Ochiul magic - negru.
Am facut rost de un redresor (Bosch -12V). Am luat bateria in casa si am pus-o la incarcat. Cablul rosu la+, iar pe cel negru la -. Am scos capacelele si am completat cu apa distilata. Capacele nu le-am pus inapoi inca. Am inteles ca asa trebuie - sa le pun la loc dupa ce s-a incarcat. Apoi am conectat redresorul la priza. Acul redresorului se misca periodic de la 2V la 6 V (la 2V sta cam 15 secunde, apoi la 6 V sta cam 5 secunde). Face asa de 10 ore de cand am pus bateria la incarcat. E in regula ? Sta deja de 10 ore la incarcat si nu s-a modificat nimic. Ochiul magic e tot negru, acul acela de la redresor se misca in acelasi ritm si in acelasi interval (2V -6V) . Am crezut ca e mai simpla problema. Ca se pune la incarcat si dup-aia o montezi la loc si cu asta basta. Dar... dupa ce am citit ce se poate intampla chiar in timpul reincarcarii m-am cam speriat. Voi sta s-o supraveghez Mr. Green Dar acum -dupa ce se va incarca (?) mi-e cam teama s-o mai pun inapoi pe masina. Am inteles ca se poate schimba polaritatea in timpul reincarcarii si apoi se pot strica alternator, diode si alte chestii din cauza bateriei care nu e incarcata in "parametrii" corespunzatori. Tinand cont ca eu nu am posibilitatea de a masura densitatea(?) electrolitului , nu am aparat de masura (ampermetru... voltmetru...) , nu am curand la cine sa apelez ce sfaturi mi-ati da? si credeti ca e ok felul in care am procedat ? ce ar fi de evitat ? (sau e prea tarziu ?) Am mai citit ceva de "explodatul bateriei" ? Probabil unii dintre dumneavoastra se vor amuza la citirea acestui mesaj Embarassed , dar...chiar nu am pe cine sa intreb . Multumesc pentru atentie si pentru eventuale raspunsuri !
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Fara un aparat de masura si fara densimetru este greu dar macar incercati cu pozitia masinii sau cu un bec si in functie de intensitate se poate face o estimare. Am inteles ca bila neagra reprezinta doar un element al acumulatorului. E bine de luat in calcul si varsta acumulatorului. Am vazut minuni cand daca se completeaza cu electrolit stas > 1,22 g/cm3. Cam 12-15 ore trebuie lasat pe redresor ca sa fie incarcata la 10% din capacitate a Ah.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR