Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cind tragi de volan ai tisplenderul ala alb de plastic care se misca, folosit ptr. semnalizare.
Dan,
Nu cred sa fie asta problema. Din pct de vedere al bateriei totul pare ok. Singurul lucru e ca nu cred sa ma tina 4 ani pt am descarcat-o o data...Era unu care zicea "minte da-mi ca cap am eu"...Asa si eu....A fost imediat dupa ce am laut masina. Trebuie sa ma intelegeti ca e prima masina si sunt sofer de 1 an Laughing .
Incercati si voi mai pe seara cu farurile aprinse pe un obstacol in fata si invartiti volanu. La mine intensitatea devine scazuta la faruri o fractiune de secunda dupa care isi revine la normal. Verificati si spune-ti-mi ce gasiti voi... Oricum o sa incerc si curatarea comutatorului.
Multumesc mult,
Cristi
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu te apuca de desfacut comutatorul decit daca te bizui suficient, te pricepi cit de cit... !
Misca de el si vezi daca are tendinta sa slabeasca lumina.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Probabil ca dc ma apuc o sa o fac totusi cu cineva ca la cat sunt eu de priceput risca sa distrug tot acolo Laughing ... anyway o sa mai vb cu cineva care are Agila sa vad dc la el e la fel sau nu...totusi dc puteti verificati si voi. La rotirea volanului scade intensitatea farurilor...au vazut si altii deci nu e o iluzie optica din pacate...sunt curios dc e normal de la consumul EPS-ului sau nu. Din cate stiu eu EPS-ul consuma f mult curent...Se poate sa fi totusi ceva normal sa scada intensitatea luminilor...mai verific cu un electrician sa vedem sa nu fie vreun consum suplimentar pe altundeva...dc aflu ceva va anunt...

Week-end placut tuturor si distractie la iarba verde!!! Totusi fara alcool la volan!

Cristi
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am verificat si la o Agila de 1,2l a unui coleg si simptomele sunt la fel. Dc invarti volanul se poate vedea o schimbare de intensitate luminoasa la faruri sau chiar becul din interiorul masini...Probabil ca e un consum destul de mare al EPS-ului. In plus bateria lui este cu becul de veghe aprins verde deci probabil ca nu are de a face cu bateria. Ma gandesc ca e ceva normal la toate...

Cristi
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am verificat la a mea, aprins lumini interior, faza scurta si tras de volan pe loc (teoretic consum maxim).
Nu am observat nicio diminuare a intensitatii luminoase la bec interior, bord sau TID. Cu bateria veche care avea 4 ani se cunostea in schimb, cum aprindeam faza scurta scadea lumina la TID si bord. Cel mai usor se vede la TID.
TID = ala care iti afiseaza temp. ext. , data, etc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Aseara iar am facut proba, faza scurta, cd pornit, lumina habitaclu aprinsa tras de volan pe loc si cauciucuri 165/65/14 de iarna. Nu a variat deloc intensitatea luminoasa nici la faruri si nici la bord. Poate foarte putin dar cred ca era autosugestia de acum.
Pune un aparat de masura si vezi ca la ralanti mai jos de 13,9V eu nu am avut. Posibil probleme de incarcare, bateria obosita, contacte oxidate.
  • vallydragomir2005

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am o Baterie CARANDA Durabila Top, pe un Opel Agila cu motor 1,0I, si este de 74 AH sau 75 Ah, in fine oricum e mare ptr masina asta.....Ma urc azi la volan sa plec:DVery Happy [pun contactul , solo......] claxon nu, lumini in bord nu, martori luminosi nu]


CE BATERIE ESTE RECOMANDATA DE PRODUCATOR PTR OPEL AGILA 1.0i, din 2001......?

Daca e sa iau una de 65 sau de 55 e bine?

Astept un sfat de la voi!
Merci!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu am fost la Varta (a mea avea 5 ani) s-au uitat in catalog, au zis 2 modele, am luat una de 1,7 mil si gata. Am sa ma uit sa iti spun modelul ca nu retin exact. Poate e Bosch silver, nu imi amintesc...
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
vallydragomir2005 a scris:Am o Baterie CARANDA Durabila Top, pe un Opel Agila cu motor 1,0I, si este de 74 AH sau 75 Ah, in fine oricum e mare ptr masina asta.....Ma urc azi la volan sa plec:DVery Happy [pun contactul , solo......] claxon nu, lumini in bord nu, martori luminosi nu]


CE BATERIE ESTE RECOMANDATA DE PRODUCATOR PTR OPEL AGILA 1.0i, din 2001......?

Daca e sa iau una de 65 sau de 55 e bine?

Astept un sfat de la voi!
Merci!


Ai verificat tensiunea la bornele bateriei cu un voltmetru? Cine ti-a recomandat asemenea capacitate pentru agila de1.0? Capacitatea in Ah pentru agila este bine sa nu depaseasca 55Ah.Este la limita de siguranta pentru alternator si regulatorul de incarcare.Multi neglijeaza aspectul bateriei de acumulatori care este de fapt inceputul tuturor inceputurilor.Candva voi posta pe tema acumulatorilor cu plumb si a consumatorilor pe agila.Vezi daca bateria prezinta acum la masuratoare peste 13v.Sub aceasta valoare poti avea un element cazut(11-12V) sau chiar doi (9-11v).Daca gasesti peste 13v trebuie sa te gandesti serios la altceva (sigurante contacte de borne etc)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:......................... Capacitatea in Ah pentru agila este bine sa nu depaseasca 55Ah.Este la limita de siguranta pentru alternator si regulatorul de incarcare. .....................


Nu afecteaza capacitatea mai mare a bateriei buna functionare a alternatorului sau a regulatorului de tensiune.
O baterie de capacitate mai mare presupune si un curent de incarcare mai mare insa regulatorul furnizeaza curentul pentru care este reglat iar alternatorul este capabil sa furnizeze un curent cu mult mai mare decat cel necesar pt. incarcare (dureaza ceva mai mult incarcarea la un acumulator descarcat de capacitate mare fata de unul cu capacitate normala dar asta nu e o problema deoarece incarcarea se face cu curentul cu care a fost reglat releul (tine seama de tensiunea la bornele bateriei) ).

Considerentele pt. care nu as alege un acumulator de capacitate mai mare ar fi cele legate de faptul ca acesta ar lucra mult in ,,zona de incarcat" , nefacandu-se ciclurile de incarcare-descarcare care sunt benefice acestuia precum si considerente legate de pret si gabarit.

Pt. cei care folosesc diversi consumatori in special cu motorul oprit (sunet, diverse instalatii de camping etc.) s-ar justifica un acumulator cu capacitate mai mare.
  • racz gabriel

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2007

  • Mesaj Privat
singura problema e de gabarit, sa incapa
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In mod normal pe Agila 1.0 se pune baterie de 44 Ah. E si de dimensiunea standard care incape pe masina fara sa modifici ceva pe acolo. Bateria ta e prea mare. Probabil ca nu ajunge sa se incarce suficient si dc consumi curent fara contact crapa pana la urma. Verifica tensiunea pe ea.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
racz gabriel a scris:singura problema e de gabarit, sa incapa


Gabarit mai mare inseamna si kg mai multe transportate degeaba peste tot.

Inainte de agila am avut o dacie (ca tot romanul Very Happy) pe care am avut un acumulator Varta de 44 ah fabricat in Hanovra micut ca o jucarie.
Acest acumulator a tinut 7 ani la mine plus un an si jumatate la actualul proprietar asta in conditiile in care mi-am batut
joc de el (am avut masina acidentata si o iarna intreaga si geroasa a stat in parcare cu bateria descarcata, acumulatorul nu era cu autointretinere si ii completam electrolitul cu apa de la robinet etc.).
In concluzie, indiferent de pret, orice acumulator cumparat in viitor de mine va fi Varta. (nu am actiuni la firma asta ca sa ii
fac reclama, pur si simplu am ramas impresionat de anduranta acumulatorului pe care l-am avut)
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca trebuie sa imi schimb si eu bateria, caci cu toate ca beculetul de control e verde de zici ca l-a vopsit careva pe dinauntru, daca las usile deschise doua trei ore, sa nu mai vorbim de radio pornit, ma lasa. Abia invarte la pornire de zici ca acu-acu moare. De ce totusi "beculetul de control" se incapataneza sa ramana verde si cand acumulatorul abia invarte?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
E bine sa o schimbi, fara a incerca ceva resuscitari (care pot tine in vara asta si atat). Trebuie sa tii cont ca ECU nu suporta cadere de tensiune sub 8 V si te poti trezi blocat de coduri aiurea cand pui demaror. Faptul ca iti arata verde "ochiul magic" nu este concludent. Asta e o vrajeala dupa parerea mea care te poate duce in eroare. De ce? Pai acest "ochi magic" e bun doar pentru elementul in care este imersat. El de fapt este o prisma optica cu trei bilute colorate diferit si cu greutati diferite. Aceasta prisma se imerseaza intr-o celula (cam la mijloc) si va citi de fapt starea densitatii electrolitului in functie de incarcare. La incarcare buna (electrolit >1.22g/cm3) bila verde se ridica deasupra si sta acolo atat timp cat electrolitul are densitate. Cand scade (descarcare) se ridica bila neagra si in acest caz bateria se da jos si se incarca complet pe redresor. La bila alba sau incolora deja bateria necesita inlocuire caci este compromisa. Dar bateria are 6 celule din care doar una este monitorizata de indicator. In cazul tau, cel putin un element din celelalte 5, nu mai are capacitate sau este cazut (rezistenta interna marita). Lucrul asta se vede cu densimetrul daca poti avea acces. La bateriile incapsulate (fara intretinere) nu prea poti. Deci alta si la revedere.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Care acumulator credeti ca ar fi indicat pt. Agila mea?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Daca e vorba de capacitate sigur 44 sau 55 Ah (max). Daca e vorba de firma e foarte greu de decis. Aici e vorba pana la urma si de modul de exploatare si de ce nu si de noroc. Din cate am mai citit, unii indica pentru Romania firme din zonele mai reci, Rusia chiar si ca ar fi bine de evitat firme din zone mediteraneene. Altii din contra, sunt mutumiti de un Tudor sau Varta. E greu de spus exact. Poate alti colegi au o statistica mai la obiect si vor raspunde.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cand m-a lasat (asta vara , cam cu 2-3 sapt inainte de concediu), fara sa dea semne preliminare, am inlocuit-o cu Rombat 44 Ah (parca - oricum, stiu ca este romaneasca). Am ales-o dupa dimensiuni Smile , sa se potriveasca in suportul ei, sa nu stea cumva pe marginea tavitei, iar brida aceea de fixare sa o poate prinde bine. Dat la schimb cea veche si pret -10% din cel afisat.
Am intrat in cel mai apropiat magazin (noroc ca aveau preturi rezonabile) si am spus vanzatorului sa-mi dea cea mai mica baterie ca dimensiuni. Voia sa-mi dea una care era cu vreo 20-30mm mai mare, si i-am explicat ca nu se poate. A facut ochii Shocked dupa care a adaugat ca in viata lui n-a mai auzit asa ceva
M-a lasat intr-o dupa-amiaza, cand sa plec de la serviciu. Nu voia sa se mai descuie din telecomanda, macar.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am mari sanse sa o pornesc intr-o zi inpinsa (cu conditia sa porneasca asa),deci ma pregatesc de una noua. Asta imi mai lipsea(ca la Bula cu sora-sa gravida)!
  • nity

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2006 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat de curand o Agila din 2006 si nici nu am apucat sa merg cu ea la RAR pentru ca in Brasov e aglomeratie mare si programarea aest abia in august. Ieri cand am vrut sa plec cu ea la plimbare nu a mai avut curent bateria . A invartit putin demarorul si a murit de tot. Am salvat situatia cu bateria de la Dacia mea batrana care inca mai locuieste la noi in parcare, dupa care am cuplat bateria de la Agila in timp ce motorul mergea. Am facut vreo 15 km si s-a incarcat la loc, dupa care a pornit fara probleme. Bateria este de 44 A si nu este de firma, dar am observat ca in momentul in care cuplez bornele bateriei, motorul fiind oprit, si alti consumatori opriti, totusi apare o scanteie mica la borne. Este normal? La dacie nu apare acea scanteie. Mai am o saptamana voie sa circul cu numerele rosii si numai dupa ce imi fac RAR-ul o sa pot remedia situatia pe la un servis . Momentan am decuplat bornele de la baterie in caz ca poate fi un consumator pe undeva care imi papa curentul. Ce sfat imi dati?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR