Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Este normal sa apara o mica scinteie, asta are multa electronica dar Dacia nu.
Skip ads

  • nity

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2006 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Este normal sa apara o mica scinteie, asta are multa electronica dar Dacia nu.


Multumesc! asa ma gandeam si eu, dar stiti si voi , Agila e un taram necunoscut inca pentru mine.
Pe semne ca bateria cu care a venit masina din Germany e una slaba, a fost inlocuita si pentru ca m-am ocupat mai deunazi cu stersul si cu curatitul si am tinut usile deschise , aceasta s-a descarcat. O sa cuplez din nou dimineata borna bateriei si o sa vad ce reactie are. De incarcat incarca bine alternatorul la 13,9 v.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
13,9 e cam putin. Tinand cont ca bateria e terminata e posibil sa traga curent mare la incarcare si regulatorul trage din greu. Trebuie sa ajunga la 14,2v.
  • nity

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2006 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:13,9 e cam putin. Tinand cont ca bateria e terminata e posibil sa traga curent mare la incarcare si regulatorul trage din greu. Trebuie sa ajunga la 14,2v.


Salut! imi pare bine ca nu sunt singur pe lumea asta. Am cumparat o baterie ROMBAT de 44 A si am fost la centrul de verificat si acordat garantia si au verificat-0 si e OK. Bateria ROMBAT de pe dacie are 6 ani , cu o singura completare de apa anul acesta. Bateria pe care am avut-o pe Agila a murit intradevar si becul martor s-a facut alb, pe urma nugru. E o placere sa vezi ca functioneaza becul acela magic. Mai am un pas mare de trecut pe 13 aug. cand sunt programat la RAR si imi expira numerele rosii pana atunci . Poate imi da cineva un sfat ca-i multumesc frumos. Traiasca anii petrecuti sub masina ! Pa!
Skip ads

  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cum stiu ca bateria ma lasa? Are doi ani de uzura. Sa o schimb?
in loc de bateria opel de 44,am pus acum doi ani rombat de 55. E gresit sa pun mai multi amperi?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Puteai si tu sa faci o singura postare, nu doua, in decurs de 1 minut. Ca sa-ti raspund eu, 55 Ah la capacitatea bateriei este incarcarea maxima pentru alternatorul care il ai pe masina. Ramai aici si nu pune mai mare. In alta ordine de idei, cum ai prins bateria pe suport, ca e facut se pare numai pentru 44 Ah. Si eu as pune de 55 Ah de exemplu (cu toate ca nu se justifica) dar nu am cum sa o prind.

LE Bateria normal nu pica dupa doi ani de folosire. Depinde acuma ce marca ai pus si maniera ta de folosire a demarorului. Bateria care dimineata la prima cheie in sezon rece abia da peste cap motorul (demarorul) e cam gata. Pe ger, adio si alta in loc.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am bagat-o la incarcat...sa vad poate marge altfel dupa. De cand a venit frigu' face asa. Am facut unele improvizatii,ca sa incapa de 55.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Perfect, reincarca bateria, pune-o pe masina, porneste motorul (sper sa mearga dupa toate cele aratate) si faci procedurile de invatare necesare. Daca nu mai apar coduri, atunci trebuie sa iei baterie. Daca reapar, spui care sunt. Verifica-ti sistemul de alimentare.
Skip ads

  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:Puteai si tu sa faci o singura postare, nu doua, in decurs de 1 minut. Ca sa-ti raspund eu, 55 Ah la capacitatea bateriei este incarcarea maxima pentru alternatorul care il ai pe masina. Ramai aici si nu pune mai mare. In alta ordine de idei, cum ai prins bateria pe suport, ca e facut se pare numai pentru 44 Ah. Si eu as pune de 55 Ah de exemplu (cu toate ca nu se justifica) dar nu am cum sa o prind.

Exista o baterie de 55 Ah care intra perfect in suport. Caranda. E cea maintenance free, care costa aprox 190 de lei. E putin mai inalta decat cea de 44, da nu e problema, in sus e loc berechet. Fundul este insa identic si intra perfect. Alta de 55 nu am mai gasit sa intre.
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La mine a intrat perfect una de 55 Rombat Cyclone Calcium .
Acum nu stiu daca era modificat suportul pentru ca si cea veche Bosch era tot de 55
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie altfel prinderea bateriei. De exemplu, si la mine ar merge pe acest suport o baterie normala de 55 Ah dar imi acopera toata suprafata suportului iar clema de prindere nu mai poate fi montata. Clema dupa cum ati vazut mananca cca 5 cm. Doar daca adaptez prinderea prin doua "U" stil masina de tocat carne. Pe de alta parte i-as pune si o pijamaluta (husa) ca vine iarna dar astia in comert habar nu au si dau din umeri tot pe unde intreb. Doar daca confectionez eu una dar nu prea am chef de asta. Conteaza mult husa la ger. Oricum, multumesc de informare.

PS Am sa caut si varianta lui dom'George Fusneica. Cine a schimbat are cunostinte pentru ca a trebuit sa caute.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Buna idee cu izolatul bateriei ! Cred ca ar merge confectionata o izolatie
din bucati de tartan (sulurile ale din tartan pt. dormit in cort, albastre si cu tipla argintie)
lipite direct pe fetele laterale ale bateriei.
Skip ads

  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am baterie Monbat,iar ledul indicator al ei e negru indiferent cat o incarc. Tot aud de schimbarea electrolitului sau a amestecului de acid sulfuric din ea...Cum se face asta? E rentabil? Bateria are doi ani...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Bateria e pe masina? Ce tensiune ai la borne? Ce curent ia la incarcare? Lasa in pace acum electrolitul ca nu rezolva. Nu e Rombat ? Ca de Monbat personal nu am auzit. Daca nu e incasetata, se poate incerca o verificare a densitatii pe fiecare element. 1,12 descarcata; 1,20 descarcata pe jumatate; 1,28 incarcata. Atentie: valorile de densitate trebuie sa fie relativ egale la toti elementii!
Tensiune la borne : 12,66 V - incarcata; 12,48 V - 75% incarcata; 12,3 V - 50% incarcata.
Daca bateria e pe masina si a stat cel putin sase ore de la ultima incarcare, inainte de masurarea tensiunii la borne, aprinde faza scurta timp de 30 sec. pentru a trezi bateria din adormire si pentru egalizare. Se asteapta apoi timp de 5 min. Apoi masori tensiunea la borne. Ai starile aratate mai sus. Daca este sub 12,3 V bateria trebuie imediat incarcata sau da ochii peste cap in scurt timp. De valoare mult mai mica nici nu mai vorbesc, adica element cazut. Nu totdeauna ochiul magic este concludent (nu arata starea intregii baterii).
Bateria pusa pe redresor, initial trebuie sa traga curent nu mai mult de 10% din valoarea capacitatii (ex. 44 Ah; 4,4 A). Acest curent scade pe parcursul incarcarii. Acum zi la tine ce ai gasit. Ca daca nimic din toate acestea, nu e de bine pentru iarna.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:Buna idee cu izolatul bateriei ! Cred ca ar merge confectionata o izolatie
din bucati de tartan (sulurile ale din tartan pt. dormit in cort, albastre si cu tipla argintie)
lipite direct pe fetele laterale ale bateriei.


Nu stiu daca trebuie sa mergem la materiale asa sofisticate. Orice izolare (chiar si polistiren subtire imbracat) este buna. Insa trebuie ceva facut cu gust si simt de raspundere. Este foarte utila aceasta izolare, tinand cont de faptul ca o baterie descarcata sau partial descarcata pe masina, noaptea, cu ger mai mare de - 4*C, incepe sa amorteasca. Intai placile de langa pereti apoi daca ai ghinion, blocul intreg. Acea izolare sa stiti ca poate face minuni. Eu am avut baterie bocna, la Dacia veche. Era absolut noua (de cca 3 luni luata) si iarna mi-a nenorocit-o gerul. Normal bateria incarcata NU este atinsa de ger nici la -20*C. Asta avea o chichita: era pur romaneasca Evil or Very Mad Aveti grija deci cum va mentineti bateria la iarna. Si chei cu cat mai multa economie si mers dupa aia macar 20Km, daca se poate fara consumatori auxiliari bagati (dezaburire, ventilatie incalzire, etc.).

PS Daca nu gasesc in comert o sa incerc sa concep o izolare. Iarna trecuta am bandajat-o cu placute de polistiren legate cu sarma emailata Laughing A mers, dar iarna asta miroase a baterie noua. Gata . Are cam cinci ani (numai trei ierni la mine). Baba mai poate dar nu risc. Masina e "picioarele" mele la serviciu tur-retur.
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Cea mai simpla izolatie eu o vad ca un mix de genul Folie Al. + izolatie de pus sub parchet + folie Al. + material textil pentru exterior.
si desigur ceva adeziv daca nu ai o masina de cusut la indemana Very Happy
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bateria e Monbat. Dupa o ora de nefolosinta tensiunea se duce la 1o,5-9.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnu Andrei ,imi pare foarte rau: ghinion. Ia-ti baterie si daca dai un ban in plus ia ceva de firma si nu te bucura la economii neesentiale. Pune de firma si tine la ea ca la ochii din cap. Ai elementi cazuti (posibil 2), cu sulfatare puternica a placilor si rezistenta interna puternic marita. REBUT. Vezi ca sistemul de incarcare pe masina sa nu bage sub nicio forma mai mult de 14,2 V. Atat este setat regulatorul electronic la Agila. Succes.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca tot eram cu redresorul in preajma,am zis sa incarc cateva ore bateria veche din 2002.Am lasat-o 3 ore la incarcat aseara...si surpriza: dupa incarcare avea 12,18v,si dimineata la 9 avea 12,20.De ce?
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
La incarcator am 3 optiuni..11v,12v,13v..cu ce voltaj e indicat sa incarc?
Sau sa incarc in trepte din fiecare?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR