Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Marius Dorsa D

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Bună dragi colegi,
Am o problemă cu far stângă ,aburește și am o întrebare dacă știe cineva cum pot fi prinse capsele din poză dacă schimb sticla far?
Este un aparat anume ?
Am pus o poză cu capsele în cauză


MODEL: Insignia 2014
Skip ads

  • vvede

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2007

  • Mesaj Privat
"Sticla" e de fapt un soi de plexiglas si este lipita pe restul farului.
Farul ar trebui sa aiba niste "dopuri" de aerisire pt a permite umezelei sa iasa. Identifica acele "dopuri" si vezi daca nu cumva sunt blocate de mizerie
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,487
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil sunt mizerabile dopurile. Nu ar fi prima situație de acest fel.
  • Marius Dorsa D

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
OK ,mulțumesc.
Dar ziceam ca dacă cumva nu e de la alea să încerc să îl desfac , dar am văzut clemele respective.
Skip ads

  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Si acele "dopuri" pe unde se gasesc? Multumesc.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,487
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La partea inferioară a farurilor.
Bănuiesc că întrebai unde sunt poziționate, nu de unde le cumperi...
  • amaier

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Salut!

Problema cu aburirea farurilor este una cunoscută. Motivele pot fi diverse: far fisurat, dopurile de aerisire înfundate/blocate sau (cel mai des întâlnit) masticul care etanșează îmbinarea dintre corpul farului si plexiglas (acesta își pierde proprietățile si nu mai etanșează corespunzător).

Cu problema asta m-am confruntat în toamnă. La mine a cedat farul (xenon) din dreapta. Se aburea destul de tare si la condus pe ploaie intra apa in el. Zilnic absorbeam umezeala sa nu ajungă la droser. După ce am ''studiat'' problema pe câteva forumuri (mai ales cele din Germania), m-am apucat de treaba. Rezultatul dorit a fost atins cu succes. Din toamna pana acuma nu am mai avut probleme cu farul.

Pentru cei interesați, redau aici pașii care i-am parcurs in rezolvarea problemei. Metoda nu este exhaustiva. Cu siguranța ca sunt si alte metode de remediere. Varianta de mai jos a funcționat la mine:

1. Demontarea farului cu pricina -> Pentru asta trebuie demontata bara din fata cel puțin pe partea farului respectiv. Nu-i greu, daca nu ești ''stângaci'' durează max. 15-20 min. și farul este jos.

2. Se etanșează toate dopurile de aerisire ale farului -> Se lasă doar unul liber pentru ''mufare'' la furtunul de compresor sau la pompa de aer/umflat roti. Eu am folosit banda izoler - atât pentru blocarea dopurilor de aerisire, cat si pentru legătura furtunașului pompei de aer la unul din dopurile farului.

3. Stabilirea zonei pe unde se înfiltrează umiditatea in far. Cum? Am îmbibat bine cu spumă (rezultată dintr-un amestec de apă și detergent vase) toată zona unde se îmbină farul cu acel plexiglas, apoi am pompat aer în far cu ajutorul pompei amintite mai sus. Acolo unde masticul nu mai etanșează va face bulbuci Very Happy La mine, zona afectata a fost partea de sus a farului.

4. Se etanșează zona afectata cu adeziv pentru PP. Bineînțeles că mai întâi se degresează bine zona. Atenție: Carcasa neagra a farului (Hella) este din material PP (adică polipropilenă) și alți compuși, deci trebuie adeziv pentru PP, nu ABS, etc. Altfel nu lipește/etanșează bine și iar se va aburi farul! După multe căutări prin magazinele de profil, l-am găsit pe acesta: Bison Rubber Seal 310 ml (Hidroizolație lichidă pe bază de cauciuc modificat cu polimer). Este printre puținele care scrie în fișa tehnică: Aderă bine chiar si pe PP/PE.

5. Se lasă cel puțin 24 de ore sa se întărească apoi se montează farul în ordinea inversă. PS: Când am făcut operația aceasta era frig afară, așa ca a trebuit să las farul la căldura să se întărească masticul aplicat. În perioada caldă sa poate monta imediat cu condiția sa nu se circule cu mașina - mai ales daca plouă.

Mult succes!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,498
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Simplu și eficient! Ingenioasă metoda de depistare a locului de infiltrare. Mulțumim!
  • sadcozma

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2011

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:La partea inferioară a farurilor.
Bănuiesc că întrebai unde sunt poziționate, nu de unde le cumperi...

Da, da, locatia o cautam. Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR