Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dupa cum spune si titlul, in acest tutorial voi prezenta metoda mea de lucru in ceea ce priveste repararea cablurilor din burduful usii spate stanga/dreapta la opel astra h 2005. Nu stiu daca la varianta facelift (2007+) s-a remediat aceasta problema, dar la posesorii 2007+ problema este mai rar intalnita. Probabil ca totul tine de varsta masinii. Furnizor tme si dedeman
Pe aceasta cale tin sa ii multumesc colegului peski pentru ajutorul acordat in gasirea sectiunii pentru pinii necesari pe site-ul TME.
Simptome: inchiderea/deschiderea usii, urcarea/coborarea geamului sau sistemul audio functioneaza doar intr-o anumita pozitie a usii sau miscand de burduf.
Diagnostic: cabluri sectionate
Materiale necesare:
    10 x pini mufa , eu recomand minim 15, ideal 20 link
    2x pini mufa masa si plus , eu recomand 4 link
    pistol de lipit sau statie. Eu am folosit pistolul, mi-a fost mai usor decat cu statia
    menghina pentru fixarea pinilor. Eu am cumparat o menghina nenorocita de la lidl, dar si-a facut treaba
    patent/cleste de sertizat
    foarfeca
    cleste pentru taiat conductori si dezizolat/cutter si cleste pentru taiat cabluri
    cositor stpbcu cu sacaz de 0.8 sau 1mm
    conductor 2.5, minim un metru link
    conductor 0.75/1mm minim 5 metri, nu mai stiu exact de care am cumparat; link 0.75 link 1 mm, avand in vedere ca in link-urile de mai sus conductorii vin 2 intr-unul, se va achizitiona de la 2.5m in sus
    o bucata tub termocontractibil link
    prelungitor rola 50 de metri
    10 x mufe tata 0.8-1.25, recomand minim 15 bucati link
    10 x fise mama 0.8-1.25, recomand minim 15 bucati link
    banda adeziva de hartielink
    2 x mufe tata 1.5-2.5, recomand minim 4
    2 x fise mama 1.5-2.5, recomand minim 4
    banda textila cablaje link
    agrafe de hartie 33mm link
    etichete autoadezive 25x45mm, recomand ultima bucata, le puteti gasi la librarii/selgros/metro/etc link
    cheie de 10/tubulara
    recomandat 1.65m inaltime si 60 de kg
    bere/suc

Pasul 1 ridicam capota si decuplam bornele folosind cheia de 10
Pasul 2 demontam o parte din chederul usii fata si usii spate
Pasul 3 demontam pragul de plastic din interior
Pasul 4 taiem cablurile din interiorul masinii, nu din burduf!!!
Pasul 5 eliberam siguranta albastra din mufa usii, atentie la clips, atentie sa nu sara in toate partile deoarece are un arc
Pasul 6 izolam gaurile din stalp si din usa pentru protejare
Pasul 7 izolam cablurile ramase cu banda textila
Pasul 8 blocam usa problematica cu cheia pentru a nu ramane deschisa
Pasul 9 demontam colierul gri de pe burduf si scoatem firele din burduf
Pasul 10 pozam pozitia firelor si vom etichetam firele, daca va uitati atent sunt trecute numere pe mufa
Pasul 11 demontam mufa ramasa in 2 parti ridicand aceste 2 piciorusi in sus si impingand partea din mijloc
Pasul 12 eliberam clapeta pentru firele de masa si plus
Pasul 13 eliberam firele de masa si plus utilizand 2 agrafe de hartie introduse in lateralul pinilor
Pasul 14 eliberam clapetele firelor din mijloc
Pasul 15 eliberam restul firelor introducand in fanta superioara o agrafa de hartie
Pasul 16 taiem conductorii la o lungime acceptabila de 50cm si dezizolam ambele capete
Pasul 17 lipim 2 conductori de 2.5 pe pinii 929939-1 strangand cu patentul falcile exterioare, aplicam putin cositor. Falcile interioare se lasa fara conductor si se vor aplatiza. Fara cleste de crimpare nu are rost sa ne chinuim deoarece toti conductorii utilizati au un diametru mai mare decat cel din fabrica asa ca vom lasa libere falcile interioare

Pasul 18 lipim 10 conductori de 0.75/1 pe pinii 962885-1 strangand cu patentul falcile exterioare, aplicam putin cositor. Falcile interioare se lasa fara conductor si se vor aplatiza. Fara cleste de crimpare nu are rost sa ne chinuim deoarece toti conductorii utilizati au un diametru mai mare decat cel din fabrica asa ca vom lasa libere falcile interioare. Eu m-am folosit de menghina pentru a mentine pinul fix. Din nefericire aici nu am poza si incerc degeaba, pinul este foarte mic, telefonul nu focalizeaza.
Pasul 19 etichetam firele
Pasul 20 lipim mufele tata/fisele mama pe conductori, cele de 0.8-1.25 vor veni pe conductorii cu diametrul mai mic(10 bucati), cele de 1.5-2.5 pe conductorii de 2.5 (2 bucati)
Pasul 21 punem noile fire inapoi in mufa inpingand-ule pe canal
Pasul 22 tragem mansonul peste noile fire
Pasul 23 lipim mufele tata/fisele mama pe conductorii din manunchiul de fire din masina
Pasul 24 trecem firele din mufa prin stalpul masinii
Pasul 25 cuplam cablurile conform codului de culori si punem tubul termo urmand sa il incalzim pentru a izola legatura
Pasul 26 montam colierul gri pe burduf, montam mufa in usa si pozitionam corect burduful in stalpul masinii
Pasul 27 montam bornele acumulatorului si facem test
Pasul 28 montam pragul din plastic la locul sau
Pasul 29 deschidem o bere/suc si privim la o economie de aproximativ 450 de lei/usa
Timp de lucru: 3-4 ore ardelenesti
Metoda de lucru nu trebuie sa fie identica. Puteti cositori firele sau folosi cleme cu surub/clips (exemplu link link) . Nu se pot exlclude pasii pentru pinuire, nu recomand conductori cu diametru mai mic. Puteti face aceasta treaba profi daca avesti cleste de clipsare, eu cum nu am am recurs la calea mai lunga dar destul de interesanta.
Ca si pret total undeva la 35-40 de lei, eu m-am sacrificat si am comandat toti pinii ce se asemanau si am ajuns la un cost total de aproximativ 80 de lei.
Acest tutorial se adreseaza posesorilor de vectra c/zafira b/astra h/ corsa D posibil meriva A/posibil corsa E
PS: daca nu doriti sa va chinuiti cu lipirea cablurilor puteti cumpara mufa din dezmembrari cu cablu cu tot. Eu unul nu recomand dar ca sa fiti siguri ca, cablurile nu sunt coapte luati cu voi un conductor nou si faceti comparatie de elasticitate... pentru cei cu buzunarul adanc (450 de lei) apelati la produse aftermarket link
Skip ads 60' (0/3)

  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,645
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Super tutorialul. Acum mi-e rusine de metoda pe care am folosit-o eu Smile
Nu inteleg totusi, pasul 6. Ce rol are?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
La mine operatiunea a durat cateva luni. Cand a inceput sa faca usa figuri in mers si sa se aprinda martorul de usa deschisa noaptea impreuna cu martor in bord si lumina din plafoniefa intermitent in functie de gropi, a fost ultima picatura. Am sectionat cablurile si am astupat gaurile sa nu ma trezesc cu apa in masina. In acest mod eviti si corodarea pinilor din usa datorita ploii.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,529
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Super tutorial, felicitari colegu'!
Skip ads 60' (0/3)

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Si este finalizata si cea de a doua mufa. Comductorii sunt sanatosi asa ca am inlocuit doar masa, plus si pericit un fir.

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am pus firele si la cealalta usa. Am renuntat la mufe si am mers pe legare directa si tub termo. Sunt curios daca va rezista sau nu; in teorie nu ar trebui sa fie probleme deoarece nu sunt forte la legaturile de cablu de sub ornament prag

  • ammazon

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Dacă ai renunțat la mufe trebuie să te asiguri că ai izolat bine găurile din uși pe unde intră firele. În caz contrar te vei trezi cu apă în uși și inclusiv rugină.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu nu, nu am renuntat la mufa normala din usa ci la mufe/fisele de pe fire de la pozitia 20 si am mers direct pe cabluri legate cu tub termic peste. Momentan functioneaza bestial si am economisit vreo 20 de minute
Skip ads 60' (0/3)

  • strutzzy

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, multumesc pentru tutorial, este util si celor care au Corsa D, in sensul ca mufele de la mufele spate sunt identice si se potrivesc pinii. Eu am folosit informatiile in vederea adaugarii de conductori, nu in sensul repararii conductorilor retezati, deci informatiile prezentate le-am testat practic.
  • grifonul_alb

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
"Pasul 8 blocam usa problematica cu cheia pentru a nu ramane deschisa "

Cum ai facut acest lucru, din moment ce nu mai ai conectata mufa?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Este o fanta sub broasca, acoperita cu un cauciuc. Introduci cheia in locas si ai blocat-o din exterior
  • grifonul_alb

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Scuze ca intreb iarasi:
Dupa ce inchid /blochez usa prin acesta metoda, usa se poate deschide din interior?
Ca altfel este foarte greu de deschis/deblocat usa.

La mine, din cate fire sunt acolo, doar 2 mai sunt intregi, dar si acestea cu plasticul rupt sau crapat.
Intreba cineva - de ce se rup firele la usa de pe stanga-spate?
Se rup din cauza ca usa este deschisa aproape de fiecare data cand urcam in masina, pentru a pune bagajele.
Cred ca, pe perioada temperaturilor foarte scazute (-5 -- -15 grade Celsius) ar trebui sa deschidem doar usile strict necesare: usa sofer si usa pasager.
Si plasticul cablurilor electrice imbatraneste in timp si firele scurte = DEFECT de proiectare.

Acum dau comanda de papuci la TME.

Multumesc.
Skip ads 60' (0/3)

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca numai cei cu opel astra h isi pun bagajele pe bancheta din spate? Am avut si alte marci de masini la care nu mi s-au rupt firele in burduf, parerea mea ca este o problema a fabricantului.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Da da, dupa ce blochezi usile acestea raman blocate. Se vor putea deschide doar din interior. Sa nu bagi cheia in fanta rosie! Acea fanta este pentru blocatul din interior, protectie pentru copii.
Problema cablurilor vine din conductorii de proasta calitate...
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,645
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
svasile a scris:Sa inteleg ca numai cei cu opel astra h isi pun bagajele pe bancheta din spate? Am avut si alte marci de masini la care nu mi s-au rupt firele in burduf, parerea mea ca este o problema a fabricantului.


Asa si este! O problema de fabricatie. Nu toate masinile au aceasta problema, dar nu Astra H e singura.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Problema o am si eu la Zafira A, masina luata de o saptamana. A inceput cu functionare proasta a difuzorului stanga spate, pana a amutit toata masina (firele retezate faceau scurt intre ele si intra finalul in protectie). M-am ocupat de ea alaltaieri. Am desfacut mufa, tras mansonul inapoi, am cositorit cu atentie toate firele si le-am pus varnes termocontractil. Problema e ca au fost mai multe fire retezate si cred ca s-a facut vreun scurt ceva, ca, dupa interventie nu merg ambele butoane de pe spate (nu au nici luminile aprinse la butoane), dar ambele geamuri merg perfect de la sofer. Am miscat si de butonul de blocare de la sofer, dar nu face nimic. Ce as mai putea testa?
Sau daca aveti legenda cu corespondenta firelor?
Multumesc.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,483
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Verifica sigurantele
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ma puteti ajuta cu schema intrerupatorului de la sofer si al firelor (semnificatia si culorile lor)?
Multumesc.


  • Brovidiu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2018

  • Mesaj Privat
salutare tuturor

Am o problema cu simptome similare celor prezentate aici doar ca este in cazul portierei din fata dreapta.
Practic, cand deschid portiera mi se intrerupe radio(cu portiera inchisa merge perfect) iar in cand inchid portiera martorul de portiera deschisa si luminile din plafon raman deschise(plus sunetul cand merg).
Mi se intampla asta de cateva zile dar nu continuu. Uneori totul merge frumos insa tot mai des apar simptomele acestea.

Cel mai aiurea este ca incui masina si la 10-15 secunde se descuie. Am crezut ca am innebunit si ca uit sa o incui ca de vreo doua saptamani cam oriunde ma duc o gasesc deschisa.

A patit/reparat cineva pentru portiera din fata(dreapta eventual)? Este similar procesul?
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,645
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Intr-o prima faza, da jos burduful de cauciuc de pe fire si vezi daca acestea sunt intrerupte.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR