Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut, am un opel vectra B 17 t d -motor isuzu si intampin urmatoarea problema tehnica :cam de un an de zile la inrerval de 2-3 luni are boala infectioasa ca nu mai incarca alternatorul ,dar nu pt ca acesta este defect ci pt ca nu se mai face excitatia fiindca desi am cautat diverse cuze in tablou sig relee ,cablaj nu am gasit nimic care sa-mi dea de banuit ca ar fi cauza.Alternatorul l-am demontat de doua ori si la fiecare verificare de catre specialist demontat si pus pe stand a rezultat ca este oq.acum nu mi se mai aprinde nici martorul de la bord in momentul cand pun contactul , iar mai inainte desi numi incarca la bornele bateriei martorul nu se aprindea.am verificat continuitatea cablajului celor doua fire care se mufeaza la alternator si pana la mufa rotunda din spatele bateriei si nu sunt intrerupte ,mai departe nu am idee pt ca nu am o schema care sa ma ajute. si as mai avea o intrebare :cand vine curent la excitatie?,in momentul cand pui contactul sau cind actionezi demarorul la pornire .totodata persista de aceeasi perioada de timp si anomalia in functionarea acelor de la viezometru si turometru cand si cand,chiar si cand cicuitul de incare=care baterie functiona ,asta probabil din cauza faptului ca am martor abs aprins permanent.ma poate ajuta cineva ? MULTUMESC
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ai incercat cu o baterie impumutata - din ce am citit pe net un alternator ca sa produca curent are nevoie si de curent deci de baterie.
Deci nu cumpara doar probeaza cu alta baterie - si pune masa (-) pe carcasa lui...

Pe baterie cat ai pornita si nepornita.
Dar la alternator ai masurat borna + de la el, si cu masa de pe motor sau de la baterie, poate pe motor nu ai masa verifica si asta.
Sau are probleme cu cablurile oxideri, masoara la alternator vezi daca incarca...

Sa inteleg ca ABS iti descarca bateria?
Cam ai de cautat...
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
presupun ca abs n-are legatura cu alternatorul .
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
as cauta ,daca as stii si unde?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Punctele de masa le-ai verificat?
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
M-ar. interesa o schema a circuitului de incarcare baterie 'masina porneste fara probleme.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Uite si o schema.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=865362#865362 - Vezi Diagram 2 (punctul 3)

Fara sa duci cabluri de la baterie direct la alternator si sa masori - sa vezi daca incarca | cu greu vei gasi un raspuns.
Deci vezi unde duci plusul (+) cauta borna de la alternator - si pune masa pe carcasa lui sau pe motor.
Atentie!: Scoate borna de minus (-) daca tragi ceva cabluri, si asigurate ca sunt legate corect, sa nu te trezesti cu minuni.
Si masori atat pe bornele baterie, cat si la alternator intre borna(+) si masa.
Daca incarca cu legatura directa de la baterie atunci te apuci de cautat cauza: cabluri, oxidari, borne baterie, puncte masa.

cred ca aceasta este borna de plus verifica.
Sunt doar pareri.
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
multumesc ,o sa incerc sa deslusesc aceasta shema si apoi mai vedem .
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De apreciat ca lumea forumului vrea sa te ajute,dar cind cunostintele tehnice si experienta sunt...,asa cum sunt,e destul de dificil de rezolvat o problema pe care nici specialistul(de care ai facut vorbire),linga masina,nu a rezolvat definitiv cauza. Pentru a sti daca controlul incarcarii(instalatie + bec control),este in regula,recomand sa scoti cupla de pe alternator cu fir subtire(albastru/alb).Utilizind o lampa de control(bec cu 2 fire),conectezi un fir in cupla instalatiei,iar celalalt la masa alternatorului,se pune contactul si se urmareste aprinderea martorului(becului) din bord,cu simbolul "baterie". Aprinderea acestuia,confirma faptul ca instalatia si becul din bord sunt OK. Daca nu se aprinde,se va rezolva prin verificarea becului si a continuitatii instalatiei intre alternator si bec. ATENTIE...! incarcarea nu se declanseaza,la multe tipuri de alternator,daca becul din instrumente este nefunctional... Verifica ce ti-am recomandat si daca e totul in regula,voi incerca sa prezint si posibilitati de remediere a alternatorului,dar punctual,ce nu s-a inteles in urma cautarii si documentarii...,altefel spus,intii munca si apoi distractia...!
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
apreciez si eu interesul altora de a ma ajuta ,la specialist am fost cu alternatorul in brate ,nu si cu masina, dupa cum am spus in doua rinduri .sincer sa fiu imi vine greu sa cred ca poti ramane cu masina germana in drum daca se arde un bec la bord dar fiind in situatia care sunt n-am decit sa te cred.Ce mi-ai spus sa fac cu cupla altern. facusem deja si rezultatul a fost ca nu se aprinde nici lampa, nici la bord martorul.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Uite si o schema.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=865362#865362 - Vezi Diagram 2 (punctul 3)

Fara sa duci cabluri de la baterie direct la alternator si sa masori - sa vezi daca incarca | cu greu vei gasi un raspuns.
Deci vezi unde duci plusul (+) cauta borna de la alternator - si pune masa pe carcasa lui sau pe motor.
Atentie!: Scoate borna de minus (-) daca tragi ceva cabluri, si asigurate ca sunt legate corect, sa nu te trezesti cu minuni.
Si masori atat pe bornele baterie, cat si la alternator intre borna(+) si masa.
Daca incarca cu legatura directa de la baterie atunci te apuci de cautat cauza: cabluri, oxidari, borne baterie, puncte masa.

cred ca aceasta este borna de plus verifica.
Sunt doar pareri.

Primele 2 poze NU sunt cu alternatorul de pe motorul X17DT, urmatoarele 3 poze sunt... dar as zice ca au fost luate de pe site-uri de vanzari, gen eBay. Stimate d-le T.ion, daca nu stii -din experienta ta- cum arata un alternator de X17DT atunci nu ajuta pe nimeni (nici pe initiatorul topicului, nici pe cei cu aceiasi motorizare/masina care citesc si isi salveaza raspunsurile din topic pentru eventuale probleme ce pot interveni si pe masinile lor pe viitor) daca scrii pe langa subiect. Personal cred ca esti bine-intentionat, insa nu ajuta cu nimic daca nu postezi ,,cu value,,.

SFAT: daca nu stii exact modelul de masina/motorizarea/problemele specifice modelului sau daca ai avut aceasta masina/motorizare si nu ai trait experienta unei probleme similare cu initiatorul topicului atunci cel mai bun raspuns ar fi NU STIU (daca esti intrebat) sau ,,pas,, la problema asta si hai sa raspund acolo unde stiu/am trait experiente similare avand la un moment dat aceiasi masina/motorizare/problema.

Nu ajuta cu nimic sa fii un fel de ,,index al forumului,, pentru cei ce nu au rabdare/chef/timpul necesar sa citeasca (tot forumul, daca sunt in reala nevoie) in cautarea rezolvarii problemelor lor la masina.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 07 Dec, 2015 12:51 am, modificat de 3 ori in total
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Lampa de control ce o conectezi la cupla alternatorului,nu se va aprinde...,aceasta se foloseste doar ca sa alimentezi firul din cupla cu masa prin filamentul becului(rol de limitator de curent),in caz ca ai fi avut acidental plus pe firul din cupla, sa nu faci scurtcircuit.Faptul ca nu se aprinde becul din bord(cu contactul pus),e un motiv de a verifica starea acestuia si apoi continuitatea firului intre alternator si becul din bord.Functie de pregatire si experienta,o sa rezolvi tu problema sau...,un meserias!
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pozele aratau cam unde este borna (+)
Eu unul nu vad asa mari diferente intre ele?
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Un elrctricin de la un service reprezentanta auto mi-a spus ca la un fir de la cupla altrrn. trebuie sa fie 2-3 v,cel csre duce la martor. si12 v , cel care face ex citatia.In atare conditiidr ce estenecesar sa pun la masa chiar si prin intermediul filamentului unui bec? .te roglamureste-ma.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu retin daca la modelul tau X17DT,in cupla alternatorului exista 1 sau 2 fire.Conform documentatiei AUTODATA,la modelul tau fabricat in 1996,alternatorul are un singur fir(albastru/alb).Acceptind ideea ca ar avea 2 fire,al 2-lea fir,este responsabil cu transmiterea semnalului de turatie motor,deci sigur nu are 12v,cind verifici tu(motor oprit,contact pus),iar persoana ce ti-a spus ca al 2-lea fir este"cel care face ex citatia." este -electrician-,putin pregatit... Uite aici variante de alternator cu 2 fire in cupla,unde L=lampa instrumente si W=semnal turatie(turometru) Alternator - Piese Auto OPEL - VECTRA B (36_) - 1.7 TD - X ...
www.expertpiese.ro/Piese...-10450-Alternator
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acesta este alternatorul de pe X17DT, cel de 100A care s-a pus pe modelul cu clima. Daca la exterior statorul este vopsit in gri/negru este cel de 100A, daca e verde e sigur cel de 70A.



La Vectra 1.7TD si cod motor X17DT cupla alternatorului e cu 2 pini, la 1.7TD si cod motor TC4EE1cupla alternatorului are 4 pini. Mie mi-a recomandat express electricianul auto sa iau punte Mobiletron si releu Cargo, au trecut deja 3ani si noua luni de la reparatie si piesele cumparate n-au cedat pana acum. A cedat in schimb statorul.
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Da,asa arata altern. Cu doua fire la cupla, acum sm demontat cea surile sa verific becul martorul.DAca este bun becul probabil sa fie problema pe cicit sau sig cu. Caotactslab sa oxidat , mai vedem dejs am demontat-o jumatate.
  • AlexPP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
am verificat si matorul baterie de la bord, becul este bun .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris: Pentru a sti daca controlul incarcarii(instalatie + bec control),este in regula,recomand sa scoti cupla de pe alternator cu fir subtire(albastru/alb).Utilizind o lampa de control(bec cu 2 fire),conectezi un fir in cupla instalatiei,iar celalalt la masa alternatorului,se pune contactul si se urmareste aprinderea martorului(becului) din bord,cu simbolul "baterie". Aprinderea acestuia,confirma faptul ca instalatia si becul din bord sunt OK. Daca nu se aprinde,
Nu ai precizat daca ai verificat bec+instalatie,inainte de a demonta instrumentele...,daca nu ai verificat,e pacat de timpul pierdut...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@AlexPP

Alternatoarele astea de X17DT sunt destul de pacatoase, daca pot sa spun asa. Eu m-am dus la un electrician bun, il cunosteam printr-un prieten bun care a pus o vorba buna pentru mine la el, dar chiar si-asa electricianul auto cand m-a vazut cu alternatorul in mâna s-a cam strâmbat si mi-a spus direct ca alternatoarele astea sunt stricacioase daca folosesti piese aftermarket si ca ma va tine EXACT ATAT cat tin piesele astea aftermarket chinezesti combinat cu cat de mult voi avea eu grija de alternator (ex. sa nu dau curent la nimeni cu motorul pornit, sa folosesc mai rar A/C ul prin oras vara, cica ar fi mai safe sa-l folosesti la mersul extraurban d.p.d.v al pieselor aftermarket schimbate in el si care se gasesc aici pe RO, etc, etc). Si mi-a impus din start combinatia asta de punte Mobiletron si releu Cargo, cu mentiunea ca din tot ce-a incercat pana atunci ca si repere aftermarket asa ar fi cel mai bine pe termen lung. Si personal chiar m-am conformat, am luat exact piesele respective, nu am mai dat curent la nimeni, am folosit consumatorii electrici ai masinii la modul decent si uite ca m-a dus aproape 4 ani o reparatie de alternator.


Acum, daca tu ai cu alte piese (punte, releu) in el, chiar nu pot sa spun daca sunt bune sau nu, daca tin in timp sau nu, daca defectul enuntat in topic este exact de acolo. Nu pot sa spun nici daca defectul este in partea electrica a masinii, caci nu am fost in aceasta situatie a ta si decat sa spun prostii mai bine iti spun sincer ca NU STIU si ma depaseste problema enuntata (din pacate nu am cunostiinte de electrica/electronica auto). Insa - daca colegul @big_electro61 nu te poate ajuta (caci are un background solid in domeniu) apoi cred ca aici pe forum NU mai exista nimeni care sa isi dea seama exact ce este acolo la tine.

Cu Stima.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR