Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Incearca acum!
Skip ads

  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ronews2010 a scris:Ne pare rãu, acest conþinut nu este disponibil momentan
Nu ma lasa sa vizionez acest filmulet ...


ia vezi aici:
[removed]

Acum merge
Am uitat sa precizez ca reconditionarea corp clapete este inventie proprie si personala!
Asa ca imi rezerv dreptul de a repara in regim propriu masinile!


Ultima modificare facuta de MUSCELEANU RADU la Lun 22 Jan, 2018 12:23 pm, modificat de 2 ori in total
  • deleted-111937

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Ce bine se aude motorul, super treaba domnu, felicitari !
Daca eram din Bucuresti, dadeam si eu o fuga pana la tine sa ne uitam putin la masina dar mai greu pe vremea asta.
Pastram legatura, poate o sa reusesc sa ajung pe acolo.
O zi buna iti doresc !
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru aprecieri !
Sper sa ne ajutam de acum inainte fara a cheltui multi bani!
Mentionez ca sunt Inginer proiectant de instalatii pentru constructii!
Skip ads

  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Bravo, Felicitari! Voi veni si eu saptamana asta cred (poate miercuri daca tot e liber) sa il ascultam. Ieri mi--au disparut erorile de la sine putere ("s-a reparat singura"). Sa vad cum merge zilele astea ca ieri nu a mai facut figuri.
Toate cele bune!
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!

Alta zi, alta dilema. Azi dupa ce am mers circa 1h prin aglomeratia din Bucuresti cu masina, am obs ca indicatorul de temperatura apa imi arata 85 grade (e fix intre 80 si 90). Ma tot gandesc sa nu infleunteze si aspectul asta bunul mers al motorului. Cred ca termostatu este semi-blocat pe deschis?

Ce parere aveti?

In schimb nu am mai avut probleme cu masina dupa ce mi-a disparut martorul. Mai da ea sa se potigneasca dupa ce trece socul automat si pana se incalzeste bine, insa daca nu esti atent mai ca nu observi...nu stiu ce sa mai cred...temperatura de afara e la fel de mica...


  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut Bogdan,
Cand ai schimbat antigelul ultima data?
Si-a schimbat lichidul de racire culoarea de cand l-ai schimbat?
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Bine punctat! Antigelul l-am schimbat anul trecut in urma schimbarii culorii acestuia. Am fost in vara anului trecut la munte, urcat mult, tinut motorul mult in sarcina (turatie mare). Cand am ajuns inapoi in Bucuresti, verific antigelul, din roz era maro tot. Am fost la mecanic, mi-a spus ca nu ulei, ci "s-a ars antigelul", cica de la batrenete (nu il schimbasem niciodata, si am masina de noua, din 2008). Am schimbat antigelul la revizie, prin Octombrie 2017.

Cred ca e putin schimbat la culoare, dar era si vasul murdar de cand s-a facut maro....antigel am pus de calitate si inainte sa il pun, am golit spalat instalatia cu apa (nu eu, mecanicul).
Skip ads

  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Este clar care este problema majora: Garnitura la corp termostat este ciupita sau cea de la EGR!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mie nu mi-e clar de loc...! Care e problema majora? "Garnitura la corp termostat este ciupita"-care sunt urmarile...? Garnitura EGR ciupita,care sunt urmarile...? Garnitura ciupita pe sistemul de racire,inseamna ca in acel punct vor fi pierderi de antigel si de presiune(la sistemele presurizate)... Calitatea antigelului nu consta in culoarea acestuia,ci in rezistenta la pragul de inghet si proprietatea de asigurare a ungerii presetupei pompei de apa prin intermediul glicerinei din antigel. Pentru mine nu titlul de INGINER e important,importanta e cantitatea de informatii si experienta care le poate pune in valoare...
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut big_electro61 ,
Garnitura corp termostat ciupita inseamna ca lichidul care raceste gazele arse care reintra in motor se va deteriora, de aceea isi schimba culoarea (isi pierde din proprietati)!
De la aceasta problema in vasul de expansiune se regasesc la un moment dat niste impuritai (chiar depuneri) negre! O alta problema ar fi sa se faca presiune prea mare in instalatia de racire si se poate sparge si vasul de expansiune ( eu am patit-o si a trebuit sa schimb vasul, am vasul pastrat si acum), sau se pot deteriora furtunele de la instalatia de racire, etc.. Precizez ca vasul de expansiune s-a deteriorat dupa 6 ani. Masina o am de noua!
Precizez ca garnitura dintre corp termostat si motor este comuna si pentru traseu gaze arse (EGR) si pentru Circuit de racire!
Pentru restul explicatiilor te rog sa mai studiezi problema!
Sper ca explicatia care ti-am dat-o sa fie pe intelesul tau!
Aici se discuta de probleme legate de motoarele pe benzina 1.6 (TWINPORT) , NU DIESEL CUM AI TU DIESEL !
Din pacate se pare ca nu prea ai experienta in motoare pe benzina!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Daca garnitura de la corp termostat e rupta, deteriorata, nu se face presiune mare. E aceeasi presiune, poate chiar mai mica.
Depunerile negre, nu pot fi de la o simpla garnitura de cauciuc,ca sa rupt.
Gandeste logic, pune o bucata de cauciuc la fiert si vezi daca se inegreste apa. Avem aproape 5-6 L de antigel roz.
Garnitura EGR e altceva, si nu cred ca are legatura cu antigelul din motor.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MUSCELEANU RADU a scris:
Garnitura corp termostat ciupita inseamna ca lichidul care raceste gazele arse care reintra in motor se va deteriora, de aceea isi schimba culoarea (isi pierde din proprietati)!
Din pacate se pare ca nu prea ai experienta in motoare pe benzina!
Incep prin a reaminti ca am multe goluri informationale,de care nu sunt mindru,dar nu pot accepta explicatii lipsite de adevar tehnic."Garnitura corp termostat ciupita",inseamna o lipsa de etansare in sistemul de racire,care e sub o presiune de 1 bar,situatie in care lichidul(antigelul),ar trebui sa intre in sistemul cu care comunica sau sa curga in exterior,in conditiile in care comunica cu exteriorul.Urmarile sunt lesne de inchipuit pentru o persoana ce stapineste principiul de functionare al unui motor in general...,dar ce stie un ageamiu cum sunt eu!
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
taxi43edy a scris:Daca garnitura de la corp termostat e rupta, deteriorata, nu se face presiune mare. E aceeasi presiune, poate chiar mai mica.
Depunerile negre, nu pot fi de la o simpla garnitura de cauciuc,ca sa rupt.
Gandeste logic, pune o bucata de cauciuc la fiert si vezi daca se inegreste apa. Avem aproape 5-6 L de antigel roz.
Garnitura EGR e altceva, si nu cred ca are legatura cu antigelul din motor.


Salut colegu,
La motorul Z16XEP , EGR-ul se afla montat pe corpul termostat cu o garnitura metalica cu silicon.
Corpul termostat este fixat de blocul motor tot cu o garnitura metalica cu silicon . Aceasta garnitura este comuna pentru circuitul de racire si circuitul gazelor recirculate din motor. Aceasta garnitura este problema, se uzeaza in momentul cand traseul gazelor de recirculare se infunda sau colmateaza. Traseul gazelor recirculate se colmateaza in principal in corpul clapetelor. De aici se formeaza presiunea care uzeaza garnitura precizata mai sus.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Si uite asa mai invatam ceva.
Credeam ca e la fel ca la x16 xel (fosta Zafira)
Sorry.
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Atasez o poza cu explicatiile necesare.
Sper sa nu fie considerata reclama.


  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Reclama la ce? E o chestie care ne invata pe multi dintre noi, nu toti am vazut tipul acesta de termostat.
Mie imi este de folos pe viitor.Multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MUSCELEANU RADU a scris:
La motorul Z16XEP , EGR-ul se afla montat pe corpul termostat cu o garnitura metalica cu silicon.
Corpul termostat este fixat de blocul motor tot cu o garnitura metalica cu silicon . Aceasta garnitura este comuna pentru circuitul de racire si circuitul gazelor recirculate din motor. Aceasta garnitura este problema, se uzeaza in momentul cand traseul gazelor de recirculare se infunda sau colmateaza. Traseul gazelor recirculate se colmateaza in principal in corpul clapetelor. De aici se formeaza presiunea care uzeaza garnitura precizata mai sus.
Daca dumneata crezi ca o presiune relativ mica,generata de gazele de evacuare,pot distruge prin presiunea lor o garnitura,te inseli! Facind o paralela cu garnitura de chiulasa unde avem de a face cu compresia in momentul detentei,deci o presiune apreciabila,temperatura apreciabila,sunt cazuri in care, exceptional,garnitura cedeaza...,dar nu din cauza presiunii,ci din cauza unor alte posibile cauze(lipsa agent racire,slabirea chiulasei prin posibila "calcare" a garniturii).In cazul corpului termostat exista ca si la chiulasa garnitura metalica tocmai pentru a rezista conditiilor termice excesive,deoarece aceasta a si fost ideea de baza,aceea de a se realiza in aceasta componenta un transfer termic,prin intermediul caruia la inceput lichidul de racire sa fie incalzit de gazele de evacuare(atingera regimului termic mai rapid),iar apoi,gazele de evacuare sa fie racite de lichidul de racire. Valoarea presiunii nu poate constitui factorul distructiv,in aceasta speta,deoarece este nesemnificativa,comparind cu mediul de lucru al garniturii de chiulasa.Mai devreme sau mai tirziu,orice garnitura e posibil sa cedeze in imprejurarile unui cumul de factori,dar nu sunt deacord ca,doar presiunea de evacuare poate distruge acea garnitura...!
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
SAlutare! Simptime noi azi (si cred ca au fost si pana acum dar nu am bagat de seama): ammplecat la drum fara sa o las sa se incalzeasca, a mers bine cat a fost socul automat activ, mergeam pe sosea drept, in sarcina, si cand am apasat ambreiajul s-a dezlantuit iadul: a inceout sa mearga foarte prost, ca si cum ar merge in 3 sau chiar 2 pistoane, desi motirul era cald (app 80 grade), am tras pe dreapta, oprit si pornit motor si tot la fel. Si elementul surpriza, am observat a nu mai trecea pe gaz: a ramas blocat intre gaz si benzina (becul nu e era nici rosu, nici verde, cel de la gpl- era jumate rosu, jumate verde - ca si cum ar merge si pe benzina si pe gpl in aceasi timp). Am incercat sa o trec manual de pe benzina pe hpl si invers, nici o rezolvare. Am oprit, asteptat 5 min, pornit, masina merge perfect, trece normal pe gpl, merge rotund. Incep sa cred ca e o problema de la gpl...motorul era cald cand a inceput nebunia iar mersul prost era si la ralanti si cand incercam sa accelerez (parca mergea in 3 pistoane - turtiile stateau la 500rpm)
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salve Bogdan,
Probabil te va lasa si bobina de inductie! A inceput sa dea semne nasoale!
Verifica si bujiile sa nu fie ude de ulei!


Ultima modificare facuta de MUSCELEANU RADU la Vin 26 Jan, 2018 12:47 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR