Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • zerillos

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut.

Am un Opel Astra H, 2007, Benzina 1.4, motor Z14XEP. Motorul asta mai papa ulei in timp si mai trebuie completat. Ultima data am mers cu ea si nu am mai verificat nivelul uleiului de mult, astfel ca la ultima verificare joja era uscata si am completat pana sus cu 1,3 L de ulei. Nu am avut nici un martor in bord sa ma anunte, nici alte simptome. In vasul de expansiune lichidul e curat, dar deasupra pe peretii vasului este putina negreala. A aparut si un zgomot la accelerare ca niste batai rapide, nu se aude tare dar pare un sunet ca de la o turbina ceva. Oricum vroiam sa imi fac o revizie asa ca am fost la service sa imi faca o lista de piese de inlocuit. Pe langa, bucse, bielete, filtre, ulei, etc am de schimbat pompa de apa si curea accesorii. Vreau sa intreb urmatoarele:

1. Pe tipul asta de motor, pompa de apa e cu senzor sau fara ? - nu stiu ce sa comand.
2. Daca am mers mult cu pompa de apa pierzand lichid se putea strica ceva?
2. De ce este murdar vasul de expansiune ? - nu am avut nimic aprins in bord pentru temperatura mare a apei.
3. E nasol daca am mers cu ea fara 1,3 L ulei? Ce poate afecta ?
4. Zgomotul pe accelerare de unde poate fi? Pe motorul asta exista turbina? Poate fi de acolo?

Masina merge ok, nu am avut probleme pana acum. Pompa de apa am descoperit-o la service ca pierde lichid, si zgomotul pe acceleratie e de 5-6 saptamani. Trebuia sa-mi fac revizia si sa schimb consumabilele, altfel habar nu aveam de pompa.

Mersi si astept pareri de la voi.
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Uleiul in vas este de la garnitura de distributie. Trebuie schimbata si odata cu ia verificata distributia, care oricum trebuie demontata
Vajaiala poate fi de la pompa de apa
Pompa are pe ea sonda de temperatura. Daca nu, o pui pe cea veche. Ia ponpa cu stutul pt furtun care merge la clapeta din metal
Masina nu are turbina
Becul la apa si la ulei se aprind tarziu
Le aprinde calculatorul
Spune km
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Motorul are 3.4 litri. Deci din experienta nu cred ca au fost mari probleme, decat daca sa mers mult
Antigel nu spui ca lipseste deci nu au fost probleme cu racirea, decat daca pompa era chiar defecta.adica rotorul busit prin atingere de corpul capacul de distributie
Rola de la cureaua de accesorii era buna?
Si in final mergi la cineva care a mai facut interventii la tipul asta de motor, pt ca trebuie ceva scule speciale pt distributie
  • zerillos

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Distributia e pe lant. Masina are 128.000 Km.

Tot nu am inteles ce pompa de apa imi trebuie. Cu sau fara senzor ?
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Pompa e aceiasi. Daca iei fara senzor, il vei monta pe cel de pe pompa veche, daca ei cu senzor vei avea pe langa pompa noua si un senzor nou. Nu stiu un senzor dupa cati km de utilizare incepe sa isi "piarda mintile", dar daca vei avea ulterior probleme, se poate inlocui usor cu unul nou.

Referitor la murdaria din vasul e expansiune, m-am ales si eu cu acea mazga (un maro inchis spre negru) in urma schimbului de antigel.
L-am schimbat prima data de cand e masina (avea cam 90.000 km pe atunci) fara sa spal circuitul. Cu siguranta e mizerie dislocata de antigelul proaspat, caci motorul merge in parametri, nivelul de ulei si antigel e la locul lui, nu se pierde nimic, nu creste nimic.
Desi am spalat doar vasul recent, mizeria a inceput sa apara usor dupa cateva zile.
Voi spala toata instalatia cand voi schimba pompa de apa, pana atunci mai curat din cand in cand vasul, ca se aduna sus pe pereti, antigelul ramanand curat limpede ca in prima zi.
Am "cules" un pic de mazga si am intins-o pe o hartie si dupa ce se usuca nu a lasat pata cum lasa uleiul, hartia era doar putin murdara si nu transparenta cum ramane de la ulei. Poti testa si tu sa vezi ce e la tine, manjeste o hartie cu ulei si cu mazga si compara dupa ce se usuca bine.
Nu am motor Z14XEP, dar Z12XEP e similar in multe privinte.
  • zerillos

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Pot lua si pompa cu senzor, nu e vorba de cativa lei in plus, dar voiam sa stiu daca modelul meu are conectat senzorul respectiv, ca sa nu iau aiurea. In plus senzorul nu cred ca da avertisment direct in bord, ma gandesc ca e mai mult pentru diagnoza sa iti arate defectiunea pe tester.

Inteleg ca dupa inlocuirea pompei trebuie sa schimb tot antigelul ?
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Senzorul e conectat si e folosit de ECU indiferent daca ai sau nu ceas de temperatura in bord. Tu in bord doar martor indicator de temperatura, undeva pe cadranul turometrului.
Cand schimbi pompa va curge mare parte din antigel si decat sa completezi mai bine il schimbi ca tot ai ocazia.
  • munteanu3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Salutare
In urma cu doi ani am fost la un service sa schimb un bec.Cand a ridicat electricianul capota am constatat cu totii ca tocmai in secunda aia s-a spart ceva la motor si a inceput sa curga antigel fierbinte si s-a facut un nor de abur. A venit un mecanic si a dat verdictul - s-a defectat pompa de apa. Am platii cca 400lei si mi-au schimbat pompa de apa dar nu m-au lasat sa vad ce fac ei pentru ca asa e regula la acel service - nu ai voie sa stai in incinta atelierului. I-am crezut pe cuvant ca au schimbat pompa de apa .Nu mi-au aratat piesa defecta , au spus ca s-a crapat un stut al pompei . Am ramas totusi cu o indoiala. Oare chiar au schimbat pompa ?
De atunci am mai facut cu masina inca 15.000 km.
Acum urmeaza sa schimb distributia si mecanicul cu care am vorbit a spus ca e bine sa schimb si pompa de apa chiar daca am doar 15.000 de kilometri de cand am schimbat-o
Acum urmaresc un videoclip in care un spaniol monteaza de la a la z un motor z14xep si observ ca pompa de apa se monteaza pe capacul de distributie , si din cate vad eu acum , daca vad bine pompa de apa se poate demonta si monta fara sa se dea jos capacul de distributie. Ce parere aveti sa schimb sau sa nu schimb pompa de apa ?
Vad ca cea mai ieftina e 135 lei si cea mai scumpa este 350 lei
Alta intrebare - credeti ca la 97.000 de km e bine sa schimb termostatul?
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@munteanu3
Stutul de plastic rupt se poate inlocui cu unul metalic.
Pompa schimbata cu 400 lei sigur nu e originala, deci nu ar trebui sa aiba pe ea logo GM sau GPM.
Daca pompa chiar a fost inlocuita si are doar 15.000 km nu as schimba-o inca o data.
De termostat nu stiu ce sa zic, sa nu aiba depuneri pe el, in mod normal ar trebui sa mai tina. Eu am peste 100.000 km si il am pe cel original, nu am probleme cu el, doar l-am curatat putin.
  • mariusroly

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Bunã! Ce marca de pompa apa sa folosesc la motor Z14xep?
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Majoritatea vad ca merge pe pompa HEPU. Si eu tot HEPU am de 2 ani si vreo 17.000 km, fara probleme.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
zerillos a scris:Salut.

Am un Opel Astra H, 2007, Benzina 1.4, motor Z14XEP. Motorul asta mai papa ulei in timp si mai trebuie completat. Ultima data am mers cu ea si nu am mai verificat nivelul uleiului de mult, astfel ca la ultima verificare joja era uscata si am completat pana sus cu 1,3 L de ulei. Nu am avut nici un martor in bord sa ma anunte, nici alte simptome. In vasul de expansiune lichidul e curat, dar deasupra pe peretii vasului este putina negreala. A aparut si un zgomot la accelerare ca niste batai rapide, nu se aude tare dar pare un sunet ca de la o turbina ceva. Oricum vroiam sa imi fac o revizie asa ca am fost la service sa imi faca o lista de piese de inlocuit. Pe langa, bucse, bielete, filtre, ulei, etc am de schimbat pompa de apa si curea accesorii. Vreau sa intreb urmatoarele:

1. Pe tipul asta de motor, pompa de apa e cu senzor sau fara ? - nu stiu ce sa comand.
2. Daca am mers mult cu pompa de apa pierzand lichid se putea strica ceva?
2. De ce este murdar vasul de expansiune ? - nu am avut nimic aprins in bord pentru temperatura mare a apei.
3. E nasol daca am mers cu ea fara 1,3 L ulei? Ce poate afecta ?
4. Zgomotul pe accelerare de unde poate fi? Pe motorul asta exista turbina? Poate fi de acolo?

Masina merge ok, nu am avut probleme pana acum. Pompa de apa am descoperit-o la service ca pierde lichid, si zgomotul pe acceleratie e de 5-6 saptamani. Trebuia sa-mi fac revizia si sa schimb consumabilele, altfel habar nu aveam de pompa.

Mersi si astept pareri de la voi.


1. din cate stiu, nivelul antigelului se masoara in vasul de expansiune, nu la pompa. depinde daca masina ta a fost echipata din fabrica cu senzor. avand in vedere ca nu te-a anuntat de nivel scazut, tind sa cred ca nu

2. da, racirea deficitara poate duce la supraincalzirea motorului, ciupirea garniturii de chiulasa sau calarea motorului (astra H nu are indicator de temperatura in bord)

3. ori s-a completat cu apa de la robinet (care face depuneri), ori ai garnitura de chiulasa putin ciupita si baga putin ulei in antigel

4. cam da. pistoane, segmenti, cuzineti, vibrochen, ax cu came...cam tot motorul

5. Z14XEP este un motor aspirat si nu are turbina. zgomotul poate fi de la pct 4 sau de la orice ansamblu rotativ (pompa de apa, fulii, rulmenti etc). Ia in calcul ca poate trage aer fals pe undeva
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR