Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • AAlex852

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Salut,

Recent am achizitionat o Astra G 1.6 Z16SE.
Am observat ca la 400 km facuti de la schimbul de ulei, regim 50 km oras, 350 km afara, uleiul mi-a scazut pe joja aprx. 2 linii din 5. Uleiul este GM 10W40
In manualul de utilizare diferenta intre minim si maxim pe joja este de 1L. Este adevarat? Atasez si o poza sa vedeti. Deci 2 linii din 5 ar trebui sa fie aproximativ 400 ml?



Acum intrebarea este: este normal sa scada atat?
Obs:
1. Am si o prelingere de ulei pe motor dar mecanicul a zis ca nu ar trebui sa pierd foarte mult pe acolo.
2. Fumul nu este albastru ci doar destul de albicios -- acum este si frig poate compenseaza si aburul. La consum de ulei ar trebui sa fie albastru din cate stiu.

Puteti va rog sa trageti o conlcluzie si sa imi raspundeti la intrebari. Multumesc!
Skip ads

  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Fum alb = Turbinã pe ducã
  • Vaux
  • Suspendat
  • 33 mesaje
  • din 01 Dec 2017
  • Astra 2002 Y17DT
  • Bihor
  • Vaux

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2017

  • Mesaj Privat
1 - de ce folosesti un 10W40 ?
2 - intre MIN si MAX pe joja = cam 1 litru

3 - fum alb ...cand ? Si eu cu diesel pe timp rece scot "fum" alb 10 minute dupa pornire dimineata. La benzinar e ceva mai prezent chiar si pe motor cald.
Adu-ti aminte ca si noi oamenii, pe timp rece, expiram "fum alb" Smile - vapori apa + aer cald.
Fumul alb ca rezultat al disparitiei uleiului e mai mult caracteristic la diesel.
Daca nu-ti dispare din antigel, lasa fumul alb.
4- cei 350 km in afara la ce viteza/greutate i-ai facut ?

Deci
- de ce folosesti un 10W40 si de ce GM ?
- lasa impresia mecanicului ca nu cred ca e capabil sa calculeze cat ulei pierzi la 2500 ture la 92 grade prin acea prelingere ! Opreste orice fel de scurgere a motorului si vedem apoi.

@ AndreiFanOpel - colegul are benzinar de G toata ziua. Deci nu are turbina.
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Ioooaaai... Acuma vad eu ca-i 1.6.... Doamne feri Smile)

Scuza-ti greseala si neatenția mea.

Sunt in mare parte de acord cu spusele colegului, rezolvã scurgerea de ulei prima data si dupa vezi cum stai cu consumul de ulei.

Te deranjeazã uleiul GM? Smile
Skip ads

  • Vaux
  • Suspendat
  • 33 mesaje
  • din 01 Dec 2017
  • Astra 2002 Y17DT
  • Bihor
  • Vaux

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Pe mine ma intrebi ?
...daca da, ceream lamuriri pt ca exista si notiunea de volatilitate.
Plus ca ma intriga acel 10W - dar inainte de a emite judecati, am cerut lamuriri.
  • AAlex852

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Daca nu-ti dispare din antigel, lasa fumul alb.
Exista si un miros mai ciudat al fumului alb -- cum poate influenta antigelul?

4- cei 350 km in afara la ce viteza/greutate i-ai facut ?
- 100-110-120-130 km/h - autostrada 2 persoane + bagaje 40 kg

Deci
- de ce folosesti un 10W40 si de ce GM ?
- asa mi-a fost recomandat. nu este ok? ai o recomandare?

- lasa impresia mecanicului ca nu cred ca e capabil sa calculeze cat ulei pierzi la 2500 ture la 92 grade prin acea prelingere ! Opreste orice fel de scurgere a motorului si vedem apoi.
- o sa spal motorul si o sa incerc sa vad de unde ar putea fi scurgerea

MERSI PENTRU RASPUNSURI SI PENTRU INTREBARI
  • Vaux
  • Suspendat
  • 33 mesaje
  • din 01 Dec 2017
  • Astra 2002 Y17DT
  • Bihor
  • Vaux

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2017

  • Mesaj Privat
In mod normal si sanatos ar trebui sa ai in motor un 5W30. Si fara C3 deci exclus GM care ne prajeste creierii cu Dexos2.
  • Dan02

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Masoara nivelul uleiului din motor la o ora dupa oprire, masina fiind parcata pe un loc drept. Cati km are masina in bord? Nu intra in panica si nu te grabi sa tragi concluzii. Din ce spui, masina consuma cam mult ulei, dar poate ca te inseli. Si eu am z16se. Folosesc 10w40 Castrol sau Aral si intre schimburi dispare intre 500 ml si 1 l. Arunca un ochi aici http://www.astraclub.ro/top...62kw84cp-8-valve/
Skip ads

  • Vaux
  • Suspendat
  • 33 mesaje
  • din 01 Dec 2017
  • Astra 2002 Y17DT
  • Bihor
  • Vaux

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Pana nu rezolva scurgerile ulei vorbim degeaba.

@Dane - care e povestea cu nr km al masinii ? A mea are (ca ex) 207 mii pe bord, in realitate cred ca minim 350 mii. Ce vascozitate ar trebui "sa bag" ? De ce ?
  • Dan02

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Cu cati km are mai mult masina, cu atat e mai uzat motorul. Uzura lui depinde de modul de exploatare (condus subturat, forje) si de cum a fost ingrijit (schimb de ulei la timp, tipul de ulei). Parte din uzura semeringurilor la supape sau segmentilor la pistoane pate fi contracarata folosind un ulei cu vascozitate mai mare. Daca, dupa un schimb, motorul iti cam consuma uleiul, la urmatorul incearca cu unul un pic mai gros (deci vscozitatea o cam stabilesti singur)- chestia asta insa nu merge la infinit. Stie toata lumea cum e cu km pe care ii afiseaza masina, majoritatea nu mai arata km reali. Dar ii putem banui dupa cat de bine trage motorul sau cat de mult ulei consuma (printre altele).
  • Vaux
  • Suspendat
  • 33 mesaje
  • din 01 Dec 2017
  • Astra 2002 Y17DT
  • Bihor
  • Vaux

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Ai vazut motoare praf la 50 mii ? Eu am vazut.
Ai vazut motoare beton la 300 mii ? Si d-astea am vazut.
Am opelul remapat plus cateva mici modificari - la masina aia i groaza cand ma vede ! Da, mananca forja dar NU batjocura !

Ok ...si merg pe vascozitatea de fabrica la kilometrii amintiti mai sus.
Si asa va si merge pana va incepe sa consume grav iar atunci va fi o singura optiune - desfacut motor, reparat si pus mai departe 5W40.
10W/15W , aditivi ingrosare si alte minuni sa puna cine vrea. Scopul NU ESTE SA NU CONSUME ulei ...scopul este SA AI UNGERE SI TRANSPORTUL CALDURII DE PE INTERNE !
  • Dan02

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Nu te contrazic, or fi motoare praf la 50 mii km si inca bune la 300k, dar ele sunt exceptii. Si da, scopul uleiului in motor e sa asigure ungerea. Dar daca motorul il consuma inseamna ca o parte din el ajunge in camera de ardere si nu o sa-ti mai iasa noxele la itp. Alta parte o sa ajunga pe evacuare unde combinat cu gazele arse vor infunda sondele lambda si catalizatorul. Fiecare insa e liber sa faca cum crede ca e mai bine, pentru buzunar si masina.
Skip ads

  • AAlex852

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Salut,

Masina are 163 000 km din 2002 --- nu stiu cat or fi de reali. RAR-ul l-am facut de 2 zile si a iesit EURO 4. Am turat masina cu motorul cald sa vad daca scoate fum albastru --- nu a iesit fum albastru. In concluzie masina nu consuma ulei? La drum intins apa imi sta undeva la 82 grade iar in oras intr-adevar urca la 90 grade. Asta poate fi o problema?

Mersi!
  • Dan02

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Toate motoarele consuma ulei. Unele, cele noi sau in stare foarte buna, foarte putin, spre 0. Cum motorul tau nu scoate fum albastru, nu inseamna ca nu consuma, ci ca nu consuma mult. Cand pe esapament iese fum albastru, ai o problema mare. Daca la drum intins, sistemul de racire nu reuseste sa ridice si sa mentina temperatura optima de functionare a motorului (90-100), probabil ai termostatul blocat pe deschis. Daca nu prea ai caldura in habitaclu si consum marit de benzina, se verifica.
  • AAlex852

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Salut,

O sa rezolv scurgerea si o sa vad atunci. Caldura merge foarte bine, nu pot sa o pun pe maxim atat de cald face iar consumul este normal: 6,9 mediu la 350 km afara si 170 km oras
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut.
Am si eu z16se, tot din 2002 si la fel si eu incercam sa ma linistesc uitandu-ma mereu daca scoate fum albastru cu toate ca imi consuma ulei cam 300 ml/1000km (5w40). Ca o curiozitate sa stii ca nu o sa scoata fum decat atunci cand consumul o sa creasca la 500-600 ml/1000 km si atunci la accelerari bruste si lungi.
Consumul de acum vine in primul rand de la simeringurile de la supape (se poate vedea intr-o poza mai jos cum aratau acestea dupa schimbare)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136263
In al doilea rand consumul vine de la segmentii de ungere. Cand am desfacut motorul i-am gasit blocati in canal dar spre surprinderea mea la o rasucire usoara s-au deblocat instantaneu. Oricum i-am schimbat dar parerea mea este ca un ulei bun si schimbat la timp nu ar fi dus la blocarea lor si aici ma refer la fostul proprietar. Multi au mai avut probleme dupa ce au demontat chiuloasa pentru a umbla la simeringuri si lasand de pe o zi pe alta motorul desfacut au avut consum mare de ulei dupa montare, acesta aparand datorita blocarii segmentilor peste noapte datorita uscarii rezidurilor prezente pe segmentii de ungere si care la prima pornire si functionare aproape ca se cimenteaza pe ei (fapt real).
In primul rand incearca sa schimbi simeringurile de la supape ocazie cu care cureti si culbutorii (tine cont de sfaturile din tutorial), iar in al doilea rand inainte de o eventuala segmentare expun o metoda pe care am gasit-o pe net prin care niste americani au pornit motoare nepornite de zeci de ani introducand in cilindru prin orificiul bujiei un amestec de 1 parte ulei ATF si o parte acetona. Acest amestec este cel mai bun agent de deblocare si cred ca ar merita incercat inainte de o eventuala segmentare. Este ceva experimental, nu am incercat-o dar daca descopeream metoda inainte de a segmenta motorul o incercam.
Nu te descuraja si recomandarea mea pentru urmatoarea perioada este sa folosesti un 5w40 mai ales ca vine iarna si ai sa vezi ca nu este diferenta f. mare de consum.
Referitor la temperatura asa este si la mine. Este un motor "friguros" si nu sare de 80-82 grade la drum intins.
Spor.
  • AAlex852

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Wow, operatiunea ta a fost destul de ampla. Nu mi-as permite sa fac asemenea modificari. La un service autorizat sa-mi curete culbutorii si sa-mi inlocuieasca semeringurile la supape cat ar fi manopera? Piesele am vazut ca sunt destul de ieftine.

Mersi pentru raspuns si detalii!
  • Dan02

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Colegul gigatel30 ar putea sa ne spuna si cat ulei consuma (daca mai consuma) dupa schimbarea semeringurilor si celelalte operatiuni. Multumim.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Sunt la al patrulea schimb de la segmentare pe care vreau sa-l fac zilele astea, am 9200 km cu uleiul actual (Ravenol VSI 5w40) pe care il folosesc de cand am masina si mi-a consumat cam 150 grame. Deci eu zic ca este un consum normal pentru acesti kilometri.
Pentru alte detalii si cum am facut (personal) segmentarea aveti urmatorul link...
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR