Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@ahappyuser

GM DEXOS2 si MOTUL DEXOS2 au ambele SAE 5w30 nu 5w40.

Motorex-ul asta putem sa-l comparam cu uleiurile pt DPF, CASTROL EDGE 5w40 si HAVOLINE ULTRA S 5w40, insa rezultatul e in defavoarea lui.
- indicele de vascozitate e 170 fata de 174 si 172, deci are un comportament mai prost la variatii de temperatura fata de cele 2;
- vascozitatea la 40 grade e 86.3 fata de 82 si 84, deci consumul de carburant e usor crescut fata de celelalte pana se atinge temp optima de functionare a motorului.
- nici TBN nu e mai mare
-cenusa sulfatata e la fel.
In concluzie, nimic deosebit, ma asteptam sa fie mult mai tare - cam cat costa? Oricum e mai tare decat Repsolul de mai sus Very Happy
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Merci pentru detalii. Un schimb de ulei 4l+1l au fost in cazul meu 184 lei cu tva, un pret acceptabil in opinia mea. Specificatiile acestui ulei pentru cazul meu sunt mai mult decat satisfacatoare avand in vedere motorizarea mea EURO2 si intervalul scurt 8.000km de parcurs intre doua schimburi consecutive.

O sa cer pe site si specificatiile pentru Select SP-X Synthetic Performance SAE 10W/40 si voi reveni cu amanunte daca le primesc pe mail.
  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Uite niste valori ale unui ulei. Cum il incadram? Bun/prost? (facand abstractie de TBN, fiind un ulei aprobat ACEA C3)

ACEA A3/B3, A3/B4, C3
API SM/SL/CF

Viscosity SAE 5W-30
Density at 15 C° 0.853 g/cm3
Kinematic viscosity at 40 C° 69.0mm2/s (cSt)
Kinematic viscosity at 100 C° 12.00mm2/s (cSt)
Viscosity index 171
Pour point -36 C°
Flash point 225 C°
T.B.N 7.0 mg KOH/g
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
e un topic separat despre GM (DEXOS2 5W30); si aici s-a mai discutat Very Happy

nu as pune...
Skip ads

  • vladutz24

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
lasa-l stefane ca degeaba explici...auzi...cum sa pui ulei GM in Opel?!? Mai bine Panther sau "Bipi"=))
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
daca-l producea GM poate-l puneam Very Happy, asa nu prea stim cine-l face, nici nu e prea grozav, dovada ca multi utilizatori se plang (cam jumate).

fiecare pune ce considera...
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Culmea e ca angajatii reprezentantelor nu pun in masinile personale uleiul pe care il vand.... asta imi spune multe.... inainte puneau Mobil, insa criza si reducerea costurilor i-a indemnat pe cei din echipa manageriala sa faca contract cu diversi producatori mai mici sau fara pretentii.... cei cu masini de firma nu au interes la revizii ce se foloseste.. insa cei cu masini personale pun intrebari.. si de aceea de ce sa ne zgarcim pentru 10-15 euro la o revizie... sa dam apoi peste 1000 pe o turbina... o cunostinta cu aceeasi masina(astra g 1.7 cdti) in al 3-lea an a schimbat turbina... posibil sa nu fi fost nici utilizatorul foarte experimentat... masina fara tuning.. cu revizii facute numai la reprezentanta...

GM nu face ulei, cum nu face nici accesoriile... le comanda la altii... uleiul din pacate e slabut pentru conditiile din Romania... recomand celor care au posibilitatea sa puna ulei mai bun.. de exemplu Q8 5w40 care are cam acelasi pret cu GM insa calitate net superioara conform specificatii.

Drumuri bune va doresc !
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Astazi am pus noul ulei Motul Dexos2 5w30 in doua Opel Astra, unul 1.6_16V (z16xe) si celalalt 1.7 CDTi (z17dtl). Ambele masini mrg forte bine cu noul ulei, silentioase si mai puternice ca niciodata. Recomand pentru toate motoarele la care se poate pune 5w30.
Pretul a fost de 210 Ron bidonul de 5L.


Skip ads

  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Unde e facut asta? In poza nu se vede.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:Astazi am pus noul ulei Motul Dexos2 5w30 in doua Opel Astra, unul 1.6_16V (z16xe) si celalalt 1.7 CDTi (z17dtl). Ambele masini mrg forte bine cu noul ulei, silentioase si mai puternice ca niciodata. Recomand pentru toate motoarele la care se poate pune 5w30.
Pretul a fost de 210 Ron bidonul de 5L.

Pai daca de abia la-i pus de unde stii ca motoarele sunt mai puternice si mai silentioase?? Toate sunt la fel in primele ore de functionare cu ulei nou,poate gresesc eu dar sigur am dreptate Evil or Very Mad
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Uite ca se confirma ca Motul face ulei cu specificatie Dexos 2, dar nu e ulei GM OEM.

Pretul mi se pare corect pentru calitatea acestui ulei, este SAE 10W/30 si este un ulei varf de gama la Motul.
Sa ne mai dai ceva info dupa 5.000+ km parcursi, sa stim cum se comporta si daca a consumat vre-un motor din el si cat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@bluetux

M-am uitat si eu mai cu atentie peste specificatii in comparatie cu alte uleiuri si am observat doua amanunte :
- Motorex Select SP-X Synthetic Performance SAE 5W/40 are punct de inghet la -48 grade C ceea ce e cu mult mai mult decat uleiurile cu care ai facut comparatia din pagina anterioara si implicit pot fi linistit ca cel putin la pornirea la rece uzura este redusa la minimum (acesta este un factor important, toata lumea stie ca uzura unui motor este maxima in primele minute de la pornirea la rece si aici te bazezi 'exclusiv' pe proprietatile de ungere ale uleiului ales, nu poti interveni in niciun fel).
- standardele DIN/etc pe care s-au facut testele pentru care sunt publicate rezulatele obtinute sunt diferite (unele sunt mai noi, altele sunt mai vechi) fata de cele pentru uleiurile pentru care ai facut tu analiza (ceea ce poate duce la rezultate diferite).

Deocamdata raman rezervat in ceea ce priveste alte uleiuri brand (Castrol, Mobil 1, Texaco, Repsol, GM) despre care s-a mai discutat pe acest topic. Comparabil ar fi doar Motul X-cess 5W/40, care va fi urmatorul ulei cu care voi face o comparatie (tot ce-mi doresc in plus fata de uleiul Motorex care-l folosesc acum este ca motorul sa fie ceva mai silentios la turatii de peste 2.500rpm).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 10 Mar, 2011 1:14 am, modificat de 5 ori in total
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@c_pantazescu Ohoo l-ai luat bine de tot, avand in vedere ca eu am dat pe X-clean 230ron, iar dexos 2 era 264ron (la importatorul motul).
@ahappyuser, asta incercam si eu sa spun cateva pagini mai devreme, ca Motul face ulei cu specific Dexos2, dar nu e producatorul uleiului GM.Iar pentru opel in afara de Dexos2 mai au un ulei care se numeste chiar asa specific LL A/B025

Adi G.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca cineva este interesat si doreste un manual in limba engleza (pdf, 170 pagini) care contine 'absolut totul' despre uleiuri, filtre de ulei, filtre de aer, si alte cauze ce au implicatii majore in uzura unui motor, rog pm.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Motorex-ul respectiv are punctul de curgere la -48, totusi, la 40 grade e prea vascos comparat cu toate uleiurile din clasament (Valvoline SynPower 5w40 (2010) Q8 Formula Excel 5W40 2010 Castrol Edge / Edge Turbo Diesel 5W-40 NEW FORM Motul 8100 X-cess 5W-40 Chevron Texaco Havoline Ultra S 5w40). Indicele de vascozitate este si el sub valorile uleiurilor de mai sus si arata o variatie destul mare a vascozitatii in functie de temperatura, ceea ce nu e de dorit. Pare ca un Edge TD 5w40 ceva mai slabut . Faptul ca inca mai curge la -48 nu inseamna ca se comporta perfect pe toata plaja de temperaturi si Indicele de vascozitate confirma asta.
Exemplu: vechiul Texaco Havoline Synthetic 5W-40 (nu se mai face) avea o vascozitate de 10w40 sau chiar mai mare - deci f gros, de semisintetic - si punctul de curgere era la -56, Indicele de vascozitate era f mic pt un full sintetic - 165.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Tase asa este dar Astra z16xe vine dupa 1 an de ulei Motul 8100 X-Clean 5w30 Acea C3 care e fix cam acelasi lucru cu Dexos 2. S-au comportat exemplar, mai ales ca motorul asta e renumit consumator de ulei. Ei bine, Motul cu specificatiile de mai sus nu il mananca.
Spun ca sunt mai puternice ca niciodata pentru ca ieri dupa ulei cu ambele am fost in probe de aprox 20 km sa le incalzesc putin si sa le fac un mic "rodaj" deoarece ambele au primit si o curatare de EGR si e clapeta de acceleratie.
Avand personal deja 2 ani de motul si cu masina mea z19dth sunt convins ca si peste 5000 masinile vor toarce la fel de silentios si nivelul de ulei va fi tot acolo.
Repet, daca masina tolereaza 5w30, nu mai stati pe ganduri, aveti ulei special de opel facut de o marca super buna. Nu e reclama, nu fac bani din uleiul asta, zic din convingere.
Pe bidon scrie Made by Motul si dedesubt adresa fabricii din Franta. Atat.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:Tase asa este dar Astra z16xe vine dupa 1 an de ulei Motul 8100 X-Clean 5w30 Acea C3 care e fix cam acelasi lucru cu Dexos 2. S-au comportat exemplar, mai ales ca motorul asta e renumit consumator de ulei. Ei bine, Motul cu specificatiile de mai sus nu il mananca.

Si cu alte uleiuri cat manca?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
uleiul din poza este intradevar facut in Franta dupa codul de bare (30-37 este Franta) . Ce este interesant e ca Motul a lansat acest ulei Dexos 2 cam deodata cu uleiul Dexos 2 de la GM. Supozitia mea este ca e cam acelasi ulei pentru ca asa cum se stie toate OEM-urile nu fabrica de fapt nimic ci sunt doar o reuniune de firme mici sub un nume generic...
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mai sunt multe uleiuri ca inlocuitoare pt Dexos2, deci nu as zice ca tot GM ul Dexos 2 e facut de Motul. Motul are ca nume Dexos2, altele au top tec 4600 (liqui moly). Cam toate au aparut deodata.
http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html
Se poate vedea, DEXOS2 este un standard, cum a fost GM LL B 025 de ex.
Motul tot timpu a avut uleiuri specifice, adica Motul Specific LL 04 pt BMW sau Motul Specific Ford sau VW 505.01 si asa mai departe. Tot asa aveau Motul Specific GM LL 025 inlocuitor al uleiului GM 5w30. Era timpul sa scoata un ulei compatibil cu motoarele GM pentru ca deja cel vechi era depasit. Trebuia sa fie un ulei API SM/CF si neaparat compatibil cu DPF, adica ACEA C3, practic compatibil cu ultimele generatii de motoare Euro5. Cel vechi nici pt a mea, an 2005 nu era bun.
Imi convine ca inca este facut in Franta si ca ne fiind castrol sau mobil, nu incearca nimeni sa il pirateze. Inca. Smile
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu as fi asa de incantat de standardul DEXOS 2: se obtine o economie de combustibil si o compatibilitate cu sistemele aftertreatment antipoluare DPF si TWC cu pretul cresterii uzurii componentelor motorului (wear), a namolului (sludge) din motor si a funinginii (soot);
parca mai zicea cineva de astea la 5w30 tot aici pe topic...

Aveti aici http://sas-origin.onstreamm.../rp/pc/index.html
un utilitar pt compararea standardelor, e de ajuns sa punctati DEXOS2 si veti vedea graficul.

Asa ca, personal, prefer un 5w40 sau si mai bine un 0w40 de calitate, nu prea vascos, decat un 5w30 DEXOS2.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR