Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@calyyn80

Din lista de uleiuri enumerate mai sus de @bluetux, eu personal m-as duce pe RAVENOL Vollsynthetic VSI 5W-40.
Skip ads

  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@dusan
poate gasesti la distribuitorul din timis Q8
http://www.speointernationa...istribuitori.html
3.5 litri de ulei de motor, tipurile ti le-am mai postat odata mai sus
Q8 Formula Advanced 10w40

1.6 litri de ulei in cutia de viteze manuala,
cod ulei cutie viteze: Opel 93 165 290 - intreaba si la reprezentanta Opel pt siguranta.
  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
vreau sa schimb uleiul si ma orientez catre LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 5W40. Sper sa fac alegerea buna pentru Corsa C, 1.3cdti. In momentul de fata am 5w30 - GM si nu prea sunt multumit, nu astept sa faca nici macar 10000 cu el.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
RAVENOL Vollsynthetic VSI 5W-40 si Q8 Formula Excel 5w40 sunt mai bune decat Leichtlauf High Tech 5W40 care nu e full sintetic.
De asemenea primele doua au aprobari GM pt diesel, High Tech nu. In plus, e cam "grosut" la 40 grade - 90 fata de 80/82- se apropie de un 10w40, consumul de motorina o sa fie mai ridicat fata de VSI si Excel pana se incalzeste motorul.

http://ravenol.de/products?part=56
http://www.speointernationa...ula_Excel_128.pdf
http://www.liqui-moly.de/li...ch%205W-40_EN.pdf
Skip ads

  • JAC2.00tdi

  • Mesaje scrise: 1,452
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Voi schimba si eu uleiul la ambele masini in scurt timp...

Pentru Astra G 1.7 td m-am gandit anul acesta sa merg pe Mobil1 0w40 (sua). Pana acum am mers pe 5w40 fara nici un fel de consum de ulei intre schimburi. Masina are 165k

Pentru Corsa z10XE voi merge pe acelasi tip de ulei specificat mai sus.

Sper ca voi face cea mai buna alegere....

Sa auzim numai de bine!
  • mmx440

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
bluetux a scris:
alexx1402 a scris:Oare "sughite" Opelul meu daca ii bag ulei oem de la BMW?
Ma gandeam la 0W-40, fiind printre putinele cu vascozitatea asta care respecta norma ACEA - C3 (A3/B4) si are un pret decent.


daca ai DPF : http://www.opieoils.co.uk/c-792-acea-c3.aspx
daca nu ai DPF nu merita sa bagi un ulei mai putin rezistent, la C3 TBN e mai mic decat la cele fara C3.



Salutari in primul rand tuturor membrilor Opel Club!

imi cer scuze ca dau buzna aici desi recunosc sincer ca nu am un Opel. Am doar un logan 1.5dci. Iar aici pe forum am considerat ca nivelul discutiei este destul de ridicat si am o sansa mare de a primi un raspuns la nedumerirea mea. Iar, imi cer scuze ca reactivez discutia cu TBN.

Deci care ar fi problema: mi-am luat ulei de motor Castrol Edge turbo diesel 5w40, dar nu am fost atent la eticheta, eu fiind convins ca e ca si ala anterior si anume si cu norma Renault RNO700/710 si ACEA A3/B3/B4. Dar nu era asa. In chenarul ala negru de pe spate scria: SAE 5W40;API SM/CF; ACEA C3;VW 502 00/505 00/505 01; MB 229.51; BMW longlife 04........Fiat Deci uleiul asta la norme ACEA are doar C3. La descrieri scrie: in italiana, compatibil motoare MB si BMW cu DPF, turbo intercooler, inclusiv VW-PD.
Prima intrebare ar fi: uleiul asta chiar e asa de slab incat nu a primit aprobare A3/B3/B4? sau norma C3 le inglobeaza macar partial? Si daca e asa de slab de ce merge pus pe VW, MB, BMW motoare diesel destul de avansate si pretentioase? fiind stiu faptul ca norma ACEA C3 inseamna continut scazut de TBN<0.8, sulf<0.3 etc

In cartea loganului scrie: Utilizati uleiuri de norma ACEA B2 sau ACEA A3/B3 sau ACEA A3/B4 sau de norma API CF deci eu ma incadrez doar la API CF cu el. Sa imi fac griji? Eu de fel merg mult in afara localitatii, 80% nu trec de 100km/h decat rar la depasiri si nici de 3.000rpm decat f rar pana in 3500 ca sa curat injectoarele(dar asta e alta poveste). Castrolul trecut l-am schimbat la 10.000km.

Pe de alta parte nu gasesc nicaieri(pe site Castrol) fisa tehnica a ceea ce am avut eu in bidon: Castrol ACEA C3 pt. DPF si PD. Gasesc doar pentru Castrolul Edge cu A3/B3/B4 (compatibil si asta DBF si PD) si Castrolul Edge "new formulation" asta nou special pentru DPF si PD dar se pare ca acum are si normele A3/B3/B4, C3 si aprobare Renault. Ce am eu e fabricatie 31.01.2011 Italia bidon de 4L. Sa fie oare greseala de eticheta? Codul de bare e asa: 8 005707 985300.

Multumesc anticipat pt. eventualele lamuriri si imi cer scuze ca am scris atat! Fapta oricum e comisa, uleiul e pus, dar voiam sa stiu ce am in motor cu adevarat. Ca daca e sa completez cu ulei de asta nu cred ca mai gasesc si o sa trebuiasca sa iau de ala cu A3/B3 etc.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ACEA C3 2008 inseamna ca uleiul se poate folosi la masini pe benzina/diesel cu sisteme after-treatment TWC/DPF care necesita cenusa sub 0.8, sulf si fosfor reduse. TBN trebuie sa fie minim 6.
ACEA A3/B3/B4 2008 - masini benzina/diesel fara sisteme after-treatment, o gama mai larga, TBN e minim 8.
Se observa ca un ulei mai putin poluant (C3) e mai putin rezistent Tbn 6 fata de 8, in cazul tau Edge are 7.5 si producatorul a scris corect (f rar de altfel) C3 numai, pt ca TBN lui nu se incadreaza in normele A3/B3 2008.
Nu tb sa-ti faci griji, numai sa-l schimbi pe la 8000 km sau daca da semne ca e pe duca, nu rezista mult.

P.S unii Opelisti pun Dexos2 desi nu au sisteme after-treatment, asta e mai slab decat Edge, asa ca stai linistit. Laughing
  • cj12ktn

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Buna!
Astazi mi-am schimbat uleiul si am bagat noul tip de ulei GM 5W30 Dezos2 (spre deosebire de vechiul gm are specificat pe el si recomandarile ptr mercedes, bmw, vw si difera si anumite cifre de pe el) ... pana acum imi place cum suna motorul... din cate am citit pe forum m-am impacientat si inteleg ca noul model de ulei GM este mai slab decat vechiul tip? Este bun pentru astra h 1.7 cdti 74kw? nu am filtru de particule
Daca ma puteti lamuri ce inseamna sistemul After-Treatment?
Mai am o intrebare legata de cat de des se schimba uleiul ... pana acum eu il schimbam la 10000 km... ( am inteles ca variaza intre 5000 si 20000 km... inteleg ca depinde de stilul de condus, nu conduc sportiv si locuiesc in afara orasului la aprox 6 km... media de la plin la plin calculata de computerul de bord este de peste 32-33km/ora, asta ma face sa cred ca nu fac )
Multumesc pentru eventualele sfaturi!
Skip ads

  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
bluetux a scris:RAVENOL Vollsynthetic VSI 5W-40 si Q8 Formula Excel 5w40 sunt mai bune decat Leichtlauf High Tech 5W40 care nu e full sintetic.
De asemenea primele doua au aprobari GM pt diesel, High Tech nu. In plus, e cam "grosut" la 40 grade - 90 fata de 80/82- se apropie de un 10w40, consumul de motorina o sa fie mai ridicat fata de VSI si Excel pana se incalzeste motorul.

http://ravenol.de/products?part=56
http://www.speointernationa...ula_Excel_128.pdf
http://www.liqui-moly.de/li...ch%205W-40_EN.pdf


Ok, legat de norma GM pentru Liquy Moly, eu am vazut ca are aprobare. Oricum, multumesc pentru sugestii.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu are, aia e recomandarea Liqui Confused
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@cj12ktn
- dexos2 este recomandat de GM pt toate masinile produse de el, inclusiv cele cu after-treatment; nu prea stim cine-l produce, asa ca greu il putem compara cu alt ulei GM.
-sisteme after-treatment: catalizator cu 3 cãi (benzina), filtru de particule (diesel).
- ar fi bine sa tii dexos-ul max 7000 km, eventual sunetul motorului si aspectul uleiului uzat o sa te ajute
  • mmx440

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc Bluetux pentru raspuns, cred ca o sa mai raman pe forum Smile imi place comunitatea de aici, e documentata. Ma intereseaza f. mult si partea legata de starea drumurilor nationale si judetene, mecanica etc.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu am Dexos 2 de 8500 km in masina si dupa intrunirea de la Slanic Moldova o sa ii fac schimbul ca ajung aproape la 10.000km si va spun sincer ca este mai bun decat vechiul GM 5W30 care era inainte si pe care l-am avut in motor inainte de asta. Eu o sa merg in continuare pe acest ulei cel putin inca un schimb...
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
miky,
Cum ti-ai dat seama ca e mai bun uleiul asta ?

Legat de Liqui Moly, eu folosesc SuperLeichtleuf 10w40 de peste 6 ani, il schimba pe la 8-9000, ultimul schimb l-am facut la 13000 km.
Aspectul era la fel ca dupa 8000.

Acum am bagat Mobil 5w30, l-am primit si vroiam sa il tin doar 2-3 zile, dar nu se consuma (multi spuneau ca e prea subtire).
O sa observ si vara la 40 de grade, desi ma indoiesc ca ar fi vreo diferenta.
Uleiul se incinge la peste 100 de grade chiar si iarna, nu cred ca se incinge mai mult daca e vara afara, el are regimul motorului, mai putin il deranjeaza temperatura de afara.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
functionarea motorului, atingerea temperaturii de regim, consumul de ulei si carburant si clasificarea uleiurilor sunt absolut dependente de temperatura de afara, altfel ar fi exista un singur tip de ulei pe piata Laughing
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca vorbim de temperaturi extreme, -20 sau plus 40, sint perfect de acord.
  • cj12ktn

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@bluetux - multumesc ptr raspuns... de ieri de cand am facut schimbul am simtit ca totul este mai light, si sunetul motorului parca e mai linistit si masina parca e mai sprintena (poate ca si din cauza schimbarii filtrelor, nu numai a uleiului)... despre sunet am observat la vechiul ulei ca inainte de schimbare a fost motorul mai zgomotos, dar in legatura cu aspectul uleiului uzat cum as putea sa-mi dau seama de pierderea proprietatilor? la diesel din cate mi s-a spus se innegreste automat ce ai pornit motorul (spre deosebire de benzinar)
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
daca e foarte "apos" de exemplu, dar nu e o regula stricta...
  • cosminx

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2011

  • Mesaj Privat
valvoline maxlife 15w40 a mai folosit cineva pareri? e bun ptr un motor cu 240k?
  • catalinemil

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2009

  • Mesaj Privat
motul este bun de ceva?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR