Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
nu mai bine faceti voi un topic dedicat ? discutati acolo parerile pro si contra acestui amestec .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
serioussam a scris:nu mai bine faceti voi un topic dedicat ? discutati acolo parerile pro si contra acestui amestec .


Rog moderatorii acestui forum sa treaca tot ce s-a discutat in aceasta directie pe un topic separat cu titlul : Ulei 2T in amestec cu motorina, o posibila solutie pentru a suplini lipsa sulfului din motorina EURO5.

Cred ca deja am suparat prea multa lume care urmareste acest topic strict despre uleiuri, in special pe @serioussam.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu primele impresii :

Update2 :

Azi cand am ajuns acasa am constatat cu surprindere ca nu am bagat 330ml de ulei 2T in motorina ci 500ml la 62 litri de motorina, din pacate nu am fost pe faza sa ma opresc la timp (bidonul de ulei 2T are doar 1l si ca sa torni trebuie sa-l inclini destul de mult... asa ca am ratat momentul cand trebuia sa ma opresc pentru 330ml). Dar am plecat la drum si in aceste conditii, astfel ca am constatat urmatoarele :

- la relanti motorul si bordul nu mai trepideaza ca de obicei, motorul se aude 'sesizabil' mai incet in habitaclu
- in turatie zgomotul motorului a scazut, motorul se tureaza mai liniar
- am facut 280km cu 11l (ma cam mir si eu de acest consum) in conditiile in care prin sate am mers intr-a 5a cu 65km/h la 1.600rpm iar inafara nu am trecut de 105km/h.
- la deal motorul trage f. bine, temperatura motorului nu a trecut decat la panta mare de 88grade C.
- motorul nu scoate fum deloc, chiar daca am bagat mai mult de 1:200 (doza optima).
- in comparatie directa cu Metabond Megasel (105 lei un flacon de 250ml, in amestec o doza de 30ml la 60l motorina) motorul nu trage chiar asa de bine ca cu Metabond aditiv de motorina. Totusi am convingerea ca pe termen lung motorul va trage chiar mai bine decat cu acest aditiv de motorina, pentru ca arderea motorinei cu ulei 2T semisintetic va curata depunerile din motor si turbina.

Daca tot am pornit asa, voi mai face inca 2 plinuri (deocamdata niciun efect negativ in acesta directie) de 62l motorina in amestec cu 500ml ulei 2T semisintetic de la Liqui Moly, apoi voi reduce doza la 1:200. Voi reveni cu alte detalii daca vad vre-o imbunatatire/ inrautatire la comportamentul motorului pe aceasta perioada de testare.

Sincer, ma astept la un consum mai redus de motorina de 5-10% la un plin de combustibil in urma acestui 'tratament', ca sa-i raspund partial si lui @mmx440 cu aceasta ocazie. Aici, la consum, ne doare pe toti ca e vorba de bani (costul per kilometru).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@victor soare

Din posturile tale am tras concluzia ca esti om cu etate, dar si cu o oarecare experienta in aditivi si intretinere motoare diesel.
De unde vine atata neincredere din partea ta ? E non-brand solutia asta, sau ce poate sa fie ?

Hai sa vedem si daca ceva ieftin si bun face treaba la fel de bine.
Skip ads

  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
n-am inteles faza cu "intr-a 5a cu 65km/h la 1.600rpm" ?! e totusi un turbo-diesel bietul motor...
in afara de reducerea usoara a trepidatiilor si zgomotului - previzibila, mai ales ca ai pus cam mult ulei acolo - nu prea obtii mare lucru; raman la parerea ca o motorina de calitate, cu "ulei" aprobat de standardul EN590 (adica 5 % biodiesel) si tot felul de aditivi, e de preferat, mai ales pt motoarele CDTI cu turbina cu geometrie variabila (mult mai pretentioase).
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:@victor soare

Din posturile tale am tras concluzia ca esti om cu etate, dar si cu o oarecare experienta in aditivi si intretinere motoare diesel.
De unde vine atata neincredere din partea ta ? E non-brand solutia asta, sau ce poate sa fie ?

Hai sa vedem si daca ceva ieftin si bun face treaba la fel de bine.


nu e vorba de neincredere,e vorba de obisnuinta.iti doresc sa fii multumit si daca vor dori si alti colegi sa impartaseasca din experiena ta.[de ce nu chiar si eu].
mai ales ca produsul face parte din gama l-m,unde calitatea e indiscutabila [stiu eu mai bine, crede-ma Very Happy ].
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bluetux a scris:n-am inteles faza cu "intr-a 5a cu 65km/h la 1.600rpm" ?! e totusi un turbo-diesel bietul motor...

Daca te gandesti putin cat dureaza in general sa traversezi un sat de pe drumurile patriei ai sa vezi ca iti ia maxim 5min. La mine la 1.600rpm intr-a 5-a nu trepideaza nimic si inca merge lin daca-l tii constant la viteza asta, apoi poti sa accelerezi progresiv pana la 100km/h. Nu merg cu mai mult pe DN pentru ca in general sunt cu familia si nu e safe la mai mult.

De dragul consumului redus, eu asa am mers cu toate masinile diesel pe care le-am condus. Nu dauneaza cu nimic daca o faci pe perioade scurte (5-10min).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Update3 :
- pornirea de dimineata : mult mai putine trepidatii si zgomot interior
(o sa radeti acum... dar azi am dat cheie si am plecat, in general stau 1-2min vara/4-5min iarna pentru ca motorul sa-si refaca presiunea in circuitul de ungere). Azi cred ca m-au pacalit lipsa trepidatiilor si lipsa zgomotului crescut pe care-l auzi cand esti cu motorul in soc automat (900rpm la mine dimineata), pe drum mi-am amintit ca nu am stat ca de obicei si chiar am zambit gandindu-ma ce ideie buna am avut sa citesc pe internet de acest 'hack' pentru motorina EURO5.
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Oameni buni,
Eu am inteles ca uleiul ala se pune in motorina ca sa se unga mai bine pompa de motorina.
Acum voi sustineti ca merge si motorul mai lin.
Pai ce naiba ? Uleiul din motorina ajunge si in motor si il face sa mearga mai lin, sau pompa aia facea vibratii asa de mari ?

Mai mult, acum consuma si mai putin, de cind se pune ulei in motorina.

Mie mi se pare publicitate si ma astept ca de acum inainte sa apara "martori" care vor sustine ca de cind au pus ulei in motorina, se simt si ei mai in putere, plini de energie, etc.

PS
N-am nimic cu uleiul Liqui Moly, care se desface la Sibiu, eu pun de multi ani uleiul asta, dar sa nu cadem in patima.

PS1
M-am uitat pe net si am observat ca pompele de la Vectra DTi cad in masa.
Nu cumva aia dau vina pe motorina, doar ca au facut ei pompe proaste ?

Ce naiba, alte masini nu baga ulei in motorina si merg bine, nu ?
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@ahappyuser
Motoarele mai moderne se comporta exact cum ai descris tu "imbunatatirea" fara sa aibe nevoie de aditivi suplimentari; conditiile necesare: motorina buna si ulei de calitate. Caz perticular la mine: s-a redus zgomotul caracteristic unui diesel la rece dupa ce am trecut la uleiul Q8. Nu folosesc nici un fel de aditivi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inca o data :

Nu inteleg de ce va dati cu parerea despre amestecul uleiului cu motorina voi cei ce aveti motoare pe benzina.

@gabrield nu ai inteles ca :
- la un motor diesel zgomotul de injectie nu-l face pompa de injectie ci injectoarele
- zgomotul generat de motor este mai redus pentru ca ungerea sistemului de injectie e mai buna
- motorul consuma mai putin pentru ca uleiul 2T îi creste cifra cetanica, daca vrei iti dau formula sa calculezi cu cat
- nu e vorba de publicitate, daca era asa iti spuneam ca bag ulei 2T 'si in cafea'

Pompele de la Vectra DTi (1) cad in masa 'de bune ce sunt' (nefiind o pompa de injectie foarte fiabila ca alte modele) si (2) din lipsa ungerii pe care o asigura sulful care era prezent in motorina EURO3 cand s-au construit aceste pompe de injectie.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 29 Apr, 2011 9:32 am
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@gabrield
vibratiile, "zdraganitul" unui diesel provin in mare masura datorita procesului specific de combustie, aprinderea brusca a motorinei injectate cu presiune mare in camera de ardere. Se presupune ca arderea e mai buna in prezenta unui ulei 2T specific fara cenusa, de aia se reduc si vibratiile. Asta o sustin mai toti care au amestecat motorina cu 2T si probabil, e singura imbunatatire.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@bluetux

- ce parere ai despre urmatoarea chestiune :

Am posibilitatea sa cumpar ocazional 'la vrac' motorina care se baga la locomotivele diesel. Vanzatorul mi-a spus ca este EURO3 si ca daca o decantezi se lasa jos parafina din ea. Are deja 60.000km cu Dacia Logan 1.5dci, o decanteaza (astfel elimina si o parte din parafina prezenta) si fiind la un pret bun sunt tentat sa cumpar si eu. Intrebarea mea este : Ce crezi, e inca EURO3 motorina asta pentru CFR si daca este, cine o produce ? Nu cred sa aiba biodiesel 5% in amestec, locomotiva diesel trebuie sa aiba putere sa traga garnituri de tren dupa ea.
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
poate fi motorina cu pana la 350 ppm continut de sulf , pt ca asta rezulta din procesul clasic de fabricatie a unei motorine cu o cifra cetanica de minim 45; poate fi produsa de orice rafinarie la cererea beneficiarului, prin modificarea parametrilor procesului primar de hidrogenare a petrolului distilat.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@gabrield pompele la dti ( doar cele de 2000) cad in draci exact de bune ce sunt. si stii ce e mai frumos.aceiasi faimoasa pompa vp44 a fost pusa pe audi ( a6-2,5, a4). bmw ( unele 320d) opel (2,0dti si 2,2), etc

colegul de la sibiu are 1,7dti. de provenienta isuzu , motor de generatie veche( cred ca primul model a fost pus pe kadet). la asta nu pica pompa, turbo foarte rar ,etc.

cu siguranta motorina euro 5 nu prea face mult bine unui motor vechi. daca luam si uzura existenta in calcul.... atunci putem trage concluzia ca nu e reclama si poate chiar e necesara o ungere suplimentara. oricum rau nu face procentul fiind foarte pic. cred ca se poate gasi mai multa apa intr-un rezervor.

ps. am amic mecanic care a schimbat un filtru de motorina la un a6 ( 2,5 tdi pompa vp44 care e si pe opel) si masina nu a mai pornit. verdictul pistonas de avans blocat. sa fie pura concidenta?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am bagat ulei 2T si la BMW-ul 318IS 1995 142cp benzina de care pomeneam cateva posturi mai in spate (cel care doar dimineata se balbaie sau moare la relanti, dar care cu benzina de Germania dimineata relantiul era stabil - verificat pe 5 zile de vacanta acolo). De data asta am bagat cu o seringa sa nu mai gresesc cantitatea, deci am bagat 100ml ulei 2T semisintetic JASO FC la 20l benzina (1:200).

Am dat o tura cu ambele masini sa fiu cu ochii pe esapament si nu fumega absolut deloc.

O sa revin cu amanunte in zilele urmatoare sa vedem daca s-a rezolvat problema cu relantiul instabil dimineata la rece.
  • lucas_27

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Buna am un astra h diesel din 2005 motor 1,7, ce ulei imi recomandati, are cam in jur de 190.000km, 5w40, 5w30 MOBIL sau 5w40 EUROLUB
  • lucas_27

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Buna am un astra H an fab 2005 diesel 1,7 ce ulei bun imi recomandati
5w30,5w40 mobil super sau 5w40 Eurolub ?
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cati km are masina ? unde mergi mai mult cu ea ?

5w40- Motul si Q8 as zice.
  • mmx440

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:@bluetux

- ce parere ai despre urmatoarea chestiune :

Am posibilitatea sa cumpar ocazional 'la vrac' motorina care se baga la locomotivele diesel. Vanzatorul mi-a spus ca este EURO3 si ca daca o decantezi se lasa jos parafina din ea. Are deja 60.000km cu Dacia Logan 1.5dci, o decanteaza (astfel elimina si o parte din parafina prezenta) si fiind la un pret bun sunt tentat sa cumpar si eu. Intrebarea mea este : Ce crezi, e inca EURO3 motorina asta pentru CFR si daca este, cine o produce ? Nu cred sa aiba biodiesel 5% in amestec, locomotiva diesel trebuie sa aiba putere sa traga garnituri de tren dupa ea.


Daca imi permiti si mie sa imi dau cu parerea. Nu este una avizata sau dovedita.

Motorul de logan diesel(E3 si E4) este de generatie 2001 cand a fost pus pe pentru prima data pe Clio DCI. Atunci din cate stiu motorina era Euro2 sau 3(nu stiu exact). O multime de Clio cumparate de romani au avut probleme in perioada 2002-2003. Stiu ca am prins niste emisiuni la Tv in care sunau oamenii si in care se sustinea ca procentul de defectiune la injectoare si pompa de inalta presiune este de 50% Nu stiu daca chiar atat era procentul. Apoi in 2005 motorul a aparut si pe logan E3. Au fost cele mai stricacioase, inca mai cad injectoarele la greu desi acum motorina este E5. Unii spun ca de la motorina cu impuritati, altii ca de la injectoarele Delphi. Eu sustin mai mult partea a 2a. Abia pe la sfarsitul lui 2006 a aparut modelul E4 dar fara mari diferente. Tot sistem de injectie Delphi.

Acum partea cu motorina CFR...am auzit cazuri care au bagat la logan si s-au stricat injectoarele. Unii chiar au recunoscut pe forum. Am asa o presimtire ca vanzatorul tau nu este tocmai sincer cu tine. In sensul ca e posibil sa fi avut probleme cu injectoarele si sa le fi reparat. La logan costa putin si se poate face (la nevoie si lipsa de bani) si la coltul blocului. Daca el are 60k si nu s-au defectat atunci sigur se va intampla pana la 100k(ori te minte cum ziceam). Poti sa nu ma crezi dar eu cunosc cazuri. Eu cu injectoarele sunt patit, singura motorina pe care as cumpara-o la bidon este cea de la TIR-isti Euro5, in bidon curat, lasat la decantat si filtrat prin panza f fina. Dar de la CFR niciodata, nici gratis, chiar auzisem ca inainte foloseau in amestec cu pacura si alti combustibili inferiori tip M. Plus de asta pretul la TIR-isi e 2.5-3RON/l si stii ca ai cumparat E5, nici ei nu mai fac magarii ca inainte, pentru ca au si ei motoare moderne. Eu nu cumpar de la ei pentru ca am alte "combinatii" direct de la Petrom.

Legat de amestecul motorina-ulei, stiu de la mecanici ca la utilaje daca la un plin puneai ulei 2T mai ieftin, sau orice ulei, motorul consuma sensibil mai putin si mergea ma bine, iar restul de motorina o vindeau
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR