Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Normal,la astel de afirmatii se vine cu detalii. Eu nu pot da detalii de microni,deoarece e "o lume" mult prea complicata,stiu doar de aceste diferente intre un filtru bun si celelalte facute pe cine stie ce unde.
Skip ads

  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
*sven a scris:Ok. Eu vreau sa cumpar un filtru de ulei dupa specificatiile amintite de tine. Cum pot face asta folosind strict specificatiile acelea...capacitate de filtrare,microni.? Si tine cont: excludem total varianta cu intri pe un site al unui producator de filtre,scrii pt ce masina doresti filtrul si ei iti RECOMANDA un anumit tip de filtru sau mai multe. Sincer eu nu am gasit specificatii oficiale care sa imi spuna micronii si capacitatea de filtrare pt masina mea. Am gasit doar specificatii referitoare la dimensiuni..exterior,interior,filet..deci cu alte cuvinte,specificatii despre potrivirea la prindere:)). Nu...serios acum...ai tu specificatii despre micronii aia si despre cat nisip lasa sa treaca prin ei? Repet...intreb cat se poate de serios.


citeste aici,te vei lamuri cat de cat despre mirconi!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=843548
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Filtru MAN ( made in Germany, ma rog nu stiu cat e de adevarat ), chiar si dupa o perioada mai mare de stationare ( cateva zile) becul se stinge exact in momentul in care porneste motorul. Am avut un filtru MAN made in BA, ( am vazut doar cand am ajuns acasa - cica ar fi facute in Bosnia) cu care becul se stingea cam dupa 1 secunda. Am folosit mereu acelasi tip de ulei.
De atunci iau numai daca scrie made in Germany.
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vlad-OPC a scris:Colegu' mulahul , cat ai dat pe Clean engine ? si din ce magazin ?

http://www.ebay.co.uk/itm/M...sh=item5656a3c195

Merita toti banii,face exact ceea ce spune ca face.
Acum am 340km,si uleiul si.a schimbat doar tenta.....dar e tot spre alb...
Si cand ma gandesc ca inainte faceam 3 manevre cu masina,nu ajungeam la 5 km,si uleiul dera era maron inchis/spre negru....
Skip ads

  • raladi

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Trebuie sa fac si eu revizia de 2 ani, deci nu mai am garantie, asa ca m-am gandit sa pun altceva decat GM .... in urma citirii multor pagini ale acestui topic (greeeeeu de tras o concluzie din acest topic Smile ) m-am decis asupra Ravenol LSG 5W-30 OPEL GM. Motorul ar fi benzinarul A16XER. Dar costa doar 100 de lei 5L la importator. E un pret normal? Pentru ca ma asteptam undeva la 200 de lei pt 5 L. Sau sa ma orientez catre altceva? Adica pana si GM de la reprezentanta parca era vreo 150 de lei.... ma rog, fara adaos probabil tot la 100 o fi pretul real. Chiar as vrea sa pun ceva bun pt ca vreau sa tin masina. Eram pornit din ce stiam eu sa trec pe 5w40 dar in urma citirii pe aici nu mi-e clar daca e ok sau nu. Il schimb anual...deci prinde si iarna si vara....
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ravenol LSG 5w30
*APROBARI: ULEI DE PRIMA UMPLERE SI SERVICE PENTRU MOTOARELE PE BENZINA SI DIESEL: Opel GM-LL-A-025 (B-040-2095) Opel GM-LL-B-025 (B-040-2098) Dexos2 - licenta nr. GB2C0602081*

Eu cred despre Ravenol ca este un ulei foarte bun si parerea mea este ca merita sa.l incerci si tinand cont ca sezonul cald e spre final (cel putin calendaristic) ,cred ca 5w30 e foarte potrivit. Eu sunt deja utilizator de Ravenol si pot spune ca sunt multumit pana in prezent de acest ulei insa...sunt doar la primul schimb Smile. Eu folosesc in prezent VSI 5w40. Numa' bine!
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ravenol 5w40 VMO este PAO ( poate mai sunt si altele ):
http://www.ravenol-shop.de/...roducts/111133-5L

http://www.ravenol-shop.de/...NOL_VMO_5W-40.pdf



Cu cateva zeci de pagini in urma, cineva spunea ca tot ce a fost PAO candva, acum este hidrocracat ( era vorba si despre Ravenol ).

Iata ca exista ulei PAO cu punctul de curgere -39 * C , indice de vascozitate 170 si punct de aprindere 220.

Si tot de la Ravenol, ulei 5w40 hidrocracat cu punctul de curgere - 42 * C, indice de vascozitate 176

http://www.ravenol-shop.de/...bProducts/1033-5L

http://www.ravenol-shop.de/...ese_HCS_5W_40.pdf

Deci nu am gresit cand am spus ca '' stiinta '' lor este la fel de exacta ca cititul in stele, ghicitul in cafea si datul in bobi.

Din punctul lor de vedere, Ravenol 5w40 VMO era hidrocracat ( asta ca sa nu-i spuna semisintetic ), ceara de parchet, pt. ca il '' trada '' punctul de curgere , dar RAVENOL Hydrocrack Synthese HCS 5W-40 era '' suspect de a fi PAO Very Happy

Concluzia este ca, acelor cititori in punctul de curgere si indicele de vascozitate pt. stabilirea bazei uleiului, de cele mai multe ori le da cu '' virgula'', cine sunt ei , se stie ( bluetux si mitosu )


Si tot de la Ravenol un 5w40 PAO si esteri care nu este nici scump, 40 euro 5 litri :

http://www.ravenol-shop.de/...oducts/1141090-5L
  • raladi

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2011

  • Mesaj Privat
raladi a scris:Salut,

Trebuie sa fac si eu revizia de 2 ani, deci nu mai am garantie, asa ca m-am gandit sa pun altceva decat GM .... in urma citirii multor pagini ale acestui topic (greeeeeu de tras o concluzie din acest topic Smile ) m-am decis asupra Ravenol LSG 5W-30 OPEL GM. Motorul ar fi benzinarul A16XER. Dar costa doar 100 de lei 5L la importator. E un pret normal? Pentru ca ma asteptam undeva la 200 de lei pt 5 L. Sau sa ma orientez catre altceva? Adica pana si GM de la reprezentanta parca era vreo 150 de lei.... ma rog, fara adaos probabil tot la 100 o fi pretul real. Chiar as vrea sa pun ceva bun pt ca vreau sa tin masina. Eram pornit din ce stiam eu sa trec pe 5w40 dar in urma citirii pe aici nu mi-e clar daca e ok sau nu. Il schimb anual...deci prinde si iarna si vara....



Mda, deci nu am mai luat Ravenol.... era fabricat "decat" in 2009 ....wtf..... exact cand sa dau banii am vazut. Acum am trecut prin selgros si mi-a atras atentia un Mobil 1 3000 5w30 pe care scria ceva de dexos si un mobil 1 5w30 esp formula pe care nu aparea nimic legat de opel..... ma si enerveaza ..parca nu ar fi facute din metal toate benzinarele ..... asta e de opel, asta e pt renault, asta audi...wtf... Ceva sfaturi intre cele doua?

Mersi.
Skip ads

  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
GM interzice in mod expres la Opel folosirea uleiurilor A1/B1, A5/B5. asta fiind Mobil Super 3000 FE 5W30 .
Specificatii si certificari Mobil Super 3000 FE 5W30:API SL ACEA A1/B1 Ford WSS M2C 913-A/913-B ILSAC GF-3

Iar celalalt tip de SUPER 3000 ar fi:Uleiul sintetic de motor, extrem de performant, Mobil 1 Super 3000 XE (Special V) 5W30 ce inlocuieste vechiul Mobil SYNT S SPECIAL V 5W-30 este în principal destinat utilizarii pentru motoarele diesel Volkswagen cu injectie prin pompare (PD TDI) pentru care uleiul de motor VW 505.01 este obligatoriu. In cazul unor astfel de motoare se utilizeaza pentru prima umplere un ulei de acest nivel calitativ.Acum formula noua din Mobil 1 Super 3000 XE (Special V) 5W30 are specificatii si certificari pentru mai multe tipuri de motoare inclusiv cele cu filtru de particule. ..Trage si tu ce concluzie vrei.

Despre esp formula nu stiu ce sa spun,stiu sigur ca s-a discutat dar pe mine nu m-au interesat uleiurile MOBIL asa ca n-am retinut detalii.
Cat despre Ravenol...nu stiu pe cn ai contactat dar daca vrei datele de contact ale persoanei de la care am cumparat eu,te astept cu un PM.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am desfacut capacul de la chiuloasa, am vrut sa verific care sunt jocurile din chiuloasa (distanta pastile-axa cu came), sa vad care e starea axului cu came, apoi la remontare sa-i pun o garnitura de capac Isuzu pe original (am schimbat deja 3 garnituri, toate au cedat in timp si mi-au curs, adesea uleiul a urcat pe filet si a curs chiar pe sub capul suruburilor ceea ce arata o deficienta de proiectare). Ultima data cand i-am facut jocurile din chiuloasa a fost in urma cu 50.000km atunci cand am cumparat masina din Austria.

Pozele sunt cu masina nepornita de 24h, uleiul este Motul X-Cess 5w40 are 8.500km facuti preponderent cu mers prin oras si urmeaza sa-l schimb zilele care urmeaza. Las pozele sa vorbeasca :

Dupa cum se poate vedea uleiul este prezent peste tot in chiuloasa si pe axul cu came, se vede pelicula de ulei cum sta pe toate piesele pentru a le proteja inainte de a urca din nou uleiul sus in chiuloasa. La mine martorul de ulei se stinge dupa ~3sec, chiar am facut un test am pornit motorul asa cu capacul demontat si in primele 2-3sec dupa pornirea motorului nu vine ulei sus in chiuloasa. Mai mult nu l-am lasat pornit pentru ca nu am vrut sa murdaresc motorul si pasla de sub capota (totusi acum stau si ma gandesc ca poate era mai bine sa verific si chestia asta ca sa stiu concret care este timpul pana urca iar uleiul in chiuloasa). Motorul porneste, iar dupa aproximativ 4-5sec isi schimba sunetul (acesta se diminueaza). Probabil ca atunci urca si uleiul.

Daca crede cineva ca Motul X-Cess 5w40 este un ulei de doi bani (ca nu are detergenti, nu are ungere, este contrafacut sau te miri ce mai crede fiecare) se poate vedea concret in poze cum arata axul cu came si pastilele din chiuloasa mea dupa 2 schimburi cu acest ulei (in total ~19.000km).

And guess what? Schimbul de ulei il voi face tot cu Motul X-Cess 5w40, a costat 162lei bidonul de 5l.
Consider ca acest ulei de motor e cea mai buna alegere pentru motorul meu X17DT(TC4EE1) - deci il recomand.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
raladi a scris:
Mda, deci nu am mai luat Ravenol.... era fabricat "decat" in 2009 ....wtf..... exact cand sa dau banii am vazut. Acum am trecut prin selgros si mi-a atras atentia un Mobil 1 3000 5w30 pe care scria ceva de dexos si un mobil 1 5w30 esp formula pe care nu aparea nimic legat de opel..... ma si enerveaza ..parca nu ar fi facute din metal toate benzinarele ..... asta e de opel, asta e pt renault, asta audi...wtf... Ceva sfaturi intre cele doua?

Mersi.


Treaba e simpla: nu scrie despre Opel, nu cumperi, chiar daca e mai scump. Daca vrei ceva scump de la Mobil, atunci ai Mobil1 0w40.

@ahappyuser
Tocmai am pus si eu Motul xclean 5w40, 190lei pe saitul lor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Al meu l-am luat de la un magazin partener Autonet (care e importatorul direct) si mi l-au dat cu un adaos mic(de bun simt).

La penultimul schimb am dat 170lei pe bidonul de 5l, intr-un fel m-am mirat si eu de ce l-am luat acum mai ieftin. Sper sa nu fie contrafacut si sa trebuiasca sa-l dau jos pe la 5.000km (ar fi o premiera pentru mine, tot ce am cumparat de la acelasi magazin inclusiv piese pe original au fost toate in regula).

L.E:
Poti sa-mi spui ce codbare are al tau ? Al meu e 3374650238241 si pe fundul bidonului e data 06.2013. Art. no. 102870 11677(L) EMB.77479 (Made in France).
Acum m-am uitat pe vechiul bidon, fabricat 03.2012 acelasi cod de bara 3374650238241. Diferenta e ca cel vechi e cetificat API SM/CF, asta nou e API SN/CF. Restul e la fel pe eticheta.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 10 Aug, 2013 4:14 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pretul la xcess e tot 160 si pe saitul celor de la motul, deci nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji. Al meu e xclean.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am citit gresit, scuze vina e a mea. Ulterior m-am tot gandit si exact asta am vrut sa te intreb, daca nu cumva e X-Clean cel pe carte l-ai bagat in motor, ca tu ai DPF. E ok atunci, merci.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu am DPF dar am remap si de aceea incerc sa bag si eu ceva mai performance. Si cum w30 nu mi-a inspirat niciodata incredere, am ales xclean w40.
  • alexandrudumitru

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2013

  • Mesaj Privat
raladi [Mobil Super 3000] nu scrie nici un 1 mare pe ele.

Asa am crezut si eu, Eu credeam ca Mobil Super 3000 este mai premium decat Mobil 1
Dar daca te uiti mai atent pe bidon nu apare nici un 1 mare pe bidon decat Super 3000 la care iti fura ochii ambalajul.
Cand te duci si cumperi vezi pe raft Super 2000, Super 3000 si iti spui, stai ca 2000 < 3000 deci 3000 e mai bun.
Probabil Mobil 1 nu aduc o fi scump cine stie.
Un coleg de forum ma lamurit si pe mine.
Asta este invatam din mers.

Ca ulei pare bun, dar motorul este mai zgomotos.
Cand accelerezi zici ca ai diesel nu benzinara.

Vreau sa incerc MOBIL 1 0W-40 European Car Formula 946 ml
De care vorbeau baieti aici sa vedem cum merge sau 5w40.
Sau Duron E Synthetic 0W-40, 5w40 care nu prea il gasesti in romania.
Intre acestea doua trebuie sa aleg.
  • stefan28121979

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 z1.0xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
utilizare personala de peste 70.000km in general in regim de autostrada deci discutam de la 2500rpm pana in 5500rpm :
iarna: MOBIL 1--- 0W-40 European Car Formula 946 ml
vara: Mobil 1--- 5W-40 ESP Formula M
off: se vad axele cu , came si semicuzinetii de culoare alba nu galbena sau alte culori zici ca este nou, fara aditivi, engine flush si alte pacanele...
PS: motor recent ajuns la 120.000km
PS: rog a se trata ca parere pur personala fara conotatii si referire la alte firme si tipuri de ulei .....
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Duron E sintetic se gaseste, eu am numarul celui care e reprezentant local in zona Moldova, stiu ca e putin sub 40 lei/litru, cel 5w40.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Scuzati ca intervin cu o problema de gradinita dar m-am gandit ca ar fi util avand in vedere ca unii nu stiu pe ce considerente sa isi aleaga o anumita cifra SAE la ulei. Si in ce masura influenteaza o anumita caracteristica (sau situatie) a unei masini vascozitatea potrivita: Adica ce cifra este mai potrivita pt un DPF fata de una non DPF, sau pt o masina veche de 15 ani fata de una de 5 ani, etc.

Eu, din cunostiintele mele stiu urmatoarele (rog pe cei mai priceputi sa aduca corecturi, completari):
- 1 la mana si cel mai important: CLIMA unde va fi folosita masina (mai exact temeraturile maxime si minime si procentul pe care il ocupa acestea raportat la un an de zile): cu cat e mai frig cifra dinainte de W sa fie mai mica, iar cu cat e mai cald cifra de dupa W mai mare.
- gradul de uzura al autovehicului (in principal vechimea acestuia): cu cat masina este mai veche uleiul sa fie mia vascos. Dar pana in ce limite? Si care din cifre? Ambele?

De cele de sus stiu sigur, dar de cele de mai jos va intreb pe voi daca au importanta in alegerea cifrei SAE si daca da, la care cum creste/descreste cifra:
- motor diesel sau benzina
- unele caract. ale motorului: DPF, catalizator, turbo, etc.
- sectorul de utilizare al masinii: adica mers preponderent oras, preponderent extern, sau mixt, cu multe porniri, etc.
- capacitatea cilindrica sau puterea ?

Sper ca are vre un sens tot ce am scris Very Happy
Mersi
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de acest ulei? Desi este 10w40 este sintetic si pare o alternativa buna pentru vara la o masina mai "insetata" si e made in USA.



Sau pentru iarna:

Niste pareri...?


Ultima modificare facuta de gigatel30 la Lun 12 Aug, 2013 11:00 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR