- fristei
- **
- 103 mesaje
- din 10 Oct 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
fristei
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2005
- Mesaj Privat
heni
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- florin_talos2008
- *
- 28 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florin_talos2008
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
stechinno
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 1993 c12nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
M-am uitat pe lista celor de la opel postata putin mai sus...curios ca acestia nu amintesc de castrol...e clar o politica de firma. Eu am motorul de bmw pe omega si cei de la bmw recomanda, cu precadere, castrol. De ce nu se "pupa"cele 2 recomandari? Fireste ca am pus castrol. Cred ca important este mai degraba sa faci schimbul de ulei cel tarziu la termen, sa pui un ulei sintetic de calitate, marca consacrata si sa nu folosesti aditiv.
- florin_talos2008
- *
- 28 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florin_talos2008
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
fristei a scris:Salutare... o sa-mi schimb si eu uleiul si filtrul ... Vreau si eu o parere despre ce ulei ar merge la Vectra C 1.9 CDTI 110 kw motor z19dth.
M-am hotarat momentan la 5w40 .. dar nu stiu exact de la ce producator... Sa iau GM Opel (eventual 5w30) sau Mobil 1
M-am hotarat momentan la 5w40 .. dar nu stiu exact de la ce producator... Sa iau GM Opel (eventual 5w30) sau Mobil 1
Si eu am acelasi motor pe vectra c si folosesc ulei 5 w 30 (recomndat de producator) de la metabond (ulei dedicat special motoarelor cu filtru de particule). Metabond este de fapt ulei TOTAL fabricat la mama lui in belgia si comercializat de firma Metabond din germania. Este ambalat in bidoane de 5 L perfect pt motorul nostru in care intra 4,3 L. De obicei in comert se gasesc uleiuri la 4 L si atunci mai trebuie sa iei si 1 L pe langa. Acest ulei merge intre 25000 si 50000 km. Contacteaza-ma si iti dau mai multe informatii.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- florin_talos2008
- *
- 28 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florin_talos2008
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
eu am adus vectra mea din germania, acolo reviziile in garantie se fac la 50000 km, inclusiv schimbul la ulei, asa scrie in cartea tehnica si asa scria si pe eticheta de la schimbul de ulei. pentru cine nu crede le am pe amandoua se pot vedea. in romania se fac la 15000 km ca altfel mor reprezentantele de foame.
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
ccostras a scris:M-am uitat pe lista celor de la opel postata putin mai sus...curios ca acestia nu amintesc de castrol...e clar o politica de firma. Eu am motorul de bmw pe omega si cei de la bmw recomanda, cu precadere, castrol. De ce nu se "pupa"cele 2 recomandari? Fireste ca am pus castrol. Cred ca important este mai degraba sa faci schimbul de ulei cel tarziu la termen, sa pui un ulei sintetic de calitate, marca consacrata si sa nu folosesti aditiv.
Pentru motorizarile CDTI cei de la Opel recomanda uleiurile mentionate de mine.Pentru alt gen de motorizare cum ar fi motoarele de BMW sau VW sunt alte uleiuri recomandate.Motorul CDTI difera de motorizarea VW sau BMW.Din ce stiu eu , pentru motoarele de VW, uleiul indicat de VW este Castrol.Asta nu inseamna ca acest tip de ulei este ideal pentru Mercedes sau Renault.In rest subscriu ideii ca este foarte important sa fie schimbat la termen uleiul.Indiferent de motorizare sau tipul de ulei .
- bobbi
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2008
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
bobbi
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2008
- Mesaj Privat
Citind ultimele posturi, inca sunt in dubii ce ulei sa aleg pentru urmatorul schimb la un Z17DTH cu vreo 70.000km, deoarece majoritatea drumurilor care le fac sunt in oras, in mediu aglomerat si mare parte drumuri scurte, de sub 15-20km/zi. Deci practic ar trebui ceva mai rezistent la uzura, sa nu faca probleme. Am tot vazut aici ca se vorbea de Mobil1 0W 40...pe siteul importatorului nu am vazut exact, dar in alta parte am gasit (normal ca la un pret mai mare) Mobil1 PROTECTION FORMULA. Dar cum nu ma pricep la uleiuri de motor, cer parerea unui expert, care a mai folosit, ce si cum.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- florin_talos2008
- *
- 28 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florin_talos2008
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Fratilor, nu va bateti joc de bani vostrii, toate uleiurile cu 10W, 5W, 0W, se schimba dupa min. 15000 km, asta fac si reprezentantele la revizii. Cine spune sa schimbati mai devreme are interes sa vanda uleiuri. Eu merg cu 5W30 sintetic long life 25000 km la opel vectra 1,9 TDCI 110 kw. La opel astra cu motor 2.0 DTH am mers ani la rand cu 10W40 15000 km si e motorul ca nou. Daca vreti si marca uleiului contactati-ma.
- bobbi
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2008
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
bobbi
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2008
- Mesaj Privat
@dancuciureanu: multumesc pentru sfat, schimbul normal ca nu o sa fie la mai mult de 10000km, m-am orientat catre Mobil1, deoarece am vazut ca majoritatea de aici au folosit. Ca solutie de buget am vazut ca si Agip si Aral au dat rezultate bune, dar dupa cum am spus, prefer sa dau un ban in plus dar sa stiu ca uleiul rezista bine la uzura la care supun motorul
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
bobbi lasa-l pe florin_talos2008 sa schimbe la cit vrea el uleiul ca masina e a lui si face ce vrea cu ea.
Tu schimba la maxim 10,000km ca o cam omori cu drumuri scurte si diesel-ul nu e pentru asa ceva.
Din TIS:
Din "biblie" http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :
Opel are si chemare in service datorita cresterii nivelului de ulei la diesel, de fapt e vorba de contaminare cu motorina. Lasa Aral ca e slabut, Mobil e scump dar merita, vezi sa aiba norma GM-LL-A-025 pe el.
Un ulei care nu are specificatia GM pe el dar a fost testat cu rezultate foarte bune este Mobil1 5W40 http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=28 http://www.mobiloil.com/USA..._Truck_5W-40.aspx Ai grija cind calculezi necesarul ca bidonul nu este de 1L sau 4L la astia de la Cluj, de fapt e sfert de galon (0,976L) si galon (3,8L) uleiul fiind facut in State. In prezentarea lui spune ca este pentru Truck, adica camionete. Explicatia este simpla, la americani 99% din berline sunt pe benzina chiar daca au motor de 3L, motoare diesel gasesti pe camionete si cele de teren.
Tu schimba la maxim 10,000km ca o cam omori cu drumuri scurte si diesel-ul nu e pentru asa ceva.
Din TIS:
As oil consumption is affected by technical factors, the conclusion is reached that the engine does not consume oil in special operating conditions that lead to oil dilution.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution
.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution
Din "biblie" http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :
The point I'm trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance:
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)
Engines pump about 10,000 litres of air for every litre of fuel consumed, and along with all that air, they suck in plenty of dirt and grit. A good air filter will stop everything bigger than a micron in diameter - everything smaller mostly just floats around harmlessly in the 0.001inch minimum thickness oil films that separate all the moving parts. Despite all of this, there will always be submicron particles that get in and there will be places in the engines oilways where they will gather. Every time you empty the oil from your sump, you're also draining this fine grit with it.
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)
Engines pump about 10,000 litres of air for every litre of fuel consumed, and along with all that air, they suck in plenty of dirt and grit. A good air filter will stop everything bigger than a micron in diameter - everything smaller mostly just floats around harmlessly in the 0.001inch minimum thickness oil films that separate all the moving parts. Despite all of this, there will always be submicron particles that get in and there will be places in the engines oilways where they will gather. Every time you empty the oil from your sump, you're also draining this fine grit with it.
Opel are si chemare in service datorita cresterii nivelului de ulei la diesel, de fapt e vorba de contaminare cu motorina. Lasa Aral ca e slabut, Mobil e scump dar merita, vezi sa aiba norma GM-LL-A-025 pe el.
Un ulei care nu are specificatia GM pe el dar a fost testat cu rezultate foarte bune este Mobil1 5W40 http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=28 http://www.mobiloil.com/USA..._Truck_5W-40.aspx Ai grija cind calculezi necesarul ca bidonul nu este de 1L sau 4L la astia de la Cluj, de fapt e sfert de galon (0,976L) si galon (3,8L) uleiul fiind facut in State. In prezentarea lui spune ca este pentru Truck, adica camionete. Explicatia este simpla, la americani 99% din berline sunt pe benzina chiar daca au motor de 3L, motoare diesel gasesti pe camionete si cele de teren.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Prefer sa iti raspund aici la PM ca e bine de stiut:
1. pe site este scris gresit 1L si 4L
2. solutia de curatat injectoare nu o folosi ca ai common rail si sunt cam pacatoase injectoarele, o vinzi sau o faci cadou la un Y17DT, Y20DTH...
3. nu pune in rezervor aditivi si alte minuni, la fel si la ulei
4. referitor la livrare si plata nu stiu, eu am cumparat direct, da un telefon
1. pe site este scris gresit 1L si 4L
2. solutia de curatat injectoare nu o folosi ca ai common rail si sunt cam pacatoase injectoarele, o vinzi sau o faci cadou la un Y17DT, Y20DTH...
3. nu pune in rezervor aditivi si alte minuni, la fel si la ulei
4. referitor la livrare si plata nu stiu, eu am cumparat direct, da un telefon
- bobbi
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2008
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
bobbi
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2008
- Mesaj Privat
Totusi, in norma Opel se specifica Mobil1 0W40, in afara de pret care este diferenta fata de 5W40? Ajuta mai bine la uzura 5W40? Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu atatea intrebari, prefer sa ma documentez, decat sa fac vreo prostie sa ma trezesc ca uzez motorul prematur.
PS: pentru ceilalti, daca este cineva interesat, la inceputul lunii februarie fac o comanda pt Bucuresti de ulei Mobil1 de la magazinul indicat mai sus de colegul, deoarece la o comanda mai mare pretul este mai mic
PS: pentru ceilalti, daca este cineva interesat, la inceputul lunii februarie fac o comanda pt Bucuresti de ulei Mobil1 de la magazinul indicat mai sus de colegul, deoarece la o comanda mai mare pretul este mai mic
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Totusi, in norma Opel se specifica Mobil1 0W40
???
Am gresit putin in postul anterior, la tine norma este GM-LL-B-025, cea cu A este la benzinare. Mobil1 0W40 are amindoua normele pe el si este bun la tine doar daca e foarte frig si asta nu se intimpla. Prima cifra da viscozitatea la rece si a doua la cald.
Norm GM-LL-B-025 (Dieselmotoren)
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
- merralvinci
- **
- 88 mesaje
- din 02 Mai 2008
- Corsa 2002 y17dt
- Constanta
merralvinci
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2008
- Mesaj Privat
am bantuit pe aici dar,sincer nu am inteles mai nimic.am mers cu aral,pe vremea cand aveam skoda superb 2.8 v6(aspirat,benzina)am alergat-o 240000km,numai cu aral si ,sincer mi-a placut uleiul ala.din punctul meu de vedere mobil 1 este cel mai bun,din pacate se ambaleaza in turcia si nu prea ma incinta.la y17dt am mers vreo 60.000km cu mobil 1(5w40)si acum am descoperit ca aral este german(cod 400)si am pus d'asta.INTREBARE:am procedat corect?sau sa revin la mobil,indiferent de cine il ambaleaza?mentionez ca skoda am rupt-o in doua,dar era motor aspirat si de cilindree mare.daca a cumparat cineva mobil de la firma din cluj(acela 100% american)poate sa-mi comunice codul de tara?(primele 3 cifre din codul de bare)
mmitroi
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 2.0 YDTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2008
- Mesaj Privat