Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ Dariescu Claudiu Salut , cum ti se pare , comparand Valvoline synpower vs Mobil 1 (0w40 ambele ) care iese invingator? eu sunt la al 3-lea schimb cu mobil 1 , merge bine desi am z16se despre care se spune ca e cam slab dar al meu merge bine ; mobil 1 e cam contestat si vreau ca data viitoare sa pun valvoline 0/5W40 . Dar Valvoline 5w40 vs Mobil 1 0w40?
Mobilul l-am gasit cu 37 lei/litru , cam ieftin , dar nu am vazut nimic suspect pe bidon , fabricat in 9/2013...
Skip ads

  • Petrica Milos

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut baieti.
Am un Vectra C 1.9cdti 120 CP masina are filtru de particule. Pana acuma am bagat ulei 5w30 de la GM.
Voi ce ulei recomandati?
  • Petrica Milos

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2013

  • Mesaj Privat
masina are 225 000 km
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Liqui Moly TopTec 4600 Dexos2.

Bafta.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Petrica Milos a scris:Salut baieti.
Am un Vectra C 1.9cdti 120 CP masina are filtru de particule. Pana acuma am bagat ulei 5w30 de la GM.
Voi ce ulei recomandati?


Salutare!
Vectra mea Z19DTH cu dpf, 205000km, se comporta foarte bine cu Ravenol VMO 5w40, pe care ti-l recomand.

Adi G.
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ce parere aveti de Mobil 1 New life 0W40 , pentru motor cu DPF?
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
ghibirdic.sorin mobil1 new life nu este bun pentru motoare diesel cu dpf, numai uleiurile cu norma c3.
daca vrei ceva din gama mobil1 ai doar varianta 0w40 c3 esp formula dexos 2.
bafta
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Cu Aral Hightronic 5w40 ce experiente ati avut? Chiar asa este ca face depuneri in motor? Ma gandeam ca la ora actuala este printre putinele pe care mai scrie ca e produs in Germania. Ar mai fi si Valvoline care nu prea e contrafacut dar e ma scump si nu se gaseste la magazinul de la care cumpar de obicei. Cineva spunea in urma cu ceva timp ca Aral nu curata bine sila vechea Dacie facea mal. Acolo era vorba de un ulei mai gros, mineral (poate ca la alea minerale sunt normale depunerile) din ce stiu dar ma intereseaza cum a fost la cineva cu opel cel sintetic 5w40.
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
de azi am liqui moly in motor , este vorba de top tec 4100 5w40 si motorul e "pufos" acum, dar am schimbat si bujiile de origine champion r6 cu niste bujii ngk.(cam prajite ale vechi pentru 32000 km)
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris:Cu Aral Hightronic 5w40 ce experiente ati avut? ....dar ma intereseaza cum a fost la cineva cu opel cel sintetic 5w40.

Am folosit eu si nu pare sa fi facut depuneri in motor. Singurul lucru ce nu mi-a placut a fost ca motorul era cam galagios . Ulterior , din prostie, am folosit un ulei C3 de la Aral si motorul a devenit infernal de zgomotos dar asta-i alta discutie.
Peste toate , pe mine nu prea m-a incantat Aralul.
Bine, eu vorbesc din perspectiva diesel cu specificatiile aferente.

Daca vorbim de benzinar, mai am un Ford Fiesta (2002) in care am bagat Aral Hightronic F 5W30 - respectand specificatiile Ford si alte cele . Stai langa masina si abia auzi motorul ! Pare ok dar pentru urmatorul schimb vreau sa experimentez Motul - evident, respectand specificatiile.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Deci, sa inteleg ca la Ford ai folosit cel putin cateva schimburi si nu ai observat nici acolo depuneri? Cand am adus masina avea aral si exact cum spui tu, nu se auzea motorul. Am gresit apoi trecand la gm si vreau sa revin la aral sau sa trec la valvoline. Ma gandesc totusi la aral ca e mai ieftin si mai ales pt ca se gaeste in orasul meu
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ Mitosu, de ce ai ales top tec 4100 si nu Leichtlauf High Tech 5W-40 ?
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
dupa fisa tehnica cam asta m-a facut sa-l aleg,hths 3.5, 238`C punct de aprindere pentru maxim 10 000km sau un an e perfect pentru mine, in cazul in care se comporta bine.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris:Deci, sa inteleg ca la Ford ai folosit cel putin cateva schimburi si nu ai observat nici acolo depuneri? Cand am adus masina avea aral si exact cum spui tu, nu se auzea motorul. Am gresit apoi trecand la gm si vreau sa revin la aral sau sa trec la valvoline. Ma gandesc totusi la aral ca e mai ieftin si mai ales pt ca se gaeste in orasul meu

Nu , la Ford e primul schimb cu Aral. Inainte a avut tot felul de Castroale bagate de un ,,mare mecangiu,, in care nevasta avea mare incredere ( masina e a ei). Oricat i-am explicat ce tampenii face ,,marele mecanic,, nu m-a crezut pana nu i-am aratat clasificarile uleiurilor si specificatiile lor ..... ea avand in masina un schimb recent facut cu Castrol 15W40 ! Facea masina perfect ca un diesel ( motor 1.3 benzina / 16 valve), adica era mai ,,diesel,, ca a mea , care e diesel din nastere !
Atunci brusc s-a luminat si a devenit tare nerabdatoare sa corecteze situatia si pentru ca Aralul mi-a fost la indemana si a intrunit toate specificatiile Ford si ale motorului , am mers pe Aral.
In Opel in schimb in ultimii 4-5 ani a fost tot Aral ( asa am si cumparat masina acum vreo 1 an jumate) dar motorul este luna si bec. Cand am trecut pe Motul imi faceam griji ca uleiul nu se inegreste ....... aveam deja 1000 k si abia il vedeam pe joja desi specific motorului diesel este inegrirea rapida a uleiului.
Sincer, ma indoiesc sa faca Aralul depuneri foarte mari ... am avut si in Dacie (1310) si n-a facut depuneri. Mai degraba depunerile apar la schimbarea uleiului la intervale absurd de mari sau combinarea uleiurilor cu specificatii diferite.

ps - in tractor la tara folosesc de 7 ani mizeria aia de M40 ( urmasul Petrotelului) .... schimbul il fac odata pe an si tractorul ala jar mananca ,,in campul muncii,,. Zilele trecute am dat jos baia de ulei ca se infundase perfect sorbul pompei de ulei ( probabil nu s-a curatat niciodata in ultimii 25 de ani). Am ramas surprins sa constat ce curat era motorul !
Minima regula - facut schimbul la intervale cit mai mici posibile cu tot cu filtru si evitarea combinarii/completarii cu alte categorii de ulei.
Dar repet - in afara ca mi s-a parut Aralul un ulei ,,galagios,, in dieselul meu , altceva n-am ce sa-i reprosez.
Bafta.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
@bh13ncu, multumesc pt raspuns. Citisem chiar in urma cu cateva pagini la un coleg despre aral ca a facut mazga in vechea dacie(oricum e altfel de ulei, mai gros si mineral).
Chiar si pe alte forumuri de la alte marci mai scriau unii de bine, altii de rau dar nu foarte explicit.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Apoi toti am devenit mecanici ( sau ma rog, aproape toti) chinuind vechea Dacie. ...... si cand ceva nu ,,se potrivea,, , operatiunea se termina cu afirmatia ,,las' ca doar e dacie, merge si asa..
Nu sustin Aralul in mod deosebit dar in conditii normale de functionare si exploatare chiar si al unui motor de dacie , nu cred ca face mazga si depuneri.
Daca ceva nu-mi place la Aral este ca prea se potriveste la multe marci si prea il gasesti la orice aprozar. Nu zic ca un ulei bun trebuie sa-l gasesti cu relatii la guvern dar oriunde intorci capul , pe orice vitrina de farmacie gasesti 3 reclame: Aral, Castrol si Mobil.
DUPA PAREREA MEA PERSONALA - Castrol e prea expus contrafacerii , Mobil 1 mi se pare prea ,,pompat,, cu steroizi iar Aral mi se pare zgomotos.
Apoi din cite retin, Aralul nu are recomandarea producatorului GM - LL-A-025 benzina / LL-B-025 diesel lucru de care eu n-am fost tocmai incantat.
Folosesc Motul in diesel de vreo 3500 k si sint multumit. Inca ! ....... pregatesc experimental aceeasi marca si pentru Ford ...mai ales ca am devenit ,,eroul,, nevestei de la faza cu uleiurile si am primit in intretinere absoluta si masina ei. Very Happy

ps - am avut un matiz cu Castrol in el pana la un moment dat. Consuma ulei dar completam constincios din acelasi ulei si faceam schimburile ,,la zi,, chiar daca exista folclorul ca ,,nu mai fac schimbul ca si asa consuma,,.
Intr-o zi m-a prins becul rosu pe nepregatite si din lipsa de altceva am completat la o statie Mol cu ulei ....Mol Dynamic. Bine, nu prea le aveam eu atunci cu specificatiile ....rezultatul ? Dupa o luna de zile , din motorul curatel ce-l aveam am reusit performanta sa-mi bat joc de el ! Cand desfaceai busonul de la capacul motor ziceai ca tocmai ai aruncat o mana de pamant in el .......

ps2 - in locul tau , dintre Aral si Valvoline as opta clar pt cel din urma. Dar nu sint in locul tau !
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Ar mai fi varianta sa comand Valvoline de pe un magazin online destul de cunoscut. Auzisem ca pe la magazine oline iti trimit chestii dubioase sau expirate. Sper ca nu e cazul magazinului la care ma gandesc. Din cate stiu au si un magazin real pe splaiul Dambovitei langa un dealer auto cunoscut.
In legatura cu aprobarea gm LL A 025 pt benzina, am observat ca aceasta este data doar pt vascozitatea 5w30 la toate marcile de ulei.Cele cu 5w40 la aproape toti producatorii de ulei nu au decat aprobarea B-025 pt diesel. Dar au totusi ACEA A3. Chiar si la Aral sau Valvoline de care vorbim e aceiasi situatie, la w40 au AceaA3/B3 dar nu au aprobare gm pt benzina
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
recomandarea gm -a25 ll cred ca e mai putin importanta in fata calitatii unui ulei, multi folosim uleiuri care nu au aprobare gm, dexos1 sau 2 si sunt bune.(producatorul ne permite)
uleiul schimbat la timp face toti banii.
chiar m-am luat putin cu cel din reprezentanta opel pe motivul ca-mi pierd garantia, garantie care o pierd oricum in 2 luni, dar daca alegeam un ulei din raftul lor nu mai pierdeam garantia, asta e romania.

am incercat azi pe a1 cat duce liqui moly, 190km/h pe ceas si atat, iar la comportament silentiozitate acelasi ca si mobil1 new life, in primi 500 km.(mai vedem in continuare)

unii va stresati prea mult, cand gasiti un ulei si va place cum merge motorul continuati cu acel ulei.
  • Niku

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce am citit si iar citit zeci de pareri, revin :

Z19DT - DPF off - 200.000km

1. Ravenol vsi 5w40
2. Liquy Moly ( nu stiu de care - probabil 5w40 TOP TECH 4100 ? )

Multumesc
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@remus-gabriel Eu am spus despre Aral ca la motorul de dacie facea spuma cand era frig ,nu namol . Iar de namol am spus ca am citit ca face (pe acest forum am citit ) folosit in motoarele moderne , nu ca a facut in motorul meu .
Dar spuma facea la modul nasol , de se infunda furtunul (epurator).
Cand o sa schimb uleiul eu cred ca o sa fac comanda online ,de pe uleideulei.ro ; sa nu se considere ca fac reclama.Voi pune Valvoline Synpower 5w40 ACEA A3/B4 -10; 0w40 nu o sa pun pt ca are densitatea mai mica.
Asa am obs si eu , ca majoritatea uleiurilor care au aprobare gm benzina sunt 5w30 , pe mine nu ma intereseaza un ulei care sa economiseasca carburant , eu vreau sa unga rasnita .

Am niste manuale in care nu spune nimic de codul GM-LL-A-025/GM-LL-B-025,ce-i drept este vorba de Astra G .
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR