am pus deja GM 10w40 (facut in grecia) cam de 1500km si este inca la nivel, cand eram cu aralul deja ar fi trebuit sa pun cam 300-400g la acesti km.
- Radovan_eu
- ****
- 1,311 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,311
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
iamsavi
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
nilf40f
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z110xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
- BLACKandBLUE
- *
- 33 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
BLACKandBLUE
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
va salut.
acum o saptamana mi-am cumparat un opel Astra H , 2006 , 1.9 CDTI 120 cp , 90.000 km , Automat in 6 trepte.
vreau sa fac schimbul de ulei + filtru.
in primul post din acest thread am gasit urmatoarele informatii:
Infrequent Drivers
An additional engine oil and filter change is to be recommended for "low mileage drivers" with frequent cold starts or mainly urban and short journeys. Confirmation is undertaken on the separate stamp sections in the Service Booklet (not for vehicles in "ECOService-Flex" operation or high quality engine oil grades ACEA-A3/B3, 0W-30, OR GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, 0W-40, 5W-30, 5W-40).
va rog ajutati-ma si pe mine cu indicativul de ulei pentru motorul meu. nu ma refer la 5W40 , la indicativele gen : ACEA,GM-LL,etc.
acum o saptamana mi-am cumparat un opel Astra H , 2006 , 1.9 CDTI 120 cp , 90.000 km , Automat in 6 trepte.
vreau sa fac schimbul de ulei + filtru.
in primul post din acest thread am gasit urmatoarele informatii:
Infrequent Drivers
An additional engine oil and filter change is to be recommended for "low mileage drivers" with frequent cold starts or mainly urban and short journeys. Confirmation is undertaken on the separate stamp sections in the Service Booklet (not for vehicles in "ECOService-Flex" operation or high quality engine oil grades ACEA-A3/B3, 0W-30, OR GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, 0W-40, 5W-30, 5W-40).
va rog ajutati-ma si pe mine cu indicativul de ulei pentru motorul meu. nu ma refer la 5W40 , la indicativele gen : ACEA,GM-LL,etc.
Zamfi
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z1,7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2008
- Mesaj Privat
GM-LL-B-025
Ai motor diesel si aceasta este norma care trebuie neaparat sa o respecte uleiul! O sa gasesti aceasta norma respectata de mai multe marci (Mobil,Aral Castrol,etc).In ceea ce priveste restul indicativelor ,gen 5w40,0w40,0w30 e optiunea ta.Producatorul spune ca indicatorii de vascozitate au un rol secundar in calitatea uleiului ,rolul principal in functionarea corecta a motorului fiind dat (in cazul diesel ) de GM-LL-B-025 .
Ai motor diesel si aceasta este norma care trebuie neaparat sa o respecte uleiul! O sa gasesti aceasta norma respectata de mai multe marci (Mobil,Aral Castrol,etc).In ceea ce priveste restul indicativelor ,gen 5w40,0w40,0w30 e optiunea ta.Producatorul spune ca indicatorii de vascozitate au un rol secundar in calitatea uleiului ,rolul principal in functionarea corecta a motorului fiind dat (in cazul diesel ) de GM-LL-B-025 .
alex1978
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
mihai_pm
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
salutare
poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un sfat macar pls? am un opel vectra A din '94 pe GPL si ar trebui sa fac un schimb de ulei si nu prea stiu ce sa folosesc! am cautat raspunsuri si aici si pe alte topicuri dar tot in ceata am ramas!
mentionez ca in general masina face drumuri scurte si nu prea apuca motorul sa se incalzeasca si de asemenea am si o usoara bataie la tacheti
mersi mult
poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un sfat macar pls? am un opel vectra A din '94 pe GPL si ar trebui sa fac un schimb de ulei si nu prea stiu ce sa folosesc! am cautat raspunsuri si aici si pe alte topicuri dar tot in ceata am ramas!
mentionez ca in general masina face drumuri scurte si nu prea apuca motorul sa se incalzeasca si de asemenea am si o usoara bataie la tacheti
mersi mult
- adrian28mailat
- *
- 14 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Vectra 1995 x16sz
- Mures
adrian28mailat
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5W-30 HD
Vascozitate: SAE 5W-30
Performante: API SL/CF;ACEA A3-04/B4-04;
Aprobari: BMW Longlife-01;OPEL GM-LL-A025/-B025; MB 229.3;VW 502 00/ 505 00
Este un ulei hidrocracat ce reduce frecarea printr-o formula inovatoare pentru toate sezoanele. Special dezvoltat pentru masinile Opel pe benzina sau motorina in conformitate cu ultimele cerinte cu durata lunga si foarte lunga intre schimburile de ulei.
Special pentru masinile Opel pe benzina si motorina. Testat pentru turbosuflante si convertoare catalitice.
Vascozitate: SAE 5W-30
Performante: API SL/CF;ACEA A3-04/B4-04;
Aprobari: BMW Longlife-01;OPEL GM-LL-A025/-B025; MB 229.3;VW 502 00/ 505 00
Este un ulei hidrocracat ce reduce frecarea printr-o formula inovatoare pentru toate sezoanele. Special dezvoltat pentru masinile Opel pe benzina sau motorina in conformitate cu ultimele cerinte cu durata lunga si foarte lunga intre schimburile de ulei.
Special pentru masinile Opel pe benzina si motorina. Testat pentru turbosuflante si convertoare catalitice.
marcus_tm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1998 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
Norm GM-LL-B-025 (Dieselmotoren)
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
Mobil 1 New Life 0W-40 nu-l regasesc in aceasta lista.Merita cumparat din Germania?
http://oil-center.de/shop/p...iter.html&XTC
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
Mobil 1 New Life 0W-40 nu-l regasesc in aceasta lista.Merita cumparat din Germania?
http://oil-center.de/shop/p...iter.html&XTC
mihai_pm
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 277 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Vreau sa schimb uleiul la o masina mai veche. Este vorba de un vectra A din 92 c16nz 220k km. Fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat uleiul anul trecut in toamna, deci ar fi fost cazul sa il schimb prin primavara. (Va rog nu aruncati cu pietre, am avut niste probleme care m-au ars bine de tot la buzunar.) Proprietarul nu mi-a putut spune ce tip de ulei a pus pt ca nu isi mai aminteste, iar cutia n-o mai are.
Din cate m-am uitat prin capacul de la ulei am vazut niste urme de "jeg" si alte depuneri. Alte depuneri mai erau si pe traseul capacul de sus al motorului (nu stiu cum se numeste) si carburator. Ma tem ca sunt prezente si in motor si as vrea sa ma scap de ele.
Intrebarea mea este daca merita sa fac mai multe schimburi dese pentru a curata incet incet motorul? Nu as vrea sa incerc o solutie de spalare pt ca din cate am inteles exista riscul ca mizeriile sa se desprinda si sa se blocheze care pe unde.
Ma gandeam sa incerc prima data un ulei ieftin mineral gen Mobil Clean 5000 10W40. Acesta se lauda ca ar avea ceva detergenti pt curatare.
Daca se inegreste in primele saptamani inseamna ca isi face treaba si a dizolvat o parte din jeg. Dupa o luna, maxim 2 il schimb cu altul, si dupa vreo 3 repetari trec pe un ulei de calitate superioara, sintetic care sa il schimb o data la 8-12 luni gen Mobil 1 High Mileage 10W40 sau altul pe care mi-l recomandati.
In cazul in care dupa prima schimbare uleiul mineral ramane dupa cateva saptamani la fel de curat precum era la momentul turnarii atunci trec direct la un ulei de calitate in speranta ca acesta va curata mai bine motorul. Evident de fiecare data schimb si filtrul.
MAsina nu pierde ulei, iar motorul suna monoton, fara pocnituri aleatoare sau alte zgomote. Toba e putin defecta, asa ca orice zgomot mai suspect se aude.
Am crestat putin joja in momentul in care am luat masina si pana acum nivelul uleiului s-a mentinut daca e sa tinem cont si de eroarea de masurare. Evident, l-am masurat de fiecare data cu masina pe plan drept dupa mai multe ore de stationare.
De circulat nu circul mult cu masina, maxim 800km pe luna, dar majoritatea in oras. De turat nu prea o turez mai mult de 4000, decat rar si pt scurt timp, cand vreau sa ma distrez putin.
Astept sfaturi bazate pe situatii similare intalnite in practica.
Multumesc anticipat!
(Va rog nu ma puneti sa caut deoarece am petrecut in total peste 10 ore de studiat forumul. Problema aceasta nu prea e tratata si nici nu am gasit o idee asemanatoare cu a mea. Probabil ca exista, dar daca dau o cautare dupa termenii ulei, schimb, motor uzat, curatare raspunsurile nu ma multumesc)
Din cate m-am uitat prin capacul de la ulei am vazut niste urme de "jeg" si alte depuneri. Alte depuneri mai erau si pe traseul capacul de sus al motorului (nu stiu cum se numeste) si carburator. Ma tem ca sunt prezente si in motor si as vrea sa ma scap de ele.
Intrebarea mea este daca merita sa fac mai multe schimburi dese pentru a curata incet incet motorul? Nu as vrea sa incerc o solutie de spalare pt ca din cate am inteles exista riscul ca mizeriile sa se desprinda si sa se blocheze care pe unde.
Ma gandeam sa incerc prima data un ulei ieftin mineral gen Mobil Clean 5000 10W40. Acesta se lauda ca ar avea ceva detergenti pt curatare.
Daca se inegreste in primele saptamani inseamna ca isi face treaba si a dizolvat o parte din jeg. Dupa o luna, maxim 2 il schimb cu altul, si dupa vreo 3 repetari trec pe un ulei de calitate superioara, sintetic care sa il schimb o data la 8-12 luni gen Mobil 1 High Mileage 10W40 sau altul pe care mi-l recomandati.
In cazul in care dupa prima schimbare uleiul mineral ramane dupa cateva saptamani la fel de curat precum era la momentul turnarii atunci trec direct la un ulei de calitate in speranta ca acesta va curata mai bine motorul. Evident de fiecare data schimb si filtrul.
MAsina nu pierde ulei, iar motorul suna monoton, fara pocnituri aleatoare sau alte zgomote. Toba e putin defecta, asa ca orice zgomot mai suspect se aude.
Am crestat putin joja in momentul in care am luat masina si pana acum nivelul uleiului s-a mentinut daca e sa tinem cont si de eroarea de masurare. Evident, l-am masurat de fiecare data cu masina pe plan drept dupa mai multe ore de stationare.
De circulat nu circul mult cu masina, maxim 800km pe luna, dar majoritatea in oras. De turat nu prea o turez mai mult de 4000, decat rar si pt scurt timp, cand vreau sa ma distrez putin.
Astept sfaturi bazate pe situatii similare intalnite in practica.
Multumesc anticipat!
(Va rog nu ma puneti sa caut deoarece am petrecut in total peste 10 ore de studiat forumul. Problema aceasta nu prea e tratata si nici nu am gasit o idee asemanatoare cu a mea. Probabil ca exista, dar daca dau o cautare dupa termenii ulei, schimb, motor uzat, curatare raspunsurile nu ma multumesc)
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Si eu am bagat pt.curatare dupa schimbare distributie Mobil Clean 5000 10W40.
Problema este ca pe traducerea lipita pe bidon spune ca este semisintetic,insa pe eticheta originala nu se aminteste nimic.
Dupa ~1200 km s-a innegrit putin.Alta precizare;se schimba dupa maxim 5000 mile sau 6 luni <<>>care conditie este indeplinita prima.(asta scrie pe eticheta originala,nu si pe traducere).
Si o intrebare:in caz ca am nevoie sa completez pot folosi (pt.scurt timp)
mobil s 10w40 semisintetic?-oricum cand vin din concediu vreau sa schimb uleiul+filtrul.
Problema este ca pe traducerea lipita pe bidon spune ca este semisintetic,insa pe eticheta originala nu se aminteste nimic.
Dupa ~1200 km s-a innegrit putin.Alta precizare;se schimba dupa maxim 5000 mile sau 6 luni <<>>care conditie este indeplinita prima.(asta scrie pe eticheta originala,nu si pe traducere).
Si o intrebare:in caz ca am nevoie sa completez pot folosi (pt.scurt timp)
mobil s 10w40 semisintetic?-oricum cand vin din concediu vreau sa schimb uleiul+filtrul.
- fzrbertone
- **
- 53 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Astra 2001
- Bucuresti
fzrbertone
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- lica 18
- **
- 121 mesaje
- din 10 Feb 2009
- Astra 2005 cdti
- Iasi
lica 18
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2009
- Mesaj Privat
salut.i-mi raspunde si mie cineva la o intrebare?
am o nelamurire cu uleiurile.eu am o astra 1,9-150cp,comon-rail.in cartea tehnica spune ca tre sa folosesc GM-LL-B-025 cu viscozitateSAE 5W40.dar nu specifica marca.deci sa inteleg ca orice marca cu valorile de mai sus?am cautat castrol cu valorile respective dar nu am gasit decit la un litru care costa destul de mult...am gasit o alta marca la care nu-mi amintesc numele,fabricat in italia, cu valorile din cartea tehnica.deci,e bine daca aleg alte marci cu valorile corespunzatoare?
ps:masina are 77000km.multum anticipat.
am o nelamurire cu uleiurile.eu am o astra 1,9-150cp,comon-rail.in cartea tehnica spune ca tre sa folosesc GM-LL-B-025 cu viscozitateSAE 5W40.dar nu specifica marca.deci sa inteleg ca orice marca cu valorile de mai sus?am cautat castrol cu valorile respective dar nu am gasit decit la un litru care costa destul de mult...am gasit o alta marca la care nu-mi amintesc numele,fabricat in italia, cu valorile din cartea tehnica.deci,e bine daca aleg alte marci cu valorile corespunzatoare?
ps:masina are 77000km.multum anticipat.
shakwano
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
SergiuP a scris:Dar cel de la OMV Bixxol ?- eu am folosit 10W-40 pretul e bun si facut in Austria
Eu am folosit un litru de Bixxol Diesel 10W-40 pentru a completa uleiul dupa ce mi-a aparut pe MID mesajul pentru verificarea nivelului de ulei. In motor avem GM Geniune 10W-40. De la ultima completare facusem ca 3000km si motorul parca devenise mai zgomotos. Am pus Bixxol pentru ca prima benzinarie pe care am intalnit-o a fost un Petrom. Cred ca e ok, am mai facut inca 150km si motor functioneaza in regula. Desigur, are aceleasi specificatii ca si cel GM. Deci cred ca e un ulei rezonabil.
Nu este insa un ulei pe care l-as folosi la un schimb, ci doar ca solutie la completare. Parerea mea este ca pentru un schimb de ulei trebuie folosit unul de la o firma consacrata... si sunt atatea, tinand cont de specificatiile producatorului.
BCiprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
ce marca si ce tip de ulei imi recomandati pentru un Vectra C 1.6 16V motor Z16XEP cu 68k de kilometrii? Din cate am citit pe forum am inteles ca acest tip de motor cam papa ulei in nestire... Eu ma gandeam la GM sau la un Castrol de vascozitate 5w-30. Si daca puteti sa imi spuneti cati litri de ulei intra in tipul asta de motor (in cartea tehnica scrie 4.5 L).
Multumesc.
ce marca si ce tip de ulei imi recomandati pentru un Vectra C 1.6 16V motor Z16XEP cu 68k de kilometrii? Din cate am citit pe forum am inteles ca acest tip de motor cam papa ulei in nestire... Eu ma gandeam la GM sau la un Castrol de vascozitate 5w-30. Si daca puteti sa imi spuneti cati litri de ulei intra in tipul asta de motor (in cartea tehnica scrie 4.5 L).
Multumesc.