Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salut ...tot eu cu o intrebare:masina mea ,mai ales in vremea asta indiferent de cat de frig e afara porneste greu....la modul ca din prima nu o ia niciodata...
Insa dupa ce iau contactul si mai dau odata porneste instantaneu....
Am auzit ca ar fi de vina injectoarele si/sau bujiile ...
Voi ce parere aveti???
Astra F c14nz '93


Ultima modificare facuta de florinike la Mie 09 Mar, 2005 8:52 pm
Skip ads

  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
si la mine porneste greu doar cand e f frig afara , eu dau odata scurt la automat cat sa se invarta motoru odata , apoi a doua oara cand dau porneste destul de bine nu chiar acceptabil , dc dau din prima la automat pot sa tot dau vreo 7 sec si numa dupaia porneste. Am curatat injectorul dar tot asa porneste , urmeaza sa schimb bujiile ca is cam duse , poate atunci o sa porneasca mai usor da pana le schimb vine caldura si o sa porneasca bine Very Happy
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Da dar pana la vara nu mai e mult.... Smile
Am observat si eu ca daca e sa dau odata scurt si sa nu omor electromotoru a doua oara o ia la fel de repede ca si atunci cand stau vreo 10 sec cu cheia de dat la automat....
Si mai e inca o chestie...cand dau la automat si porneste se aude un zgomot ciudat ca si cand ar harsai ceva ,un zgomot metalic...ca si cand ceva ar da in gol si ar atinge ceva metal pe drum....
Poate sa fie din cauza asta???
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa fie uleiul de vina - incearca un ulei bun si mai vorbim...
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ca o sugestie, aplicata cu succes pe masina proprie:
Inainte imi uruia si mie de nu se putea (curatarea injectoarelor a rezolvat problema). Acum porneste aproape la sfert de cheie, insa uneori se intampla sa o ia mai greu (cam o secunda de tinut cheia...). De ce?:
- daca NU pun contactul sa se aprinda beculetele din bord, fara a da la automat, si daca nu o tin asa cam 1 secunda, am 80% sanse sa porneasca mai greu.
- daca pun contactul si o tin asa cam 1 secunda, porneste foarte frumos.
Nu stiu exact de ce, probabil ca acea secunda ii porneste si ei calculatorul, armeaza ceva circuite - pompa de benzina, etc. Habar n-am, nu ma pricep la mecanica si la electronica cu atat mai putin.

Ideea e sa incerci sa o tii un pic cu contactul pus pana se "trezeste" si ea din somn, si apoi s-ar putea sa ai surpriza ca va porni mai frumos inca de la prima cheie. E o hoasca batrana, ce vrei... Laughing Cool
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu porneste usor pentru ca pompa nu este amorsata si deci, nu este presiunea optima.
Tocmai din acest motiv se tine 1-2 secunde pana se amorseaza pompa; alte circuite nu au legatura cu acest timp de asteptare. La mine se stinge un bec la bord cand pompa este amorsata.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
eu tre`sa o tin cu contactu pus cam in jur de 3-4 sec pana se stinge becul de la ABS , deci ar trebui ca pompa sa se amorseze si sa porneasca masina mai usor , dar mai greuceanu acest lucru Very Happy
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca se amorseaza pompa, nu inseamna intotdeauna ca presiunea este ok in sistem. Deci se poate si ca pompa sa nu asigure presiunea optima, din cauza (poate) a regulatorului(?)
Poate te pot ajuta mai mult meseriasii de pe forum, eu sunt numai un novice... dar este o idee logica, cel putin pentru mine. desigur, ar putea fi mai multe variante, printre care si aprinderea, sezorul de temperatura, etc.
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Exact.
Oricum prima concluzie ar fi sa tii cheia in contact 1-3 secunde, sa-i dai ragaz sistemului sa isi intre in drepturi. Asta chiar si cand iti porneste masina la sfert. Nu e nici o graba, nu? Laughing

pratmin - multam, nu imi iesise expresia: amorsarea pompei, nu armarea ei, cum ziceam eu - ai dreptate! Cool
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Hai multumesc de sfaturi...sunt de tinut minte....
Problema e ca eu fac tot ce ziceti voi....faza su aprinsu' becului in bord si stinsul nu e valabil ca nu am ABS...
Faza cu 3-5 secunde o fac deoarece cand pun contactu cam 2 3 secunde se aude un ticait ...ca de semnalizare....
Problema e ca dupa ce am lasat-o vreo 5 secunde cu contactul pus si am dat la cheie nu o ia....dar daca am dat a doua oara o ia la "sfert"
Ma gandesc sa nu fie faza cu injectoarele ca am mai invatat un pic cum sa merg cu ea...sa o turez mai mult si am observat ca 1 a viteza e cam moale iar cea de-a doua prinde cam greu...trebbuie sa stau cu piciorul pe acceleratie vreo 3 secunde ca sa ia avans....cea ce nu cred eu ca e normal.....
Am fost de asemenea azi la ITP si m-au respins baietii (cu tot cu spaga) pe motiv ca am noxe prea mari decat nivelu' normal.....da la masina din '93 ce vrei....asta e
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ah, pai atunci ai de facut urgent urmatoarele (simultan, de preferabil):

1. Schimbi filtrul de benzina (~370k lei)
2. Schimbi filtrul de aer (~280klei)
3. Cureti injectoarele (~2 mil lei)
4. Schimbi bujiile si verifici sau schimbi fisele de bujii (totul~500k lei)
5. Verifici ce ulei ai, sau daca nu stii, te uiti la consistenta sa. Daca e negru-negru si pute, e cazul sa il schimbi cu unul 10W40 de marca, etc. (~1-1,5 mil si asta cu tot cu manopera)

Mai adaugi si ceva manopera pt. aceste operatiuni (probabil 500k lei la DanDon - eu unul incep sa-l recomand, pt curatarea injectoarelor cel putin, restul operatiunilor le poti face oriunde vrei, dar baietii oricum nu mi s-au parut scumpi)...

Dupa ce faci toate aceste operatiuni, masina ar trebui sa functioneze brici, si sa treaca ITP-ul la noxe fara probleme.

Daca nici dupa ce ai efectuat aceste mici schimbari nu mere, atunci problema este mai grava, si tine cel mai probabil de pompa de benzina.

Oricum, pana atunci, ia mataluta masina pe autostrada care duce la mare (ca s-a mai si uscat pe jos), si da-i un pic de talpa la vreo 130-150 km/h pana la breteaua spre Fundulea (60km dus-intors, drum relativ pustiu acum), asa constant, fara sa bruschezi masina.

N-o sa mai ai nici o problema cu noxele, fii sigur! Very Happy (dar atentie sa ai rovigneta).

Am avut aceleasi probleme ca tine (nu atat de grave) si le-am rezolvat asa cum am spus mai sus.

Succese!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos maddan pentru raspuns..oricum chestia cu filtrele vroiam sa o fac daca nu luna asta ,luna viitoare cel tarziu.....
Faza cu injectoarele intr-adevar s-ar putea sa fie de la el..mai ales ca daca mergi cu ea subturata poa sa afecteze....
Am fost azi la ITP si cu tot cu spaga nu au vrut sa mi-l dea pe motiv ca am noxe-consum mare....asta e posibil sa fie de la injectoare....
Si mi-au mai zis ca frana de pe spate stanga (e pe tambur) nu tine....ai cumva idee cum se face sau ce trebuie sa schimb pentru a o rezolva???
Imi cer scuze ca sar de la un subiect la altu dar tot e vba de masina mea ....macar sa ma lamuresc klumea....... Question Exclamation Question
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
N-as trata problema cu noxele asa de usor pt. ca un motor de 1.4 care nu e clasificat decat cel mult euro1 ar trebui sa "ia" noxele fluierand. Tb. verificat intai daca mai exista catalizatorul, sincer nu stiu daca modelul asta are sonda lambda sau ce tip de recirculare a gazelor foloseste...apoi pot fi probleme de amestec etc. Oricum e putin probabil sa se rezolve numai din curatari de injectoare si schimbari de filtre...
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Pai cred ca daca Vectra mea are motor Euro 2, apai Astra sa trebuie sa aiba cam tot Euro 2...

Chiar, Florinike, stii cumva codul motorului tau?

Ziceam de noxe - initial si la mine nu au vrut sa ma treaca, pentru ca aparatul le citea mult prea sus. Dar le-am zis sa aiba rabdare - masina statuse cateva luni bune in parcare - si dupa vreo doua minute au inceput sa coboare noxele frumos-frumusel exact in parametrii normali, de-mi venea sa pup masina. Deci daca cumva si el a mers cu masina subturata si numai prin oras, ma gandeam ca o tura de talpa data in afara o sa mai ajute la arderea mizeriilor acumulate in chinuirea masinii prin oras.

Acum, evident, cauze pot fi multiple. Eu zic ca daca face punctele enumerate mai sus, are mari sanse sa isi rezolve problemele. Daca persista, atunci oricum nu pierde nimic, pentru ca oricum trebuie facute.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salutare lume...motoru am uitat sa mentionez e EURO .....
Masina are cam o luna si ceva de cand e in posesiunea mea iar ex-proprietarul o avea parcata in fatza blocului cam de vreo 2 luni, in iarna...motivul pentru care a dat-o e din cauza ca masina de servici era tot o astra -1999 iar asta "zacea" in fata blocului....
Maddan am sa-ti ascult sfatul si dupa ce iau salariu-luat rovinieta-iesit pe bucuresti/constanta-dus la 160 ....cat tine Laughing
O sa ii schimb filtrele si o sa ii curat si injectoarele dar uleiul nu cred ca e nevoie sa il schimb deoarece este cam pe jumate, nu este atat de negru, nu miroase si vreo luna de cand o am si merg cu ea nu prea a scazut nivelul.....
Asa ca "talpa vere"..... Laughing Laughing Laughing
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
...Vezi insa sa o urci treptat la ~160, caci daca a stat mult este inca "convalescenta" Laughing Si n-o tine mult acolo, ci pe la 130/h.
E perfect pentru a-si arde tot ce s-a depus cat a stat. Si a mea statuse trei luni, si a avut cam aceleasi simptome. Succese!
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
tratamentul asta cu autostrada merge si la diesel?
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Habar n-am. Ideea e ca daca o masina este chinuita in oras, sta mult timp parcata si nepornita, samd, este bine sa o incalzesti un pic la un drum putin mai lung - 60km ar trebui sa ajunga - sa mearga si ea in regim optim, nu doar pornire, a 2-a, a 3-a si apoi oprire si iar pornire...
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Asta asa e.... Sad
Initial masina am luat-o cu gandul mare , munte ,mititei... Cool Laughing
Suna bine dar de cand am luat-o am cam 500 Km mersi in conditiile din Bucuresti....pe zapada......mai mult de 60 km/h nu ai unde ca toti merg ca melci...(mai putin opelari... Laughing Laughing Laughing )
Acuma trebuie sa o mai scot la drum sa vada si ea viteze peste 100 ca daca merg cu ea asa se plafoneaza si parca mi-e mila de ea... Confused
Oricum...sa mai treaca zapada (afara ninge acuma) si ma duc sa ii arat si ei marea....Smile
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Fratilor, nu am cum sa ma abtin sa nu va impartasesc din experienta de aproape 1000 Km facuti in saptamana aceasta:
- Primul drum a fost Constanta - Iasi tur retur. Am bagat la dus benzina 95. Consumul a fost de cca. 7,9%. La intoarcere, am bagat 98 + aditiv 2+2 pentru injectoare. Consumul a scazut la 7%
- al doilea drum a fost Constanta - Moeciu tur retur. numai benzina 98 + aditiv 2+2. consumul a fost calculat la 6,7%. Deja ma simt mult mai bine... Laughing Viteza intre 100 - 130km/h mediu, cu varfuri mai inalte pana cand m-a prins radarul in zona Braila cu 160. Twisted Evil

MOTORUL merge impecabil dupa aceste drumuri, parca am alta masina. Am ramas surprins de consum si de forta pe care o are masina cu benzina 98, numai LukOil. intr-adevar, drumurile lungi cu benzina buna sunt o adevarata cura de sanatate pentru motor. Va recomand cu incredere!!!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR