Ai uitat parola?


  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salurare. Prima problema cu masinuta, la 23800km :de ieri dimineata imi zice Service Vehicle Soon la pornire. In rest nu vad nici un simptom deosebit, porneste bine (desi e frig afara), trage bine in mers.

Am sapat prin forum, suspecta ar fi o bujie conform celor scrise pe aici, desi nu simt nici o greutate la pornire. Am inteles ca mesajul ar mai aparea la probleme cu furtunul de la intercooler sau cu filtrul de regenerare, dar atunci ar fi trebuit sa imi apara buba in mers si sa simt o scadere de putere, ceea ce nu se intampla.

Pana ajung la service, ati mai trecut prin mesajul asta? As mai avea de mers vreo 500km pana sa ajung acasa, credeti ca e vreun risc major sa merg in conditiile astea? Nu mai am nici un alt bec de avarie aprins un bord.

Masina are garantie, sunt curios daca se va rezolva totul gratuit. Va tin la curent!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
E o bujie... mergi fara probleme.
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Același lucru mi-a apărut și mie când am forțat pornirea având bateria slabă și după ce am schimbat-o nu a dispărut până nu am pus diagnoza pe ea, unde am descoperit patru coduri de eroare:1 -bujie incandescentă cilindru 1, 2- senzor arbore cotit, 3- senzor parcare dreapta mijloc, 4-acționare paravan acoperiș sticlă nesetat. După ce am șters erorile și am setat acționarea paravanului mi-a dispărut.Este un mesaj de atenționare, dacă era ceva mai grav îți apărea un bec roșu în bord care îți indica problema apărută. Stai liniștit că nu este ceva grav.
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am ajuns acasa cu ea fara probleme. Dimineata nu mi-a mai dat nici o eroare, dar dupa vreo ora de condus, la urmatoarea pornire mi-a aparut din nou SVS. Incerc sa ajung maine in service sa vad ce zice testerul. Oricum, la drum a mers brici, am fugarit-o binisor si nu a dat nici un semn de "slabiciune", deci nu cred ca e nimic pe partea de turbo sau regenerare. Bujia ramane suspiciunea principala.
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am ajuns acasa cu ea fara probleme. Dimineata nu mi-a mai dat nici o eroare, dar dupa vreo ora de condus, la urmatoarea pornire mi-a aparut din nou SVS. Incerc sa ajung maine in service sa vad ce zice testerul. Oricum, la drum a mers brici, am fugarit-o binisor si nu a dat nici un semn de "slabiciune", deci nu cred ca e nimic pe partea de turbo sau regenerare. Bujia ramane suspiciunea principala.
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am ajuns azi la reprezentata, cica e un senzor de presiune ulei care da rateuri, se schimba pe garantie.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Hm... A ta parca e nouta masina...nu ?
Bube cam mari au Opel cu motoarele astea pe partea de ungere motor...oring...pompa...acum si senzor Mad
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Dap, e relativ noua, are 23000km. Motorul e de generatie noua (B20DTH), deci teoretic nu mai are problema de oring, cica s-ar fi rezolvat. Eu sunt optimist, sper sa fie doar o intamplare ca a crapat un senzor, si nu o buba mai serioasa. Pe forumuri inca nu am citit de bube generale pe versiunea asta de motor, dar mai caut. Joi schimb senzorul si vedem dup-aia daca mai apar probleme.
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Poate nu folosește ulei original recomandat de producător
  • ABalint

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Tourer B20DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut revizia la reprezentanta acum 5000 km, ar trebui sa fie ok uleiul.
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Germania
  • Masina: Zafira Tourer B14NET din 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mai 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am schimbat uleiul pe la 13696km in Olanda.... fara sa intrebe mi-au adaugat un aditiv in rezervor....
Nu am avut nici o problema pana acum decat navigatia de kko Navi 950 si imposibilitatea de conectare cu AndroidAuto si Apple Car Play.....
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, am rezolvat problema cu bujia, am schimbat-o, din fericire sa desfăcut foarte ușor, este totuși destul de scumpă față de bujiile normale deoarece are un senzor de presiune pe ea pentru start/stop și lucrează la 4,4 V. În țară nu am găsit-o mai ieftină de 320 ron, dar am prins o ofertă pe eBay.com, cu 70$ două bucăți identice cu cele de pe mașină. Cum am montat-o a recunoscut-o imediat și nu a mai dat nici o eroare.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Senzor de presiune pe/în bujie pentru start/stop ? Cum se explica asta ?
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, simplu, este compusă din bujie incandescentă si senzor de presiune. Functionează la 4,4 V si stă aprinsă în tot timpul functionării motorului. în momentul când motorul e oprit la semafor bujia se aprinde mai tare si pregăteste motorul să pornească usor. Din ce am înteles functionarea bujiei este comandată de senzorul de presiune.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Asta ti-a zis un preot...popa...etc...nu? Ca daca un mecanic a fost capabil de explicatia asta e clar ca numai pe caruțe a pus mana. Fereasca dumnezeu....sa stea bujia aia aprinsa tot timpul cat functioneaza motorului sau sa se aprinda la comanda senzorului... la fiecare start/stop... ca sa porneasca motorul mai usor...
Puneti dragi moderatori sticky pe subiectul asta...ca o ia razna forumul asta...zau. Shocked Shocked Shocked Shocked
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Credeam că ești un băiat cumsecade și citit, dar m-ai dezamăgit complet, înainte să postezi păreri despre subiectele dezbătute, te rog respectos să studiezi și după, să-ți dai cu părerea.Ca să te ajut cumva, te rog să urmărești diagramele de funcționare ale bujiei în cauză, făcute în timp real, înainte și după ce a fost schimbată : http://www.youtube.com/watch?v=msDzW1V3ADw.
Sau ca să-ți dai seama cum funcționează acea bujie cu senzor și că e alimentată tot timpul funcționării motorului privește aici :http://www.youtube.com/watch?v=HS-SMZ_d3Lo, O seară bună.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
La fel credeam si eu despre tine si la aceeasi concluzie am ajuns.
O sa testez cu aparatura proprie daca chiar exista tensiune pe bujii in timpul functionarii motorului, mai ales cand este cald. Caci aceste bujii dupa cum se stie, nu functioneaza decat foarte putin cand motorul este rece, la pornire in anotimpul friguros...si asta se justifica prin svs ul acela care apare in cele mai multe cazuri numai in sezonul rece, cand bujia este solicitata. Iar activarea lor, stie toata lumea mai este reprezentata si de indicatorul de pe bord. Eu nu am observat in momentul start/stop ca s-ar aprinde indicatorul acela...nici vara si nici iarna...ca sa porneasca mai usor Shocked
Ca mai au ele pe acolo un senzor de presiune pentru a supraveghea nivelul compresiei sau posibile detonatii...nu cred ca are legatura cu aprinderea bujiei.
Nenea din clip afiseaza prin diagramele acelea o tensiune(pwm) de verificare a continuitatii si rezistentei corecte a bujiilor. In concluzie tot prin metoda asta isi da seama si ecu masinii ca bujia este ok sau nu, iar in caz de problema afiseaza svs. Deci deasemenea in concluzie diagramele nu reprezinta functionarea permanenta a bujiilor ci o metoda de confirmare ca sunt in regula pentru functionarea optima.
  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eronat, diagrama cu linii albastre indică curentul consumat de bujie, iar cea roșie indică tensiunea de alimentare a bujiei. După cum cred că ai văzut în ce-l de al doilea clip, senzorul trimite semnal la ECU, acesta analizează și trimite comanda la blocul de alimentare a bujiei, chiar și în timpul funcționării motorului și pentru reducerea de noxe. Becul din bord este orientativ la modelele cu start/stop.
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Colegu' o fi ca tine...o fi ca mine...o fi ca nenea din clipul cu la Insignia(care a activat intentionat cu vre-un opcom aprinderea bujiilor) sau o fi chiar ca in animatia Beru(care se refera in general la acest tip de bujii)..nu se stie exact...Dar pe masina mea treaba sta ca in poze...si cu 0.040v nu cred ca se aprind ele prea mult..In final am toata speranta sa ma crezi ca eram cu motorul pornit...altfel trebuie sa ma apuc de scurt metraje pe you tube...Smile

Impedanta/Rezistenta Bujiei(motor oprit)


Tensiunea pe Bujie(motor pornit)


Frecventa de checkin(motor pornit)

  • marcovo

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Rm.VALCEA
  • Masina: Zafira Tourer A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, dacă tot suntem la această discutie, azi mi-am făcut un pic de timp si am făcut poze la fel ca RaduRek, colegul nostru, si iată ce a iesit. Mentionez că tot ceea ce afirm aici este real, probabil o să fac si un clip:
Rezistenta măsurată cu motorul oprit
Tensiunea de alimentare cu motorul pornit
Frecventa impulsurilor cu motorul pornit
Tensiunea de alimentare după 14 minute cu motorul pornit.
Aceasta este bujia defectă
Nu vreau să demonstrez decât faptul că totul în jurul nostru se schimbă într-un ritm amețitor și noi cu greu reușim să-i ținem pasul.Îi dau dreptate colegului RaduRek în privința bujiilor modelul vechi unde funcționează numai la pornire, dar tensiunea de alimentare este de 14,4 V, Atunci când am achiziționat noile bujii am fost intrigat de faptul că acestea se alimentează cu 4,4 V si am început să caut o explicație pentru acest lucru. Este un defect profesional și o pasiune în aflarea a tot ce e nou.
Cred că aceste poze demonstrează faptul că nu am vorbit nici cu preotul din sat nici cu sectoristul nici cu alt cineva, pur si simplu studiez și învăț chiar dacă am o vârstă.Vă doresc o seară bună și........învățați.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata