Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua,am primit o agila cadou si de curand am constat ca nu imi merge stergatorul pe spate,dupa ce am dat jos plasticul acela am observat ca era deconectat iar firele lui nu mai aveau mufa,ceea ce m-ar interesa pe mine ar fi ordinea acestora,sunt 3 fire pe care o sa le vedeti in poza atasata


de asemenea chestia de mai jos era deconectata,nu stiu daca are vreo legatura,ce reprezinta?

Multumesc
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Piesa cu mufa indicata de dvs. mai jos venea asezata peste motoras.



  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
ma credeam in stare sa citesc o diagrama dar se pare ca nu reusesc sa imi dau seama care e treaba cu asta
de asemenea C si A ce reprezinta?
Mai exact ce culoare are firul C si ce culoare are cel A
!nu am cunostinte deloc in domeniul electricii Very Happy

Multumesc!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
A-portocaliu (de la comutator stergator)
B-negru - in centrul mufei (masa)
C-galben (+12V cu contact cheie)
Firele intra in mufa din acel "capac" ce vine peste motor, acesta,
pe celalta fata ar trebui sa contina inca 2 conectori ce ar trebui sa se
potriveasca peste conexiunile ansamblului motor.
Poate aveti vreo poza si cu cealalta fata a capacului.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,491
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred cã mult mai rapid (și eficient) ar fi sã iei unul, complet, din dezmembrãri, cu mufã și (o bucatã) de cablu...E posibil ca motorul tãu nici sã nu fie funcțional și sã te agiți degeaba...cine l-a dezafectat o fi avut și motive, zic...
  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu ma agit deloc Very Happy incerc sa reduc costurile cat de mult pot prin reparatii facute de mine,
tata nu mai stia cum sa puna firele inapoi si l-a lasat asa
acum am alta problema,nu reusesc sa il fac sa se opreasca din maneta
capacelul e bine pus acolo,la fel si firele pe el
firele sunt date cu banda izoler si nu prea au sanse sa faca scurtcircuit
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Incercati sa inlocuiti intre ele firele galben cu portocaliu si vedeti cum se comporta.

Pe de alta parte, colegul @bibu16v este forte probabil sa aiba dreptate, cel care a "mesterit"
acolo a avut cu siguranta un motiv (posibil ca switch-urile actionate de motor responsabile cu
inversarea sensului sa nu-si mai faca treaba). Bine inteles ca si in aceasta situatie se poate incerca
repararea, de pierdut nu aveti ce pierde !
  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Inversand firele el nu mai porneste,am desfacut chestiuta aia neagra si a fost umblat in ea,o puteti vedea in poza de mai jos
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,491
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai cam ajuns la vorba mea...sau nu...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
O fi fost umblat insa nu pare deranjat.

Conexiunile le faceti ca in foto de mai jos (evident Negru pe mijloc).
Verificati dioda cu un multimetru sa fie ok.
Daca totul a fost montat corect si motorul functioneaza continuu
sau nu functioneaza problema poate proveni din switchurile din capacul
reductorului (trebuie demontat si constatat), sau chiar din comutator.


  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
dupa cum observati sub dioda sunt 2 fire,nu cred ca isi mai are rostul
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu le-am vazut, evident ca nu au ce cauta acolo !

Am uitat sa intreb: aveti +12v permanent pe galben (cu contact pus) si
+12v pe portocaliu cu comutatorul actionat ?
Skip ads

  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am verificat doar sa nu fie intrerupt intre galben si negru e ok iar intre portocaliu si negru nu dar poate nu stiu eu sa masor cum trebuie
o sa incerc sa masor si voltajul astazi
ps: avand in vedere ca nu am prins masina sa mearga nu stiu cum sunt comenzile la comutator,cand dau spre capota,dau o data si mai trebuie sa dau o data pentru a actiona sprayul cu solutie si nu stiu la care pozitie ar trebui sa masor
  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu reusesc sa prind voltaj pe portocaliu,asta cred ca inseamna ca ori e intrerupt pe undeva,ori e de la comutator,ceea ce nu prea cred
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

daca nu deranjeaza incerc si eu sa va ajut.
daca aveti aparat de masura trebuie asa:

pui aparatul pe volti si masori intre negru si galben - trebuie sa ai 12 v cu contactul pus.
intre negru si portocaliu trebuie sa ai 12 v cind dai de butonul stergatoarelor.

daca sub dioda sint fire, acelea fac ca dioda sa nu mai execute serviciul pentru care a fost pusa acolo, probabil ca ea e intrerupta si trebuie schimbata - se poate masura cu aparatul de masura pus pe ohmi, intr-un sens trebuie sa indice cam 700 ohmi si daca schimbi sensul de masurare trebuie sa arate 0, probabil ca nu va arata aia 700 ea fiind intrerupta (cineva a pus firele alea acolo).

dioda se gaseste de cumparat pe la magazinele de electronice, trebuie doar sa fie de amperaj mare - 20 A, cred.
  • Mojosodope

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2018

  • Mesaj Privat
negru si galben-12,4 iar negru si portocaliu 0 astea fiind spus presupun ca aceasta este problema
presupun ca ar trebui sa dau maneta jos,nu cred sa fie intrerupt firul pe undeva cu toate ca am incercat sa pun de pe negru pe portocaliu sa verific continuitatea dar nu bazaie adica ar fi intrerupt
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
iti da continuitate intre negru si portocaliu doar daca se inchide circitul prin bobinajul motorasului.

pe schema de mai sus ai un comutaor (probabil e o cama actionata de motoras - e triunghiul ala de la M17), numai cind se inchide contactul ala vei avea continuitate intre portocaliu si negru, prin bobinajul motorasului, dar atunci nu o sa mai ai intre galben si negru, ceea ce e corect.

pina acum e bine, singura ta problema e ca nu vine 12 v pe portocaliu, trebuie vazut de unde vine portocaliul, eu nu am schema, daca ar posta colegul @ pl 500 restul de schema te-am putea ajuta mai mult.

teoretic ar trebui sa vina din butonul de stergator dar poate mai e pe schema un releu si vine de acolo iar butonul in acest caz ar da doar comanda releului.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Prima pozitie catre capota a comutatorului este cea de actionare a stergatorului;
Nu exista releu, comanda este data direct de comutator;

Schema completa:

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc @PL 500, colegul trebuie sa verifice daca are plus la iesirea din comutatorul stegatoarelor cind este maneta actionata.

pe firul negru portocaliu la iesirea din comutatorul stergatoarelor ar trebui sa ai plus pentru pompita lichidului de parbriz (M22), cind dai de maneta sa sprituiasca parbrizul, nu?.

daca nu are plusurile astea trebuie vazut de ce - lipsa alimentare buton sau buton defect.
din schema inteleg ca plusul de alimentare buton e albastru negru de 0,5 care ajunge in pinul 3 al butonului, sau?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Completez schema cu portiunea care nu se vede , plusul vine pe 4 galben-albastru,
insa nu are cum sa fie de acolo deoarece alimenteaza si stergatoarele fata.
Nu-mi dau seama la ce foloseste pinul 3.



Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR